Makaleler
42
Tümü (42)
SCI-E, SSCI, AHCI (18)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (25)
ESCI (7)
Scopus (22)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (4)
8. Comparison of Two Interventions in Improving Comprehension of Students With Intellectual Disability
American journal on intellectual and developmental disabilities
, vol.128, no.2, pp.145-163, 2023 (SSCI, Scopus)
9. Are Schema-Based and Modified Schema-Based Instruction Evidence-Based Practices for Students with Disabilities?: A Meta-Analysis
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, vol.57, no.4, pp.446-462, 2022 (SSCI, Scopus)
22. Down sendromluların okul yaşantısında sağlık sorunları.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, vol.1, no.7, pp.15-21, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
24. Selecting evidence-based practices for your students with autism spectrum disorder.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, vol.1, no.4, pp.9-22, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
26. Teaching Children with Intellectual Disabilities through Video Prompting: Smartphone vs. Tablet
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, vol.10, no.1, pp.32-48, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
28. Meta-Analysis of Pivotal Response Training for Children with Autism Spectrum Disorder
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, vol.51, no.1, pp.13-26, 2016 (SSCI, Scopus)
30. The effectiveness of computer based instruction in teaching community signs to students with intellectual disability
E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA)-Education Sciences
, vol.10, pp.184-202, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
33. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için temel tepki öğretimi Genel bir bakış
International Journal of Early Childhood Special Education
, vol.6, pp.221-246, 2014 (Scopus, TRDizin)
36. Comparison of Simultaneous Prompting with Continuous Probe Sessions and Intermittent Probe Sessions
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.11, no.45, pp.69-88, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
37. Retrospective evaluation of mothers' opinions related to the small steps early intervention program in Turkey
International Journal of Early Childhood Special Education
, vol.3, no.1, pp.88-110, 2011 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
24
1. Naturalistic instruction to support inclusion of children with autism and developmental disabilities: A meta-analysis
14th ABAI Annual Autism Conference, 21 - 25 March 2020, (Summary Text)
2. Embedded instruction for young children: A systematic review and meta-analysis.
45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, 1 - 05 May 2019, (Summary Text)
3. A comparison of twelve nonoverlap methods to estimate treatment effect in single-subject experimental research
45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, 1 - 05 May 2019, (Summary Text)
4. Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları [Meta-analysis and effect size calcualtions in single subject experimental research]
28th National Special Education Conference, Turkey, 1 - 05 October 2018, (Summary Text)
5. Okulöncesi dönem gömülü öğretim çalışmalarının meta-analizi [Meta-analysis of embedded instruction studies in preschool]
28th National Special Education Conference, Turkey, 1 - 05 October 2018, (Summary Text)
6. Tek-denekli deneysel araştırmalarda örtüşmeyen veriye dayalı on iki etki büyüklüğü hesaplama yönteminin karşılaştırılması [Comparison of twelve non-overlap methods to calculate effect size estimates in single-subject experimental research].
