Biyografi
Doktora: Eğitim Programları ve Öğretim
Yüksek Lisans ve Lisans: İngilizce Öğretmenliği
Araştırma Alanları: Öğretmen Eğitimi, Program Değerlendirme ve Geliştirme, Akademik İngilizce Öğretimi
Eğitim Bilgileri
2018 - 2021
2018 - 2021Lisans
Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü, Türkiye
2010 - 2018
2010 - 2018Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Aday öğretmenlerin ilk yıl mesleki deneyimlerinin Hammerness, Darling-Hammond ve Bransford’xxun öğretmen eğitimi modeli bağlamında incelenmesi: Bir çoklu durum çalışması
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)
2008
2008Yüksek Lisans
The effects of written corrective feedback on Turkish efl learners’xx use of state verbs: An experimental study
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri
İngilizce Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı
2020 - 2021
2020 - 2021Öğretim Görevlisi Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDanışma Kurulu Üyeliği
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Kadın Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESKAM)
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Yabancı Diller Böl.Bşk.Lığı
2016 - 2018
2016 - 2018Program Koordinatörü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Yabancı Diller Böl.Bşk.Lığı
Verdiği Dersler
Lisans
The Short Story
Öğretim İlke ve Yöntemleri
EĞİTİME GİRİŞ
ORAL COMMUNICATION II
ORAL COMMUNICATION I
İNGİLİZCE I
TECHNICAL WRITING
LISTENING AND PRONUNCIATION II
LISTENING AND PRONUNCIATION I
İNGİLİZCE II
EXPOSITORY WRITING
WRITING SKILLS I
ADVANCED READINGWRITING I
ADVANCED READING&WRITING II
Makaleler
2022
20221. The changes in teacher visions: a multiple case study of three beginning teachers
Ergünay O., Adigüzel O. C.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education
, cilt.37, sa.2, ss.719-738, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2021
20212. Pre-service ELT teachers' prospective needs and desires for their pre-service teacher education
Erkaya O. R., Ergünay O.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.8, sa.3, ss.1-12, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Conceptualising teacher vision as a possible framework for transformative teacher professionalism
Ergünay O.
Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN
, cilt.13, sa.1, ss.37-46, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Towards a defensible tertiary-level EAP curriculum: a needs analysis study
Ergünay O., Uysal D.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.424-439, 2020 (TRDizin)
2019
20195. The First Year in Teaching: Changes in Beginning Teachers' Visions and Their Challenges
Ergünay O., Adıgüzel O. C.
QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION
, cilt.8, sa.3, ss.276-314, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
20196. The Challenges of Beginning Teachers in Their First Year of Teaching Career and Their Sources
Ergünay O., Adıgüzel O. C.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.3, ss.1080-1099, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
20187. Development of flow state scale in English as a foreign language context
Eryılmaz A., Ergünay O.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION STUDIES , cilt.4, sa.11, ss.143-154, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Türkiye’de 2010–2016 yılları arasında İngilizce öğretmenliği alanında öğretmen eğitimine yönelik gerçekleştirilmiş lisansüstü tezlerdeki araştırma eğilimleri
Ergünay O., Adıgüzel O. C.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.37-48, 2017 (TRDizin)
2017
20179. An Investigation of 21st Century Primary Schools' Functions According to Primary School Teachers' Views
Adıgüzel O. C., Dalioğlu S. T., Ergünay O.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.189, ss.85-106, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
201610. Investigating the current and future functions of primary schools based on primary school teachers opinions
Adıgüzel O. C., Ergünay O., Tatlı Dalioğlu S.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.7, sa.4, ss.396-421, 2016 (TRDizin)
2012
201211. Türkiye de değerler üzerine gerçekleştirilen lisansüstü tezlerin eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme perspektifinden incelenmesi
Adıgüzel O. C., Ergünay O.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.41, ss.18-33, 2012 (TRDizin)
2009
200912. Views of English language teachers on the affective domain of language teaching in Turkey
Aydın B., Bayram F., Canidar B., Ergünay O., Gülhan Ç., Özdem Ertürk Z., et al.
Anadolu University Journal of Social Sciences , cilt.9, sa.1, ss.263-280, 2009 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. A critical self-reflection as a teacher trainer on an online teacher training course for pre-service teachers
Ergünay O.
