Eğitim Bilgileri
2023 - 2025
2023 - 2025Post Doktora
Michigan State University, Collage of Education, Teacher Education, Amerika Birleşik Devletleri
2011 - 2013
2011 - 2013Post Doktora
Michigan State University, Collage of Education, Teacher Education, Amerika Birleşik Devletleri
2008 - 2011
2008 - 2011Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Okul öncesi öğretmenlerine verilen soru sorma becerisi öğretiminin etkisinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr)
2008
2008Yüksek Lisans
Ana sınıfı öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin yeterlilik algılarının belirlenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2019
2013 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2005 - 2012
2005 - 2012Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - 2017
2016 - 2017Merkez Müdürü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2015 - 2017
2015 - 2017Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2014 - 2016
2014 - 2016Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Akademi Dışı Deneyim
2023 - 2025
2023 - 2025Post Doc. Research Scholar
Üniversite, Michigan State University, Teacher Education, Post Doc. Research Scholar
2011 - 2013
2011 - 2013Post Hoc. Research Scholar
Üniversite, Michigan State University, Teacher Education, Post Hoc. Research Scholar
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
ETKİLİ İLETİŞİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR I
OKUL ÖNCESİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİNDE FEN EĞİTİMİ
ÇOCUK VE RESİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ARAŞTIRMA I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ARAŞTIRMA II
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
OKUL DENEYİMİ I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİNDE MİLLİ OYUNLAR
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
ÇOCUK EDEBİYATI
ÇOCUK VE YARATICILIK
FARKLI ÜLKELERDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Makaleler
Tümü (59)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (40)
2025
20251. Educators' use of digital technology in early childhood education: Personal and educational environments
BAY D. N., Hartman D.
Pedagogical Perspective , cilt.4, sa.2, ss.355-368, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Teachers’ professional development preferences and challenges in the use of digital technology
BAY D. N., Hartman D.
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD TEACHER EDUCATION , cilt.46, sa.3, ss.1-19, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20253. Early childhood education teachers’ perceptions and practicesregarding the use of digital technology for parent involvement inthe Midwestern United States
BAY D. N., DEMİRAY SANDIRAZ B., Hartman D.
EDUCATION 3-13 THE PROFESSIONAL JOURNAL FOR PRIMARY EDUCATION , cilt.53, sa.6, ss.1-20, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20254. Digital Technology in Kindergarten: Kindergarten Teachers’ Practices and Their Effects on Children
BAY D. N., Hartman D. K.
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD TEACHER EDUCATION , sa.3, ss.1-22, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20255. Digital Technology in Preschool Classrooms: A Qualitative Case Study
BAY D. N., Hartman D. K.
EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20246. TURKISH PRESCHOOLERS' QUESTION AND RESPONSE INTERACTIONS DURING THE EVALUATION OF THE DAY
BAY D. N.
Southeast Asia Early Childhood Journal
, cilt.14, sa.2, ss.38-51, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. The Relationship between Preschool Teacher's Attitudes toward Children's Literature and Their Attitudes toward Reading Books
BAY D. N., ŞİMŞEK ÇETİN Ö., ŞEKER P. T.
Anatolian Journal of Education , cilt.9, sa.1, ss.19-36, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. An Examination of Preschool Children's Play Skills and Independent Learning Behaviors in Türkiye
BAY D. N.
The Journal of Limitless Education and Research , cilt.9, sa.1, ss.107-127, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20239. The Relations between Preschool Children's Self-Regulation Skills and Play Skills
BAY D. N.
International Journal of Progressive Education , cilt.19, sa.1, ss.99-111, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202210. COVID-19 SALGIN SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARINA YÖNELİK OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
TUNCA Ü., BAY D. N.
Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi
, cilt.3, sa.2, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oyunlarında Toplumsal Cinsiyet Algısının İncelenmesi
EMEKSİZ B. M., BAY D. N.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , cilt.7, sa.2, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Okul Öncesi Eğitimde Yazı Farkındalığına Yönelik Çalışmaların İncelenmesi
BENLİ F. Ö., DEMİR B. N., BAY D. N.
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.13, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. THE PERSPECTIVE OF PRESCHOOL TEACHERS ON THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGY
BAY D. N.
Southeast Asia Early Childhood Journal , cilt.11, sa.2, ss.87-111, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kültürel Oyunlara Yönelik Görüşleri
BAY D. N.
Turkish Journal of Educational Studies , cilt.9, sa.2, ss.181-206, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202115. EXAMINING THE PRESCHOOL AND PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ PERCEPTION OF SELF-CONFIDENCE ABOUT THEIR TPACK IN TURKEY
BAY Y., BAY D. N., Hartman D.
