Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi Otomasyonunun Psikolojik Yardım Hizmetlerinde Kullanılması


Şaan T. G.

11. Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2023, ss.115-116

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.115-116
  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Psikolojik danışmanlık ve rehberlik merkezleri bireylerin kişisel, sosyal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek için çeşitli hizmetler sunmaktadırlar. Bu hizmetler bireylerin psikolojik sağlığını koruma ve geliştirme konularında büyük önem taşımaktadır. Psikolojik danışmanlık ve rehberlik merkezlerinin etkinliğini artırmak için çeşitli teknolojilerinden yararlanmak mümkündür. Bu teknolojiler arasında bilgisayar yazılımları, mobil uygulamalar, sanal gerçeklik ve yapay zeka yer almaktadır. Bu bildiride, psikolojik danışmanlık ve rehberlik merkezi otomasyonunun psikolojik yardım hizmetlerinde kullanılmasının potansiyel faydaları ve bu hizmetleri daha etkili ve erişilebilir hale getirebilmesi ele alınmaktadır. Otomasyonlar sayesinde randevu planlaması daha etkili ve düzenli hale getirilmekte ve danışanların kendilerine uygun zamanda randevu bulmaları kolaylaşmaktadır. Danışanların randevu notları ve kişisel bilgileri güvenli bir şekilde saklanmaktadır. Uzmanlar arası bilgi paylaşımı yapılacağı zaman veriler dijital olarak paylaşılarak olası veri sızıntılarının önüne geçilmektedir. Uzmanlar, danışanların ödevlerini otomasyon aracılığıyla takip edebilirler, bu da danışanların ilerlemesini daha yakından izlemelerine yardımcı olmaktadır. Uzmanlar, otomasyon aracılığıyla danışanlara çevrimiçi anketler göndererek daha fazla veri toplayabilirler. Bu, tedavi süreçlerinin daha iyi anlaşılmasına ve kişiselleştirilmesine yardımcı olur. Danışanlar ve uzmanlar arasında otomasyonun sağladığı iletişim kanalı, hassas konularda güvenli bir iletişim ortamı sunmaktadır. Çevrimiçi danışma imkanı, danışanların istedikleri yerden katılabilmesine, konforlu ve hızlı bir danışma deneyimi yaşamalarına olanak tanımakta ve bu da erişilebilirliği arttırmaktadır. Otomasyonlar; toplanan verilerin kolayca analiz edilmesi ve farklı filtrelerle sınıflandırılabilmesi yönünden daha iyi bir karar verme sürecine katkı sağlamakla birlikte, randevu bildirimleri, duyurular ve geri bildirim toplama süreçlerini otomatikleştirmesi ile iletişimi daha etkili bir hale getirmektedir. Otomasyonlarla ilgili dört uzmanın görüşü alınmıştır. Uzmanlar, psikolojik danışmanlık ve rehberlik merkezi otomasyonunun uygulanması konusunda görüş birliği içerisindeler. 'Otomasyonun kullanılması, randevulara daha fazla katılım sağladı. Randevu planlamasının daha düzenli hale gelmesi ve danışanların uygun zamanlarda randevu bulabilmesi, danışanların daha istekli bir şekilde rehberlik hizmetlerinden yararlanmalarını destekliyor' ve 'Psikolojik danışmanlık ve rehberlik merkezi otomasyonu, danışanların ödev olarak verilen etkinlikleri yapma sıklığını artırdı. Otomasyon, danışanların ilerlemesini daha yakından izleme ve bu etkinlikleri düzenleme konusunda daha etkili bir araç sağlıyor.' gibi görüşlerle otomasyonun merkezlerin etkinliğini artırmak için önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirtmektedirler. Aynı zamanda bu teknolojinin yaygın olarak benimsenmesi, bireylerin daha kaliteli psikolojik yardım hizmetlerinden yararlanmasına yardımcı olabilir.

Psychological counselling and guidance centres provide a range of services to support the personal, social, academic and career development of individuals. These services are of great importance in protecting and improving the psychological health of individuals. It is possible to benefit from various technologies to increase the effectiveness of psychological counselling and guidance centres. These technologies include computer software, mobile applications, virtual reality and artificial intelligence. The aim of this paper is to discuss the potential benefits of the use of automation in counselling and support services for mental health, and to make these services more effective and accessible. Automation makes scheduling more efficient and organised, and makes it easier for clients to find an appointment at a time that suits them. Appointment notes and personal client information are stored securely. When information needs to be shared between specialists, data is exchanged digitally to prevent potential data leakage. Experts can track client assignments through automation, helping them to monitor client progress more closely. Experts can collect more data by sending online questionnaires to clients through automation. This helps to better understand and personalise treatment processes. The automated communication channel between clients and professionals provides a safe environment for communicating about sensitive issues. Online consultations allow clients to participate from wherever they are and have a convenient and fast consultation experience, increasing accessibility. Automation contributes to a better decision-making process by making it easy to analyse and classify the collected data with different filters, and makes communication more effective by automating appointment notifications, announcements and feedback collection processes. Four experts were consulted about automation. The experts are in consensus on the implementation of the automation of the psychological counseling and guidance center: 'The use of automation has led to more participation in appointments. Appointment scheduling became more regular and clients were able to find appointments at convenient times, which supports clients to use counseling services more willingly' and 'The psychological counseling and guidance center automation increased the frequency with which clients did the activities assigned as homework. Automation provides a more effective tool for monitoring the progress of clients more closely and organizing these activities." They state that automation has a significant potential to increase the effectiveness of the centers. At the same time, the widespread adoption of this technology can help individuals benefit from better quality psychological help services.