Teaching and Learning Languages Post-covidly Online Conference, 28 Mayıs 2021, ss.18-20, (Özet Bildiri)
2018
20182. Aday Öğretmenlerin İlk Yıl Mesleki Deneyimleri Sürecinde Karşılaştıkları Sorun Kaynaklarınınİncelenmesi
Ergünay O., Adigüzel O. C.
II. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. Towards adaptive expertise in teacher education: Teacher vision
Adigüzel O. C., Ergünay O.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1617-1619, (Özet Bildiri)
2018
20184. Students’ expectations of success as EFL teachers
ERKAYA O. R., ERGÜNAY O.
Global Conference onEducation and Resezrch (GLOCER), Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20175. ESOGU Prep-Class Curriculum Design and Needs Analysis Studies
UYSAL D., ERGÜNAY O.
5th International Curriculum and Instruction Congress Curriculum Studies in Basic Education, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. İlk Yıl Mesleki Deneyin Sürecinde Aday Öğretmenlerin Vizyonlarındaki Değişim
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
20167. Examining the changes in beginning teachers visions and their problems in their first year teaching experience
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
4th International Conference on Curriculum and Instruction ICCI, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. An Investigation on Self Reported Reading Comprehension Puzzles of EFL Learners
Ergünay O.
IATEFL ReSIG Teachers Research 2016, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
20169. Comment les Enseignants du Primaire Conçoivent les Finalités Educatives Scolaires des Ecoles du 21e Siécle Le Cas de La Turquie
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Recent Research Trends in English Language Teacher Education in Turkey A Categorization of Graduate Theses
ERGÜNAY O., ADIGÜZEL O. C.
XIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201511. Evaluation of the English Preparatory Curriculum at Eskisehir Osmangazi University ESOGU Based on the Views of the Students
ERGÜNAY O., ERENOĞLU Ç., DEMİRBİLEK G.
2nd Teaching Education Conference, IISES, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, ss.12-16, (Tam Metin Bildiri)
2015
201512. Analysis of the Aims of National Education and the Functions of Primary Schools in Turkey
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O., TATLI DALİOĞLU S.
2nd Teaching and Education Conference, Floransa, İtalya, 16 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201413. Teacher Perceptions on Educational Aims of Primary Schools A Qualitative Study in Turkey Russia Saint Petersburg 2014
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201414. Primary school teachers views about educational aims of primary schools a quantitative study in Turkey
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.
39th ATEE Conference, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)
2013
201315. The Notions of Instruction and Socialization among Primary School Teachers An International Comparison General Educational Context of Turkey
ADIGÜZEL O. C., TATLI DALİOĞLU S., ERGÜNAY O.
ICEP CI Project meeting, Brüksel, Belçika, 16 - 18 Eylül 2013
2012
201216. Bazı Avrupa Birliği Üyesi Ülkelerdeki Eğitsel Yönlendirme Sistemleri ve Bu Sistemler Doğrultusunda Türkiye’xxdeki Eğitsel Yönlendirme Sistemine Yönelik Çıkarsamalar
SAĞLAM M., ERGÜNAY O., UYSAL D., TÜKEN G., BAHAR GÜNER H. Ö.
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201217. Türkiye de eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi üzerine gerçekleştirilen lisansüstü tezlerin incelenmesi
GÜVEN M., ERGÜNAY O., TÜKEN G., BAHAR GÜNER H. Ö.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201218. Bazı Avrupa Birliği üyesi ülkelerdeki eğitsel yönlendirme sistemleri ve bu sistemler doğrultusunda Türkiye deki eğitsel yönlendirme sistemine yönelik çıkarsamalar
SAĞLAM M., ERGÜNAY O., UYSAL D., TÜKEN G., BAHAR GÜNER H. Ö., ERDEM C.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201119. An investigation of dissertations on values in Turkey from the perspective of educational sciences and teacher education
ADIGÜZEL O. C., ERGÜNAY O.
I. International Congress of Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Les notions d’instruction, de socialisation et de qualification chez des enseignants du primaire en Turquie
Adıgüzel O. C., Ergünay O., Tatlı Dalioğlu S.
