Eğitim Bilgileri
2005 - 2009
2005 - 2009Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Kimya (Dr), Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Kimya (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Bakır ve kadmiyumun dimetilglioksim-modifiye silikajel ile katı faz ekstraksiyonu yöntemi kullanılarak önderiştirilmesi ve alevli atomik absorpsiyon spektrofotometresi ile tayini
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Kimya (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
Bazı piridin türevleri üzerinde kuantum kimyasal çalışmalar
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Kimya (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2002 - 2010
2002 - 2010Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
UZMANLIK ALAN DERSİ C
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIK
UZMANLIK ALAN DERSİ E
LİSANÜSTÜ DANIŞMANLIK
Lisans
Lisans
KİMYA 1 A
KİMYA 2 A
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI D
GENEL KİMYA A
GENEL KİMYA LAB. II B
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II B
GENEL KİMYA LAB. II A
GENEL KİMYA I A
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I B
GENEL KİMYA LAB. I B
GENEL KİMYA III A (ANALİTİK KİMYA)
GENEL KİMYA IV A(ORGANİK KİMYA)
OKUL DENEYİMİ C
UZMANLIK ALAN DERSİ F
GENEL KİMYA II A
FEN TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I A
Makaleler
Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (18)
2024
20241. Examination of Skill-Based Questions in the Subject Area of the Science Course “Living Things and Life” in Terms of Root Values
Özkan N., Anılan B.
The Universal Academic Research Journal , cilt.6, sa.4, ss.229-245, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Differentiated Instruction in the World and Türkiye through Studies
Alkın Z. E., Anılan B.
Osmangazi Journal of Educational Research , cilt.11, sa.1, ss.156-184, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Robotics Coding from the Perspective of Science Teachers
Kurt T., Anılan B.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION , cilt.12, sa.1, ss.79-89, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Pre-service science teachers levels of awareness of industry 4.0 concepts
EKİZCE H. N., ANILAN B., ATALAY N.
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION , cilt.3, sa.2, ss.192-208, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Affective Tendencies of Science Teachers in Teaching Socioscientific Issues
Elbahan M. H., Elbahan H., ANILAN B.
Mimbar Sekolah Dasar , cilt.9, sa.2, ss.303-316, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Middle-School Students’ Perception of Coronavirus (COVID-19): A Metaphor Analysis
VAROL M., TUNA S., ANILAN B.
Hayef:journal of education (Online)
, cilt.19, sa.2, ss.101-113, 2022 (TRDizin)
2022
20227. Bioeconomy Through the Perspective of Science Teachers
ESENDEMİR S., ANILAN B.
Osmangazi Journal of Educational Research , cilt.9, sa.1, ss.141-158, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Syrian refugee children's education in Turkish public schools: Primary school teachers' Experiences
ATALAY N., KILIÇ Z., ANILAN B., ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2022, sa.29, ss.265-281, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
20219. STEM Experiences of sicence teachers and fifth grade students
ERDEM A., ANILAN B., KILIÇ Z.
Acta Dıdactıca Napocensia , cilt.14, sa.2318, ss.318-332, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Values Education in Science Lessons with Activities: Responsibility Value
Yaman H., Anılan B.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL , cilt.32, sa.3, ss.237-247, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. Journey into the teaching profession: Experiences of classroom teachers
KILIÇ Z., ATALAY N., ANILAN B., ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.
Shanlax International Journal of Education , cilt.9, sa.3, ss.186-195, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Basit Araçlarla Yaparak Öğrenme Yöntemi ile Yapılan Deney Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Adayı ve Öğrenci Görüşleri
ANILAN B., BERBER A., süder n.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.28, sa.1, ss.52-71, 2020 (TRDizin)
2019
201913. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Eğitimde Çizgi Filmin Kullanımına İlişkin Görüşleri
BERBER A., ANILAN B., ODABAŞ İ., ALKAN D.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, ss.465-492, 2019 (TRDizin)
2019
201914. Effect of conversion factor on problem solving and experience of teacher candidates
Anılan B., Berber A.
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.5, sa.1, ss.118-133, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Son on yıldaki ortaöğretime geçiş sınavlarındakifen bilimleri alan soruları ile ilgili öğretmenadaylarının görüşlerinin incelenmesi
Berber A., Anılan B.
