Prof. Dr. ESRA EREN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ANABİLİM DALI


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Esra Sisman Eren

Metrikler

Yayın

69

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

39

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

61

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

736

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

45

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

112

H-İndeks (Sobiad)

5

Atıf (Diğer Toplam)

152

Toplam Atıf Sayısı

348

Proje

5

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2010

2003 - 2010

Bütünleşik Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Bütünleşik Doktora

İlköğretim okul müdürlerinin eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2010 - 2018

2010 - 2018

Dr. Öğr. Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2012 - 2018

2012 - 2018

Fakülte Akademik Kurul Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

2012 - 2018

2012 - 2018

Bölüm Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2012 - 2018

2012 - 2018

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2013 - 2015

2013 - 2015

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

Akademi Dışı Deneyim

2003 - 2010

2003 - 2010

Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

YÜKSEK LİSANS TEZİ(B)

UZMANLIK ALAN DERSİ(B)

YÜKSEKÖĞRETİMDE ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI

UZMANLIK ALAN DERSİ

ÇEVRİMİÇİ DERSLERİN TASARIMI VE SUNUMU(A)

YÜKSEK LİSANS TEZİ(B)

SEMİNER

Lisans

Lisans

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ(A)

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ(C)

ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ (A)

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU (A)

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU(B)

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ(A)

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI(A)

SANAL TOPLULUK UYGULAMALARI

EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE KULLANIMI(A)

ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ(A)

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI (B)

OKUL DENEYİMİ

ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

BİLGİSAYAR II(A)

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI (D)

Makaleler

Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (17)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Use Of Generative Artificial Intelligence In Academic Research And Writing Process: Ethical Dilemmas Experienced by University Students

EREN E., ŞİŞMAN S.

16th International Congress on Social, Humanities, Administrative and Educational Scıences in a Changing World, Taşkent, Özbekistan, 11 - 12 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Yükseköğretimde Kurumsal Aidiyeti Etkileyen Faktörlerle İlgili Öğrenci Görüşleri

EREN E., AL MOUBARAK F.

Ases VIII. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 02 Mart 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. Yapay Zeka Araçlarına Göre Türk Destanlarındaki Kahraman İmajları

EREN E.

Ases VIII. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 02 Mart 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

4. Students' Institutional Commitment in Higher Education

AL MOUBARAK F., EREN E.

15th International Congress on Social, Humanities, Administrative and Educational Scıences in a Changing World, Ankara, Türkiye, 13 Şubat 2025, ss.270-272, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. The Emotional Dimension Overlooked in Distance Education Process: Analysis of Students' Emotional Experiences

ERGÜLEÇ F., EREN E.

Uluslararası Karadeniz Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 10 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Türk Cumhuriyetlerinde Eğitimle ilgili Ortak Terimler: Kırgız Türkçesi ve Türkiye Türkçesi Arasında Bir Karşılaştırma

Eren E., Boobekova K.

5. Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVÜ-EAK2024), İstanbul, Türkiye, 18 Ekim 2024, ss.64-65, (Özet Bildiri)

2024

2024

7. Uzaktan Eğitim Sürecinde Göz Ardı Edilen Duygusal Boyut: Öğrencilerin Duygusal Deneyimlerinin Analizi

Ergüleç F., Eren E.

Uluslararası Karadeniz Eğitim Araştırmaları Kongresi (KEAK), Sinop, Türkiye, 24 Ekim - 26 Kasım 2024, ss.108, (Özet Bildiri)

2024

2024

8. Eğitimde üretken yapay zeka teknolojilerinin kullanımına yönelik öğretmen görüşleri

Eren E., Ayata N., Çetinkaya N. B., Akpınar E. N., Yardımcı T., Koç A.

II. Uluslararası Gelenekten Geleceğe Bilimsel Araştırma Kongresi, Toskent, Özbekistan, 8 - 10 Kasım 2024, (Yayınlanmadı)

2024

2024

9. Self-Regulated Learning Strategies Used by Students in Distance Education

EREN E., ERGÜLEÇ F.

17th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Türkiye, 14 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

10. Uzaktan Eğitimde Öğrencilerin Kullandıkları Öz-düzenlemeli Öğrenme Stratejileri

Eren E., Ergüleç F.

17th International Computer And Instructional Technologies Symposium, 3 - 05 Ekim 2024, ss.175, (Özet Bildiri)

2023

2023

11. Erken Çocukluk Döneminde Dijital Medya Kullanımı: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri

DERELİ E., EREN E.

16th International Computer And Instructional Technologies Symposium, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

12. Eğitimcilerin Çevrimiçi Ortamda Kullandıkları Öğretim Stratejileri

ATAKAN Z., GÖNÜLKIRMAZ E., İKİZ E., SARIKAYA C., ERGÜLEÇ F., EREN E., et al.

