Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Psikolojisi (Dr), Türkiye
1993 - 1995
1993 - 1995Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Yetişkinlerin tedbirsiz davranmasını belirleyen etkenlerin incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Psikolojisi (Dr)
1995
1995Yüksek Lisans
Açıköğretim lisesi uygulaması GAP bölgesinde bir il örneği
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2012 - 2018
2012 - 2018Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2007 - 2009
2007 - 2009Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2002 - 2007
2002 - 2007Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2001 - 2002
2001 - 2002Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1990 - 2001
1990 - 2001Öğretim Görevlisi
Dicle Üniversitesi, Siirt Eğitim Fakültesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
UZMANLIK ALAN DERSİ (A)
DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI (A)
OKUL, ÖĞRENME VE MOTİVASYON(A)
ERGENLİKTE GÜNCEL SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER(A)
GELİŞİM VE ÖĞRENME(A)
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
SEMİNER (A)
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II(B)
ERGENLİK SORUNLARI VE ERGEN ARAŞTIRMALARI(A)
GÜDÜLENME KURAM VE ARAŞTIRMALARI(A)
YÜKSEK LİSANS TEZİ(A)
UZMANLIK ALAN DERSİ (A)
Lisans
Lisans
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI(A)
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ(A)
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 2(A)
KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ(A)
OKULDA RUH SAĞLIĞI(A)
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II(A)
SOSYAL PSİKOLOJİ(A)
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 1(A)
POZİTİF PSİKOLOJİ(A)
KÜLTÜREL PSİKOLOJİ(A)
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 2(A)
OKULLARDA GÖZLEM(A)
KURUMLARDA RUH SAĞLIĞI(A)
KURUM DENEYİMİ(A)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI(A)
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI(A)
REHBERLİK(A)
REHBERLİK(A)
REHBERLİK(A)
ENDÜSTRİ PSİKOLOJİSİ(A)
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
REHBERLİK
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM PROBLEMLERİ(A)
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Makaleler
Tümü (56)
SCI-E, SSCI, AHCI (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (18)
ESCI (3)
Scopus (16)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (19)
2025
20251. Cross-cultural differences in students’ reward addiction and punishment oversensitivity, self-regulation, school burnout, and cyber-aggression
Tomaszek ., Muchacka-Cymerman ., Aypay A., Altınsoy F.
SCIENTIFIC REPORTS
, cilt.1, sa.15, ss.1-13, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20252. What is internet for when studying is exhausting? Cyberaggression profiles associations to school stress management skills and study burnout among Polish and Turkish adolescents
Tomaszek ., Muchacka-Cymerman A., Aypay A., Altınsoy F.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.44, ss.2673-2692, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Who Can Make Burned-Out Students Feel Better and Self-efficient? Latent Profiles of Student Burnout and Its Association to Personal and Social Resources Among Polish and Turkish Early Adolescents
Tomaszek K., Muchacka-Cymerman A., Aypay A., Altınsoy F.
CHILD INDICATORS RESEARCH
, cilt.17, sa.6, ss.2481-2502, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20244. The effect of the resilience Psycho-Education program on 8th-grade students' resilience, school burnout, and school attachment levels
Koçhan K., AYPAY A.
Children and Youth Services Review
, cilt.156, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20235. Aileden Kaynaklı Tükenmişlikte Akademik Bağlama Yönelik Ebeveyn Tutumları, Ödül Bağımlılığı ve Ceza Hassasiyeti
Aypay A., Altınsoy F.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.4, ss.587-600, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Polish High School Student’s Coping Strategies as Predictors of School Burnout Syndrome
Tomaszek K., Muchacka-Cymerman A., Aypay A.
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
, cilt.28, sa.2, ss.43-61, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Does the Type of Exposure to Traumatic Events Make a Difference in Posttraumatic Growth?
Altinsoy F., Aypay A.
PSYCHOLOGICAL TRAUMA-THEORY RESEARCH PRACTICE AND POLICY
, cilt.15, sa.1, ss.27-36, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20238. A post-traumatic growth model: psychological hardiness, happiness-increasing strategies, and problem-focused coping
Altınsoy F., Aypay A.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.42, sa.3, ss.2208-2220, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20229. High School Students’ Effective Study Attitude and School Burnout: A Scale Development Study
Aypay A., Altınsoy F.