TURKISH STUDIES , cilt.13, sa.27, ss.203-224, 2018 (TRDizin)
2018
201816. Teacher Candidates' Levels of Relating the Scientific Knowledge to Their Daily Lives
ANILAN B., Atalay N., KILIÇ Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.11, sa.4, ss.733-748, 2018 (ESCI, Scopus)
2018
201817. Current Trends in Primary School Education: Studies Published in the Journals of Faculties of Educational Sciences Carried Out in the Field of Primary-School
Anılan H., Anagün Ş. S., Anılan B., Atalay N., Kilic Z.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.8, sa.3, ss.503-530, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201818. The digital storytelling adventures of the teacher candidates
ANILAN B., BERBER A., ANILAN H.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.9, sa.3, ss.262-287, 2018 (TRDizin)
2018
201819. VIEWS AND EXPERIENCES OF PRE-SERVICE TEACHERS ON THE USE OF STORIES IN TEACHING SCIENCE
ANILAN B.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.17, sa.4, ss.605-619, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
201720. Preservice Science Teachers Metaphoric Perceptions about Chemistry Concept
ANILAN B.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.5, sa.2, ss.6-27, 2017 (ESCI, TRDizin)
2014
201421. A study of the environmental risk perceptions and environmental awareness levels of high school students
ANILAN B.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.15, sa.2, ss.1-23, 2014 (Scopus)
2014
201422. Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının fen bilgisi laboratuvar uygulamaları derslerine yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
BALBAĞ M. Z., ANILAN B.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.3, sa.4, ss.309-320, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201423. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretmenliğini seçme nedenleri ve gelecek beklentileri
BALBAĞ M. Z., ANILAN B.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.3, sa.3, ss.51-63, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201424. Fen bilgisi öğretmenliği programında yer alan derslerin öğretmen adayları tarafından gereklilik ve işe vurukluk düzeylerinin belirlenmesi
BALBAĞ M. Z., ANILAN B.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.3, sa.3, ss.38-50, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201425. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretmenliğini seçme nedenleri ve gelecek beklentileri
ANILAN B., ANILAN H.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.51-64, 2014 (Hakemli Dergi)
2010
201026. Determination of Copper in Water Samples after Solid-phase Extraction Using Dimethylglyoxime-modified Silica
ANILAN B., Gedikbey T., AKAR S.
CLEAN-SOIL AIR WATER
, cilt.38, sa.4, ss.344-352, 2010 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200927. Preconcentration of cadmium using solid phase extraction by dimethylglyoxime-modified silica gel and flame atomic absorption spectrophotometric determination
GEDİKBEY T., ANILAN B.
International Pure and Aplplied Chemistry (IJPAC) , cilt.4, sa.3, ss.243-251, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200928. Assessment of cationic dye biosorption characteristics of untreated and non-conventional biomass: Pyracantha coccinea berries
AKAR T., ANILAN B., Gorgulu A., AKAR S.
JOURNAL OF HAZARDOUS MATERIALS
, cilt.168, ss.1302-1309, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200929. Investigation of the biosorption characteristics of lead(II) ions onto Symphoricarpus albus: Batch and dynamic flow studies
AKAR S., Gorgulu A., ANILAN B., Kaynak Z., AKAR T.
JOURNAL OF HAZARDOUS MATERIALS
, cilt.165, ss.126-133, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200930. Öğretmen adaylarının kimya laboratuarı endişeleri (esogü örneği) (Concerns ofteaching candidates over chemistry labs (an example of esogu))
ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., BALBAĞ M. Z.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.4, sa.3, ss.954-974, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200931. Removal of copper(II) ions from synthetic solution and real wastewater by the combined action of dried Trametes versicolor cells and montmorillonite
AKAR S., AKAR T., Kaynak Z., ANILAN B., ÇABUK A., Tabak O., et al.
HYDROMETALLURGY
, cilt.97, ss.98-104, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200932. Biosorption of Reactive Blue 49 dye under batch and continuous mode using a mixed biosorbent of macro-fungus Agaricus bisporus and Thuja orientalis cones
AKAR S., Gorgulu A., Kaynak Z., ANILAN B., AKAR T.
CHEMICAL ENGINEERING JOURNAL
, cilt.148, sa.1, ss.26-34, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2008
200833. Batch and Dynamic Flow Biosorption Potential of Agaricus bisporus/Thuja orientalis Biomass Mixture for Decolorization of RR45 Dye
AKAR T., ANILAN B., Kaynak Z., Gorgulu A., AKAR S.
INDUSTRIAL & ENGINEERING CHEMISTRY RESEARCH
, cilt.47, sa.23, ss.9715-9723, 2008 (SCI-Expanded, Scopus)
2007
200734. Fizik, kimya ve biyoloji dersi ders kitaplarının öğretmen adaylarıtarafından değerlendirilmesi (The evaluation of physics, chemistry andbiology course books by the teacher candidates)
ANILAN H., BALBAĞ M. Z., ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., ÇEMREK F.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.2, sa.4, ss.313-320, 2007 (Hakemli Dergi)
2005
200535. Fen Edebiyat Fakültesi Eğitim Fakültesi ve Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Öğretmenlik Meslek Algıları
ACAT M. B., BALBAĞ M. Z., ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.17, ss.27-35, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Differentiated Instruction In The World and Türkiye Through Studies
ALKIM Z. E., ANILAN B.
VII. INTERNATIONAL ANKARA MULTIDISCIPLINARY STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 5-6 Mart 2024., Türkiye, 05 Mart 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Examination Of Skill-Based Questions in the Subject Area of Science Course Living Things And Life in Terms of Root Values
ÖZKAN N., ANILAN B.
11th INTERNATIONAL BASKENT CONGRESS ON SOCIAL, HUMANITIES, ADMINISTRATIVE, AND EDUCATIONAL SCIENCES, Türkiye, 08 Şubat 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Robotics Coding from The Perspective of Science Teachers
KURT T., ANILAN B.
11th INTERNATIONAL BASKENT CONGRESS ON SOCIAL, HUMANITIES, ADMINISTRATIVE, AND EDUCATIONAL SCIENCES, Türkiye, 08 Şubat 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Fen bilimleri alanında yapılan eTwinning projelerine bakış
UYSAL ATALAY B., ANILAN B.
International Education Congress (EDUCONGRESS 2023), Ankara, Türkiye, 20-23 Eylül 2023., Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Ortaokul Öğrencilerinin Su Ayak İzi Farkındalıklarının Belirlenmesi.
ÇELİK G., ANILAN B.
7.Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS)/, Ankara, Türkiye,04-06 Mayıs 2023, Türkiye, 04 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Bilim Çocuk Dergilerinde Bulunan Kök Değerler
EKİZCE H. N., ANILAN B.
7.Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS)/, Ankara, Türkiye,04-06 Mayıs 2023, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
20227. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hazırladıkları Ders Planlarında Hayat Bilgisi Öğretimi / Life Studies Teaching in the Lesson Plans Prepared by Primary School Teacher Candidates
Anılan H., Anılan B., Kılıç Z.
20. Uluslararası sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2022
20228. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hazırladıkları Ders Planlarında Hayat Bilgisi Öğretimi
ANILAN H., ANILAN B., KILIÇ Z.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen Eğitiminde Kullanılan Yeni Yaklaşımlara Yönelik Görüş Ve Eğilimleri.
Elbahan H., Elbahan M. H., ANILAN B.
5. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu (USVES) / 12-13 Mart 2022, Uluslararası Balkan Üniversitesi, Türkiye, 12 - 13 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Sosyobilimsel Konuların Öğretiminde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Duyuşsal Eğilimleri.
Elbahan M. H., Elbahan H., ANILAN B.
5. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu (USVES) / 12-13 Mart 2022, Uluslararası Balkan Üniversitesi, Türkiye, 12 - 13 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2021
202111. Sınıf öğretmenliği lisans programı derslerinin işlevselliğinin değerlendirilmesi,
Anılan H., Anılan B., Anagün Ş. S.
International Congress of Science Culture and Education, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202112. Sürdürülebilir kalkınma amaçlarının bilim çocuk dergilerine yansıması
ANILAN B., ANILAN H.
International Congress of Science Culture and Education, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Gözüyle Biyoekonomi.
