Eğitim Bilgileri
1998 - 2003
1998 - 2003Bütünleşik Doktora
University of Leicester, School Of Education, Birleşik Krallık
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2004 - 2012
2004 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - 2017
2016 - 2017Bölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
2010 - 2013
2010 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
2009 - 2011
2009 - 2011Enstitü Müdür Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
2008 - 2011
2008 - 2011Araştırma Enstitüsü Müdürü
Uşak Üniversitesi
2006 - 2008
2006 - 2008Bölüm Başkanı
Uşak Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 1998
1996 - 1998Tarih Öğretmeni
Milli Eğitim Bakanlığı, Tarih Öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Bilim Teknoloji Toplum
Topluma Hizmet Uygulamaları
Sosyal bilgiler öğretimi 2
Öğretmenlik Uygulaması 2
Öğretmenlik Uygulaması 1
Sosyal Bilgilerde Öğrenme Öğretme Yaklaşımları
Sosyal Bilgiler Öğretimi 1
Günümüz Dünya Sorunları
Mesleki Gözlem
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Makaleler
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (13)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (9)
2023
20231. The realization and importance level of upper-level social studies attainment targets
ÖZYURT N., ACUN İ.
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION , cilt.4, sa.3, ss.1-19, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20222. MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN SOMUT KÜLTÜREL MİRAS VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ: BİR KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI
Sevigen E., ACUN İ., ÜZTEMUR S.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.15, sa.58, ss.1718-1752, 2022 (TRDizin)
2020
20203. University Students’ Social Capital, Social Media Usage and Democratic Citizenship Behaviours
ACUN İ.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.1, ss.223-236, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. The Relationships amongst Middle School Students' Social Studies-Oriented Epistemological Beliefs, Learning Approaches, Academic Risk-Taking Behaviors and Their Course Success: A Structural Equation Modeling
Uztemur S., DİNÇ E., ACUN İ.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.35, sa.1, ss.179-199, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
20205. The Relationship among University Students' Trust, Self-Esteem, Satisfaction with Life and Social Media Use
ACUN İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.13, sa.1, ss.35-52, 2020 (ESCI, Scopus)
2019
20196. Sosyal sermaye ve sosyal medya
ACUN İ.
Gelecek Vizyonlar Dergisi , cilt.3, sa.4, ss.30-40, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Teaching social studies in historic places and museums: An activity based action research
ÜZTEMUR S., DİNÇ E., ACUN İ.
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.5, sa.1, ss.252-271, 2019 (Scopus)
2019
20198. SOSYAL BİLGİLER 6. VE 7. SINIF DERSLERİNDEKIRSAL YERLEŞME ŞARTLARINA GÖRETASARLANMIŞ ETKİNLİKLERİN VERİMLİLİĞİ
Seyidoğlu N., ACUN İ.
Milli Eğitim , cilt.48, sa.224, ss.415-444, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
20199. Opinions of Scholars on the 2018 Social Studies Teacher Training Program
Şarpal H., ACUN İ.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.10, sa.4, ss.409-438, 2019 (TRDizin)
2019
201910. Teaching social studies in historical and museums: An activity based action research
Üztemur S., DİNÇ E., ACUN İ.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.5, sa.1, ss.252-271, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. THE EFFICIENCY OF THE ACTIVITIES DESIGNED ACCORDING TO RURAL SETTLEMENT CONDITIONS IN SOCIAL STUDIES SOSYAL BİLGİLER 6. VE 7. SINIF DERSLERİNDE KIRSAL YERLEŞME ŞARTLARINA GÖRE TASARLANMIŞ ETKİNLİKLERİN VERİMLİLİĞİ
Seyıdoğlu N., ACUN İ.
Milli Egitim
, cilt.48, sa.224, ss.415-444, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
201812. Yer Temelli Eğitim Yaklaşımı ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Yansımaları
Üztemur S., DİNÇ E., ACUN İ.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.141-159, 2018 (TRDizin)
2018
201813. Knowledge Sources of University Students
ACUN İ., YÜCEL C., DEMİRHAN G.
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, cilt.7, sa.1, ss.595-608, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Müzeler ve Tarihi Mekânlarda Uygulanan Etkinlikler Aracılığıyla Öğrencilerin Sosyal Bilgilere Özgü Becerilerinin Geliştirilmesi
Üztemur S., DİNÇ E., ACUN İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.46, ss.294-324, 2018 (TRDizin)
2018
201815. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze ve Tarihi Mekan Kullanımının 7. sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Algılarına Etkisi: Bir Eylem Araştırması
Üztemur S., DİNÇ E., ACUN İ.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.135-168, 2018 (TRDizin)
2017
201716. Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının İncelenmesi
ACUN İ., YÜCEL C., BELENKUYU C., KELEŞ S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.23, sa.4, ss.560-602, 2017 (TRDizin)
2017
201717. Müze ve Tarihi Mekân Uygulamalarının 7. Sınıf Öğrencilerinin Müze ve Tarihi Mekân Algılarına Etkisi: Bir Eylem Araştırması
ÜZTEMUR S., DİNÇ E., ACUN İ.
Gelecek Vizyonlar Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.9-20, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Sosyal Sermaye ve Sosyal Medya: Demokrasi ve Vatandaşlık Hakkında Bir Araştırma
ACUN İ., YÜCEL C., GÖZ N. L., İRİ S., BELENKUYU C.
Sakarya University Journal of Education
, cilt.7, sa.3, ss.564-583, 2017 (TRDizin)
2015
201519. The impact of ICT on pupils achievement and attitudes in social studies
Emin Ç., ACUN İ., DEMİRHAN G.
Journal of Social Studies Education Research , cilt.6, sa.1, ss.190-207, 2015 (Scopus)
2014
201420. Web-supported effective human rights, democracy and citizenship education?
ACUN İ.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.70, ss.21-28, 2014 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2013
201321. Attitudes in a web supported learning environment
ACUN İ.
EDUCATION , cilt.133, sa.4, ss.556-563, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201322. Değerler kim ne kadar değer veriyor
ACUN İ., YÜCEL C., Önder A., TARMAN B.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.191-206, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201223. ICT integration stages of teachers and factors affecting them
ACUN İ., Karabulut B.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.2, ss.1143-1152, 2012 (SCI-Expanded)
2011
201124. İlköğretim sosyal bilgiler öğretim programının uygulanabilirliği
ACUN İ., YÜCEL C., Önder A., TARMAN B.
Uşak Ünivesitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.195-218, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201125. Pedagogy, empowerment and discipline: comparative perspectives of novice teachers in England and Turkey reflecting on 'the other'
Busher H., Lawson T., Wilkins C., ACUN İ.
COMPARE-A JOURNAL OF COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION
, cilt.41, sa.3, ss.387-400, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201026. A MODEL TO EXPLORE TURKISH TEACHERS' ICT INTEGRATION STAGES
Yucel C., ACUN İ., Tarman B., Mete T.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.9, sa.4, ss.1-9, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201027. Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Yeni Bir Sosyal Bilgiler Hareketi
TARMAN B., ACUN İ.
Journal of Social Studies Education Research , cilt.1, sa.1, ss.1-16, 2010 (Scopus)
2010
201028. European citizenship and EU expansion Perspectives on Europeanness and Citizenship Education from Britain and Turkey
Chris W., Hugh B., Lawson T., ACUN İ., GÖZ N. L.
EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
, cilt.9, sa.4, ss.444-456, 2010 (Scopus)
2010
201029. Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık Yeterlilikleri ve Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişki
ACUN İ., DEMİR M., GÖZ N. L.
Journal of Social Studies Education Research , cilt.1, sa.1, ss.107-123, 2010 (Scopus)
2010
201030. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Alanındaki Tezlerin Değerlendirilmesi
TARMAN B., ACUN İ., Yüksel Z.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.725-746, 2010 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Sosyal bilgiler kazanımlarının öğretmenlerce önemsenme ve kazandırılma düzeyleri
ÖZYURT N., ACUN İ.
EDU Congress 2023, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.132-134, (Özet Bildiri)
2019
20192. 2018 Yılı Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında Yapılan Değişikliklerin İncelenmesi
Şarpal H., ACUN İ.
UCEK 2019, Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Tarihsel Süreçte Vatandaşlığın Serüveni: İlgili Alanyazın Işığında Vatandaşlık Türlerinin Belirlenmesi
ACUN İ., ÜZTEMUR S.
