Türkiye şartları için uygun tren direnci formüllerinin belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Raylı Sİstemler, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BEYTULLAH BAŞEĞMEZ

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Hasan Hüseyin Erkaya

Özet:

Türkiye koşullarına en uygun tren direnci (vagon seyir direnci) formülünün tespit edilmesi amacını taşıyan bu tezde, tren dirençlerinin tanımlanmasının ardından literatürdeki kurp ve vagon seyir direnci formüllerine yer verilmiştir. Türkiye'de TCDD 3. ve 7. bölgelerinde sekiz farklı hat kesiminde TCDD tarafından gerçekleştirilen deneylere ilişkin veriler, bu deneyde kullanılan trenlerin özellikleri ve deneylerin uygulandığı demiryolu şartları, literatürde yer verilen 22 adet formüle uygulanmış; gerçekleştirilen hesaplamalar neticesinde ortaya çıkan tren direnci sonuçları deneysel sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmada ortaya çıkan farkların ortalamaları, çeşitli tren direnci formüllerine göre % 3 ila % 13 arasında değişmektedir. Buradan hareketle, Avustralya demiryollarının dolu yük vagonları için kullandığı seyir direnci formülünün en düşük sapmaya sahip olduğu belirlenmiştir. Bu formül Türkiye demiryollarına en uygun vagon seyir direnci formülü olarak önerilmiştir.