Les finalités éducatives scolaires Une étude critique des approches théoriques, philosophiques et idéologiques. TOME 2, Yves Lenoir,Jimmy Bourque,Abdelkrm Hasni,Rodica Nagy,Maryvonne Priolet, Editör, Cursus Universitaire, Quebec, ss.286-315, 2020
2019
20192. Öğretmen-Veli Görüşmelerinin Yönetimi
Ergünay O.
Sınıf Yönetimi, Mehmet Koçyiğit, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.239-266, 2019
2018
20183. Investigating Self-Reported Reading Comprehension via Exploratory Practice
Ergünay O.
Developing Language Teachers with Exploratory Practice - Innovations and Explorations in Language Education, Dikilitaş Kenan,Hanks Judith, Editör, Palgrave MacMillan, Zug, ss.83-101, 2018
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 2023
Restart for Education in a Digital Era through Project-based E-learning
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Ergünay O., Dönmez H. M., Yıldırım H., Kara E.
2019 - 2023
2019 - 2023
Transnational Collaboration on Bullying, Migration and Integration at School Level
TÜBİTAK - AB COST Projesi
(Proje Özeti)
Ergünay O., Adıgüzel O. C., Gyori J.(Yürütücü), O'hıggıns Norman J.
2019 - 2020
2019 - 2020
Support for Capacity Building and Cascading Knowledge for ELT Professionals in Turkey
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
(Proje Özeti)
Ergünay O., Gün B.(Yürütücü), Yelbay Yılmaz Y., Ercan A.
2014 - 2018
2014 - 2018Aday Öğretmenlerin İlk Yıl Deneyimlerinin Mesleğe İlişkin Vizyonları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ERGÜNAY O.
2013 - 2015
2013 - 2015Instruction and Socialization among Primary School Teachers An International Comparison ISEP CI
Diğer Uluslararası Fon Programları
ERGÜNAY O.
2013 - 2015
2013 - 2015Sınıf öğretmenlerinin ilkokulların eğitsel amaçlarına yönelik algılarının incelenmesi ve bu algıların eğitim ortamlarındaki uygulamalarına etkisinin değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ERGÜNAY O.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorTESOL International
Üye
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAssociation for Teacher Education in Europe (ATEE) RDC on Teaching on Modern Languages
Eşbaşkan
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorTESOL Turkey
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2021
Aralık 2021International Journal of Languages’ Education and Teaching
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021SAGE OPEN
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021Teaching English as a Second or Foreign Language (TESL-EJ)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021The Teacher Educator (USA)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Teaching English as a Second or Foreign Language (TESL-EJ)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Teacher Education Quarterly (USA)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Asian Journal of Instruction (E-AJI)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 20214th Global Conference on Education and Research (GLOCER 2021)
Bildiri (Tam Metin)
Mayıs 2021
Mayıs 20214th Global Conference On Education And Research (GLOCER 2021)
Bildiri (Özet)
Şubat 2021
Şubat 2021Teaching English as a Second or Foreign Language (TESL-EJ)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Teaching English as a Second or Foreign Language (TESL-EJ)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Asia-Pacific Education Researcher
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Asia-Pacific Education Researcher
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020Teaching English as a Second or Foreign Language (TESL-EJ)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2019
Mart 2019Teaching English as a Second or Foreign Language (TESL-EJ)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019Journal of Qualitative Research in Education (JQRE)
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018Asia-Pacific Education Researcher
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2018
Mart 2018Asia-Pacific Education Researcher
SSCI Kapsamındaki Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Aralık 2021
Aralık 2021Teaching and Learning Languages Post-Covidly
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ergünay O., Szplit A., Bicjutko T., Parmigiani D.
Brussels, Belçika
Kasım 2019
Kasım 20192nd TESOL Turkey International ELT Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ergünay O., Dönmez H. M., Doğan Ö.
Eskişehir, Türkiye
Haziran 2016
Haziran 2016XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ergünay O.
Eskişehir, Türkiye
Mayıs 2016
Mayıs 20168th Trainers’ Professional Learning and Unlimited Sharing (T-PLUS)- Focus on the Learner Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ergünay O.
Eskişehir, Türkiye
Burslar
2022 - 2023
2022 - 2023Fulbright Postdoctoral Program (Main List)
Fulbright Programı
2021 - 2021
2021 - 2021