Osmangazi Journal of Educational Research (OJER)
, cilt.9, sa.1, ss.27-48, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Conceptual foundations of principled behaviour tendencies: Implications of the commitment to principles
KILIÇ N., AYPAY A.
Current Psychology
, cilt.41, sa.3, ss.1633-1652, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202111. The Profound Difference Concerning Flow in Achievement Orientations for High School Students
Şahan M. N., Aypay A.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.305-318, 2021 (TRDizin)
2021
202112. Development of Traumatic Experiences Screening Form (large T): An ınvestigation for university students
Altınsoy F., Aypay A.
Osmangazi Journal of Educational Research (OJER)
, cilt.8, sa.1, ss.168-192, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202013. The Predictive Power of General Self-Efficacy Beliefs and Body Images of University Students on Resilience Level
Kilic N., Mammadov M., Kochan K., AYPAY A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.35, sa.4, ss.904-914, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201914. An Examination of the Effectiveness of Various Intervention Programs inIncreasing Sexual Health Knowledge and Behaviors in Adolescents: A Meta-analysis
KÖRÜK S., AYPAY A., SALİMOĞLU K. B., YILMAZ DİNÇ S.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.299-321, 2019 (TRDizin)
2018
201815. Madde Kullanım Geçmişi Olan Tedbir AltındakiBireylerin Yalnızlık Yaşantısının ve Olumsuz OtomatikDüşüncelerinin Psikolojik Belirti Düzeylerini Yordaması
GAMSIZ Ö., AYPAY A.
ADDICTA: THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS , cilt.5, sa.4, ss.765-788, 2018 (TRDizin)
2018
201816. Pozitif Psikoterapi Denge Modeli Bağlamında Dengeli Yaşam Ölçeği ve Dengeli Yaşam Temel Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi - Development of the Balanced Life Scale and the Balanced Life Basic SkillsScale in the Context of Positive Psychotherapy Balance Model
AYPAY A., KARA A.
Sakarya University Journal of Education , cilt.8, sa.3, ss.63-79, 2018 (TRDizin)
2018
201817. The Role of Loneliness and Automatic Thoughts in Predicting Psychological Symptoms of the Individuals on Probation for Substance Use Background
Gamsiz O., AYPAY A.
ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS
, cilt.5, sa.4, ss.780-788, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201818. The Relationship between Punishment Sensitivity to Affection toSchool and School Burnout - Ceza Hassasiyetinin Okula Yönelik Duygu ve Okul Tükenmişliği ile İlişkisi
AYPAY A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.24, sa.2, ss.221-246, 2018 (TRDizin)
2018
201819. Is Reward A Punishment? from Reward Addiction to Sensitivity to Punishment
AYPAY A.
International Journal of Psychology and Educational Studies , cilt.5, sa.2, ss.1-11, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201820. Predictive Relationships among Reward Addiction - Punishment Sensitivity and Reward Addiction - School Burnout in Middle School
AYPAY A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.194, ss.43-59, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201821. Pozitif Psikoterapi Denge Modeli Bağlamında Dengeli Yaşam Ölçeği ve Dengeli Yaşam Temel Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi
AYPAY A., KARA A.
Sakarya University Journal of Education , cilt.8, sa.3, ss.63-79, 2018 (TRDizin)
2017
201722. A Positive Model for Reducing and Preventing School Burnout in High School Students
AYPAY A.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.4, ss.1345-1359, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201723. Parental Monitoring and Positive School Climate in PreventingSchool Burnout
DURMUŞ E., AYPAY A., AYBEK E. C.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.23, sa.3, ss.355-386, 2017 (TRDizin)
2017
201724. Ergen Gözüyle Ceza ve Etkileri
AYPAY A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.249-268, 2017 (TRDizin)
2017
201725. Ergenlerde Riskli Davranışların Güvensiz Bağlanma ve Algılanan Destek Tarafından Yordanmasında Psikolojik Belirtilerin Aracı Rolü
KÖRÜK S., AYPAY A.
Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi (UHPPD) , sa.8, ss.23-51, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201726. Akademik Bağlamda Ceza Hassasiyetinin Ebeveynlik Tarzı ve Cinsiyet ile İlişkileri
AYPAY A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.41, ss.20-37, 2017 (TRDizin)
2017
201727. Lisede Okul Tükenmişliğinin Akademik Bağlamda Ödül Bağımlılığı ile Yordanması
AYPAY A.
