Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Analysis of high school entrance exam (LGS) questions in terms of PISA scientific literacy

International Conference on Science and Education (IConSE), Antalya, Türkiye, 06 Kasım 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

The effect of science practices supported by digital stories on the scientific attitudes of 7th grade students

International Conference on Social Science Studies (IconSoS), İstanbul, Türkiye, 23 Eylül 2021

Investigation of secondary school students' views on the distance education process in the pandemic process

International Conference on Social Science Studies (IconSoS), İstanbul, Türkiye, 23 Eylül 2021

Evaluation of Educational Digital Stories Prepared by Science Pre-service Teachers

International Conference on New Perspectives in Science Education, Florence, İtalya, 21 - 22 Mart 2019, ss.398-402 identifier

Digital Story-telling to Improve 21st Century Skills: Pre-service Science Teachers' Reflections

International Conference on New Perspectives in Science Education, Florence, İtalya, 21 - 22 Mart 2019, ss.343-347 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

An evaluation of educational game design skills of preservice science teachers.

4th International Conference on Social Sciences Education Research (ICSER), 8 - 10 Eylül 2017

Opinions of pre-service science teachers about development of educational game design skills.

4th International Conference on Social Sciences Education Research (ICSER), 8 - 10 Eylül 2017

The examination of science teachers’ attitudes towards educational researches.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017

Geleneksel oyunların derslerde kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesi

I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk ve Çocuk Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, ss.550-559

Pre service teachers opinions about using practical tools for education student experiences

8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014

Developing a scale for competencies and perceptions of necessity about using practical tools for content development

2nd International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium., Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014

Investigation of pre service science teachers opinions about using GoAnimate to create animated videos

2nd International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium., Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014

Examination of science teacher s pedagogical content knowledge in the topics related to acids and bases

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014

Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi

International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), Sakarya, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2013, ss.319-335

The effects of using documentary movies on 8th grade students views about the nature of science

IOSTE Eurasia Regional Symposium and Brokerage Event Horizon 2020, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013

Opinions of post graduate students about academic counseling

The European Conference on Educational Research, İstanbul, Turkey., İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2013

Lisansüstü eğitimde mesleki değerler

V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011

Achievement level of cross-curriculum competences in science

World Conference on Learning, Teaching & Administration, Kahire, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, ss.260-265

Achievement level of cross-curriculum competences in science education program

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9 identifier identifier

Problems encountered in teaching cross curriculum skills of the science program

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9 identifier identifier

Organik ürünlerle uğraşanların eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi

Proceedings of International Conference on Educational Science ICES’08, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008

Kitap & Kitap Bölümleri

Fen Eğitiminde Zenginleştirilmiş Materyal Üretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Munise Seçkin Kapucu, Editör, Pegem Akademi, Eskişehir, ss.158-177, 2021

Use of digital stories in education in the 21st century.

Current Studies in Educational Disciplines, Kiray Ahmet, Elizabeta TOMEVSKA-ILIEVSKA, Editör, ISRES Publishing, Konya, ss.150-167, 2021

Çevre okuryazarlığı

Yükseköğretimde 21. Yüzyıl becerileri, Aypay Ahmet, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.265-284, 2021

Küresel farkındalık

Yükseköğretimde 21. Yüzyıl becerileri, Aypay Ahmet, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.285-297, 2021

Bilgi okuryazarlığı

Yükseköğretimde 21. Yüzyıl becerileri, Aypay Ahmet, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.119-138, 2021

Fen Eğitiminde İnformal Öğrenme Ortamı Olarak Planetaryumlar

Fen Eğitiminde Zenginleştirilmiş Materyal Üretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Seçkin Kapucu Munise, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.177-193, 2020

Innovative Technologies in Science Education and New Approaches in Technology.

Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, A. Kiray, Editör, ISRES, Konya, 2020

Zenginleştirilmiş Materyaller ve Geleceğin Sınıf Ortamları

Fen Eğitiminde Zenginleştirilmiş Materyal Üretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Seçkin Kapucu Munise, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.195-205, 2020

Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Yenilikçi Teknolojiler Açısından İncelenmesi

Fen Eğitiminde Zenginleştirilmiş Materyal Üretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Seçkin Kapucu Munise, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.31-45, 2020

Fen Eğitiminde Holografik Uygulamalar

Fen Eğitiminde Zenginleştirilmiş Materyal Üretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Seçkin Kapucu Munise, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.137-155, 2020

Engineering Design Approach in 21st Century Science Education.

Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, A. Kiray, Editör, ISRES, Konya, 2020

Belgesel filmlerin bilimin doğası, bilim tarihi ve kavram öğretiminde kullanılması

KİMYA ÖĞRETİMİ: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Ayasa Alipaşa Sözbilir Mustafa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.45-69, 2017

“Parayı veren düdüğü çalar…”: Dershane öğretmenlerinin deneyimleri.

Öğretmenlik halleri Türkiye de öğretmen olmak üzerine nitel bir araştırma, Mustafa Sever, Ahmet Aypay, Editör, Pegem, Ankara, ss.49-90, 2016

Dijital teknoloji kullanımı ile öğrenenlerin derse ilgisini artırma.

Instructional technology and media for learning 11th Ed, Arı, Asım, Editör, Eğitim, Konya, ss.157-182, 2015

Belgesel filmlerin bilimin doğası, bilim tarihi ve kavram öğretiminde kullanılması.

Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, A. Ayas, M.Sözbilir, Editör, Pegem, Ankara, ss.115-140, 2015

”Parayı veren düdüğü çalar...”:Dershane öğretmenlerinin deneyimleri

Öğretmenlik halleri: Türkiye’de öğretmen olmak üzerine nitel bir araştırma, Mustafa Sever, Ahmet Aypay, Editör, Pegem, Ankara, ss.49-90, 2014

Metrikler

Yayın

83

Atıf (WoS)

13

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

17

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

7

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları