Bu çalışmanın amacı, “Proje Tabanlı Öğretim (PTÖ)” uygulamalarının fen laboratuvarı dersine
etkisinin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda
nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak 36 öğretmen adayına fen ve teknoloji
laboratuvar uygulamaları II dersi kapsamında proje tabanlı öğretim etkinlikleri uygulanmıştır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak “Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Görüşme
Formu” kullanılmıştır. Görüşme formu öğrencilere uygulamadan önce ve uygulamadan sonra olmak
üzere iki kez uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda sınıf öğretmeni adaylarının
görüşlerine göre, PTÖ yöntemi sayesinde fen laboratuvar uygulamalarının zenginleştiği ve öğretmen
adaylarının proje yapım aşamalarını öğrendikleri belirtilmiştir. Bu sonuca bağlı olarak, sınıf
öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları lisans dersleri haricinde diğer fen
bilimleri ya da öğretimi ile ilgili dersleri proje tabanlı öğretim yaklaşımı ile plânlanabilir.
This study is to aim that evaluating of the project based instruction (PBI) activities effects on science laboratory course depending on the pre-service classroom teachers' opinions. This study was designed with the case study and 36 pre-service classroom teachers participated. The data was collected via "interview form towards science laboratory applications" Interviews were carried out two times before and after instruction. Qualitative data were analyzed by content analysis. Findings indicated that depending on pre-service classroom teachers' opinions PBI teaching method enriched science laboratory activities and increased their science laboratory attitudes and self-efficacy beliefs. Throughout the process, pre-service teachers learned how the project based instruction process conducted and their teaching strategies. Depending on these results, science-teaching process apart from science laboratory activities can be enriched by PBI method.