Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.20, sa.1, ss.223-242, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada BÖTE bölümlerinin işlevselliğinin Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu arasındaki mevcut protokollerin güçlendirilerek; eğitim politikaları çerçevesinde yönetsel açıdan ele alınması ve bu kapsamda bilişim teknolojileri öğretmeni meslek profilinin BÖTE bölümlerinden mezun farklı paydaş grupları (öğretmen, öğretim elemanı, öğrenci) nezdinde derinlemesine incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada Sakarya ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda görev yapmakta olan 10 bilişim teknolojisi öğretmeni, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE bölümünde görev yapmakta olan 6 öğretim elemanı ve bu bölümde öğrenim görmekte olan 11 öğretmen adayının görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile derinlemesine incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerine uygun olarak betimsel analiz ve içerik analizi ile edilen bulgular, bilişim teknolojisi öğretmenlik meslek profili YÖK’ün program çıktılarının, MEB’in beklentilerinin ve saha ile uyumluluğunun derinlemesine irdelenmesi ile bütünsel bir bakış açısıyla ortaya koymaktadır. Buna göre elde edilen sonuçlar, BT öğretmenlerine lisans öğrenimleri boyunca aldıkları eğitimin teknik boyutlarının yanında pedagojik boyutlarının da düşünülerek yeni bir unvan verilmesi gerektiğini göstermektedir.