Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: LISA WILDA MUMTAHANI
Danışman: Elif Aydoğdu
Özet:
Amaç – Bu araştırmanın amacı müdürlerin zaman kullanımı durumlarını
belirleme, zaman yönetimi becerileri ve iş stresi düzeylerini ve aralarındaki ilişkiyi
ortaya koyma ve okul ve müdürler ilgili değişkenler bağlamında farklılaşmaları tespit
etmedir.
Yöntem – Bu çalışma, nicel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri
Endonezya’nın Aceh ili Banda Aceh İlçesi ile Türkiye’nin Eskişehir ili Odunpazarı ve
Tepebaşı ilçerinde yer alan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 173 müdürden
toplanmıştır. Araştırmada zaman kullanımı anket soruları, zaman yönetimi becerileri ve
iş stresi ölçeği ile veriler toplanmıştır.
Bulgular – Bu araştırmada okul müdürlerinin idare, örgüt yönetimi ve ilişkilere
fazla zaman harcadığı ve zamanlarının büyük kısmını ofislerinde geçirdikleri ortaya
çıkmıştır. Yapılan analizler sonucunda müdürlerin zaman yönetimi becerilerinin iyi
düzeyde olduğu (X = 2.08, sık-sık düzeyinde) ve düşük iş stresi (X = 3.5, katılmıyorum)
yaşadıkları görülmüştür. Okul müdürlerinin uzun süreli planlama ile iş güvenliği
arasında r = -.281, destek arasında r = -.333; kısa süreli planlama ile iş güvenliği
arasında r = -.232, destek arasında r = -.174 ilişki bulunmuştur.
Sonuç ve Öneriler – Okul müdürlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş stresi
arasında zayıf ve negatif bir ilişki olup zaman yönetimi becelerinin iş stresini yordadığı
tespit etmiştir. Bulgular doğrultusunda uzun ve kısa vadeli planlamanın artırılmasının
müdürlerin zaman yönetimi becerilerini geliştirebileceği ve iş stresini azaltabileceği
önerilebilir.