E-Journalof New World Sciences Academy, cilt.6, sa.3, ss.2005-2018, 2011 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ile Sosyal
Alanlar Eğitimi programlarında tezsiz yüksek lisans öğrenimi gören öğretmen
adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişe düzeylerini ve
cinsiyet, öğrenim görülen program, mezun olunan ortaöğretim türü, lisans
mezuniyet not ortalaması değişkenlerine göre bu düzeylerin farklılaşma
durumunu belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Eskişehir Osmangazi
Üniversitesi Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitülerine bağlı Fizik,
Kimya, Biyoloji, Matematik, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih Öğretmenliği
Programlarına kayıtlı toplam 120 tezsiz yüksek lisans öğrencisi seçkisiz
olarak çalışma grubuna alınmıştır. Çalışmada tarama deseni kullanılmıştır.
Veri toplama aracı olarak; öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumunu ölçmek amacıyla, Aşkar ve Erdem’in [1] 1987 yılında geliştirdiği
“Tutum Ölçeği” ile Geoffrey ve Behets’in [2] 1999 yılında geliştirip Kaya ve
Büyükkasap’ın [17] 2005 yılında Türkçeye çevirdiği “Öğretmenlik Mesleğine
Yönelik Endişe Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişe düzeylerinin; cinsiyete, öğrenim
gördükleri programa, mezun oldukları ortaöğretim türüne ve lisans mezuniyet
not ortalamasına göre anlamlı farklılaşma göstermediği anlaşılmıştır.