Eğitim Bilgileri
2011 - 2018
2011 - 2018Doktora
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr), Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Yüksek Lisans
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Erciyes Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
İnsan-ı Kâmil anlayışı bağlamında ahlak eğitimine kuramsal bir yaklaşım
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İlahiyat
Felsefe ve Din Bilimleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2012 - 2018
2012 - 2018Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2011 - 2012
2011 - 2012Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2011
2010 - 2011DİN KÜL. VE AHL. BİL.ÖĞRT.
KAYSERİ TOMARZA YAVUZ SELİM İLKÖĞRETİM OKULU, DİN KÜL. VE AHL. BİL.ÖĞRT.
2006 - 2010
2006 - 2010DİN KÜL. VE AHL. BİL.ÖĞRT.
NİĞDE MURTAZA VE NAİLE UYANIK İLKÖĞRETİM OKULU, DİN KÜL. VE AHL. BİL.ÖĞRT.
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (3)
2024
20241. The Experiences of Syrian Female Students During the Distance Education and the Insights of Religious Culture and Ethics Teachers into the Process
Tekin İ., Ay M. F.
CUMHURIYET THEOLOGY JOURNAL
, cilt.28, sa.3, ss.1067-1084, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20242. Christianity in Compulsory Religious Education in Türkiye: Forty Years On
Hendek A., ÇAKMAK A., AY M. F., TEKİN İ.
ISLAM AND CHRISTIAN-MUSLIM RELATIONS
, cilt.35, sa.3, ss.237-261, 2024 (AHCI, Scopus)
2022
20223. İlahiyat Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Lisansüstü Eğitim Farkındalıkları ve Lisansüstü Eğitim Niyetleri Arasındaki İlişkiler
TEKİN İ.
JOURNAL OF ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY FACULTY OF TEOLOGY
, cilt.9, sa.2, ss.1374-1392, 2022 (TRDizin)
2022
20224. Ahlak Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TEKİN İ.
Marife Dini Araştırmalar Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.43-66, 2022 (TRDizin)
2021
20215. Z Kuşağının Dindarlık Eğilimleri
GÖKÇE S., TEKİN İ.
Talim: Journal of Education in Muslim Societies and Communities
, cilt.5, sa.2, ss.182-205, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Ahlak Eğitiminde Beceri Merkezli Öğrenme
TEKİN İ.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, ss.259-287, 2019 (TRDizin)
2018
20187. Zwischen Moschee und Gesellschaft Imame in Österreich (Ednan Aslan (Hrsg), Frankfurt am Main: Peter Lang 2012, 315 Seiten)
TEKİN İ.
Die HIKMA – Zeitschrift für Islamische Theologie und Religionspädagogik , 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20188. Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları, Eğitim ve Din Eğitimin-den Beklentileri: Eskişehir Örneği
Tosun A., Yorulmaz A., Tekin İ., Yıldız K.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 19, Cilt: 1, ss: 107-133.
, cilt.19, sa.1, ss.107-133, 2018 (TRDizin)
2017
20179. Ahlaki Olgunluk Kavramı Üzerine Kuramsal Bir Çözümleme
TEKİN İ.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.5, ss.2275-2298, 2017 (TRDizin)
2017
201710. 1876-1923 Yılları Arasında Çocuk Eğitimi Konusunda Yazılmış Kitapların İncelenmesi
TEKİN İ.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.6, ss.1589-1623, 2017 (TRDizin)
2015
201511. Allah İnancının Öğretimine İlişkin Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi
POLAT M., TEKİN İ.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , sa.2, ss.227-247, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Yükseköğretimde Kitleselleşmesinin İlahiyata Yansıması: DGS'den Gelen İlahiyat Öğrencileri
TEKİN İ.
3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, ss.74-75, (Özet Bildiri)
2022
20222. İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı Bağlamında Yurt Dışında Eğitime Yönelik Algıları
TEKİN İ.
İslam ve Yorum 6 - “Dünden Yarına Teopolitik Boyutlarıyla Göç”, Malatya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
20213. Özel Bir Din Öğretim Kurumu Olarak Burhan-ı Terakki Mektebi Üzerine Bir İnceleme
TEKİN İ.
Uluslararası Osmanlı Mektepleri Sempozyumu, Yalova, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, ss.98-99, (Özet Bildiri)
2018
20184. Üniversite Öğrencilerinin Ahlaki Okuryazarlık DüzeylerininÇeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
TEKİN İ.
2. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 9 - 11 Kasım 2018, ss.97-98, (Özet Bildiri)
2018
20185. Ahlak Eğitiminde Kâmil İnsan Modeli
TEKİN İ.
III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Nisan 2018, ss.48, (Özet Bildiri)
2017
20176. Ahlak Eğitiminde Beceri Merkezli Öğrenme Yaklaşımı
TEKİN İ.