28th National Special Education Conference, Turkey, 1 - 05 October 2018, (Summary Text)
7. Tek-denekli deneysel araştırmalarda etki büyüklüğü hesaplamak için kullanılan örtüşmeyen veriye temelli on iki yöntemin karşılaştırılması [Comparison of twelve non-overlap methods to calculate effect size estimates in single-subject experimental research]
5th International Eurasian Educational Research Congress, 1 - 04 May 2018, (Summary Text)
8. Erken çocuklukta gömülü öğretim: Meta-analiz [Embedded instruction in early childhood: A meta-analysis]
2nd International Congress on Early Childhood Intervention, 1 - 04 March 2018, (Summary Text)
9. Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, (Summary Text)
10. Temel tepki öğretiminin dil gelişimi üzerindeki etkisi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 November - 10 December 2017, (Summary Text)
11. Zihin Yetersizliği Olan Çocuklara Eğlence ve Serbest Zaman Becerilerinin Kazandırılmasında Farklı Teknolojik Cihazlarla Sunulan Video İpucunun Karşılaştırılması
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Uluslararası Katılımlı, Turkey, 8 - 10 November 2017, (Summary Text)
13. Otizmi Olan Çocukların Etkinlikler ve Ortamlar Arası Geçişlerini Kolaylaştırmada Hazırlayıcı Videoların Etkisi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 November 2017, (Summary Text)
14. Temel tepki öğretiminin farklı gelişim alanları üzerindeki etkisi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, (Summary Text)
15. Serbest zaman becerilerinin öğretiminde hata düzeltmesi yapılarak ve yapılmadan sunulan video ipucunun karşılaştırılması: Ön çalışma bulguları
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 08 November 2017 - 10 January 2018, (Summary Text)
16. Evaluation of Virtual Reality Applications in the Field of Special Education
International Science and Technology Conference, 13 - 15 July 2016, (Summary Text)
17. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İlk İzlenimleri
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016, (Summary Text)
18. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016, (Summary Text)
19. Öğretmen Adaylarının Benzeşim Ortamında Öğretim Yapma Sürecindeki Video Kayıtlarına Dayalı Olarak Kendi Performanslarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016, (Summary Text)
20. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016, (Summary Text)
21. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Yanlışsız Öğretim Yöntemlerini Kullanma Düzeylerinin Belirlenmesi
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016, (Summary Text)
22. Türkiye de Geçmişten Günümüze Özel Eğitim Öğretmeni Yetiştirme
XVIII ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016, (Summary Text)
23. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Problem Davranışların Önlenmesi
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016, (Summary Text)
Kitaplar
34
1. OSB Değerlendirme: Davranışsal Değerlendirmeler
in: Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme, Veysel Aksoy, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.215-256, 2022
2. Sınıf yönetimi ve davranış kontrolü
in: Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu, B. Sucuoğlu, H. Bakkaloğlu, & M. Ç. Ökcün-Akçamuş, Editor, viza Akademik, Ankara, pp.655-698, 2021
3. Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu
Vize Akademik, Ankara, 2020
5. Kalıcılık ve Genelleme
in: Uygulamalı Davranış Analizi, Dilek Erbaş Şerife Yücesoy-Özkan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.459-488, 2020
6. Normalleştirmeden Kapsayıcı Eğitime: Tarihsel Gelişim
in: Kapsayıcı Eğitim: Özel Eğitimde Bütünleştirme, Hasan Gürgür, Salih Rakap, Editor, Pegem Akademi, pp.17-53, 2019
7. Kaynaştırma Ortamlarında Uygulamalı Davranış Analizi
in: Kaynaştırma Ortamlarında Uygulamalar, Sema Batu, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.273-294, 2019
8. Erken Çocukluk Döneminde Geçiş
in: Özel Gereksinimli Çocuklar: Erken Çocukluk, Gelişim ve Öğrenme, Yeşim Fazlıoğlu, Hatice Şengül Erdem, Editor, Vize Basın Yayın, pp.247-282, 2019
10. Bakıma gereksinimi olan bireylerde davranış işlevinin belirlenmesi: İşlevsel değerlendirme
in: Etkili Davranış Yönetimi, Funda Aksoy, Editor, Anadolu Üniversitesi Yayınları, pp.93-126, 2018