ESENDEMİR S., ANILAN B.
VIII. International Eurasion Educational Research Congress (EJER, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202114. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Bağlamında Fen Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı
BAYRAKTAR A., ANILAN B.
VIII. International Eurasion Educational Research Congress (EJER), Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202115. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri
BAYRAKTAR A., ANILAN B.
2. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu/ 28-29 Mayıs 2021, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
202116. Ortaokul Öğrencilerinin Koronavirüs (Covid-19) Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
TUNA S., VAROL M., ANILAN B.
2. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
202117. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Endüstri 4.0 Kavramlarına Yönelik Farkındalıkları.
EKİZCE H. N., ANILAN B., ATALAY N.
3.Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu/10-11 Nisan 2021, Uluslararası Balkan Üniversitesi, Üsküp., Makedonya, 10 - 11 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2020
202018. Madde ve Isı Ünitesi Kapsamında Sorumluluk Değeri Kazandırmaya Yönelik Öğrenci Temelli Etkinlik Örnekleri
Yaman H., Anılan B.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202019. Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevreye İlişkin Algılarının Kavramlara Yansıması: BirFenomenolojik Araştırma
BERBER A., ANILAN B., ANILAN H.
VIIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202020. Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının çevreye ilişkin algılarının kavramlara yansıması: Bir fenomenolojik araştırma
BERBER A., ANILAN B., ANILAN H.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202021. Fen Bilimleri Dersinde Kullanılan Öğrenci Temelli Etkinliklerin Sorumluluk Değeri Kazandırmaya Etkisi.
YAMAN H., ANILAN B.
VII. International Eurasion Educational Research Congress (EJER), 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201922. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Eğitmi UygulamalarıHakkında Görüşleri
ERDEM A., ANILAN B., KILIÇ Z.
2. Uluslararası Temel Eğitm Kongresi (UTEK), 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
201823. Öğretmen adaylarının dijital öykü serüveni.
ANILAN B., BERBER A.
V. International Eurasion Educational Research Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201824. Cartoons with the perspective of different age groups
BERBER A., ANILAN B., ALKAN D., ODABAŞ İ. N.
International Conference on Research in Education Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201825. Yabancı Uyruklu Öğrencilere Sahip Sınıf Öğretmenlerinin Deneyimleri
Anılan H., Anagün Ş. S., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26-28 Nisan, Bodrum/Muğla., Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201826. Informal science educatıon applications with simple and easy accessıble materıals
ANILAN B., BERBER A., SUDER N.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201727. Science In Our Life: Science With Photography
ANAGÜN Ş. S., ANILAN B., ANILAN H., ATALAY N., KILIÇ Z.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Science in our life science with photograph.
ANAGÜN Ş. S., ANILAN B., ANILAN H., ATALAY N., KILIÇ Z.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Kuşadası/AYDIN, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201729. Gamification of teaching the perodic table: Teaching practices of science pre-service teachers.
ANILAN B., ANAGÜN Ş. S., ANILAN H., ATALAY N.
International Conference on Research in Education Science., Kuşadası/AYDIN, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. Öğretmenlik Mesleğine Yolculuk: Yeni Atanan Öğrtmenlerin Yaşadıkları Deneyimler
Anagün Ş. S., Anılan H., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.
IVthInternational EurasianEducationalResearch Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Öğretmenlik mesleğine yolculuk: Yeni atanan öğretmenlerin yaşadıkları deneyimler.
ANAGÜN Ş. S., ANILAN H., ANILAN B., ATALAY N., KILIÇ Z.
IV. International Eurasion Educational Research Congress, Pamukkale/Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201732. Sınıf öğretmenlerinin gözüyle sınıf öğretmeni olmak
Anılan H., Anagün Ş. S., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.
26. International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201633. Sınıf öğretmenliği eğitimindeki güncel eğilimler eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan çalışmaların incelenmesi
ANILAN H., ANILAN B., ATALAY N., KILIÇ Z.
5.th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Bilgileri Günlük Yaşamla İlişkilendirme Düzeyleri
ANILAN B., ATALAY N., KILIÇ Z.
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvara ilişkin hazırbulunuşluklarının farklı değişkenlere göre incelenmesi
ANILAN B., ATALAY N.
