Bir Eğitsel Sosyal Ağ Olarak Edmodo’nun Yükseköğretimde Kullanımı Hakkındaki Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi


Hamutoğlu N. B., Kıyıcı M.

Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.322-343, 2017 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı Edmodo’nun yükseköğretimde bir ders kapsamında kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışmada Edmodo sosyal ağ sitesi, bir dönem boyunca yeni okuryazarlıklar dersine kayıtlı eğitim fakültesi 1. Sınıf öğrencileri tarafından kullanılmıştır. Öğrencilerin eğitsel sosyal ağ olan Edmodo’nun yeni okuryazarlıklar dersinde kullanılmasına yönelik görüşleri dönem sonunda araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. 37 katılımcının görüşleriyle elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları Edmodo’nun bir derste içerik ve bilgi alışverişine uygun olarak eğitim amaçlı kullanılan faydalı ve etkili bir sosyal ağ olduğu ile derse odaklanmayı arttırdığını göstermektedir. Ayrıca Edmodo’nun yeni okuryazarlıklar dersinde kullanılması, günümüz yeni okuryazarlık becerileri açısından değerlendirildiğinde sosyal ve bilişsel açıdan önemli bir etkisinin olduğu da bulgular arasındadır. Son olarak, araştırmaya katılan öğrenciler, arkadaşlarının konuya ilişkin görüşlerinin öğrenmelerine katkı sağladığını, kendi fikirlerini olgunlaştırdığını ve Edmodo ile ders içeriğine hemen her yerden pratik bir şekilde ulaşabildiklerini belirtmektedir. Edmodo sosyal ağının ders kapsamında kullanılmasına ilişkin sınırlılıklar da bulgular arasındadır.