Yayınlar & Eserler

Makaleler 18
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (6)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (6)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 24

1. Math Secret Word Game

18th ERME Topic Conference on Game-based and playful Approaches to Mathematics Education (GAME), Rome, İtalya, 9 - 10 Eylül 2024, ss.151-152, (Tam Metin Bildiri)

2. İSPAT YAPMAYA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

MUNZUR 5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2023, cilt.1, ss.332-343, (Tam Metin Bildiri)

3. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının Dinamik Geometri Ortamında İncelenmesi

International Education Congress 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, ss.569-571, (Özet Bildiri)

4. Matematik Öğretmenlerinin Özel Dörtgenleri Tanımlama ve Sınıflandırmaya Yönelik Yürüttükleri Tartışma Süreçlerinin İncelenmesi

ERPA - International Congresses on Education 2022, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 22 - 25 Eylül 2022, ss.29, (Özet Bildiri)

5. Exploring Eighth Graders’ Spatial Structuring of Unit Cubes: Visualization Abilities in Sketchup Context

45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Alacant, İspanya, 18 - 23 Temmuz 2022, ss.306, (Özet Bildiri) Creative Commons License

6. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Görüşlerinin ve Öğretim Sürecinde Tercih Ettikleri Teknolojilerin ve Öğretimsel Yöntemlerinin İncelenmesi

h International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.128-129, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dinamik Geometri Yazılımı ve Uzaktan Eğitim Teknolojilerinin Birlikte Kullanımına Yönelik Enstrümantal Orkestrasyon Biçimlerinin İncelenmesi

h International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.121-122, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

8. Turning dilate from point tool into part of an instrument: An example of a preservice mathematics teacher working on adynamic geometry system

11th Congress of EuropeanSociety for Research in Mathematics Education (CERME 11), Utrecht, Hollanda, 5 - 10 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)

9. Instrumental genesis of a preservice mathematics teacher: instrumented actions for perpendicular line construction in a dynamic geometry environment

The Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), Copenhagen, Danimarka, 5 - 07 Eylül 2018, ss.43-50, (Tam Metin Bildiri)

10. An examination of a preservice mathematics teacher’xxs reasoning on construction tasks in a dynamic geometry environment

42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Educatio, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.26, (Özet Bildiri)

11. Middle school students’ reasoning processes on symmetrical figures through a dynamic geometry environment

Proceedings of the 42nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.180, (Özet Bildiri)

12. Difficulties of a preservice mathematics teacher in geometrical constructions and the use of dynamic geometry software for scaffolding

4th International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

14. Spatial-semiotic analysis of an eigth grade student’xxs use of 3D modelling software

13th International Conference on Technology in Mathematics Teaching, Lyon, Fransa, 3 - 06 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)

15. Ortaokul Öğrencilerinin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının Kazanımına Yönelik Dinamik Geometri Yazılımındaki Öğrenme Süreçleri

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.38-46, (Tam Metin Bildiri)

16. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretiminde Yaratıcı DramaUygulamalarına Yönelik Görüşleri

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2246-2247, (Özet Bildiri)

17. Yedinci sınıf öğrencilerinin Geogebra nın enstrümantal oluşumunda yaşadıkları zorluklar

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

19. Development of preservice teachers contentknowledge on geometrical transformations a teaching experiment

9th Congress of European Research in Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

20. Development of preservice teachers' content knowledge in geometrical transformations: A teaching experiment

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.608-609, (Tam Metin Bildiri) identifier

22. Katı Cisimler Konusunun Öğretiminde Teknoloji Destekli Proje Uygulaması

16th Asian Technology Conference in Mathematics, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

23. The effects of Google Sketchup based geometry activities and projects on spatial visualization ability of student mathematics teachers

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

24. The Attitudes of Prospective Mathematics Teachers toward Using Technology in Education

3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium, 7 - 09 Ekim 2009, ss.1259-1263, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 1

1. Spatial-Semiotic Analysis of an Eighth Grade Student’s Use of 3D Modelling Software

Technology in Mathematics Teaching, Gilles Aldon, Jana Trgalova, Editör, Springer, Cham, ss.253-273, 2019
Metrikler

Yayın

45

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

31

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

48

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

34

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

4

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

55

Proje

2

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları