Sakarya University Journal of Education Faculty, cilt.32, ss.54-69, 2016 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü'nde okuyan öğretmen adaylarının eğitimde Facebook kullanım kaygılarını ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 222 (99 kız, 123 erkek) öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin kapsam ve görünüş geçerlik çalışmaları için uzman görüşüne başvurulmuştur.Ayrıca geliştirme çalışmasında yapı geçerliği için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliliği CronbachAlpha iç tutarlık katsayısı ile hesaplanmıştır. Çalışma sonunda toplam varyansın55.16’sını açıklayan 8 maddeden oluşan bir ölçek elde edilmiştir.Açımlayıcı faktör analizi ölçeğin paylaşım ile ilgili kaygı, kişisel bilgilerin kullanımına yönelik kaygı ve iletişimle ilgili kaygı olarak adlandırılan üç alt boyuttan oluştuğunu göstermiştir. Cronbach Alpha katsayısı .72 olarak hesaplanmıştır.