Eğitim Bilgileri
2017 - 2021
2017 - 2021Lisans
İstanbul Üniversitesi, Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sosyoloji, Türkiye
2015 - 2016
2015 - 2016Post Doktora
Indiana University-Purdue University at Indianapolis, Lilly Family School of Philanthrophy, Amerika Birleşik Devletleri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İşletme (Dr), Türkiye
2009 - 2010
2009 - 2010Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim (Yl) (Tezli), Türkiye
2003 - 2005
2003 - 2005Lisans Yandal
Anadolu Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri Bölümü, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, İletişim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Bir tüketici davranışı olarak bireysel bağış: Bağış motivasyonlarının doğrudan ve dolaylı bağış üzerindeki etkisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İşletme (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Materyalist eğilim, dini değerler, marka bağlılığı ve tüketici ahlakı arasındaki ilişkiler
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İşletme (Yl) (Tezli)
2009
2009Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi’nin öğrenen örgüt olma özelliklerine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ
2015 - 2018
2015 - 2018Dr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ
2007 - 2015
2007 - 2015Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2019 - 2022
2019 - 2022MYO Müdürü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, ESKİŞEHİR MESLEK YÜKSEKOKULU, Esogü Myo
Akademi Dışı Deneyim
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorYönetim Kurulu Üyesi
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, Yönetim Kurulu Üyesi
2018 - 2021
2018 - 2021Sayman
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, Sayman
2005 - 2007
2005 - 2007Basın ve Halkla İlişkiler
Eskişehir Sanayi Odası, Basın ve Halkla İlişkiler
Makaleler
Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (7)
Scopus (7)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (14)
2025
20251. The evolution of brand image: exploring the influence of technology through bibliometric analysis
Şaan T., Dalgıç T., TİLTAY M. A.
International Journal of Technology Marketing
, cilt.19, sa.2, ss.211-242, 2025 (Scopus)
2024
20242. İstediğini Öde Kriz Dönemlerinde Alternatif Fiyatlandırma Stratejisi Olabilir mi?
Dalgıç T., Şaan T., Tiltay M. A.
Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.32-55, 2024 (TRDizin)
2024
20243. What we know and do not know about video games as marketers: a review and synthesis of the literature
Akpınar A., TİLTAY M. A.
International Journal of Electronic Marketing and Retailing
, cilt.15, sa.6, ss.733-766, 2024 (Scopus)
2022
20224. Pazarlama Açısından Helal Gıda Sertifikası: Kavramsal Bir Değerlendirme
DALGIÇ T., ŞAAN T., TİLTAY M. A.
PAZARLAMA TEORİSİ VE UYGULAMALARI DERGİSİ , cilt.8, sa.2, ss.179-207, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. TÜKETİM RİTÜELİ ÇALIŞMALARININ BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
ÇETİN C., TİLTAY M. A.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, sa.3, ss.713-746, 2022 (TRDizin)
2022
20226. 1980-2000 Yılları Arasındaki Video Oyun Sektörünün İncelemesi: Nintendo ve Sega Örneği
ŞAAN T., TİLTAY M. A., İŞLEK M. S.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.911-930, 2022 (TRDizin)
2021
20217. E-POSTA PAZARLAMASI ALANINDA 1950-2019 YILLARI ARASINDA YAPILAN ÇALIŞMALARA YÖNELİK BİR ŞEMATİK YAZIN TARAMASI
ÇETİN C., TİLTAY M. A.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.23, sa.4, ss.1543-1587, 2021 (TRDizin)
2021
20218. A bibliometric overview of the journal of historical research in marketing between 2009 and 2021
Akpinar A., cetin C., TİLTAY M. A.
JOURNAL OF HISTORICAL RESEARCH IN MARKETING
, cilt.13, sa.3-4, ss.188-213, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
20219. Mobile Marketing: Current State and Future Research Directions
FOLLAD M., AKPINAR A., TİLTAY M. A.
PAZARLAMA TEORİSİ VE UYGULAMALARI DERGİSİ , cilt.7, sa.1, ss.27-57, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Ulusal Pazarlama Yazınında Yer Alan Nitel Makalelerin İncelenmesi (Review of the Qualitative Articles Published in National Marketing Literature)
TİLTAY M. A., AKPINAR A.
Journal of Business Research - Turk
, cilt.13, sa.1, ss.994-1015, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Bağlamında Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları: Türkiye'de Mevcut Durum ve Eğilimler
TİLTAY M. A., ÖZ M., TEPE M. E.
Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.351-372, 2021 (TRDizin)
2021
202112. Sağ Siyaset Geleneğinde Siyasal Pazarlamanın Propaganda Dili Olarak Seçim Beyannameleri: Demokrat Partiden Adalet ve Kalkınma Partisine Seçim Beyannamelerindeki Politika Alanları
TORLAK Ö., TİLTAY M. A.
Muhafazakar Düşünce Dergisi , cilt.17, sa.60, 2021 (TRDizin)
2021
202113. Farklı Ülkelerdeki Tüketicilerin Aynı Ürüne Yönelik Yorumları Farklılaşır mı? Amazon Sanal Alışveriş Mağazası Örneği
ŞAAN T., TİLTAY M. A.
İNTERNET UYGULAMALARI VE YÖNETİMİ DERGİSİ , cilt.12, sa.1, ss.53-75, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Kâr Amaçsız Örgütlerin Web Sayfalarının Müşteri Odaklılık Bağlamında Değerlendirilmesi
ECE M., TİLTAY M. A.
Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.8, ss.197-210, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. SOSYAL MEDYA KULLANIM YOĞUNLUĞU İLE SOSYAL MEDYADA ÜNLÜ KULLANIMININ LÜKS TÜKETİM EĞİLİMİNE ETKİSİNDE ELEKTRONİK AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN (eWOM) ROLÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
Çetin C., TİLTAY M. A., ÖZKARA B. Y.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , 2020 (TRDizin)
2020
202016. Volunteer Management of Local and National Nonprofit Organisations: an exploratory study from Turkey
TİLTAY M. A., İŞLEK M. S.
INTERNATIONAL REVIEW ON PUBLIC AND NONPROFIT MARKETING
, cilt.17, sa.2, ss.183-201, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
202017. Similarities and differences of motivations of giving time and money: Giving to individuals versus humanitarian organizations in an emerging market
TİLTAY M. A., Torlak O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF NONPROFIT AND VOLUNTARY SECTOR MARKETING
, cilt.25, sa.1, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
202018. Caring about other people's religiosity levels or not: how relative degree of religiosity and self-construal shape donation intention
DOĞAN V., TİLTAY M. A.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.39, sa.1, ss.33-41, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202019. Otomotiv Sektöründe Marka Bağlılığı: Toyota Türkiye Hayran Topluluğu Üzerine Netnografik Bir Araştırma
TİLTAY M. A., DALGIÇ T.
Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.331-359, 2020 (TRDizin)
2019
201920. Marka Bağlılığına Göre Tüketici Tipolojileri: Toyota Türkiye Hayran Topluluğu Örneği
TİLTAY M. A., DALGIÇ T.
Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.221-246, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201921. Ritual as assemblage: feast of sacrifice experiences of Turkish consumers
Torlak O., Ozmen M., TİLTAY M. A., İŞLEK M. S., AY U.
JOURNAL OF ISLAMIC MARKETING
, cilt.10, sa.2, ss.476-494, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
201922. Maddi Kültürü Anlamak, Ian Woodward
TİLTAY M. A.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.177-181, 2019 (TRDizin)
2019
201923. Tüketici Davranışı Teorisi Alan Kimliğinin Oluşumuna Yönelik Bir Değerlendirme: Mevcut Durum ve Eğilimler
TİLTAY M. A., ŞEN R.
Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.69-122, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201724. Tanzimat Sonrası Osmanlı Toplumunun Tüketim Kalıplarında Meydana Gelen Değişimin Dönemin Romanları Bağlamında Değerlendirilmesi
KOYUNCU D. T., TİLTAY M. A.
Uluslararası Yönetim, Eğitim ve Ekonomik Perspektifler Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.1-19, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. TÜRKİYE’DE KÂR AMAÇSIZ ÖRGÜTLERDE PAZARLAMA ÇALIŞMALARI (1999 – 2015): MERKEZ-ÇEVRE İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA MEVCUT DURUM VE YÖNELİMLER
TORLAK Ö., TİLTAY M. A., İŞLEK M. S., AY U.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.0, ss.170-188, 2017 (TRDizin)
2017
201726. Türkçe Yazında Diğerkamlık (Özgecilik) Yaklaşımı ve Yönetim Düşüncesine Yansımaları
KESKİN U., TİLTAY M. A.
