Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, TURİZM FAKÜLTESİ, TURİZM İŞLETMECİLİĞİ BÖLÜMÜ
Makaleler
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (4)
Scopus (12)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Consumer behaviours in social enterprises: empathy with employees with disabilities and intention to revisit the social restaurant
Gürlek M., KILIÇ İ., Şenel E.
JOURNAL OF SUSTAINABLE TOURISM
, cilt.33, sa.5, ss.903-925, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Do Green Hotels Lead Employees to Green Behavior? Application of Stimulus-Organism-Response Theory and Organismic-Integration-Theory
KILIÇ İ., SEÇİLMİŞ C., KILIÇ Ö., ÖZHASAR Y.
JOURNAL OF QUALITY ASSURANCE IN HOSPITALITY & TOURISM
, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20253. The role of influencer marketing in the rapid rise of Nusr-et: the cognitive response theory
SEÇİLMİŞ C., KILIÇ İ., SARI Y., Şenel E.
Journal of Hospitality and Tourism Insights
, cilt.8, sa.1, ss.62-79, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20254. Conceptualization, measurement and theorization of green innovation in hospitality and tourism: looking back to move forward
Gürlek M., Kılıç İ.
SERVICE INDUSTRIES JOURNAL
, cilt.45, sa.11-12, ss.1041-1099, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20245. Monkey see, monkey do! de-influencing travel
Kılıç İ., Polat Ş.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Green influencer marketing: conceptualization, scale development, and validation: an application to tourism products
KILIÇ İ., Gürlek M.
Journal of Sustainable Tourism
, cilt.32, sa.10, ss.2181-2206, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20247. The role of travel influencers in volunteer tourism: an application of the cognitive response theory
KILIÇ İ., SEÇİLMİŞ C., ÖZDEMİR C.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.27, sa.2, ss.200-216, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20238. Yerel Halk Turizmin Gelişimini Neden Destekler? Uyaran-Süreç-Tepki Teorisi
ŞENEL E., KILIÇ İ.
Turizm Akademik Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.251-264, 2023 (TRDizin)
2023
20239. Yerel Halk Turizmin Gelişimini Neden Destekler? Uyaran-Süreç-Tepki Teorisi
ŞENEL E., KILIÇ İ.
Turizm Akademik Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.251-264, 2023 (TRDizin)
2023
202310. Does economic policy uncertainty drive outbound tourism expenditures in 20 selected destinations?
AKDAĞ S., KILIÇ İ., GÜRLEK M., ALOLA A. A.
QUALITY & QUANTITY
, cilt.57, sa.5, ss.4327-4337, 2023 (Scopus)
2022
202211. Hangisine Güvenirim? Sosyal Medya Influencer’ları mı Seyahat Acentaları mı? Uyaran-Süreç-Tepki (StimulusOrganism-Response) Teorisi*
KILIÇ İ., SEÇİLMİŞ C.
Alanya Akademik Bakış
, cilt.6, sa.3, ss.2929-2941, 2022 (TRDizin)
2022
202212. Evaluation of Tourism Undergraduates 21st Century Learner Skills Usage from Pedagogical Perspective
UYSAL D., KILIÇ İ.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies
, cilt.10, sa.2, ss.1196-1214, 2022 (TRDizin)
2022
202213. Effects of exceeding social carrying capacity on residents’ support for tourism: The mediating role of community participation and quality of life
KILIÇ İ., SEÇİLMİŞ C.
Turizm Akademik Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.341-355, 2022 (TRDizin)
2022
202214. Covid-19 Korkusu ile Seyahat Motivasyonu ve Satın Alma Niyeti İlişkisi
KILIÇ İ., ŞENEL E.
Güncel turizm araştırmaları dergisi (Online)
, cilt.6, sa.1, ss.92-105, 2022 (TRDizin)
2022
202215. How travel influencers affect visit intention? The roles of cognitive response, trust, COVID-19 fear and confidence in vaccine
SEÇİLMİŞ C., ÖZDEMİR C., KILIÇ İ.
Current Issues in Tourism
, cilt.25, sa.17, ss.2789-2804, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202116. TURİZMİN SOSYO-KÜLTÜREL VE ÇEVRESEL ETKİLERİNİN TURİZMİN GELİŞİMİNDEKİ ROLÜ
KILIÇ İ., ŞENEL E.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.789-808, 2021 (TRDizin)
2021
202117. A true friend becomes apparent on a rainy day: corporate social responsibility practices of top hotels during the COVID-19 pandemic
Gurlek M., Kilic İ.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.24, sa.7, ss.905-918, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202118. TURİZM İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖNCÜLLERİ VE SONUÇLARI: MODEL ÖNERİSİ
ŞENEL E., KILIÇ İ.
SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL , cilt.7, sa.41, ss.188-196, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. The Effect of Brochure and Virtula Reality Gogges on Purchasing Intention in Destiantion Marketing
KILIÇ İ., DOĞANTEKİN A., SARI Y.
Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR)
, cilt.9, ss.313-340, 2021 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2021
202120. İlişkisel Sosyal Sermayenin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Sağlık Turizmi İşletmelerinde Bir Uygulama
KILIÇ İ., ŞENEL E.
Türk Turizm Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.474-485, 2021 (TRDizin)
2020
202021. TERMAL TURİZM İŞLETMESİ YÖNETİCİLERİNİN İNOVASYON ALGILARI
DURAN A., BEKTAŞ Ç., KILIÇ İ.
SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL , cilt.6, sa.38, ss.2124-2134, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Turizm Arz ve Talebine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz: Eskişehir Örneği
UÇKUN N., DOĞANTEKİN A., DEMİR İ., KILIÇ İ., OĞUZ Y. E.
Journal of Business Management and Economic Research , cilt.6, sa.4, ss.403-418, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202023. How well do Turkey-based travel agencies manage the Covid-19 pandemic crisis?
Uysal D., Kılıç İ.
Turizm Akademik Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.339-354, 2020 (TRDizin)
2020
202024. Turizm alanyazınında tükenmişliğin öncülleri ardılları ve model önerileri
KILIÇ İ.
Tourism and Recreation , cilt.2, sa.2, ss.118-124, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202025. Eskişehir in İlinde İnanç Turizmi Üzerine Bir Değerlendirme: Odunpazarı Örneği
ŞENEL E., KILIÇ İ.
Türk Turizm Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.4, ss.3873-3886, 2020 (TRDizin)
2019
201926. Does VIX scare stocks of tourism companies?
Akdağ S., Kılıç İ., Yıldırım H.
LETTERS IN SPATIAL AND RESOURCE SCIENCES
, cilt.12, sa.3, ss.215-232, 2019 (ESCI)
2018
201827. A Bibliometric Analysis on Sustainable Tourism Studies: A Review of 8 Years (2010-2017)
TOKMAK C., DOĞANTEKİN A., KILIÇ İ.
Turizm Akademik Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.63-72, 2018 (TRDizin)
2018
201828. TURİSTİK DESTİNASYONLARDA YEREL HALK VE TURİST GÖZÜNDEN TAŞIMA KAPASİTESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ESKİŞEHİR ÖRNEĞİ
KILIÇ İ., SEÇİLMİŞ C.
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi , cilt.15, sa.3, ss.506-522, 2018 (TRDizin)
2018
201829. Restoran Çalışanlarının Algılamış Oldukları Örgütsel Güven Düzeylerinin Örgütsel Vatandaşlık ve İş Performansına Etkisi: Eskişehir Örneği
CANKÜL D., KILIÇ İ., DOĞANTEKİN A.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies , cilt.6, sa.1, ss.372-389, 2018 (TRDizin)
2017
201730. Örgütsel Güven, İş-Aile Çatışması ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisinin Belirlenmesi: Seyahat Acentelerinde Bir Uygulama
Seçilmiş C., Kılıç İ.
Turizm Akademik Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.65-79, 2017 (TRDizin)
Kitaplar
2022
20221. TURİZM İŞLETMELERİNDE AHİLİK UYGULAMALARI: KAPADOKYA ÖRNEĞİ
ŞENEL E., KILIÇ İ., SEÇİLMİŞ C.
SOSYAL BİLİMLERDE SEÇME KONULAR 5, Çiftçi, Hasan, Editör, Iksad Publications, ss.29-43, 2022
2022
20222. Influencer Marketing (Fenomen Pazarlama) Kavramının Gelişimi, Tanımı ve Turizm Alanyazın Bağlamında Değerlendirilmesi
KILIÇ İ., ŞENEL E.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimlerde Güncel Tartışmalar 2, Sönmez Sinan, Işık Özgür, Editör, Duvar Yayınları, ss.99-110, 2022
2021
20213. COVID-19 KRİZİNİN SEYAHAT NİYETİYLE İLİŞKİSİNDE SEYAHAT BAĞLILIĞININ ARACILIK ROLÜ
SEÇİLMİŞ C., KILIÇ İ., Çorbacı M.
TURİZMDE ARAŞTIRMA TEMALARI, DEMİRCİ Barış, SOLUNOĞLU Ali, Editör, Çizgi Kitapevi, ss.152-160, 2021
2021
20214. Antecedents and Consequences of Work-Family Conflict in the Hospitality Industry
GÜRLEK M., KILIÇ İ.
Handbook of Research on Human Capital and People Management in the Tourism Industry, Vânia Gonçalves Costa, Andreia Antunes Moura, Maria do Rosário Mira, Editör, IGI Global, Hershey PA, ss.217-242, 2021
2017
20175. Effects of Political Crises on Tourism Sector
SEÇİLMİŞ C., KILIÇ İ., UYSAL D.
Researches On Science In 21st Century Turkey, Hasan Arapgiroğlu, Atilla Atık, Robert L. Elliott, Edward Turgeon, Editör, Gece Kitaplığı, ss.411-419, 2017