International Online Journal of Primary Education
, cilt.10, sa.2, ss.287-307, 2021 (TRDizin)
2021
202116. OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ DIJITAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERI
BAY D. N.
Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.7, ss.15-30, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf İçi Etkinlik Geçişlerinde Kullandıkları İşitsel Stratejilerin İncelenmesi
Bozan B., Demir B., Karahallı C., BAY D. N.
Turkish Journal of Primary Education , cilt.6, sa.1, ss.1-26, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. PLAYFULNESS OF PRESCHOOL CHILDREN IN TURKEY
BAY D. N.
International Online Journal of Primary Education , cilt.10, sa.1, ss.119-136, 2021 (TRDizin)
2020
202019. RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARININ M. E. B. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDAKİ TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN İNCELENMESİ
BAY D. N.
Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.12-24, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. Determining Children’s Primary School Readiness Level
BAY Y., BAY D. N.
European Journal of Educational Sciences , cilt.7, sa.4, ss.80-110, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. Teachers’ Questions and Children’s Answers Administered during the “Question of the Day” Practice in a Kindergarten of Turkey
BAY D. N.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.4, ss.172-191, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Okul Öncesi Çocuklarının Çevre Kirliliği Algısının İncelenmesi
Saz B., Osmanpehlivan E., Demir İ., BAY D. N.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.3, ss.191-215, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202023. Analysis of Preschool Period Children’s Listening Skill According to Some Variables
BAY D. N., ŞEKER P. T.
World Journal of Education , cilt.10, sa.3, ss.79, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. Okul Öncesi Dönemde Çocukların Rekabet Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
BAY D. N.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.557-578, 2020 (TRDizin)
2020
202025. Examining The Plays That Preschool Children Prefer and The Characteristics Shaping Them Using Draw and Tell Technique
BAY D. N.
European Journal of Educational Sciences , cilt.7, sa.2, ss.91-115, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202026. KÜLTÜREL ÇOCUK OYUNLARI: TÜRK TOPLULUKLARINDA BİR SAHA ARAŞTIRMASI
BAY D. N., BAY Y.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.13, sa.70, ss.657-670, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202027. Investigation of the Relationship BetweenSelf-Efficacy Belief and ClassroomManagement Skills of Preschool Teacherswith Other Variables
BAY D. N.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.12, sa.4, ss.335-348, 2020 (Scopus)
2020
202028. Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
BAY D. N., ŞEKER P. T., ALİSİNANOĞLU F.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-20, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201929. Türk ve Komşu Topluluklarda Kültürel Çocuk Oyunları
BAY D. N., BAY Y.
Turkish Studies , cilt.14, sa.7, ss.3631-3656, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201930. Balkanlardaki Çocuk Oyunları
BAY D. N., BAY Y.
Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.200-223, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201931. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Karşı Tutumları: Eskişehir İli Örneği
BAY D. N.
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.20, ss.15-27, 2019 (TRDizin)
2019
201932. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Dış Mekan Özellikleri: Eskişehir İli Örneği
Geney F., Özsoy Z., BAY D. N.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, ss.735-767, 2019 (TRDizin)
2019
201933. Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Annelerin Okuma İnançlarının Belirlenmesi
ŞİMŞEK ÇETİN Ö., BAY D. N.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.50, ss.389-412, 2019 (TRDizin)
2019
201934. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Okul Algılarının Belirlenmesi
Geyik Ş., Çalışkan Y. M., BAY D. N.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-17, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201835. Okul Öncesinde Okul Aile İşbirliğine Yönelik Ailelerin ve Öğretmenlerin Görüşleri
Bahçıvan E., Kalay B., BAY D. N.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.3, ss.58-82, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201836. Okul Öncesi Eğitimde Bir Kültür Aktarımı: Millî Oyunlar
BAY D. N.
E-Uluslararası EğitimAraştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.82-104, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201737. Emotional Knowledge: A Case Study on Recognition of Emotions by Different Age Groups in Preschool
BAY D. N.
Researcher Social Science Studies , cilt.5, sa.4, ss.211-223, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201738. Okulöncesi donemde cocukların yazıyı tanıma ve ayirt etme becerisinin incelenmesi
BAY D. N.
International Journal of Family, Child and Education , cilt.0, sa.13, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201639. Okul öncesi sınıflarının geliştirilmesi: Kültür merkezleri
BAY D. N.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.29, ss.178-192, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201640. Outdoors in Preschool Teaching A ModelImplementation in Turkey
BAY D. N.
