Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
İlahiyat Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Lisansüstü Eğitim Farkındalıkları ve Lisansüstü Eğitim Niyetleri Arasındaki İlişkiler
JOURNAL OF ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY FACULTY OF TEOLOGY
, cilt.9, sa.2, ss.1374-1392, 2022 (Hakemli Dergi)
Z Kuşağının Dindarlık Eğilimleri
Talim: Journal of Education in Muslim Societies and Communities
, cilt.5, sa.2, ss.182-205, 2021 (Hakemli Dergi)
Ahlak Eğitiminde Beceri Merkezli Öğrenme
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, ss.259-287, 2019 (Hakemli Dergi)
Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları, Eğitim ve Din Eğitimin-den Beklentileri: Eskişehir Örneği
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 19, Cilt: 1, ss: 107-133.
, cilt.19, sa.1, ss.107-133, 2018 (Hakemli Dergi)
Ahlaki Olgunluk Kavramı Üzerine Kuramsal Bir Çözümleme
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.5, ss.2275-2298, 2017 (Hakemli Dergi)
1876-1923 Yılları Arasında Çocuk Eğitimi Konusunda Yazılmış Kitapların İncelenmesi
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.6, ss.1589-1623, 2017 (Hakemli Dergi)
Allah İnancının Öğretimine İlişkin Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, sa.2, ss.227-247, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı Bağlamında Yurt Dışında Eğitime Yönelik Algıları
İslam ve Yorum 6 - “Dünden Yarına Teopolitik Boyutlarıyla Göç”, Malatya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022
Özel Bir Din Öğretim Kurumu Olarak Burhan-ı Terakki Mektebi Üzerine Bir İnceleme
Uluslararası Osmanlı Mektepleri Sempozyumu, Yalova, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, ss.98-99
Ohri Türk Kültüründe Dini Motifler
22. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu ve Karma Türk Sanatları Sergisi, 5 - 09 Mayıs 2017
SON DÖNEM 1876 1923 OSMANLI ESERLERİNDE ÇOCUK EĞİTİMİ
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mart 2016
Eğitim Tarihimizde Çocuk Oyunları Ahmed Edib in Terbiyevi Çocuk Oyunları Eseri Üzerine Bir İnceleme
1. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015
”Eğitim Tarihimizde Çocuk Oyunları: Ahmed Edib’in Terbiyevi Çocuk Oyunları Eseri Üzerine Bir İnceleme”
“I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı”, Eskişehir, Türkiye, 14 Mayıs 2015
Mecburiyetten Muhtariyete Din Eğitiminde Yitik Paradigma
1. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014
Kitap & Kitap Bölümleri
Memlük İlim ve Eğitim Tarihinde Celâlüddin Es-Süyûtî: Rihleleri, Eserlerinin Yayılımı ve Tedrîs Faaliyetleri
Bir Memlük Bilgini Celâleddin es-Süyûtî, Engin, Sezai, Editör, Eskiyeni, Ankara, ss.9-27, 2023
Ahlak ve Biz
Biz Gençlere Dair 2 - İlim İman Ahlak İbadet ve Biz, Adnan Adıgüzel,Fatih Tok, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, ss.77-91, 2022
Hâkim Paradigma Olarak Sünnî-Hanefî Bakış Açısıyla Din Öğretimi
Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi, Çakmak, Ahmet; Hendek, Abdurrahman, Editör, Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, İstanbul, ss.43-74, 2021
İslâm Eğitim Tarihinde Ulemâ Hareketliliği: İbn Hacer el-Askalânî (ö. 852/1449) Örneği
İslâm İlim Geleneğinde İbn Hacer el-Askalânî, Engin, Sezai; Yalçın, Mehmet Fatih, Editör, Siyer Yayınları, İstanbul, ss.51-78, 2021
İslâm Eğitim Tarihinde Şerh Yazıcılığı:Taʿlîmü’l-müteallim Şerhleri Üzerine Bir İnceleme
İslam İlim ve Düşünce Tarihinde Şerh Geleneği, Engin, Sezai Kaya, Mesut, Editör, Endülüs Yay., İstanbul, ss.545-584, 2020
İslâm Eğitim Tarihinde Sistematik Bir Tenkit Aracı Olarak Münâzara / Disputation As a Systematic Critical Activity in the History of Islamic Education
İslâm İlim ve Düşünce Tarihinde Eleştiri Geleneği, Sezai Engin, Editör, Endülüs Yay., İstanbul, ss.140-168, 2019