Biyografi
Lisans öğrenimini Abant İzzet Baysal Üniversitesi, yüksek lisans
öğrenimini ise Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlköğretim Matematik
Öğretmenliği Programı’nda tamamlamıştır. Anadolu Üniversitesi Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi Programında yürüttüğü doktora tezi çalışmalarında
ise matematik öğretiminde semantik web tabanlı ikna teknolojisi kullanımının
bilişsel ve psikososyal doğurgularına değinmiştir. Dr. Ersoy'un araştırma ilgi
alanları öncelikle teknoloji destekli matematik öğretimi, zeki öğretim
sistemleri ve eğitim ortamlarında teknoloji kullanımının sosyal yönleri
üzerinde yoğunlaşmaktadır. En güncel çalışması "An idea for design
pedagogy: Devising instructional design in higher education 4.0" dır.
Eğitim Bilgileri
2009 - 2013
2009 - 2013Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Matematik öğretiminde ikna teknolojisi kullanımının bilişsel ve psikososyal sonuçları
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2009
2009Yüksek Lisans
Bilgisayar destekli ders uygulamalarının ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometri başarılarına etkisi ve öğrenme ve öğretmeye yönelik görüşleri
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2012 - 2014
2012 - 2014Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2007 - 2012
2007 - 2012Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, REKTÖRLÜK, REKTÖRLÜK
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2021 - 2022
2021 - 2022Merkez Müdür Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, REKTÖRLÜK, REKTÖRLÜK
2018 - 2020
2018 - 2020Bölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2015 - 2018
2015 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
DÜNYADA ve TÜRKİYE'DE PANDEMİ KAYNAKLI ACİL UZAKTAN ÖĞRETİM SÜREÇLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇÖZÜMLEME
Ersoy M. (Danışman)
H.Şahin(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016Investigating Preservice Teachers' TPACK Competencies Through the Lenses of ICT Skills: An Experimental Study
ERSOY M., KABAKÇI YURDAKUL I., CEYLAN B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE , cilt.41, sa.186, ss.119-135, 2016 (SSCI)
2014
2014Cognitive and affective implications of persuasive technology use on mathematics instruction
ERSOY M., AKBULUT Y.
COMPUTERS & EDUCATION , cilt.75, ss.253-262, 2014 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Development of the Perception Scale for Flipped Learning Model
ERSOY M., EREN E., YURTSEVEN AVCI Z., KANDEMİR C. M.
Anatolian Journal of Education , cilt.8, sa.1, ss.63-78, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Acil Uzaktan Öğretimin Bıraktığı İzler: Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Öğretim Araçlarının ve Yöntemlerinin Geniş Bir Perspektifte İncelenmesi
Uygan C., Ersoy M., Değerli M.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.54, ss.1197-1225, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Implementation of TPACK-Based Instructional Design Model in an Emergency Remote Course
Ergüleç F., Eren E., Ersoy M.
Hacettepe University Journal of Education , cilt.37, ss.560-572, 2022 (ESCI)
2021
2021Teknoloji Destekli Türkçe Öğretimi Üzerine Yayınlanan Makalelerin İçerik Analizi: ULAKBİM-TR Dizin Örneği
Genç Ersoy B., Ersoy M.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.7, sa.3, ss.810-829, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Üretken pedagoji: Bir sistematik literatür taraması ve eşlik eden teknoloji destekli süreçlerin değerlendirilmesi
Ersoy M., Şentürk İ., Aybek E. C.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.58, ss.198-226, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021An IDEA for design pedagogy: Devising instructional design in higher education 4.0
ERSOY M.
Design and Technology Education: an International Journal , cilt.26, sa.1, ss.118-136, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019Information for knowledge: A case study on education faculty students’xx internet based selective learning habits
ERSOY M.
Turkish Online Journal Of Qualitative Inquiry , cilt.10, sa.1, ss.90-111, 2019 (Hakemli Dergi)
2014
2014Matematik Öğretiminde Semantik Web Tabanlı İkna Teknolojisi Kullanımı
ERSOY M.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.9, sa.1, ss.57-72, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Teknoloji ışığında okuryazarlıklar
KURT A. A., DÖNMEZ F. İ., ERSOY M., DİNDAR M., MISIRLI Ö., Akçay T.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.1-24, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013The current state of digitalization Digital native digital immigrant and digital settler
KURT A. A., GÜNÜÇ S., ERSOY M.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.46, sa.1, ss.1-22, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013ICT Integration into Geometry Instruction Reflections from a Mixed Model Inquiry
ERSOY M., ANAPA SABAN P.