3. ULUSLARARASI ZEUGMA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Ortaokul öğrencilerinin vatan sevgisine yönelik zihin haritaları
ACUN İ., İNEL Y.
III. International Conference on Aweraness, Çanakkale, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Ortaokul öğrencilerinin kültürel miras kavramına yönelik bilişsel yapıları
ACUN İ., İNEL Y.
III. International Conference on Aweraness, Çanakkale, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Ortaokul öğrencilerinin zaman ve kronoloji anlayışı
DİNÇ E., ACUN İ.
3. Uluslararası Zeugma Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
20187. SOSYAL BİLGİLER 6. VE 7. SINIF DERSLERİNDE KIRSAL YERLEŞME ŞARTLARINA GÖRE TASARLANMIŞ ETKİNLİKLERİN VERİMLİLİĞİ
Seyidoğlu N., ACUN İ.
USBES 2018, 11 - 14 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. İlkokul öğrencilerinin sorumluluk değerlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AKAR C., ACUN İ., Karataş Y.
USOS 2018, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20179. Üniversite Öğrencilerinin Demokratik Vatandaşlık Davranışlarını Etkileyen Faktörler
ACUN İ., YÜCEL C., İRİ S., BELENKUYU C.
USBES 2017, 4 - 06 Mayıs 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
201710. Yer temelli eğitim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretim programlarındaki yansımaları
DİNÇ E., ACUN İ., Üztemur S.
USBES 2017, 4 - 06 Mayıs 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
201711. Yer Temelli Eğitim Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Programlarındaki Yansımaları
DİNÇ E., ACUN İ., ÜZTEMUR S.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI., Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.276-277, (Özet Bildiri)
2017
201712. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ACUN İ., YÜCEL C., İRİ S., BELENKUYU C.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
201713. Üniversite Öğrencilerinin Özsaygılarının İncelenmesi
ACUN İ., YÜCEL C., BELENKUYU C., İRİ S.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2016
201614. Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçları
ACUN İ., YÜCEL C., BELENKUYU C., İRİ S.
EYFOR VII, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, (Özet Bildiri)
2016
201615. Üniversite Öğrencilerinin Demokratik Vatandaşlık Davranışlarının İncelenmesi
ACUN İ., YÜCEL C., İRİ S., BELENKUYU C.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Araçları
ACUN İ., YÜCEL C., BELENKUYU C., İRİ S.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. Üniversite öğrencilerinin dünya görüşleri ve demokratik sistemin işleyişindeki kurumlara güven
ACUN İ., YÜCEL C., TARMAN B., SÖLPÜK N., BELENKUYU C.
USBES 2016, 28 - 29 Nisan 2016, cilt.1, (Özet Bildiri)
2016
201618. Üniversite öğrencilerinin politik dünya görüşleri memleketleri ve sosyo ekonomik seviyeleri arasındaki ilişki
YÜCEL C., ACUN İ., TARMAN B., BELENKUYU C., SÖLPÜK N.
USBES 2016, 28 - 29 Nisan 2016, cilt.1, (Özet Bildiri)
2016
201619. Üniversite Öğrencilerinin Dünya Görüşleri ve Demokratik Sistemin İşleyişindeki Kurumlara Güven
ACUN İ., YÜCEL C., TARMAN B., SÖLPÜK N., BELENKUYU C.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Üniversite Öğrencilerinin Politik Dünya Görüşleri Memleketleri ve Sosyo Ekonomik Seviyeleri Arasındaki İlişki
YÜCEL C., ACUN İ., TARMAN B., BELENKUYU C., SÖLPÜK N.
Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201521. The effect of web supported instruction on student teaches attitudes and achievement
ACUN İ.
ECER 2015, 8 - 12 Eylül 2015, cilt.1, (Özet Bildiri)
2015
201522. Sosyal sermaye sosyal medya ve demokratik vatandaşlık Bir araştırma yöntem önerisi
ACUN İ.
USBES 2015, 23 - 25 Nisan 2015, cilt.1, (Özet Bildiri)
2012
201223. Web supported effective human rights democracy and citizenship education
ACUN İ.
