Doç. Dr. İSHAK TEKİN


İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

DİN EĞİTİMİ ANABİLİM DALI


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İlahiyat, Felsefe ve Din Bilimleri

Metrikler

Yayın

31

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

15

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

80

Proje

5

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2018

2011 - 2018

Doktora

Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr), Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Yüksek Lisans

Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Erciyes Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

İnsan-ı Kâmil anlayışı bağlamında ahlak eğitimine kuramsal bir yaklaşım

Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr)

2011

2011

Yüksek Lisans

Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi

Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İlahiyat

Felsefe ve Din Bilimleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2012 - 2018

2012 - 2018

Araştırma Görevlisi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2011 - 2012

2011 - 2012

Araştırma Görevlisi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dekan Yardımcısı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

Akademi Dışı Deneyim

2010 - 2011

2010 - 2011

DİN KÜL. VE AHL. BİL.ÖĞRT.

KAYSERİ TOMARZA YAVUZ SELİM İLKÖĞRETİM OKULU, DİN KÜL. VE AHL. BİL.ÖĞRT.

2006 - 2010

2006 - 2010

DİN KÜL. VE AHL. BİL.ÖĞRT.

NİĞDE MURTAZA VE NAİLE UYANIK İLKÖĞRETİM OKULU, DİN KÜL. VE AHL. BİL.ÖĞRT.

Makaleler

Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Yükseköğretimde Kitleselleşmesinin İlahiyata Yansıması: DGS'den Gelen İlahiyat Öğrencileri

TEKİN İ.

3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, ss.74-75, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı Bağlamında Yurt Dışında Eğitime Yönelik Algıları

TEKİN İ.

İslam ve Yorum 6 - “Dünden Yarına Teopolitik Boyutlarıyla Göç”, Malatya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Özel Bir Din Öğretim Kurumu Olarak Burhan-ı Terakki Mektebi Üzerine Bir İnceleme

TEKİN İ.

Uluslararası Osmanlı Mektepleri Sempozyumu, Yalova, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, ss.98-99, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Üniversite Öğrencilerinin Ahlaki Okuryazarlık DüzeylerininÇeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

TEKİN İ.

2. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 9 - 11 Kasım 2018, ss.97-98, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Ahlak Eğitiminde Kâmil İnsan Modeli

TEKİN İ.

III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Nisan 2018, ss.48, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Ahlak Eğitiminde Beceri Merkezli Öğrenme Yaklaşımı

TEKİN İ.

International Symposium of Education and Values, Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, ss.325-326, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Ohri Türk Kültüründe Dini Motifler

AJDINCE N., TEKİN İ.

22. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu ve Karma Türk Sanatları Sergisi, 5 - 09 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. SON DÖNEM 1876 1923 OSMANLI ESERLERİNDE ÇOCUK EĞİTİMİ

TEKİN İ.

Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

9. Eğitim Tarihimizde Çocuk Oyunları Ahmed Edib in Terbiyevi Çocuk Oyunları Eseri Üzerine Bir İnceleme

YORULMAZ A., TEKİN İ., AJDINCE N.

1. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

10. ”Eğitim Tarihimizde Çocuk Oyunları: Ahmed Edib’in Terbiyevi Çocuk Oyunları Eseri Üzerine Bir İnceleme”

TEKİN İ., YORULMAZ A., AJDINCE N.

“I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı”, Eskişehir, Türkiye, 14 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

11. Mecburiyetten Muhtariyete Din Eğitiminde Yitik Paradigma

TEKİN İ., YORULMAZ A.

1. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

12. Türkiye de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Din Eğitiminin Küresel Boyutuna İlişkin Algıları

TOSUN A., TEKİN İ.

Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi Sempozyumu, 26 - 29 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Memlük İlim ve Eğitim Tarihinde Celâlüddin Es-Süyûtî: Rihleleri, Eserlerinin Yayılımı ve Tedrîs Faaliyetleri

TEKİN İ.

Bir Memlük Bilgini Celâleddin es-Süyûtî, Engin, Sezai, Editör, Eskiyeni, Ankara, ss.9-27, 2023

2022

2022

2. Ahlak ve Biz

Tekin İ.

Biz Gençlere Dair 2 - İlim İman Ahlak İbadet ve Biz, Adnan Adıgüzel,Fatih Tok, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, ss.77-91, 2022

2021

2021

3. Hâkim Paradigma Olarak Sünnî-Hanefî Bakış Açısıyla Din Öğretimi

TEKİN İ.

Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi, Çakmak, Ahmet; Hendek, Abdurrahman, Editör, Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, İstanbul, ss.43-74, 2021

2021

2021

4. İslâm Eğitim Tarihinde Ulemâ Hareketliliği: İbn Hacer el-Askalânî (ö. 852/1449) Örneği

TEKİN İ.

İslâm İlim Geleneğinde İbn Hacer el-Askalânî, Engin, Sezai; Yalçın, Mehmet Fatih, Editör, Siyer Yayınları, İstanbul, ss.51-78, 2021

2020

2020

5. İslâm Eğitim Tarihinde Şerh Yazıcılığı:Taʿlîmü’l-müteallim Şerhleri Üzerine Bir İnceleme

TEKİN İ.

İslam İlim ve Düşünce Tarihinde Şerh Geleneği, Engin, Sezai Kaya, Mesut, Editör, Endülüs Yay., İstanbul, ss.545-584, 2020

2019

2019

6. İslâm Eğitim Tarihinde Sistematik Bir Tenkit Aracı Olarak Münâzara / Disputation As a Systematic Critical Activity in the History of Islamic Education

TEKİN İ.

İslâm İlim ve Düşünce Tarihinde Eleştiri Geleneği, Sezai Engin, Editör, Endülüs Yay., İstanbul, ss.140-168, 2019

2016

2016

7. Der Ansatz des Tahḏīb al-aḫlāq im Kontextder theoretischen Grundlagen der islamischen Moralerziehung

TEKİN İ.

Islamische ReligionspädagogikLeitfragen aus Theorie Empirie und Praxis, Sarıkaya Yaşar Aygün Adem, Editör, Waxmann Verlag, Münster, ss.83-106, 2016

2015

2015

8. Ahlak Öğrenme Alanı

POLAT M., TEKİN İ.

Düsünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi - İlkokul 4. Sınıf, Tosun Cemal, Polat Mizrap, Editör, PegemA Yay., Ankara, ss.182-199, 2015

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Baş Editör



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1