Educational Technology Theory and Practice , 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Elementary School Students Views About Social Networks
DÖNMEZ F. İ., GÜNÜÇ S., MISIRLI Ö., ERSOY M., KUZU A., ODABAŞI H. F.
Cypriot Journal Of Educational Sciences , cilt.7, sa.4, ss.364-377, 2012 (Scopus)
2012
2012Web Temelli Forumlarda Matematik ve Eğitimine İlişkin Yapılan Tartışmalar Üzerine Bir İnceleme
YENİLMEZ K., ERSOY M.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.3, sa.3, ss.148-160, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Eğitim için yeni bir ortam Twitter
ODABAŞI H. F., MISIRLI Ö., GÜNÜÇ S., ŞAHİN TİMAR Z., ERSOY M., som s., et al.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012İlköğretim Matematik Öğretmenliği Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımına Yönelik Öz Yeterlik İnançaları
YENİLMEZ K., TURGUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
E journal of New World Science Academy , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Öğretmenlik Uygulamasında Alan Faktörü BÖTE Bölümü Örneği
ODABAŞI H. F., KURT A. A., HASESKİ H. İ. M., MISIRLI Ö., ERSOY M., KARAKOYUN F., et al.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.1, sa.1, ss.24-40, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Ögretmenlik uygulamasında alan faktörü BÖTE bölümü örneği
ODABAŞI H. F., KURT A. A., HASESKİ H. İ. M., MISIRLI Ö., ERSOY M., KARAKOYUN F., et al.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.1, sa.1, ss.24-40, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ERSOY M., KABAKÇI YURDAKUL I.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
2008OPINIONS OF MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES TOWARDS APPLYING 7E INSTRUCTIONAL MODEL ON COMPUTER AIDED INSTRUCTION ENVIRONMENTS
YENİLMEZ K., ERSOY M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION , cilt.1, sa.1, ss.49-60, 2008 (ESCI)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2021
2021SOSYAL BİLİMLERDE GÜNCEL TEKNOLOJİLER: MULTİDİSİPLİNER BİR EĞİTİM TEKNOLOJİSİ SINIFLANDIRMA ÇALIŞMASI
ERSOY M.
Akdeniz 5. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Mersin, Türkiye, 07 Ağustos 2021, ss.11
2020
2020TÜRKİYE'DE TEKNOLOJİ DESTEKLİ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÜZERİNE YAYINLANAN MAKALELERİN İÇERİK ANALİZİ: ULAKBİM-TR DİZİN ÖRNEĞİ
GENÇ ERSOY B., ERSOY M.
SEVENTH INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 Eylül 2020
2019
2019ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ AKTİVİTELER İLE DÖNEL CİSİMLERİN HACİM HESAPLAMALARININ ANLAMLANDIRILMASI
ANAPA SABAN P., ERSOY M., AKTAŞ İ.
FOURTH INTERNATIONAL TURKISH COMPUTER & MATHEMATICS EDUCATION SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 26 Eylül 2019
2015
2015Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İnternet Tabanlı Seçici Öğrenme Alışkanlıkları Üzerine Bir Durum Çalışması
ERSOY M.
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium ICITS 2015, Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.89
2015
2015Ortaokul Matematik ve Matematik Uygulamaları Dersleri Öğretim Programlarında Yer Alan Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı Önerilerine Yönelik Bir İnceleme
YENİLMEZ K., ERSOY M.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.236
2013
2013Cognitive and Psychosocial Effects of Persuasive Technology Use on Mathematics Instruction
ERSOY M., AKBULUT Y.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications (EdMedia 2013), Victoria, Kanada, 24 - 28 Haziran 2013, ss.1414
2013
2013Technology Enhanced Language Learning A Review andAssessment of the Literature
Genç Ersoy B., ERSOY M.
World Conference on Educational Media and Technology (EdMedia 2013), Victoria, Kanada, 24 - 28 Haziran 2013, ss.814-819
2011
2011PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS SELF EFFICACY BELIEFS IN EDUCATIONAL INTERNET USE
YENİLMEZ K., TURĞUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22 - 24 Eylül 2011, ss.463-468
2011
2011İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel Internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları
YENİLMEZ K., TURĞUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
5 th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.463-468
2011
2011Prospective secondary mathematics teachers' opinions about electronic geometry textbook: e-geo and its usage
KURTULUŞ A., ERSOY M.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.33-36
2010
2010Bağlantıcılık Kuramının çevrimiçi öğretim ortamlarında kullanılması
ERİŞTİ S. D., ERSOY M., MISIRLI Ö., Seçil S., Nurhan A., GÜNÜÇ S.