Sakarya University Journalof Education
, cilt.7, sa.1, ss.8-19, 2017 (TRDizin)
2016
201628. Discovering Socialization Priorities in Turkish Society Based on What the Value of Success Means
AYPAY A.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.3, ss.867-890, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201629. Investigating The Role of Traditional Children's Games in Teaching Ten Universal Values in Turkey
AYPAY A.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.62, ss.283-300, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2016
201630. Akran Zorbalığı Okul Tükenmişliği ve Ebeveyn İzlemesi Arasındaki İlişki
AYPAY A., DURMUŞ E., AYBEK E. C.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.43, ss.1389-1396, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201531. School As If A Workplace Explorıng Burnout Among Hıgh School Students Bir İş Yeri Gibi Okul Lise Öğrencileri Arasında Tükenmişliğin Keşfi
AYPAY A., SEVER M.
Journal of Theory and Practice in Education / Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi- , cilt.11, sa.2, ss.460-472, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201532. Sensıtivity to Punishment In The Academic Context It s Relationship With Locus of Control Gender and Grade Level Akademik Bağlamda Ceza Hassasiyeti Denetim Odağı Cinsiyet ve Sınıf Düzeyiyle İlişkileri
AYPAY A.
Journal of Theory and Practice in Education , cilt.11, sa.4, ss.1475-1495, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201333. İlk ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğrenmeyi Olumsuz Etkileyen Öğrenci Sorunlarına İlişkin Bilgi Düzeyleri ve Çözüm Önerileri
AYPAY A.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim dergisi , cilt.21, sa.1, ss.111-130, 2013 (TRDizin)
2012
201234. TECHNOLOGY ACCEPTANCE IN EDUCATION: A STUDY OF PRE-SERVICE TEACHERS IN TURKEY
AYPAY A., Celik H. C., Aypay A., SEVER M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.11, sa.4, ss.264-272, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201235. Secondary School Burnout Scale (SSBS)
AYPAY A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.782-787, 2012 (SSCI, TRDizin)
2012
201236. The Prediction of Empathetic Tendency and Characteristic Trait of Collaboration on Humane Values in Secondary Education Students and the examining to Those Characteristics
DERELİ E., AYPAY A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.1262-1270, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201237. İlköğretim İngilizce Dersi Hedefleri Kazanımları SBS Soruları ve Yazılı Sınav Sorularının Yeni Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi
Gökler Z. S., AYPAY A., ARI A.
Eğitimde Politika Analizi Dergisi, , cilt.1, sa.2, ss.115-133, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201138. The Adaptation of the Teaching-Learning Conceptions Questionnaire and Its Relationships with Epistemological Beliefs
AYPAY A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.1, ss.21-29, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201139. The Twenty Statement Test in Teacher Development
AYPAY A., AYPAY A.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.2, sa.4, ss.95-106, 2011 (TRDizin)
2011
201140. Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme ve Atılganlık Becerilerinin Bazı Değişkenlerle İlişkisi
ERBULAK B. E., AYPAY A., AYPAY A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.36, ss.77-93, 2011 (TRDizin)
2011
201141. Lise Öğrencilerinde Derse Katılmaya Motive Olma ile Yaşam Amaçları Belirleme Arasındaki İlişkiler
ERYILMAZ A., AYPAY A.
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.149-158, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201142. Adaptation of Epistemological Beliefs Questionnaıre inTurkish and Investigation of Pre Service Teachers Beliefs Epistemolojik İnançlar Ölçeğinin Türkiye Uyarlaması ve Öğretmen Adayı Öğrencilerin Epistemolojik İnançlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
AYPAY A.
Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.1-15, 2011 (TRDizin)
2011
201143. İlk ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Davranış Alışkanlıkları ve İyi Öğretmen Özelliklerine İlişkin Algıları
AYPAY A.
İlköğretim Online , cilt.10, sa.2, ss.620-645, 2011 (TRDizin)
2011
201144. Lise Öğrencilerinin Öznel İyi Oluşları ve Okul TükenmişliğiArasındaki İlişkiler Relationships of High School Student Subjective Weil Being and School Burnout
AYPAY A., ERYILMAZ A.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.3, sa.1, ss.181-199, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201145. Elementary School Student Burnout Scale for Grades 6-8: A Study of Validity and Reliability
AYPAY A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.2, ss.520-527, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201146. Lise Öğrencilerinin Derse Katılmaya Motive Olmaları ile Okul Tükenmişliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AYPAY A., ERYILMAZ A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.21, ss.26-44, 2011 (TRDizin)
2011
201147. Ergenlerin Derse Katılmaya Motive Olmaları ile Öznel İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ERYILMAZ A., AYPAY A.