Journal of Studies in Education
, cilt.6, sa.1, ss.56-73, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201641. The Question Asking Skills of Preschool Teacher Candidates Turkey and America Example
BAY D. N.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, sa.1, ss.161-169, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201542. Teachers asking questions in preschool
BAY D. N., HARTMAN D.
International Journal of Humanities and Social Science , cilt.5, sa.7, ss.60-76, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201543. Differences in childrens writing development in the US and Turkey
BAY D. N., ŞİMŞEK ÇETİN Ö., HARTMAN D.
Journal of Studies in Education , cilt.5, sa.2, ss.40-55, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201544. Examining the participation of preschool children in the writing center during free choice times
BAY D. N.
Reading İmprovement
, cilt.52, sa.1, ss.9-18, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201545. Enhancing the early reading skills examining the print features of preschool children s book
ŞİMŞEK ÇETİN Ö., BAY D. N.
International Educational Studies
, cilt.8, sa.1, ss.113-124, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201446. Anasınıfından ilkokula geçişte yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
BAY D. N., ŞİMŞEK ÇETİN Ö.
The Journal of Academic Social Science Studies , sa.30, ss.163-190, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201447. The effect of supporting questions on children s emerging writing skills
BAY D. N.
Educational Research and Reviews
, cilt.9, sa.20, ss.860-892, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201448. Storybook reading strategies of preschool teachers in the USA and Turkey
BAY D. N., ŞİMŞEK ÇETİN Ö.
International Journal of Education and Research , cilt.2, sa.7, ss.41-54, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201449. The investigation of developmental characteristics of preschool children s writing skills
ŞİMŞEK ÇETİN Ö., BAY D. N., AKBABA ALTUN S.
Elementary Education Online , cilt.13, sa.2, ss.564-576, 2014 (TRDizin)
2014
201450. Okul öncesi eğitimde okul aile işbirliği ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
ALİSİNANOĞLU F., BAY D. N., ŞİMŞEK ÇETİN Ö.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.1-13, 2014 (TRDizin)
2014
201451. Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına yönelik öğretmen görüşleri
AKBABA ALTUN S., ŞİMŞEK ÇETİN Ö., BAY D. N.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.244-263, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201452. The adaptation study of parent reading belief inventory to Turkish
ŞİMŞEK ÇETİN Ö., BAY D. N., ALİSİNANOĞLU F.
Turkish Studies , cilt.9, sa.2, ss.1441-1458, 2014 (TRDizin)
2013
201353. A comparative analysis of the materials and the curricula towards writing preparation studies used in America and Turkey pre-schools.
BAY D. N., ŞİMŞEK ÇETİN Ö., HARTMAN D.
Academic Research International , cilt.4, sa.4, ss.365-382, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201354. The effect of teaching questioning skills given to preschool teachers on structure of teachers questions
BAY D. N., ALİSİNANOĞLU F.
Journal of Theoretical Educational Science , cilt.6, sa.1, ss.1-39, 2013 (TRDizin)
2012
201255. Okul Öncesi Öğretmenlerine Verilen Soru Sorma Becerisi Öğretiminin Ögretmenlerin Sorularının Bilişsel Taksonomisine Etkisi
BAY D. N., ALİSİNANOĞLU F.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.80-93, 2012 (TRDizin)
2012
201256. Anasınıfı öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin yeterlilik algılarının belirlenmesi
BAY D. N., ALİSİNANOĞLU F.
Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.6, ss.1-14, 2012 (TRDizin)
2012
201257. Soru sorma becerisi öğretim programının okul öncesi öğretmen adaylarının sorularını geliştirmedeki etkisi
BAY D. N., ALİSİNANOĞLU F.
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.45-62, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201058. Okul öncesi öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin yeterlilik algıları ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
BAY D. N., ALİSİNANOĞLU F.
Kuramsal Eğitimbilim , cilt.3, sa.1, ss.111-123, 2010 (TRDizin)
2009
200959. Trafik kazalarının çocuklar üzerindeki etkisi
BAY D. N., GÜLTEKİN AKDUMAN G., ALİSİNANOĞLU F.
Ulaşım ve Trafik Güvenliği Dergisi , sa.1, ss.10-16, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Türkiye ile Gagavuzya Kültürel Çocuk Oyunlarının Benzerlikleri
BAY Y., BAY D. N.
“Gagauzca-Rusça-Moldovanca Sözlük” ün 50. yılına adanmış «Gagauziya: dil, istoriya, kultura» adlı I. Halklararası bilim- praktika konferenţiyası, Komrat, Moldova, 01 Aralık 2023, ss.1-24, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimi Alanında Oyun ile İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Kiçir D., BAY D. N.
6. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU (USEAS 2021), Ankara, Türkiye, 16 Haziran 2022, ss.98-109, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. Kültürel Oyunların Okul Öncesi Eğitim Programının Kazanım Göstergeleri Açısından İncelenmesi
BAY D. N.
II.MAARİF KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 13 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20214. JIPTO İLE YARATICI EĞİTİM UYGULAMALARI
Tomski G., ARSLAN U., BAY D. N., BAY Y.
VII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Kıbrıs (Kktc), 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20215. JIPTO DÜŞÜNSEL KOVALAMA OYUNU ATÖLYE ÇALIŞMASI
TOMSKY G., ARSLAN U., BAY D. N., BAY Y.
VII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Kıbrıs (Kktc), 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. Çocukların Resimlerinde Hayal Ettikleri Eğitim Ortamlarının İncelenmesi
GÖKÇE D. N., ÇARDAK Ş., İNAL İ., BAY D. N.
5. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU (USEAS 2021), Türkiye, 17 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20217. Okul Öncesi Dönem Çocuk Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Ögeleri
BİLGİN G., ATEŞ S. N., TETİK M., BAY D. N.
5. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU (USEAS 2021), Türkiye, 17 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. Orman Okulları İle İlgili Yapılan Araştırmaların İncelenmesi
AŞAR S., SARIHAN İ. Ö., DOĞ E., BAY D. N.
5. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU (USEAS 2021), Türkiye, 17 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Okul Öncesi Eğitimde Millî Çocuk Oyunlarına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
BAY D. N.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bodrum, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2016
201610. Anaokullarında Bir Bileşen Olarak Millî Kültür ve Yaşayış TarzlarınınAktarımı Altın Nine ve Dedeler Projesi Örneği
BAY D. N., MUTLU B., TURAN S.
ULUSLARARASI ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ KONGRESİ, 18 - 20 Mart 2016, ss.411-421, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. Türk dünyasında aşık oyunları
BAY Y., KOCAOĞLU T., BAY D. N.
1.Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, 14 - 17 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201512. Türk dünyası ile Amerika yerlilerinin geleneksel çocuk oyunları ve oyuncakları arasında bir karşılaştırma
KOCAOĞLU T., BAY Y., BAY D. N.
1.Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, 14 - 17 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201513. Türk dünyasında çocuk oyunları Bir saha çalışması
BAY D. N., TURAN S., BAY Y.
1.Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, ss.175-185, (Tam Metin Bildiri)
2015
201514. Türk dünyasında çocuk oyuncakları Bir saha çalışması
BAY Y., ACAT M. B., BAY D. N.
1.Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, ss.94, (Özet Bildiri)
2015
201515. Okul Öncesi Eğitimde Kültürel Oyunların Kazandırılması Örnek bir drama çalışması
MUTLU B., BAY D. N.
1.Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, 14 - 17 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2008
200816. Sokakta çalışan çocukların aldıkları desteğin kaynağının belirlenmesi
ALİSİNANOĞLU F., ŞİMŞEK ÇETİN Ö., BAY D. N.
7. Sokakta Çalışan ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2008, cilt.1, ss.151-158, (Tam Metin Bildiri)
2009
200917. Okul öncesi öğretmen adayları ile sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına yönelik yeterlilik algılarının belirlenmesi.
ALİSİNANOĞLU F., BAY D. N., ŞİMŞEK ÇETİN Ö.
1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, ICES, Çanakkale., Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mart 2009, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2009
200918. The determination of efficiency perception of the preschool teacher candidates in regard to family school cooperation studies
BAY D. N., ALİSİNANOĞLU F., ŞİMŞEK ÇETİN Ö.
12. International Conference: Inclusive Education ın the Balkan Countries Policy and Practice, Ohrid, Makedonya, 25 - 27 Haziran 2009, ss.21-22, (Özet Bildiri)
2008
200819. Okul öncesi öğretmen adaylarının okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin yeterlilik algılarının belirlenmesi.
ALİSİNANOĞLU F., BAY D. N., ŞİMŞEK ÇETİN Ö.
International Conference on Educational Science, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200720. Okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişimi
ALİSİNANOĞLU F., BAY D. N.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200621. Sokakta çalışan çocuklar için verilen hizmetler
ŞİMŞEK ÇETİN Ö., BAY D. N.
5. Sokakta Çalışan ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2006, ss.451-467, (Tam Metin Bildiri)
2006
200622. Okul öncesinde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında görülen eksiklikler ve alternatif çözüm önerileri
BAY Y., BAY D. N.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, ss.621-633, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Beş Taş Kültürel Oyunu Ve Okul Öncesı Eğitimde Kullanımı
BAY D. N.
