Altıncı sınıf matematik öğretim programında çoklu zeka kuramına dayalı öğrenme yönteminin uygulama düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri


BOZKURT E., YENİLMEZ K.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.0, sa.16, ss.90-99, 2008 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu arastırma, 2006-2007 ögretim yılında uygulamaya konulan ilkögretim 6. sınıf matematik ögretim programında Çoklu Zekâ Kuramına dayalı ögrenme yönteminin uygulanabilirligine iliskin ögretmen görüslerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Arastırmanın örneklemini, Antalya il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapmakta olan matematik ögretmenleri arasından rastlantısal olarak seçilen 131 matematik ögretmeni olusturmaktadır. Arastırma çözümsel nitelikte olup, arastırmayla ilgili veriler tarama yoluyla toplanmıstır. Verilerin toplanması asamasında arastırmacılar tarafından gelistirilen veri toplama aracı kullanılmıstır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans tabloları, varyans analizi (ANOVA), t-testi, Kruskal Wallis testi ve Mann-Whitney U testinden yararlanılmıstır. Arastırmanın sonuçlarına göre; ögretmen görüsleri arasında cinsiyet degiskenine göre anlamlı farklılık bulunmadıgı; kıdem ve mezun olunan kurum degiskenlerine göre ise anlamlı farklılıklar bulundugu belirlenmistir.
This research aims to determine the teachers’ views about the employability of learning method based on Multiple Intelligence Theory in 6th grade mathematics curricula which started to be implemented in the education year of 2006-2007. The sample of the research consists of 131 mathematics teachers who were randomly selected from the primary schools in Antalya. Survey method was used in this research. The data collection tool which was prepared by the authors was used for collecting data. Frequency tables, analysis of variance (ANOVA), t-test, Kruskal Wallis test and Mann-Whitney U test were used in the process of data analysis. According to the results of the study; there were no significant differences in teachers’ views in terms of the variable of gender, but there were significant differences in terms of the variables of the seniority and school the person graduated.