Sezgisellik ile Düzenin Rasyonelliği Arasında: Frankfurt Posta ve İletişim Müzesi


KETİZMEN G.

MIMARLIK, cilt.57, sa.412, ss.64-67, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 57 Sayı: 412
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: MIMARLIK
  • Sayfa Sayıları: ss.64-67
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

II. Dünya Savaşı sonrası Alman mimarlığında önemli yeri olan Günter Behnisch, döneminin mimarlık kimliğinin oluşmasında etkin aktörlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Yazar, mimarlığı durum odaklı bir süreç olarak gören Behnisch’in yapılarında “iş, yaşam ve öğrenme ortamlarını yeniden yorumlayarak ve farklılaştırarak kullanıcı merkezli sosyal bir mimarlık sunması”nın önemine değiniyor.

Günter Behnisch, who has an important place in German architecture after World War II, appears as one of the active actors in the formation of the architectural identity of his period. The author touches upon the importance of "presenting a user-centered social architecture by reinterpreting and differentiating work, life and learning environments" in the buildings of Behnisch, who sees architecture as a situation-oriented process.