BÜYÜK ZAFERİN 100. YILI ANISINA EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER EĞİTİM BİLİMLERİ 2, Prof. Dr. Nezir TEMUR, Kürşat KAYA, Editör, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, ss.158-170, 2022
2022
20222. TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK OYUN VE OYUNCAKLARI
BAY D. N., BAY Y.
Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim, Bay Yalçın, Bay Neslihan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.167-199, 2022
2022
20223. KÜLTÜRÜN TANIMI, ÖNEMİ VE ÖĞELERİ
BAY Y., BAY D. N.
Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim, Bay Yalçın, Bay Döndü Neslihan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.1-30, 2022
2021
20214. Kültürel Oyunların Okul Öncesi Eğitim Programının Kazanım Göstergeleri Açısından İncelenmesi
Bay D. N.
2023’e Doğru; Türk Eğİtİmİnİn Dünü Bu Günü ve Yarını, Prof. Dr. Muhammet KOÇAK Doç. Dr. Zafer TANGÜLÜ Doç. Dr. Kazım KALKAN, Editör, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, ss.371-398, 2021
2021
20215. TÜRK DÜNYASI ÇOCUK OYUN VE OYUNCAKLARI PROJESİ
BAY Y., BAY D. N., KOCAOĞLU T., TURAN S.
TÜRK KÜLTÜR VE MEDENİYET DEĞERLERİ YOLUNDA Türkbilim Araştırmaları Dizisi, Öztürk Emiroğlu Alev Önder, Editör, Kutlu Yayınevi, İstanbul, ss.133-213, 2021
2021
20216. Kültürel Oyunların Okul Öncesi Eğitim Programının Kazanım Göstergeleri Açısından İncelenmesi
BAY D. N.
2023’e Doğru; Türk Eğİtİmİnİn Dünü Bu Günü ve Yarını, Prof. Dr. Muhammet KOÇAK Doç. Dr. Zafer TANGÜLÜ Doç. Dr. Kazım KALKAN, Editör, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, ss.371-398, 2021
2020
20207. Çocuk Oyunlarından Örnekler: Türk Dünyası ve Komşu Ülkelerden
BAY Y., BAY D. N.
Eğiten Kitap, Ankara, 2020
2020
20208. Etkinlik Örnekleri
BAY D. N., İNAL KIZILTEPE G., DAĞLI H., Yuvacı Z., TURUPCU DOĞAN A., GENÇ H., et al.
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi, Hacer Elif Dağlıoğlu, Editör, Anı yayıncılık, ss.429-542, 2020
2020
20209. Matematik Becerileri
BAY D. N.
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi, Hacer Elif Dağlıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.301-328, 2020
2020
202010. Etkinlik Örnekleri
BAY D. N., İNAL KIZILTEPE G., DAĞLI H., YUVACI Z., TURUPCU DOĞAN A., GENÇ H., et al.
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi, Prof.Dr.Elif Dağlıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.429-542, 2020
2019
201912. 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı
BAY D. N.
Okul Öncesi Eğitimde Programı Kuramdan Uygulamaya, Saide Özbey, Serap Demiriz, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.97-128, 2019
2019
201913. okul öncesi eğitim programının kuramsal temelleri
DURAN M., GÜVEN G., DEMİRİZ S., ATA S., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., ŞEKER P. T., et al.
okulöncesi eğitimde program kuramdan uygulamaya, saide özbey, serap demiriz, Editör, lisans, İstanbul, ss.37-58, 2019
2019
201914. Classroom Management in Preschool Education
BAY D. N., DİKMEN ADA B.
New Horizonsin Early Childhood Education, ALİSİNANOĞLU Fatma , BAYRAKTAR Vedat, GÖZÜM Ali İbrahim Can, Editör, Strategic Researches Academy (SRA), Klaipeda, ss.111-130, 2019
2019
201915. Classroom Management in Preschool Education
Bay D. N., Dikmen Ada B.
New Horizonsin Early Childhood Education, Fatma ALİSİNANOĞLU,Vedat BAYRAKTAR,Ali İbrahim Can GÖZÜM, Editör, Strategic Researches Academy (SRA), Klaipeda, ss.111-130, 2019
2013
201316. Okul öncesi eğitim programında okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hazırlama
ŞİMŞEK ÇETİN Ö., BAY D. N.
İlköğretime hazırlık ve ilköğretim programları, Alisinanoğlu Fatma, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.182-207, 2013
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mayıs 2021
Mayıs 2021Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Sinop Üniversitesi, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 9
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Yeterlik Sınavı
- Gazi Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021