16th International Computer And Instructional Technologies Symposium, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. ELT preservice teachers perceptions on how to use technology in language class

YÜKSEL İ., EREN E.

International Conference on ICT in Language Teaching, Eskişehir, Türkiye, 4 - 05 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

14. Pre service teachers opinions about using practical tools for education student experiences

YURTSEVEN AVCI Z., EREN E., SEÇKİN KAPUCU M.

8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. Ortaokul toplum hizmeti çalışmaları uygulama örnekleri

YILMAZ B. Y., EREN E., İNCİ T.

23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. Öğretmen görüşlerine göre ortaokul toplum hizmeti çalışmalarının değerlendirilmesi

İNCİ T., ARI A., EREN E., YILMAZ B. Y.

23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

17. Developing a scale for competencies and perceptions of necessity about using practical tools for content development

EREN E., YURTSEVEN AVCI Z., SEÇKİN KAPUCU M.

2nd International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium., Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. Investigation of pre service science teachers opinions about using GoAnimate to create animated videos

SEÇKİN KAPUCU M., EREN E., YURTSEVEN AVCI Z.

2nd International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium., Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. Ortaokul toplum hizmeti çalışmalarına yönelik nitel bir değerlendirme

YILMAZ B. Y., İNCİ T., EREN E.

3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

20. İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıklarının değerler eğitimi bağlamında analizi

POLAT M., EREN E.

Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2013, ss.727, (Özet Bildiri)

2013

2013

21. E değerlendirme materyalleri geliştirme

EREN E., ÇAM Ş. S., AKİFOVA G. G., TAHİROVA G. S.

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. Sosyal medyanın din kültürü ve ahlak bilgisi öğrencilerinin sahip olduğu değerlere etkisi

POLAT M., EREN E.

II. Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2012

2012

2012

23. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin sosyal ağları kullanım amaçları

EREN E.

6th International Computer Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. Tablet PC kullanımına ilişkin öğrenci algıları

EREN E.

6th International Computer Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

25. Kadınların internet kullanım durumları

EREN E., ÇUBUKÇU Z.

1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mart 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

26. Uygulama ortamından bilişim teknolojileri öğretmenliğine bir bakış: Sorunlar ve çözüm önerileri

EREN E., ŞAHİN İZMİRLİ Ö., ULUUYSAL B.

11th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

27. İlköğretim okul müdürlerinin teknoloji liderliği davranışlarıyla İlgili görüşlerinin değerlendirilmesi

EREN E.

10th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, cilt.2, ss.754-757, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

28. Role of school principal as a technology leader in the process of ınstructional planning in school

KURT A. A., EREN E.

38nd Annual Meeting of the International Society for Educational Planning (ISEP), İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Dijital Çağda Aile

Eren E., Dereli E.

Dijital Eğitim II, İ. H. Yurdakal, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.20-40, 2024

2024

2024

2. Öğretim Materyallerinin Tasarımı ve Tematik Öğretim

Eren E.

Öğretim Teknolojisi, Özden Demirkan,Halük Ünsal, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.154-181, 2024

2014

2014

5. Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu

AYDIN H., BABACAN T., ACAT M. B., ÜNAL E., TURAN S., YÜKSEL İ., et al.

Etkili Öğretim Yöntemleri, Bahaddin Acat, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.204-222, 2014

2010

2010

6. Teknoloji Liderliği

EREN E.

Pegem Yayıncılık, Ankara, 2010

Desteklenen Projeler

2020 - 2021

2020 - 2021

Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modelinin Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Uygulanması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Ergüleç F. (Yürütücü), Eren E., Ersoy M.

2017 - 2017

2017 - 2017

İnternetin Bilinçli, Güvenli, Etik Kullanımı Projesi

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Eren E.

2016 - 2016

2016 - 2016

Yaz Kuran kursu öğreticileri hizmet İci egitim programının geliştirilmesiSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , Üniversite Destekli Diğer Projeler

(Proje Özeti) (Proje Sonuç Raporu) Creative Commons License
Arı A. (Yürütücü), Dalkıran S.(Yürütücü), Kaşarcı İ., Çelik A., Çifci M., Acat M. B., et al.

2013 - 2015

2013 - 2015

Ortaokul Toplum Hizmeti Çalışmaları Sosyal Etkinlik Programı

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Yalçın M., Dönmez A., Kılıç Z., Eren E., Arı A. (Yürütücü)

2013 - 2013

2013 - 2013

E Değerlendirme Materyalleri Geliştirme

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Eren E., Arı A. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Temmuz 2024

Temmuz 2024

Toplum, Eğitim ve Kültür Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Ekim 2024

Ekim 2024

TÜBİTAK Projesi

3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Haziran 2024

Haziran 2024

TÜBİTAK Projesi

1002 - Hızlı Destek Programı, TÜBİTAK, Türkiye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 39

h-indeksi (WOS): 4