Uluslararası İnsani Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.1219-1233, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201148. Ergen Öznel İyi Oluşu ile Kimlik Statüsü İlişkisinin İncelenmesi
ERYILMAZ A., AYPAY A.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.16, ss.167-179, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201149. Tedbirsiz Davranışın Belirleyicileri
AYPAY A., ÖĞÜLMÜŞ S.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.6, sa.2, ss.1618-1634, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201050. Genel Öz Yeterlik Ölçeği nin GÖYÖ Türkçe ye Uyarlama Çalışması
AYPAY A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.113-131, 2010 (TRDizin)
2010
201051. A Qualitative Investigation of Adult Imprudent Behavior
AYPAY A.
International Journal of Progressive Education , cilt.6, sa.2, ss.27-47, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201052. Teacher education student s epistemological beliefs and theirconceptions about teaching and learning
AYPAY A.
Procedia Social and Behavioral Sciences , sa.2, ss.2599-2604, 2010 (Hakemsiz Dergi)
2009
200953. A Study of Developing Tendency of Imprudent Behaviour Scale
AYPAY A.
Journal of Theory and Practice in Education- Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.170-179, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200954. Öğrencilerin Üniversiteye Sosyal Uyumu Bir Üniversite Örneği
AYPAY A., AYPAY A., DEMİRHAN G.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.46-64, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200855. Zorba Kendine Güvenen ve Zorbalıktan Kaçınan Tutumları Sergileyen Lise Öğrencilerinin İş Birliği Yapma Karakter Özelliği Açısından Değerlendirilmesi
AYPAY A., DURMUŞ E.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.41, sa.2, ss.23-42, 2008 (TRDizin)
2008
200856. Gerçekçi Olmayan İyimserlik Kuramı
AYPAY A.
Türkiye Soysal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.19-34, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Parents' Functional/Dysfunctional Attitudes: Relationhips with Conditioned Performance Related to Reward Expectation, Fear of Punishment, and Burnout Due to Family
Aypay A., Altınsoy F.
The European Conference on Educational Research (Main Conference) “The Value of Diversity in Education and Educational Research”, Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, (Yayınlanmadı)
2019
20192. Bir Değer Olarak İlkeli Davranma
KILIÇ N., AYPAY A.
21.Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Kongresi, 24 - 27 Ekim 2019, ss.64, (Özet Bildiri)
2018
20183. Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Okulun Gerekliliği
Aypay A., Çaykuş E. T.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğrencilerinde Okul Çağrışımları ve Okula Yönelik Tutumlar Üzerine Bir Nitel Çalışma
AYPAY A., ÇAYKUŞ E. T.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20175. Lise öğrencileri için etkili ders çalışma ölçeği geliştirme çalışması
AYPAY A., ALTINSOY F.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Pozitif Psikoterapi Denge Modeli Bağlamında Dengeli Yaşam Ölçeği ve Dengeli Yaşam Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi
KARA A., AYPAY A.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 24 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Lise Öğrencileri İçin Etkili Ders Çalışma Ölçeği Geliştirme Çalışması.
AYPAY A., ALTINSOY F.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Alanya, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretiminde Yaratıcı Drama Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
KARA A., AYPAY A.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2246-2248, (Özet Bildiri)
2016
20169. Akademik Bağlamda Ceza Hassasiyetinin Ebeveynlik Tarzı ve Cinsiyet ile İlişkileri
AYPAY A.
VIII. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.64, (Özet Bildiri)
2016
201610. Ergen Gözüyle Ceza ve Etkileri
AYPAY A.
VIII. International Congress of Educational Research., Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.62, (Özet Bildiri)
2016
201611. Akademik Bağlamda Ödül Bağımlılığının Ebeveynlik Tarzı ve Cinsiyet ile İlişkileri
AYPAY A.
VIII. International Congress of Educational Research., Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.63, (Özet Bildiri)
2016
201612. Akademik Bağlamda Ceza Hassasiyeti ve Ödül Bağımlılığının Okul Tükenmişliğini Yordaması
AYPAY A.