International Symposium of Education and Values, Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, ss.325-326, (Özet Bildiri)
2017
20177. Ohri Türk Kültüründe Dini Motifler
AJDINCE N., TEKİN İ.
22. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu ve Karma Türk Sanatları Sergisi, 5 - 09 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20168. SON DÖNEM 1876 1923 OSMANLI ESERLERİNDE ÇOCUK EĞİTİMİ
TEKİN İ.
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2015
20159. Eğitim Tarihimizde Çocuk Oyunları Ahmed Edib in Terbiyevi Çocuk Oyunları Eseri Üzerine Bir İnceleme
YORULMAZ A., TEKİN İ., AJDINCE N.
1. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201510. ”Eğitim Tarihimizde Çocuk Oyunları: Ahmed Edib’in Terbiyevi Çocuk Oyunları Eseri Üzerine Bir İnceleme”
TEKİN İ., YORULMAZ A., AJDINCE N.
“I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı”, Eskişehir, Türkiye, 14 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201411. Mecburiyetten Muhtariyete Din Eğitiminde Yitik Paradigma
TEKİN İ., YORULMAZ A.
1. Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201312. Türkiye de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Din Eğitiminin Küresel Boyutuna İlişkin Algıları
TOSUN A., TEKİN İ.
Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi Sempozyumu, 26 - 29 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Memlük İlim ve Eğitim Tarihinde Celâlüddin Es-Süyûtî: Rihleleri, Eserlerinin Yayılımı ve Tedrîs Faaliyetleri
TEKİN İ.
Bir Memlük Bilgini Celâleddin es-Süyûtî, Engin, Sezai, Editör, Eskiyeni, Ankara, ss.9-27, 2023
2022
20222. Ahlak ve Biz
Tekin İ.
Biz Gençlere Dair 2 - İlim İman Ahlak İbadet ve Biz, Adnan Adıgüzel,Fatih Tok, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, ss.77-91, 2022
2021
20213. Hâkim Paradigma Olarak Sünnî-Hanefî Bakış Açısıyla Din Öğretimi
TEKİN İ.
Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi, Çakmak, Ahmet; Hendek, Abdurrahman, Editör, Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, İstanbul, ss.43-74, 2021
2021
20214. İslâm Eğitim Tarihinde Ulemâ Hareketliliği: İbn Hacer el-Askalânî (ö. 852/1449) Örneği
TEKİN İ.
İslâm İlim Geleneğinde İbn Hacer el-Askalânî, Engin, Sezai; Yalçın, Mehmet Fatih, Editör, Siyer Yayınları, İstanbul, ss.51-78, 2021
2020
20205. İslâm Eğitim Tarihinde Şerh Yazıcılığı:Taʿlîmü’l-müteallim Şerhleri Üzerine Bir İnceleme
TEKİN İ.
İslam İlim ve Düşünce Tarihinde Şerh Geleneği, Engin, Sezai Kaya, Mesut, Editör, Endülüs Yay., İstanbul, ss.545-584, 2020
2019
20196. İslâm Eğitim Tarihinde Sistematik Bir Tenkit Aracı Olarak Münâzara / Disputation As a Systematic Critical Activity in the History of Islamic Education
TEKİN İ.
İslâm İlim ve Düşünce Tarihinde Eleştiri Geleneği, Sezai Engin, Editör, Endülüs Yay., İstanbul, ss.140-168, 2019
2016
20167. Der Ansatz des Tahḏīb al-aḫlāq im Kontextder theoretischen Grundlagen der islamischen Moralerziehung
TEKİN İ.
Islamische ReligionspädagogikLeitfragen aus Theorie Empirie und Praxis, Sarıkaya Yaşar Aygün Adem, Editör, Waxmann Verlag, Münster, ss.83-106, 2016
2015
20158. Ahlak Öğrenme Alanı
POLAT M., TEKİN İ.
Düsünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi - İlkokul 4. Sınıf, Tosun Cemal, Polat Mizrap, Editör, PegemA Yay., Ankara, ss.182-199, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - 2026
2023 - 2026
Beceri Temelli Değer Eğitiminin İmkânı: Beceri Temelli Bir Değer Eğitimi Modeli, Programı ve Öğretmen Eğitim Modülünün Geliştirilmesi (123K630)
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Meydan H.(Yürütücü), Tekin İ.
2019 - 2022
2019 - 2022Temel Eğitimde Demokrasi Kültürünün Güçlendirilmesi Projesi / Strengthening Democratic Culture in Basic Education (SCoD)
AB Destekli Diğer Projeler
Tekin İ., Karadağ E.(Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018
Türkiyede' ki Suriyeli Mültecilerin Eğitim ve Din Eğitiminden Beklentileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
TOSUN SÜVÜT A. (Yürütücü), YORULMAZ A., TEKİN İ., YILDIZ K.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Baş Editör