Türk ve İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.10, ss.270-287, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201727. Türkiye’de Kar Amaçsız Örgütlerde Pazarlama Çalışmaları (1999-2015): Merkez Çevre İlişkisi Bağlamında Mevcut Durumlar ve Yönelimler
TORLAK Ö., TİLTAY M. A., İŞLEK M. S., AY U.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.170-188, 2017 (TRDizin)
2017
201728. Bağış Amaçlı Online Ürün Satın Alma: Bağış Motivasyonları ve Online Satın Alma Unsurlarının Satınalma Niyeti Üzerindeki Rolü
TİLTAY M. A., ÖZKARA B. Y.
Business Management Studies: An International Journal
, cilt.5, sa.1, ss.95-114, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201629. Tüketim: Bireysel Eylemin Toplumsal Dönüşümü
TİLTAY M. A.
Sosyoloji Konferansları , cilt.54, sa.2, ss.361-364, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201630. Yöneticilerin ve Çalışanların Bakış Açısıyla Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllülerin Motivasyonları
BÜYÜK K., İŞLEK M. S., ÇAKMAK M. N., TİLTAY M. A.
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.303-323, 2016 (TRDizin)
2016
201631. CONSUMPTION: THE SOCIAL TRANSFORMATION OF INDIVIDUAL ACTIVITY
TİLTAY M. A.
ISTANBUL JOURNAL OF SOCIOLOGICAL STUDIES-SOSYOLOJI KONFERANSLARI
, sa.54, ss.361-364, 2016 (ESCI, TRDizin)
2015
201532. Individual Donation as a Consumer Behavior: A Focus Group Study in the Context of Volunteering
TİLTAY M. A., Torlak O.
ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITESI IIBF DERGISI-ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES
, cilt.10, sa.1, ss.7-30, 2015 (ESCI, TRDizin)
2015
201533. Bir Tüketici Davranışı Olarak Bireysel Bağış Gönüllü Hizmet Sağlayanlar Üzerinde Bir Odak Grup Çalışması
TİLTAY M. A., ÖMER T.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.7-30, 2015 (TRDizin)
2015
201534. Yardım Kurumlarına Bağışın Sosyal Yönü Özgeci ve Bencil Bağış Motivasyonlarının Gizli Bağış Üzerindeki Etkisi
TİLTAY M. A., Ömer T.
Pazarlama Teorisi ve Uygulamları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.23-39, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201435. The Perception of Institutionalisation of Ethics and Quality of Work Life The Perspective of Turkish Managers
TORLAK Ö., TİLTAY M. A., ÖZKARA B. Y., DOĞAN V.
Social Business , cilt.4, sa.2, ss.169-180, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201436. The Effect of Electronic Word of Mouth on Brand Image and Purchase Intention An Application Concerning Cell Phone Brands for Youth Consumers in Turkey
TORLAK Ö., ÖZKARA B. Y., TİLTAY M. A., CENGİZ H., Dülger M. F.
Journal of Marketing Development and Competitiveness , cilt.8, sa.2, ss.61-68, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201337. The Effect of Brand Image and Religious Orientation on the Attitudestowards Religious Brand Names A Study on Youth Consumers
TORLAK Ö., TİLTAY M. A., DOĞAN V., ÖZKARA B. Y.
İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.37-46, 2013 (TRDizin)
2011
201138. Pazarlama Teorisi nin Felsefi Temelleri
ERDOĞAN B. Z., TİLTAY M. A., KİMZAN H. S.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.1-28, 2011 (TRDizin)
2011
201139. Pazarlama Teorisi nin Felsefi Temelleri Değişim mi İlişki mi?
ERDOĞAN B. Z., TİLTAY M. A., KİMZAN H. S.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.1-27, 2011 (TRDizin)
2011
201140. The Relationship between Materialistic Attitude, Religious Values, Brand Loyalty and Consumer Ethics
TİLTAY M. A., Torlak O.
TURKISH JOURNAL OF BUSINESS ETHICS
, cilt.4, sa.1, ss.93-130, 2011 (ESCI, TRDizin)
2011
201141. Materyalist Eğilim Dini Değerler Marka Bağlılığı ve Tüketici Ahlakı Arasındaki İlişkiler
TİLTAY M. A., TORLAK Ö.
İş Ahlakı Dergisi , cilt.4, sa.7, ss.93-130, 2011 (Hakemli Dergi)
Kitaplar
2020
20201. İnovasyon Yönetimi ve İnovatif İşletmeler
UZKURT C., ÖNDER G., ERDOĞAN B. Z., İŞLEK M. S., TİLTAY M. A.
Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik, UZKURT CEVAHİR, ÖNDER GÖKHAN, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.57-69, 2020