Eğitim Bilgileri
2013 - 2021
2013 - 2021Bütünleşik Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 35. Madde İle Görevlendirme, Türkiye
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İstatistik (Dr), Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Fakültesi, İstatistik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Bütünleşik Doktora
Öğrenci ve okul özelliklerinin TIMSS 2015 fen ve matematik başarısına etkisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 35. Madde İle Görevlendirme
2017
2017Doktora
Lojistik regresyonda kuşkulu gözlemlerin incelenmesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İstatistik (Dr)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2009 - 2024
2009 - 2024Araştırma Görevlisi Dr.
Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme(A)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme(A)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme(B)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme(A)
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma(A)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme(D)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme(C)
Temel İstatistik(A)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme(E)
Temel İstatistik(B)
Makaleler
Tümü (3)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (1)
2023
20231. The effect of student characteristics and socioeconomic status on mathematics achievement in Turkiye: Insights from TIMSS 2011-2019
Coskun B., KARAKAYA ÖZYER K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, sa.3, ss.454-481, 2023 (ESCI, TRDizin)
2023
20232. The effect of student and school characteristics on TIMSS 2015 science and mathematics achievement: The case of Türkiye
Coşkun B., KARADAĞ E.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.7, sa.1, ss.203-227, 2023 (Scopus)
2019
20193. Diagnostics of multiple group influential observations for logistic regression models
Coskun B., ALPU Ö.
JOURNAL OF STATISTICAL COMPUTATION AND SIMULATION
, cilt.89, sa.16, ss.3118-3136, 2019 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ KULLANIMINA İLİŞKİN DENEYİM VE GÖRÜŞLERİ
KARAKAYA ÖZYER K., COŞKUN B.
AHI EVRAN INTERNATIONAL CONGRESS ON SCIENTIFIC RESEARCH - V, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 16 - 18 Mayıs 2025, ss.112-121, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. PIRLS 2021 Tutum ve Davranış Ölçeklerinin Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliği
Coşkun B.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. The effect of home educational resources on the mathematics achievement of eighth grade students: TIMSS 2015-2019 example
COŞKUN B.
ASES VI. International Social Sciences Conference, Van., Van, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2023, ss.158-159, (Özet Bildiri)
2023
20234. Evaluation of PIRLS 2021 Turkiye results
COŞKUN B.
ASES VI. International Social Sciences Conference, Van, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2023, ss.156-157, (Özet Bildiri)
2023
20235. Ev ortam desteğı̇, okul ı̇klı̇mı̇ ve okul güvenlı̇ğı̇ değı̇şkenlerı̇nı̇n okuma başarısına etkı̇sı̇
Coşkun B., Akol Göktaş S.
4th International "Artemis" Congress on Humanities and Social Sciences, İzmir, Türkiye, 3 - 06 Haziran 2023, ss.144-153, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Bazı öğrenci, sınıf ve okul değişkenlerinin Türk öğrencilerin TIMSS 2019 8. Sınıf matematik başarısına çok düzeyli etkileri
COŞKUN B.
International Black Sea Modern Scientific Research Congress, Rize, Türkiye, 29 Eylül 2022, ss.114-115, (Özet Bildiri)
2022
20227. Sosyoekonomik statü öğrenci ve okul düzeyinde kontrol edildiğinde öğretmen niteliklerinin TIMSS 2019 5. sinif matematik başarisina etkisi
COŞKUN B.
International Black Sea Modern Scientific Research Congress, Rize, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2022, ss.116-117, (Özet Bildiri)
2022
20228. Bazı öğrenci, sınıf ve okul değişkenlerinin TIMSS 2019 8. sınıf fen başarısına etkisi
COŞKUN B.
9. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Elazığ, Türkiye, 27 Eylül 2022, ss.37-38, (Özet Bildiri)
2022
20229. PIRLS 2001 Türkiye sonuçları: düşük ve yüksek performans gösteren okulların özellikleri
COŞKUN B.
9. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Elazığ, Türkiye, 27 Eylül 2022, ss.72-73, (Özet Bildiri)
2020
202010. Öğretmen niteliklerinin TIMSS 2015 fen ve matematik başarısına etkisi
COŞKUN B.
IPCEDU, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.643-656, (Özet Bildiri)
2015
201511. Evaluation of education news in a national newspaper
ERMEĞAN B., AYPAY A.
International Conference on Emerging Trends in Multidiciplinary Research, İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2011
201112. ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK VE SOSYAL UYUM
Ergin D. Y., Coşkun B.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.1754-1761, (Tam Metin Bildiri)
2010
201013. The relationship between emotional intelligence and personality
ERGİN D. Y., ERMEĞAN B.
The 4th International Conference On Advances and Systems Research, Zagreb, Hırvatistan, 11 Kasım 2010, ss.459, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Evaluation of multiple group outliers for logistic regression models
COŞKUN B., ALPU Ö.
Research and Reviews in Science and Mathematics, İYİT, Neslihan; DOĞAN, Hasan Hüseyin; AKGÜL, Hasan, Editör, Gece Publising, Ankara, ss.15-38, 2022
2022
20222. EVALUATION OF MULTIPLE GROUP OUTLIERS FOR LOGISTIC REGRESSION MODELS
COŞKUN B., ALPU Ö.
Research & Reviews in Science and Mathematics, Neslihan İyit, Hasan Hüseyin Doğan, Hasan Akgül, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.15-38, 2022
2021
20213. COMPARISON OF MULTIPLE GROUP HIGH LEVERAGE POINTS DIAGNOSTICS FOR LOGISTIC REGRESSION MODELS
COŞKUN B., ALPU Ö.
Economics in Corporate Finance and Management, Mehmet Dağ, Şahin Ay, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.3-44, 2021
2021
20214. Comparison of multiple group high leverage points diagnostics for logistic regression models
COŞKUN B., ALPU Ö.
Economics in Corporate Finance and management, Dağ, Mehmet; AY, Şahin, Editör, iksad publishing house, Ankara, ss.3-43, 2021
2020
20205. Öğretmen niteliklerinin TIMSS 2015 fen ve matematik başarısına etkisi
COŞKUN B.
IPCEDU E-Kitabı, , Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.644-656, 2020
Desteklenen Projeler
2015 - 2017
2015 - 2017Lojistik Regresyonda Kuşkulu Gözlemlerin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ALPU Ö. (Yürütücü), COŞKUN B.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2025
Mayıs 2025Osmangazi Journal of Educational Research
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Ocak 2025
Ocak 2025Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
TED Üniversitesi, Türkiye