Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.322-343, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı
Edmodo’nun yükseköğretimde bir ders kapsamında kullanımına ilişkin öğrenci
görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışmada Edmodo sosyal ağ sitesi, bir dönem
boyunca yeni okuryazarlıklar dersine kayıtlı eğitim fakültesi 1. Sınıf
öğrencileri tarafından kullanılmıştır. Öğrencilerin eğitsel sosyal ağ olan
Edmodo’nun yeni okuryazarlıklar dersinde kullanılmasına yönelik görüşleri dönem
sonunda araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış bir görüşme formu
ile toplanmıştır. 37 katılımcının görüşleriyle elde edilen veriler içerik
analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları Edmodo’nun bir
derste içerik ve bilgi alışverişine uygun olarak eğitim amaçlı kullanılan
faydalı ve etkili bir sosyal ağ olduğu ile derse odaklanmayı arttırdığını
göstermektedir. Ayrıca Edmodo’nun yeni okuryazarlıklar dersinde kullanılması,
günümüz yeni okuryazarlık becerileri açısından değerlendirildiğinde sosyal ve
bilişsel açıdan önemli bir etkisinin olduğu da bulgular arasındadır. Son
olarak, araştırmaya katılan öğrenciler, arkadaşlarının konuya ilişkin
görüşlerinin öğrenmelerine katkı sağladığını, kendi fikirlerini
olgunlaştırdığını ve Edmodo ile ders içeriğine hemen her yerden pratik bir
şekilde ulaşabildiklerini belirtmektedir. Edmodo sosyal ağının ders kapsamında
kullanılmasına ilişkin sınırlılıklar da bulgular arasındadır.