Fourth International Computer and Instructional Technologies Symposium, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.484
2010
2010Görsel algı kuramlarına dayalı çevrimiçi öğretim ortamı tasarımı
ERİŞTİ S. D., Atalay N., MISIRLI Ö., GÜNÜÇ S., ERSOY M.
Fourth International Computer and Instructional Technologies Symposium Proceedings, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.482
2009
2009Lise matematik öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri
YENİLMEZ K., ERSOY M.
Third International Computer and Instructıonal Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.3, ss.1190-1193
2008
2008Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Fizikteki Problem Durumları İçin Kullandıkları Matematiksel Yöntemlerin Niteliği
KURTULUŞ A., ERSOY M., KORKMAZ S. D., ANAPA SABAN P.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.107
2008
2008Mathematics Teacher Candidates Attitudes Towards Doing Computer Aided Education
YENİLMEZ K., ERSOY M.
8th International Educational Technology Conference, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.600-603
2008
2008Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmanın Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri İçerisindeki Yeri
YENİLMEZ K., ERSOY M.
8th International Educational Technology Conference-IETC 2008, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.660-664
2008
2008Matematik öğretmeni adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumları
YENİLMEZ K., ERSOY M.
8th International Educational Technology Conference-IETC 2008, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.671-674
2008
2008Öğretmen Adaylarının Bazı Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Programlarına İlişkin Görüşleri
YENİLMEZ K., ERSOY M.
II Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, ss.44
2008
2008Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Kutupsal Koordinatlar Konusunda Mathematica Aktiviteleri
ERSOY M.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, ss.48
2008
2008Bir Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Uygulaması Dönüşüm Geometrisi Kullanarak Öğrencilerin Örüntü ve Süsleme Becerilerinin Geliştirilmesi
KURTULUŞ A., ERSOY M., MISIRLI Ö., Yaşa E.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojlleri Sempozyumu ICITS 2008, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, ss.11
2007
2007Geometer s Sketchpad yazılımı yardımıyla geometri teorem ve gösterimleri üzerinde manipülasyonlar
ERSOY M., ANAPA SABAN P.
7 th International Educational Technology Conference, 20 - 23 Mayıs 2007
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021İlkokul Türkçe Öğretiminde Etkili Teknoloji Kullanımı
GENÇ ERSOY B., ERSOY M.
İlkokulda Etkili Teknoloji Kullanımı: Öğrenci Etkinliğine Dayalı Uygulama Örnekleri, Alkış Küçükaydın Menşure, Sarıtepeci Mustafa, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.45-74, 2021
2021
2021Hayat Bilgisi Öğretiminde Uzaktan Öğrenme
ERSOY M.
Güncel Yaklaşımlara Dayalı Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Gündoğan Aslı, Kılıç Zeynep, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.69-89, 2021
2021
2021Türkçenin Uzaktan Öğretimi ve Öğreniminde Okuma Becerisinin Geliştirilmesi
TÜFEKÇİOĞLU B., ERSOY M.
Türkçenin Uzaktan Öğretimi ve Öğrenimi, Göçer Ali, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.165-200, 2021
2021
2021Erken çocukluk döneminde teknoloji ve çocuk
ERSOY M.
Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Teknoloji ve Öğrenme, AĞMAZ, RAHİME FİLİZ; ERGÜLEÇ FUNDA, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.31-53, 2021
2013
2013Teknopedagojik Eğitimde Değerlendirme
ERSOY M., ÇOKLAR A. N.
Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Taknolojileri ve Materyal Tasarımı, Kabakçı-Yurdakul Işıl, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.239-267, 2013
Desteklenen Projeler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÜRETKEN PEDAGOJİYE KATILIMÇERÇEVESİNİN OLUŞTURULMASI VE PEDAGOJİK ÜRETKENLİĞE EŞLİK EDENDEĞİŞKENLERİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ŞENTÜRK İ., ERSOY M. (Yürütücü), AYBEK E. C.
2020 - 2021
2020 - 2021Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modelinin Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Uygulanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ergüleç F. (Yürütücü), Eren E., Ersoy M.
Ödüller
Temmuz 2014
Temmuz 2014