INTE 2012, 9 - 10 Haziran 2012, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2012
201224. Demokrasi vatandaşlık ve insan haklarına yönelik tutum ölçeği geliştirme
ACUN İ., İNEL Y., YÜCEL C.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2012
201225. Demokrasi vatandaşlık ve insan haklarına yönelik bir tutum ölçeği geliştirme
YÜCEL C., ACUN İ., İNEL Y.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi, 22 - 25 Nisan 2012, cilt.1, (Özet Bildiri)
2010
201026. Reflecting on the Other Critical perspectives of novice teachers on pedagogy and teacher pupil relationships in particular geo political contexts
Busher H., Tony L., Wilkins C., ACUN İ.
British Educational Research Association (BERA), 8 - 09 Aralık 2010, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2010
201027. Perceptions of Turkish and British studentteachers on European-ness and the role of citizenship education
ACUN İ., GÖZ N. L., Busher H., Wilkins C.
CiCe, 9 - 11 Haziran 2010, cilt.1, ss.78-85, (Tam Metin Bildiri)
2010
201028. The relationship between critical thinking skillsand citizenship behaviours
ACUN İ., DEMİR M., AKAR C., GÖZ N. L.
CiCe, 10 - 11 Haziran 2010, cilt.1, ss.495-500, (Tam Metin Bildiri)
2009
200929. Changing nature of teaching and learning with ICT Shifting paradigms examples from humanities
ACUN İ., ÇİFCİ M.
IV. Balkan Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 Haziran 2009, cilt.1, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2008
200830. Yeni sosyal bilgiler programının etkinliklerinin uygulanabilirliği açısından değerlendirilmesi
ACUN İ., KAMBER T.
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 22 Nisan 2008, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2005
200531. T C İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımı
ACUN İ.
Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi Sempozyumu, Türkiye, 10 Kasım 2005, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Vatandaşlığın Toplumsal Boyutu
ACUN İ.
Vatandaşlık Bilgisi ve Eğitimi, Dinç Erkan, Dere İlker, Üztemur Servet, Editör, PegemA, ss.119-132, 2022
2019
20192. Geçmişten günümüze insan hakları
ACUN İ.
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, İsmail Acun, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.19-37, 2019
2014
20143. Ortaöğretim Demokrasi ve İnsan Hakları Ders Kitabı
ACUN İ., TARMAN B., Yıldız A., Kanlı Y., Ülger M.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2014
2013
20134. İnternet destekli etkin insan hakları demokrasi ve vatandaşlık eğitimi
ACUN İ., BALBAĞ N. L.
PegemA, Ankara, 2013
2011
20115. Bilgisayar destekli öğretim uygulamaları
ACUN İ.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Cemil Öztürk, Editör, PegemA, Ankara, ss.343-365, 2011
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024The Research and Development of Digital Tools for Educational Preservation of the Historical Heritage of the Korean War in Turkish Context
Diğer Uluslararası Fon Programları
Acun I., Dinç E.
2018 - 2022
2018 - 2022Temel Eğitimde Demokrasi Kültürünün Güçlendirilmesi
UFUK 2020 Projesi , ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje
Acun İ., Karadağ E.(Yürütücü)
2014 - 2017
2014 - 2017Sosyal Sermaye ve Sosyal Medya Demokrasi ve Vatandaşlık Hakkında Bir Araştırma
TÜBİTAK Projesi
YÜCEL C., ACUN İ. (Yürütücü)
2011 - 2015
2011 - 2015
TR2009 0136 01 Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Projesi
UFUK 2020 Projesi
ACUN İ.
2011 - 2012
2011 - 2012
İnternet Destekli Etkin İnsan Hakları Demokrasi ve Vatandaşlık Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
YÜCEL C., ACUN İ. (Yürütücü)
2008 - 2009
2008 - 2009TR0604 01 03 098 Undertanding Europeanness and Promoting European Citizenship in Turkey
4. Çerçeve Programı Projesi , 4. Çerçeve Programı Projesi
(Proje Özeti)
Acun İ. (Yürütücü)
2007 - 2008
2007 - 2008
TR0501 02 04 083 Çocuk Haklarında Uşak Liderliğe Koşuyor
4. Çerçeve Programı Projesi , 4. Çerçeve Programı Projesi
Acun İ., Yücel C. (Yürütücü)