Eğitim Bilgileri
2019 - 2024
2019 - 2024Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr) (Anadolu Üniv. Ortak), Türkiye
2017 - 2021
2017 - 2021Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2016 - 2019
2016 - 2019Yüksek Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihinsel Engellilerin Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2009 - 2012
2009 - 2012Lisans
Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik geliştirilen ÖDSGM temelli öğretim paketinin okuduğunu anlama ve yazma becerilerine etkisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2019
2019Yüksek Lisans
Bellek destekleyici stratejilerden anahtar sözcük stratejisinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin ilkokul fen kavramlarını öğrenmesine etkisi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihinsel Engellilerin Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2024
2018 - 2024Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (2)
Scopus (1)
TRDizin (1)
2023
20231. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama Performanslarının İncelenmesi
Aracı N., Melekoğlu M. A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.3, ss.1583-1599, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Impact of a mnemonic strategy on learning science concepts for middle school students with specific learning disabilities
Aracı N., Melekoğlu M. A., Çetin M. E.
Learning Disabilities: A Contemporary Journal
, cilt.21, sa.1, ss.69-85, 2023 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Bellek Destekleyici Stratejilerden Anahtar Sözcük Stratejisinin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin İlkokul Fen Kavramlarını Öğrenmesine Etkisi.
ARACI N., ELDENİZ ÇETİN M., MELEKOĞLU M. A.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
2018
20182. Geçmişten Günümüze Ulusal Özel Eğitim Kongresi
MELEKOĞLU M. A., SÖNMEZ KARTAL M., MELEKOĞLU M., GENÇ TOSUN D., ÇATTIK E., TUNÇ PAFTALI A., et al.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.1-235, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EVDE OYUNLA DESTEKLENMESİ
MELEKOĞLU M., Aracı N.
Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Anne-Baba EL kitabı Seti: Özel Öğrenme Güçlüğü, Hakan ÖZAK, Editör, Eğiten Kitap, ss.173-191, 2022
2021
20212. Yazma güçlüğü yaşayan öğrenciler için uyarlamalar
ARACI N.
Disgrafi - yazma güçlüğü: Tanılama ve müdahale,, Melekoğlu Macid Ayhan, Öğülmüş Kürşat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.107-128, 2021
2021
20213. Yazma güçlüğü olan çocukların ailelerine öneriler
ARACI N.
Disgrafi - yazma güçlüğü: Tanılama ve müdahale, Melekoğlu Macid Ayhan, Öğülmüş Kürşat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.287-304, 2021