XVIII AMCE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.132, (Özet Bildiri)
2016
201613. Lisede Ceza Hassasiyeti ve Ödül Bağımlılığının Denetim Odağı Akademik Güdülenme ve Okula Yönelik Duygularla İlişkileri
AYPAY A.
XVIII AMCE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.107, (Özet Bildiri)
2016
201614. The Analysis of Psychological Factors Predicting Problem Behaviours Among Adolescents
KÖRÜK S., AYPAY A.
7th World Conference on Pschology, Counseling Guidance, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201515. Genel Başarı Algısı Akademik Başarı Algısı Kişilik Yapısı ve Okul Tükenmişliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
AYPAY A., KÖRÜK S.
13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201516. Okul Tükenmişliğini Önlemede Ebeveyn İzlemesi ve Olumlu Okul İklimine Dayalı Bir Model
AYPAY A., DURMUŞ E., AYBEK E. C.
II. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201517. Ceza Hassasiyeti Okul Tükenmişliğine Götürürken Okul Sevgisi Ceza Hassasiyetini Artırır mı
AYPAY A.
II. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201518. Ödül Bir Ceza mı Ödül Bağımlılığından Ceza Hassasiyetine
AYPAY A.
II. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201519. Türkiye de Oynanan Geleneksel Çocuk Oyunlarının Değerler Eğitimindeki Rolü Açısından İncelenmesi
AYPAY A.
TÜDÇOOK- I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2013
201320. Lise öğrencileri için okul tükenmişliğini önlemede pozitif bir model
AYPAY A.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı), Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2011
201121. Üniversite Gençliğinin Yaşam Alanlarını Kullanım Biçimleri ve Buna İlişkin Düşünce ve Değerleri
AYPAY A., ÖZABACI N. Ş., ERYILMAZ A.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201122. Ortaöğretim Öğrencilerinde Empatik Eğilim İşbirliği Yapma Karakter Özelliği İnsani Değerler ve Bu Özellikler Arasındaki İlişkiler
DERELİ İMAN E., AYPAY A.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201123. Ortaöğretim Öğrencilerinde Okul Tükenmişliğinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
AYPAY A., SEVER M.
XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2010
201024. Çocuk Gözüyle Oyun ve Oyuncak
GİRMEN P., ŞENTÜRK İ., AYPAY A., ÖZTÜRK A.
Günümüzde Çocuk Oyunlarında ve Oyuncaklarında Değişimler Sempozyumu, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2010, (Özet Bildiri)
2010
201025. Teacher education student's epistemological beliefs and their conceptions about teaching and learning
AYPAY A.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2599-2604, (Tam Metin Bildiri)
2009
200926. Yetişkinlerin Tedbirsiz Davranmasını Belirleyen Etkenlerin İncelenmesi
AYPAY A., ÖĞÜLMÜŞ S.
X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200927. Genel Öz Yeterlik Ölçeğini GÖYÖ Türkçeye Uyarlama Çalışması
AYPAY A.
XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200928. Öğretmen Adayı Öğrencilerin Öğrenme ve Öğretme Hakkındaki Epistemolojik İnançları
AYPAY A.
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2008
200829. A Qualitative Investigation of Adult Imprudent Behavior
AYPAY A.
Fourth International Congress of Qualitative Inquiry, 14 - 17 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2008
200830. A Study of Developing Tendency of Imprudent Behaviour Scale
AYPAY A.
International Social Sciences Education Symposium, 14 - 16 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2008
200831. Twenty Statement Test A tool for Teacher Sustainability
AYPAY A., AYPAY A.
6th International Journal of Teacher Educationand Training (JTET) Congress, 4 - 07 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2006
200632. Evaluation of Cooperativeness asA Character Attribute for Adolescents Who Display Characteristics of Victim and Bully
AYPAY A., DURMUŞ E.
10th Conference of European Association for the Research on Adolescence, 2 - 06 Mayıs 2006, (Özet Bildiri)
2004
200433. Ergen Anne ve Öğretmenlerin Cinsel Toplumsallaşmaya İlişkin Algıları
AHİOĞLU E. N., AYPAY A., ÇOK F.
Cinsellik ve Cinsel Tedaviler, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)
2003
200334. Çocuk Anne ve Öğretmenlerin Cinsel Toplumsallaşmaya İlişkin Algıları
ÇOK F., AHİOĞLU E. N., AYPAY A.
