Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, pp.217-241, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The aim of this study is to examine that the case of Argumantation Based Instruction (ABI) efficacy in the science laboratory
courses according to pre-service classroom teachers’ opinions
and their readiness cases. This study was designed with case
study and 28 pre-service classroom teachers participated. Data
was collected via “Interview Form towards ABI” and “ABI
Activity Form”. Interviews and introduction activity were carried
out two times before and after instruction. After instruction,
there were eight pre-service classroom teachers done introduction activity completely using argumentation items. Throughout
the process, pre-service teachers learned how the argumentation items could be used in the experiments. Depending on
these results, science-teaching process apart from science
laboratory activities can be enrichedby ABI method.
Bu çalışma kapsamında, Argümantasyon Tabanlı Öğretim (ATÖ)
yönteminin fen bilimleri laboratuvar uygulamalarında kullanılabilen etkili bir öğretim yöntemi olduğu durumu sınıf öğretmen
adaylarının görüşleri ve hazırbulunuşluk durumları incelenerek
ortaya koyulmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması kullanılarak yürütülen bu çalışmada toplamda 28 sınıf
öğretmen adayı ile sekiz haftalık ATÖ uygulaması yapılmıştır.
Uygulamanın ilk ve son haftalarında öğretmen adaylarının
görüşlerinde ve hazırbulunuşluk durumlarında meydana gelen
değişimi belirlemek için veri toplama aracı olarak “Argümantasyon Tabanlı Öğretime Yönelik Görüş Formu (ATÖYG)” ve
“Argümantasyon Tabanlı Öğretime Giriş Etkinliği Formu
(ATÖGE)” kullanılmıştır. Ayrıca uygulamanın son haftasında
öğretmen adaylarının derse katılımlarında artış gözlenmiş ve
deneylerin teorik kısımlarında –gerekçe, veri, iddia, çürütücü,
destekleyici, sınırlayıcı- gibi argüman öğelerini kullanarak
bilimsel tartışma gerçekleştirebildikleri görülmüştür. Bu
doğrultuda, ATÖ yönteminin fen laboratuvar uygulamalarını
zenginleştirmek amacıyla daha sık kullanılmasının gerektiği
düşünülmektedir.