Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.277-292, 2009 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada; ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji
dersindeki güdülenme düzeyleri ile öğrenme biçimleri ve fen ve teknoloji
dersi başarı düzeyleri arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2005–2006 eğitim-öğretim yılında Ankara ilindeki
Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okullarının 6. ve 7.
sınıflarında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak,
araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğrenmeye Güdülenme Ölçeği”,
öğrencilerin öğrenme biçimlerinin belirlenmesinde ise Ersoy (2003)
tarafından geliştirilen “Öğrenme Stili Envanteri” uygulanmıştır. Verilerin
analizi için öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki güdülenme ve
öğrenme biçimleri ile başarı arasında ilişkinin belirlenmesi için Pearson
Korelasyon Katsayısı tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki
güdülenme düzeyleri ve başarıları ile öğrencilerin görsel öğrenme
biçimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunurken, dinlemeye dayalı
öğrenme biçimleri ve dokunmaya dayalı öğrenme biçimleri arasında
anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.