Publications & Works

Articles 46
All (46)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Other Publications (36)

43. Eleştirel Düşünme

Eğitim ve Bilim , vol.25, no.115, pp.3-9, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)

44. Yaratıcı Düşünce

Dil Dergisi , no.88, pp.5-13, 2000 (Peer-Reviewed Journal)

45. Çoklu zeka

Language Journal , no.95, pp.5-18, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 25

1. English Learning Infacts: Experiences of Families

15th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2022), Sevilla, Spain, 7 - 09 November 2022, pp.1280, (Summary Text)

2. Eğitim Programları ve Öğretim Alanının İçerik Analizi ve Eğilimleri

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 18 - 22 April 2018, (Full Text)

3. Development of Language Engagement Scale

International Conference on Social Science Research (ICONSR 2018), 5 - 09 September 2018, (Summary Text)

5. Türk Öğretmen Eğitimi Sisteminde Aktif Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Betimsel Bir Araştırma

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017, (Summary Text)

6. Application Examples and Student Views on Active LearningIntegrated With Art Branches.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017)., Turkey, 8 - 11 May 2017, (Summary Text)

7. Fen ve Teknoloji Dersinin Öğretiminde Hacivat Karagöz Oyunun Öğrenci Başarısına Etkisi

I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Turkey, 14 - 17 May 2015, pp.185-186, (Summary Text)

8. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kuantum Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Görüşleri

VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Turkey, 5 - 08 June 2014, pp.257-272, (Full Text)

10. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin İstasyon Tekniğine İlişkin Görüşleri

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu(USOS), Kütahya, Turkey, 29 - 31 May 2014, (Summary Text)

11. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kuantum Öğrenme Yaklaşımına İlişlkin Görüşleri

VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Turkey, 5 - 08 June 2014, (Summary Text)

14. Constructing a philosophy prospective teachers opinions about constructivisim

Social and Behavioral Sciences, Cairo, Egypt, 15 - 17 October 2010, pp.278-285, (Full Text)

15. Constructing a philosophy: prospective teachers' opinions about constructivism

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Egypt, 29 - 31 October 2010, vol.9, (Full Text) identifier identifier

16. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Öğelerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 21 - 23 May 2009, (Full Text)

18. İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Proceedings of International Conference on Educational Science ICES' 08, 23 - 25 June 2008, (Full Text)

19. Yaratıcı Düşünmeye Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi

Proceedings of International Conference on Educational Science ICES' 08., Famagusta, Cyprus (Kktc), 23 - 25 June 2008, (Full Text)

20. Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği

XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 23 - 26 October 2002, (Summary Text)

21. Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği

XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 23 - 26 October 2002, (Summary Text)

23. Etkin Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Başarısına Etkisi

VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Turkey, 1 - 03 September 1999, pp.1-13, (Full Text)

24. İlköğretimde Başarı Testi Geliştirmeye Bir Örnek

Eğitimde Yansımalar: IV. Cumhuriyet'in 75. Yılında İlköğretim 1. Ulusal Sempozyumu, Ankara, Turkey, 27 - 28 November 1998, (Full Text)
Books 10

1. Active Learning in English Language Teaching: Bridging Theory and Practice

in: Current Studies in Social Sciences 2024, KIRAY SEYİT AHMET, ÇARDAK OSMAN, Editor, ISRES Publishing., Konya, pp.164-192, 2024

2. IMPACTS OF COVID-19 IN THE WORLD COUNTRIES

in: CURRENT STUDIES IN SOCIAL SCIENCES 2022, Oya TUNABOYLU Özkan AKMAN, Editor, ISRES Publishing, International Society for Research in Education and Science, Konya, pp.120-138, 2022

3. Student Respond Systems (SRSs)

in: Current Studies in Educational Disciplines 2022, Dr. Mustafa Tevfik Hebebci Oğuz Yılmaz, Editor, Published by ISRES Publishing, International Society for Research in Education and Science (ISRES), Konya, pp.119-144, 2022

4. IMPACTS OF COVID-19 ON TURKEY

in: Current Studies in Health and Life Sciences 2022, Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN, Editor, ISRES Publishing, International Society for Research in Education and Science, Konya, pp.78-89, 2022

5. The Definition and Importance of Distance Education

in: Current Studies in Educational Disciplines 2021 , KIRAY S.A, Tomevska E., Editor, ISRES, Konya, pp.116-149, 2021

6. What is (not) Active Learning? How to Learn Actively?

in: Research Highlights in Education and Science 2020, Sahin Idin, Editor, ISRES Publishing, Konya, pp.23-39, 2020

7. Dönüştürücü Sınıf: Stil 1 Yaklaşımını Uygulamak ve Bir Sınıf Topluluğu Oluşturmak

in: Dönüştürücü Sınıf Yönetimi, Arı ASIM, Editor, EĞİTİM, Konya, pp.343-373, 2016

8. Çevre Eğitiminde Dil Kullanımı

in: Unterrichtsplanung Planning of Instruction Öğretimin Planlanması, Hasan Coşkun / Fatih Yılmaz / Mehmet Emin Aksoy, Editor, Dağyeli Verlag, Berlin, pp.294-308, 2015

9. Gegenwartge Structur des Türkischen Nationalen Bildungssystem

in: The Importance of Fairy Tales in Education, , Editor, Dağyeli Verlag, Berlin, pp.65-80, 2014
Metrics

Publication

87

Publication (WoS)

5

Publication (Scopus)

7

Citation (WoS)

10

H-Index (WoS)

2

Citation (Scopus)

41

H-Index (Scopus)

2

Citation (TrDizin)

10

H-Index (TrDizin)

2

Citation (Sum Other)

76

Project

6

Thesis Advisory

36

Open Access

4
UN Sustainable Development Goals