Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.29, sa.1, ss.136-148, 2020 (Hakemli Dergi)
Kaliteli ve yetkin öğretmen yetiştirmede teorik bilginin yanı sıra uygulama yönünden donanımlı öğretmenler yetiştirmek oldukça önemlidir. Bu kapsamda öğretmenlerin etkili öğretim yapabilmelerinin temelleri çalışma yaşamına başlamadan önce atılmaktadır. Öğretmen yetiştirme sistemlerinin en önemli sorunlardan biri öğretmen adaylarının teorik olarak daha yoğun yetiştirilip alınan bu teorik altyapının pratiğe yeteri kadar yansımamasıdır. Özel eğitim öğretmeni olacak öğretmen adaylarının ileride çalışma yapacakları eğitim ve uygulama ortamlarında yer almaları öğretmenlik mesleğindeki başarılarını artırmaktadır. Uygulama ortamlarında daha fazla yer alan özel eğitim öğretmen adaylarının deneyimleri meslek yaşamlarına olumlu bir şekilde yansımaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, özel eğitim bölümü öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylerle etkileşim projesine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda etkileşim projesinin öğretmen adayları tarafından olumlu olarak değerlendirildiği ortaya konulmuştur. Uygulamaya yönelik projelerin özel eğitim öğretmen adaylarına gerçek ortamlarda uygulamayı gözlemleme ve pratik yapma fırsatı sunma konusunda yararlı olduğu görülmüştür. Öğretmen adayları bu etkileşim projesi sonunda mesleki tercihleri konusunda kararlı olduklarını belirtmişlerdir.
In order to train qualified and competent teachers, it is very important to train equipped teachers in terms of practice besides theoretical knowledge. In this context, the foundations of teachers' effective instruction are laid before starting their working life. One of the most important problems of teacher training systems is the theoretical training of teacher candidates more intensively, but this theoretical background is not reflected in practice sufficiently. The fact that the teacher candidates who will become special education teachers in the educational practice environments where they will work in the future increases their success in the teaching profession. The experiences of special education teacher candidates who are more involved in the practice environments have a positive effect on their professional lives. The main purpose of this study is to identify the opinions of the teacher candidates of the special education department regarding the interaction project with individuals with disabilities. Content analysis which is one of the qualitative research designs was used in the study. As a result of the study, it was revealed that the interaction project was evaluated positively by teacher candidates. Implementation projects have been found to be useful in providing teacher candidates the opportunity to observe and practice in real settings. At the end of this interaction project, the teacher candidates stated that they were determined about their professional preferences