Disiplinler Arası Bakışla Türkiye'de Çocuk, Dördüncü Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2003, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Assessment of Unemployment Anxiety and Influencing Factors in Pre-Service Teachers
KARA A., SEÇKİN KAPUCU M., AYPAY A.
Current Studies in Social Sciences 2024, KIRAY S. Ahmet, ÇARDAK Osman, Editör, ISRES Publishing, Konya, ss.102-113, 2024
2021
20212. Okul Tükenmişliği, Ödül Bağımlılığı, Ceza Hassasiyeti ve Okulda Ruh Sağlığı
AYPAY A.
Okulda Ruh Sağlığı, Aypay Ayşe, Durmuş Emine, Editör, Nobel, Ankara, ss.83-114, 2021
2017
20173. Okullar
AYPAY A.
Ergenlik, Figen Çok (Çeviri Edit.), Editör, İmge, Ankara, ss.223-256, 2017
2017
20174. Ahlak (Törel) Gelişimi
AYPAY A.
Eğitim Psikolojisi, M. Engin Deniz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.165-195, 2017
2015
20155. Çocuk ve Ergenlerden Güvenli Yaşam
AYPAY A.
Çocuk ve Ergen bakımı, Abdülkadir Öztürk, Editör, Anadolu Üniversitesi yayınları, Eskişehir, ss.154-173, 2015
2015
20156. Çocuk Gelişimi
AYPAY A.
Çocuk ve Ergen Bakımı, Abdülkadir Öztürk, Editör, Anadolu Üniversitesi yayınları, Eskişehir, ss.2-22, 2015
2015
20157. Aile İçi Uyumu Olumsuz Etkileyen Faktörler
AYPAY A.
Aile İçi Uyumlu Etkileşim, M. Bahattin Acat, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.142-159, 2015
2013
20138. Çocuk Gelişimi (Bölüm 1)
AYPAY A.
Çocuk ve Ergen Bakımı, Abdülkadir Öztürk, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-22, 2013
2013
20139. Çocuk ve Ergenlerde Güvenli Yaşam (Bölüm 8)
AYPAY A.
Çocuk ve Ergen Bakımı, Abdülkadir Öztürk, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.154-173, 2013
2012
201210. Aile İçi Uyumu Olumsuz Etkileyen Faktörler
AYPAY A.
Aile İçi Uyumlu Etkileşim, M. Bahattin Acat, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.142-159, 2012
2012
201211. Ahlak (Törel ) Gelişimi
AYPAY A.
Eğitim Psikolojisi, M. Engin Deniz, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.147-175, 2012
2010
201012. Ahlak (Törel) Gelişim
AYPAY A.
Eğitim Psikolojisi, M. Engin Deniz, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.139-165, 2010
2007
200713. Ahlak (Törel ) Gelişimi (Bölüm 6)
AYPAY A.
Eğitim Psikolojisi, Deniz M. Engin, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.161-193, 2007
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023
Öğretmen Adaylarının İşsizlik Kaygılarını Etkileyen Kişisel Sosyolojik Ve Psikolojik Faktörlere Yönelik Yapısal Bir Model Önerisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SEÇKİN KAPUCU M. (Yürütücü), KARA A., AYPAY A., ACAROĞLU H.
2020 - 2020
2020 - 2020Psikolojik İhtiyaç Doyumu, Benlik Kurguları ve Özgünlüğün İlkeli Olma ile İlişkilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
AYPAY A. (Yürütücü)
2019 - 2020
2019 - 2020Travmatik Deneyimi Olan Bireyler İçin Bir Travma Sonrası Büyüme Modeli
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
AYPAY A. (Yürütücü)
2019 - 2020
2019 - 2020Travmatik Deneyim Olan Bireyler İçin Bir Travma Sonrası Büyüme Modeli
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Aypay A. (Yürütücü), Altınsoy F.
2016 - 2017
2016 - 2017Madde Kullanım Geçmişi Olan Bireylerin Psikolojik Belirti Düzeylerinin Yordanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Aypay A. (Yürütücü), Gamsız Ö.
2014 - 2014
2014 - 2014Yetişkinler için Başarı Stratejileri ve Başarı Kapasiteleri Ölçeklerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AYPAY A. (Yürütücü)