III nd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri
ANILAN B., ATALAY N., KILIÇ Z.
III nd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201537. Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin çevirme faktörü ile tanışmaları
ANILAN B., BERBER A.
IV. Ulusal Kimya Eğitim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201438. Öğrencilerin fen, matematik ve gerçek dünya temalı fotoğraf çekimlerinin incelenmesi
UYGUN Ç., KÜÇÜKKÖR E., CANIGÜROĞLU H., ÖZGÜR M., ATAİZİ S., TAŞGİN S., et al.
V. Ulusal İlköğretim Bölümleri Kongresi, Bartın, Türkiye, 21 - 22 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201439. Sınıf ve fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kimya kavramına ilişkin metaforik algıları
ANILAN B.
9th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2014
201440. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen laboratuvarında karşılaşabilecekleri kazalara yönelik ilk yardım bilgilerinin belirlenmesi
BALBAĞ M. Z., ANILAN B., ÖZGÜR M., UYGUN Ç., KÜÇÜKKÖR E., CANIGÜROĞLU H., et al.
11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201441. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine İlişkin Görüşleri
ANILAN B., BALBAĞ M. Z., ÖZKAN M., ATAİZİ S., TAŞGİN S., UYGUN Ç., et al.
11. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201442. Ortaokul fen ve teknoloji derslerinde laboratuvar kullanımına yönelik öğrenci görüşleri
ANILAN B.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, cilt.1, ss.508-511, (Tam Metin Bildiri)
2014
201443. Lise öğrencilerinin nükleer enerji hakkındaki bilgi düzeyleri
ANILAN B., BALBAĞ M. Z.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, cilt.1, ss.493-497, (Tam Metin Bildiri)
2014
201444. Lise öğrencilerinin fen bilimlerinde kullanılan ölçü birimleriyle ilgili bilgi düzeyleri ve düşünceleri
ANILAN B.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, cilt.1, ss.441-445, (Tam Metin Bildiri)
2014
201445. Fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının fen bilgisi laboratuvar uygulamaları derslerine yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
BALBAĞ M. Z., ANILAN B.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201446. Fen bilgisi öğretmenliği programında yer alan derslerin öğretmen adayları tarafından gereklilik ve işe vurukluk düzeylerinin belirlenmesi
ANILAN B., BALBAĞ M. Z.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201447. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretmenliğini seçme nedenleri ve gelecek beklentileri
ANILAN B., ANILAN H.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201348. Ortaöğretim öğrencilerinin çevresel risk algıları ve çevre bilinci düzeylerine ilişkin bir araştırma (Eskişehir örneği)
ANILAN B.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2010
201049. The recognition level of the students of science education about the hazard symbols of chemicals (Case of ESOGU, Eskisehir)
ANILAN B.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4092-4097, (Tam Metin Bildiri)
2008
200850. Biosorption of reactive red 45 (RR45) dye by an immobilized macro fungus
AKAR T., ANILAN B., PAT Z., GÖRGÜLÜ ARI A., AKAR S.
6th Aagen Analytical Chemistry Days (AACD), 9 - 12 Ekim 2008
2008
200851. Biosorption potential of a natural biomass Symphoricarpus albus: Removal of lead(II) ions from aqueous solutions
AKAR S., GÖRGÜLÜ ARI A., ANILAN B., PAT Z., AKAR T.
6th Aagen Analytical Chemistry Days (AACD), 9 - 12 Ekim 2008
2008
200852. Preconcentration of Copper(II) witH Dimethylglyoxime-Modified Silica-Gel and Determination by FAAS
ANILAN B., GEDİKBEY T., AKAR S.
6th Aagen Analytical Chemistry Days (AACD), 9 - 12 Ekim 2008
2008
200853. Biosorption characteristics of lead (II) using a anatural biomaterial Symphoricarpus albus (Snowberry)
AKAR S., GÖRGÜLÜ ARI A., ANILAN B., PAT Z., AKAR T.
XXII Ulusal Kimya Kongresi, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2008
2008
200854. Biosorption of Reactive Blue 49 dye under continious mode using a macro fungus Agaricus bisporus immobilized on a natural support
AKAR S., GÖRGÜLÜ ARI A., PAT Z., ANILAN B., AKAR T.
XXII Ulusal Kimya Kongresi, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2008
2008
200855. A natural biosorbent for the removal of Methylene Blue (BB9) Dye: Pyracantha coccinea
AKAR T., ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., AKAR S.
XXII Ulusal Kimya Kongresi, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2008
2008
200856. Biosorption of reactive blue 49 dye under continuous node using a macro-fungus agaricus bisporus immobilized on a natural support
AKAR S., GÖRGÜLÜ ARI A., PAT Z., ANILAN B., AKAR T.
XXII. Ulusal Kimya Kongresi, Magusa, Kıbrıs (Kktc), 6 - 10 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2008
200857. Biosorption characteristics of Lead (II) using a natural biomaterial symphoricarpus albus (snowberry)
AKAR S., GÖRGÜLÜ ARI A., ANILAN B., PAT Z., AKAR T.
XXII. Ulusal Kimya Kongresi, Magusa, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2008
200858. Thuja orientalis kozalakları üzerine immobilize edilen Agaricus bisporus biyosorbenti ile Reaktif Kırmızı 45 (RR45) tekstil boyasının biyosorpsiyonu
AKAR T., ANILAN B., PAT Z., GÖRGÜLÜ ARI A., AKAR S.
IV. Ulusal Afinite Teknikleri Kongresi, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2008
2008
200859. Thuja orientalis üzerine immobilize edilmiş makro fungus Agaricus bisporus kullanımı ile Reaktif Mavisi (BR49) tekstil boyasının biyosorpsiyon özelliklerinin incelenmesi
AKAR S., GÖRGÜLÜ ARI A., PAT Z., ANILAN B., AKAR T.
IV. Ulusal Afinite Teknikleri Kongresi, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2008
2008
200860. Thuja orientalis kozalakları üzerıne immobılıze edilen agaricus bisporus bıyosorbenti ile reaktif kırmızı (RR45) tekstil boyasının biyosorpsiyonu
AKAR T., ANILAN B., PAT Z., GÖRGÜLÜ ARI A., AKAR S.
IV. Ulusal Afinite Teknikleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2008
200861. Thuja orientalis üzerine immobilize edilmiş makro-fungus agaricus bisporus kullanımı ile reaktif mavisi (RB 49) tekstil boyasının biyosorpsiyon özelliklerinin incelenmesi
AKAR S., GÖRGÜLÜ ARI A., PAT Z., ANILAN B., AKAR T.
IV. Ulusal Afinite Teknikleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2018
201862. Fen ve teknoloji öğretimi dersinde gerçekleştirilen assure modeli uygulamaları ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri
Anagün Ş. S., Anılan H., Anılan B., Kılıç Z., Atalay N.
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2007
200763. Yeni tip pH-duyarlı ABC triblok kopolimerlerin sentez ve karakterizasyonu
ANILAN B., YARLIGAN UYSAL S., BÜTÜN V., KARABACAK R. B.
XXI. Ulusal Kimya Kongresi, Malatya, Türkiye, 23 - 27 Ağustos 2007, (Özet Bildiri)
2007
200764. Bazı bibenzimidazol türevlerinin asitlik sabitlerinin teorik olarak incelenmesi
YARLIGAN UYSAL S., ÖĞRETİR C., ANILAN B.
XXI. Ulusal Kimya Kongresi, Malatya, Türkiye, 23 - 27 Ağustos 2007, (Özet Bildiri)
2007
200765. Öğretmen adaylarının kimya laboratuvarı endişeleri
ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., BALBAĞ M. Z.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2006
200666. Eğitim fakültesi öğrencilerinin fen bilgisi laboratuvar uygulamaları dersine yönelik görüşleriyle ders başarıları arasındaki İlişki
ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., ANILAN H., ÇEMREK F., BALBAĞ M. Z.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200667. Öğretmen adaylarının ortaöğretim okullarındaki laboratuvar kullanımına ilişkin görüşleri
GÖRGÜLÜ ARI A., BALBAĞ M. Z., ANILAN H., ANILAN B., ÇEMREK F.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2005
200568. Fizik kimya ve biyoloji dersi ders kitaplarının öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi
ANILAN B., ANILAN H., GÖRGÜLÜ ARI A., BALBAĞ M. Z., ÇEMREK F.
