Makaleler
12
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (5)
7. Effects of Class-Wide Self-Monitoring on On-Task Behaviors of Preschoolers with Developmental Disabilities
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.50, sa.4, ss.418-432, 2015 (SSCI, Scopus)
11. Problem davranışların azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin etkililiği Betimsel ve meta analiz çalışması
Özel Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.1-16, 2010 (Hakemli Dergi)
12. Sosyal geçerlik kavramı ve Türkiye de özel eğitim alanında yürütülen lisansüstü tezlerde sosyal geçerliğin değerlendirilmesi
Özel Eğitim Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.55-65, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
16
2. Effectiveness of Home-Based Positive Behavior Intervention and Support Family Education Model (Home-Based PBIS)
6th (Hybrid) Research Symposium of the PBS-Europe Network Congress, Finlandiya, 13 - 16 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
3. Ev-ODAD Aile Eğitim Modeli: Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Öz Düzenleme Becerileri ve Olumlu Davranış Geliştirmeleri İçin Ev-Temelli Olumlu Davranışsal Müdahaleler ve Desteği Aile Eğitim Modelinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
4. Yükseköğretime Devam Eden Engelli Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Süreçlerı̇ne İlişkin Deneyimlerinin İncelenmesi
18th International Scientific Research Congress UBAK, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2023, ss.65-66, (Özet Bildiri)
5. Home-Based Positive Behavior Intervention and Support Family Education Model (Home-Based PBIS) for Children with Learning Disabilities
3rd PBS-Europe international conference, Hollanda, 14 - 16 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
6. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklara Yönelik Aileleri Aracılıyla Sunulan Ev-Temelli Olumlu Davranış Desteği Aile Eğitim Modelinin (Ev-ODAD) Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi: 3501 TÜBİTAK Kariyer Geliştirme Projesi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
7. Özel Eğitim Alanında Aileleri Öğretici Olarak Yetiştiren Tek Denekli Araştırmalar: Sistematik Derleme
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
8. Zihin Yetersizliği Olan Yetişkinlerin Ebeveynlerinin Bir Gündüz Yaşam Merkezi Hakkında Deneyimleri
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
9. Sayı Hissi ve Önemi
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
11. Davranışsal Beceri Öğretimi (Behavioral Skills Training)
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
12. Beceri Öğretiminde Video İpucu Kullanılan Araştırmaların İncelenmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
13. Nokta Belirleme Tekniği (Touch Math) Kullanılarak Gerçekleştirilen Matematik Öğretimi Araştırmalarının Gözden Geçirilmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
14. Öğretmen Adaylarının Özel Eğitim Dersine İlişkin Görüşleri: ÇOMÜ Örneği
International Congress on Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
15. Özel Eğitimde Davranışsal Danışmanlık Süreci: Örnek Uygulama
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
16. Davranışsal araştırmalarda sosyal geçerliğin ölçülmesi ve özel eğitimde davranışsal süreçlerin kullanıldığı araştırmalarda sosyal geçerlik
1. Türkiye Eğitim Araştırmaları Birliği Kongresi, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
21
1. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Öz Düzenleme Becerileri
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Aileleri İçin Olumlu Davranışsal Müdahaleler ve Destek Yaklaşımı, MELEKOĞLU MERAL, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.99-122, 2024
2. OKUL DÖNEMİNDE BULUNAN ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞA SAHİP EBEVEYNLERE VERİLEN DESTEKLER
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, ÇİFCİ TEKİNARSLAN İLKNUR, ÖNCÜL NURAY, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.151-166, 2024
3. Ekipler
Eğitimde Etkileşimler - Uzmanlar İçin İş Birliği Becerileri, Dayı, Eylem, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.136-161, 2022
5. Fen Öğretim Programları
Anı Yayıncılık, Ankara, 2020
6. Kaynaştırma Uygulamalarında İşbirliği/Ekip Çalışması
Kaynaştırma Ortamında Uygulamalar, Batu E. Sema, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.191-208, 2019
7. Özel Eğitimde Ortamlarında Ekip Çalışması ve İşbirliği
Özel Eğitim, Meral MELEKOĞLU - Mine SÖNMEZ KARTAL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.283-296, 2019
8. Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Aileler ve Aile Özellikleri
Özel Eğitim, Melekoğlu Meral, Sönmez Kartal Mine, Editör, Vize Akademik, ss.105-124, 2019
9. Aile Bireylerinin Katılımı
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Cavkaytar Atilla, Editör, vize akademik, Ankara, ss.129-153, 2018
10. GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, 2017
11. Özel Eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi ve Önemi
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-20, 2017
12. İsmi Kadar Sempatik Bir Program:Hippy (Home Intervention Program for Preschool Youngsters)
Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar, Ebru, Editör, Nobel, Ankara, ss.231-238, 2017
13. Duygu Davranış Bozukluğu Olan Çocuklar
Tüm Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitime Giriş, Arı Asım, Sönmez Kartal Mine, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.325-335, 2017
14. Kendini Yönetme
Uygulamalı Davranış Analizi, Erbaş, Dilek; Yücesoy-Özkan, Şerife, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.426-439, 2017
15. Başarıya İlk Adım Anaokulu Versiyonu (BİA-AV) (First Step to Success: Helping Young Children Overcome Antisocial Behavior)
Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar, Ebru, Editör, Nobel, ss.27-34, 2017
16. Portage Modeli: Küçük Çocuklar İçin Eve Dayalı Bir Erken Müdahale Programı (The Portage Project: A Model for Early Childhood Education)
Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar, Ebru, Editör, Nobel, ss.415-419, 2017
17. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar
Tüm Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitime Giriş, Arı Asım, Sönmez Kartal, Mine, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.133-148, 2017
18. İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar
Tüm Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitime Giriş, Arı Asım, Sönmez Kartal, Mine, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.173-188, 2017
19. Çalışma Becerileri
Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler İçin Öğretim Stratejileri, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık LTD. ŞTİ., ss.288-314, 2014
20. Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi ve Sosyal Beceri Öğretimi İçin Hazırlanan Programların Sosyal Geçerliğinin Sorgulanması
Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi Sosyal Beceri Yetersizliği Gösteren Çocuklar İçin, Sezgin Vuran, Editör, Vize Yayıncılık: Ankara, Ankara, ss.259-271, 2013
21. Engellilere Yönelik Tutumların Değerlendirilmesi ve Değiştirilmesi
Engellilere Yönelik Tutumlar, Diken İbrahim Halil, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.86-96, 2012
Diğer Yayınlar
1
1. Eğitimde Etkileşimler Uzmanlar İçin İş Birliği Becerileri
Diğer, ss.136-161, 2022
Metrikler
Yayın (WoS)
5
Yayın (Scopus)
2
Atıf (WoS)
11
H-İndeks (WoS)
3
Atıf (Scopus)
9
H-İndeks (Scopus)
2
Atıf (Scholar)
277
H-İndeks (Scholar)
9
Atıf (TrDizin)
23
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
227
H-İndeks (Sobiad)
10
Atıf (Diğer Toplam)
35
Proje
5
Tez Danışmanlığı
19