İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematikteki Hazır Bulunuşluk Düzeyi


YENİLMEZ K., KAKMACI Ö.

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.16, sa.2, ss.529-542, 2008 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 16 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2008
  • Dergi Adı: Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.529-542
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıftaki öğrencilerin matematik dersindeki hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemektir. Araştırma, 7. sınıfa devam eden öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin cinsiyet, matematik başarısı, matematiğe olan ilgi ve matematiği başarmaya ilişkin inanç değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Eskişehir merkezinde yer alan ilköğretim okullarının 7. sınıflarına devam eden öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilen 700 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyini belirlemek için, araştırmacılar tarafından hazırlanan 25 soruluk hazır bulunuşluk testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans tabloları, t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; 7. sınıf öğrencilerinin matematikteki hazır bulunuşluk düzeyinin matematik başarısı, matematiğe olan ilgi ve matematiği başarmaya ilişkin inançlara göre farklılaştığı, cinsiyete göre ise farklılaşmadığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak matematikte hazır bulunuşluk düzeyini yükseltmeye yönelik öneriler geliştirilmiştir.
The purpose of this study was to determine the level of the readiness of seventh grade students in mathematics. This study indicate that to determine differences among the levels of the readiness in mathematics point of view seventh grade students’ characteristics like, gender, mathematics success, mathematics interest and belief in success in mathematics. The sample of the study consists of 700 seventh grade students which randomly selected from primary schools in Eskişehir. Data were collected by readiness test that include 25 questions. Frequency tables, t-test and analysis of variance were used to analyze data. The results of the study indicated that, there were differences in the levels of the readiness in mathematics points of view students’ mathematics success, mathematics interest and belief in success in mathematics but there wasn’t difference in the levels of the readiness in mathematics point of view students’ gender. Finally suggestions were included for increasing the readiness level in mathematics.