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2005
200569. İlköğretim fen bilgisi ve ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin fen bilgisi laboratuvar uygulamaları I II dersinden beklentileri ve karşılaştıkları güçlükler
ANILAN H., BALBAĞ M. Z., GÖRGÜLÜ ARI A., ANILAN B., ÇEMREK F.
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2005
200570. Bilim-kurgu filmlerinin öğretmen adaylarının fen derslerindeki başarılarına yansıması
ÇEMREK F., ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ M. Z., GÖRGÜLÜ ARI A.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.930-935, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Çevre Sorunları
ANILAN B., ATALAY N.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, ANAGÜN, Şengül S., ERCAN ÖZAYDIN, Türkan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.85-111, 2023
2023
20232. FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Atalay N., Anılan B.
Sınıf Eğitiminde Yaşanan Güncel Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Esen Aygün,Hanife, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.141-168, 2023
2021
20213. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Su Farkındalıkları
Tuna S., Anılan B.
Alan Eğitimi Çalışmaları, CANSU FİLİK İŞÇEN, Editör, Lyvre De Lion, Lyon, ss.93-103, 2021
2021
20214. TÜRKİYE’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ALANINDA ÇEVRE KONUSUNDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ: BİR BETİMSEL ANALİZ ÇALIŞMASI
Varol M., Anılan B.
Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler Cilt 2, Zahal Onur,Yahşi Ömer, Editör, gece kitaplığı, Ankara, ss.36-54, 2021
2021
20215. TÜRKİYE’DE EĞİTİM-ÖĞRETİM ALANINDA ÇEVRE KONUSUNDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ: BİR BETİMSEL ANALİZ ÇALIŞMASI
VAROL M., ANILAN B.
Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler Cilt 2, ZAHAL ONUR, YAHŞI ÖMER, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.36-54, 2021
2021
20216. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Su Farkındalıkları
TUNA S., ANILAN B.
Alan Eğitimi Çalışmaları, FİLİK İŞÇEN Cansu, Editör, Lyvre De Lion, ss.93-103, 2021
2020
20207. FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ETKİNLİK TEMELLİ DEĞERÖĞRETİMİ: SORUMLULUK DEĞERİ
Yaman H., Anılan B.
EĞİTİM BİLİMLERİ Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler, Harun ŞAHİN, Editör, İVPE Yayınevi, Cetinje, ss.1-22, 2020
2020
20208. İlköğretim Fen Bilimleri Öğretim Programı
ANILAN B., ATALAY N.
Fen Öğretim Programları, Anagün Ş,S, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.53-85, 2020
2016
20169. Laboratuar Kullanımı
ANILAN B.
Fen Bilimleri Öğretimi, Anagün Saime Şengül, Duban Nil, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.341-380, 2016
2014
201410. Laboratuar Kullanımı
ANILAN B.
Fen Bilimleri Öğretimi, Saime Şengül Anagün, Nil Duban, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.341-381, 2014
Desteklenen Projeler
2019 - 2019
2019 - 2019Madde ve Isı Ünitesi Kapsamında Hazırlanan Öğrenci Temelli Etkinliklerin Sorumluluk DeğeriKazandırmaya Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ANILAN B. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Günlerden Bilim (TUBİTAK 4007)
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Anılan B., Garan Ö.(Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Sınıf, Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımla Desteklenmesi: STEM Uygulamaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇEMREK F., ANAGÜN Ş. S., KILIÇ Z., AKÇAY A. O., ANILAN B., KURTULUŞ A., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Türkiye de Fen Bilimleri ve İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Alanlarına Yönelik Kişisel ve Mesleki Gelişim Çabaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ev Çimen E., Anılan B., Kılıç Z., Anılan H., Göz Balbağ L. N., Turğut M., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Türkiye de Fen Bilimleri ve İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Alanlarına Yönelik Kişisel ve Mesleki Gelişim Çabaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ANILAN B., ANILAN H.
2015 - 2016
2015 - 2016II BİLİM ŞENLİĞİ (TUBİTAK 4007)
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Anılan B. (Yürütücü)