11. Sosyal yeterliğin geliştirilmesine temel oluşturan öğrenme kuramları.
in: Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için, Vuran, Sezgin, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.42-62, 2018
12. Özel Gereksinimli Bireylerde İşlevsel Akademik Beceriler
in: Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Elif Sazak, Editor, Pegem Akademi, pp.273-309, 2018
13. Çocuğunuzun sağlık özellikleri
in: 0-6 yaş arası Down sendromlu çocuklar ve gelişimleri, Batu, Emine Sema, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.49-75, 2018
14. Yemek Yeme Becerileri
in: Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi I, Nuray Öncül, İlknur Çiftçi, Editor, Vize Akademik, pp.54-117, 2018
15. Video Modelle Öğretim
in: Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, İlknur Çifçi Tekinarslan Nuray Öncül, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.264-325, 2018
16. Okul Öncesinde Kaynaştırma
Kök Yayıncılık, Ankara, 2017
17. Uygun Davranışları Arttırma
in: Uygulamalı Davranış Analizi, Erbaş Dilek, Yücesoy-Özkan Şerife, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.271-334, 2017
18. Sosyal Yeterliğin Geliştirilmesine Temel Oluşturan Öğrenme Kuramları
in: Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi Sosyal Beceri Yetersizliği Gösteren Çocuklar İçin, Vuran, Sezgin, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.27-50, 2017
19. Hedef Davranışları Kaydetme ve Güvenirlik
in: Uygulamalı Davranış Analizi, Dilek Erbaş Şerife Yücesoy-Özkan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.77-115, 2017
20. Gelişimsel desteğe gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim hizmetleri
in: Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okulöncesi Öğrenciler (0-6 Yaş) ve Özellikleri (Eğitimciler/Uzmanlar için), Arzu Özen, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.2-22, 2017
21. Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Çocuklarda Sosyal ve Duygusal Gelişim
in: Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Öncesi Öğrenciler (0-6 Yaş) ve Özellikleri, Arzu Özen, Editor, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, pp.88-113, 2017
22. Çıkarma İşlemleri
in: Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama, Oğuz Gürsel, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.279-310, 2017
23. Toplama İşlemleri
in: Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama, Oğuz Gürsel, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.239-278, 2017
24. Büyüme ve Motor Gelişim
in: Çocuk Gelişiminde Normal ve Atipik Gelişim, Cavkaytar, Atilla, Editor, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, pp.50-77, 2016
25. Hastane Merkezli Gelişimsel Destek Programları
in: Çocuk Gelişiminde Program, Gültekin, Mehmet; Usta, İlker, Editor, Anadolu Üniversitesi Yayınevi, pp.186-211, 2016
27. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test-tekrar test yöntemiyle değerlendirilmesi
in: Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editor, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, pp.326-382, 2015
28. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde davranış yönetimi
in: Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editor, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, pp.171-213, 2015
29. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için bilimsel dayanaklı uygulamalar
in: Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editor, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, pp.125-169, 2015
30. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde davranış yönetimi.
in: Otizm Spektrum Bozukluğu Aile Bilgilendirme Rehberi, Cavkaytar, A., Editor, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, pp.67-82, 2014
31. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için bilimsel dayanaklı uygulamalar
in: Otizm Spektrum Bozukluğu Aile Bilgilendirme Rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editor, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, pp.53-65, 2014
32. Destek özel eğitim hizmetleri, tıbbi ve eğitsel rehabilitasyon.
in: Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin araştırılması projesi-DESÖP, Cavkaytar, A., Editor, T.C. Aile ve Sosyal Politilkalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, pp.119-176, 2013
33. Okul öncesi sınıflarda sınıf yönetimi ve problem davranışların kontrolü
in: Okul öncesinde kaynaştırma, Sucuoğlu, Bülbin; Bakkaloğlu, Hatice, Editor, Kök Yayıncılık., Ankara, pp.193-260, 2013
34. Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Hazırlanan Kendini Yönetme Stratejileri Öğretim Paketinin Etkililiği
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2009
Metrikler
Yayın (WoS)
26
Yayın (Scopus)
22
Atıf (WoS)
310
H-İndeks (WoS)
7
Atıf (Scopus)
423
H-İndeks (Scopus)
6
Atıf (Scholar)
2390
H-İndeks (Scholar)
21
Atıf (TrDizin)
19
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
1024
H-İndeks (Sobiad)
12
Atıf (Diğer Toplam)
77
Proje
18
Tez Danışmanlığı
9