Doç. Dr. HİLMİ DEMİRAL


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

E-posta: hilmidemiral@ogu.edu.tr
İş Telefonu: +90 239 375 0681 Dahili: 4
Web: https://avesis.ogu.edu.tr/hilmidemiral
Ofis: Oda: Z-2, telefon: 6814
Posta Adresi: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Z-2 nolu oda Meşelik Yerleşkesi Odunpazarı /ESKİŞEHİR

Metrikler

Yayın

39

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

15

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

36

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

57

Proje

6

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

16
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2018 - 2022

2018 - 2022

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü, Türkiye

2005 - 2011

2005 - 2011

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Eğitimi (Dr), Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Yüksek Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Yeni Türk Edebiyatı (Yl) (Tezli), Türkiye

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Yüksek Lisans

Varlık dergisinin 400-500 sayılarının edebi yönden incelenmesi Creative Commons License

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Yeni Türk Edebiyatı (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2018

2018

İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Katılım Belgesi

İş Sağlığı ve Güvenliği

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2015

2015

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi

Mesleki Eğitim

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkçe Öğretimi, Uygulama ve Araştırma Merkezi

2014

2014

Türkoloji’de Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi

Mesleki Eğitim

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

2011

2011

Kişisel Gelişim ve Eğitimi (Diksiyon)

Mesleki Eğitim

Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü, Halk Eğitim Merkezi

Araştırma Alanları

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi

Türkçe Eğitimi

Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2011 - 2021

2011 - 2021

Dr. Öğr. Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2003 - 2011

2003 - 2011

Araştırma Görevlisi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2012 - 2016

2012 - 2016

Merkez Müdürü

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2012 - 2015

2012 - 2015

Bölüm Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2011 - 2015

2011 - 2015

Fakülte Kurulu Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Akademi Dışı Deneyim

2002 - 2003

2002 - 2003

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

MEB, Aydın Ortaklar Lisesi, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

2000 - 2003

2000 - 2003

Turkish Teacher

Diğer, Millî Eğitim Bakanlığı, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni, Turkish Teacher

2000 - 2002

2000 - 2002

Türkçe Öğretmeni

MEB, Eskişehir, Satılmışoğlu Köyü Şükrü Sever İlköğretim Okulu, Türkçe Öğretmeni

2000 - 2000

2000 - 2000

Türkçe Öğretmeni

MEB, Eskişehir, Cevizli Köyü İlköğretim Okulu, Türkçe Öğretmeni

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi

Türkçe Öğretiminde Yenilikçi Teknoloji Uygulamaları

Akademik Konuşma ve Yazma Becerileri Sürdürülebilir Kalkınma

UZMANLIK ALAN DERSİ

TDE Özel Öğretim Yöntemleri

İlköğretimde Beceri Eğitimi

Lisans

Lisans

Türkçe II: Yazılı Anlatım

Kapsayıcı Dil Öğretimi

Türkçe II: Yazılı Anlatım

Türkçe I: Sözlü Anlatım

TDE Özel Öğretim Yöntemleri

Kültür ve Dil

Kapsayıcı Dil Öğretimi

Türkçe I: Sözlü Anlatım

Türk Dili II

Kültür ve Dil

TÜRK DİLİ II

Türk Dili I

ÇOCUK EDEBİYATI

TÜRK DİLİ I

Kapsayıcı Dil Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI

TÜRKÇE I: YAZILI ANLATIM

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I

Türkçe II: Sözlü Anlatım

Topluma Hizmet Uygulamaları

TÜRK DİLİ I: SES VE ŞEKİL BİLGİSİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II

Türkçe Dil Becerileri

Edebi Metinler ve Din

Türk İslam Edebiyatı

Makaleler

Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (4)
Scopus (5)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Edebî Eserlerde Bibliyoterapi Unsurlarının Değerlendirilmesi ve 7-12 Yaş Öğrencilerine Yönelik Uygulanacak Bibliyoterapi Ölçeğinin Geliştirilmesi

DEMİRAL H., Işık E.

24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Türkçenin Çocuklara Yabancı Dil Olarak Öğretimi: Kapsayıcı Dil Öğretimi Deneyimi

DEMİRAL H.

International Symposium on Teaching Turkish as a Heritage and Foreign Language, Brüksel, Belçika, 26 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. İdeal Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Programı Nasıl Olmalı?

DEMİRAL H.

III. Türk Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Mevlana İdris Zengin’in Eserlerindeki Bibliyoterapi Unsurlarının Çocuk Edebiyatı Açısından Değerlendirilmesi

DEMİRAL H., Işık E.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETİMİNİN KAPSAYICI EĞİTİM İLKELERİNE GÖRE FARKLILAŞTIRILMASI

Demiral H.

III. ULUSLARARASI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATLARI ÖĞRETİMİ SEMPOZYUM BİLDİRİLERİ, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2021, ss.423-429, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

6. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminin Kapsayıcı Eğitim İlkelerine Göre Farklılaştırılması

DEMİRAL H.

III. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 Mayıs 2021, ss.423-429, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Performansları Hakkında Staj Uygulama Öğretmenlerinin Görüşleri

Demiral H.

VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Liselerde Uygulanan Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi: 2015-2017-2018 Müfredatları

Demiral H.

5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.84-85, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Temel Düzey Mobil Uygulama Örneği

Demiral H.

Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Bilgi Şöleni: Teknoloji Tabanlı Öğretim, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2014, ss.119-123, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

11. Yeni Türk Dili ve Edebiyatı Müfredatının Konuşma ve Yazma Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları

Demiral H.

II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2017, ss.43, (Özet Bildiri)

2012

2012

12. Ülkemizdeki Dil ve Edebiyat Eğitimi Sisteminin Yeni Anayasa Bağlamında Yapılandırılması

Demiral H.

IV. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 Kasım 2012, ss.33, (Özet Bildiri)

2012

2012

13. Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programının Beceri Temelli Program Anlayışı Yönünden Değerlendirilmesi

Demiral H.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.288, (Özet Bildiri)

2010

2010

14. Sınıf Öğretmenliği Özel Alan Yeterlilikleri Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Demiral H., Baydar F., Ismail G.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.504-508, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

15. Okuma Alışkanlığı Göstergelerine Göre İlköğretim Öğrencilerinin Durumları

Acat M. B., Demiral H.

Ulusal Türkçe Öğretimi Kongresi, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2008, ss.282-289, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

16. 12 18 Yaş Öğrencileri ile Öğretmen ve Velilerinin Okuma Kültürleri

Demiral H.

II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Ürgüp, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

17. İlköğretim 4 5 Sınıf Öğrencileriyle Öğretmen ve Velilerinin Okuma Kültürleri

Demiral H.

VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

18. Türkçe Öğretim Materyalleri ve Merkezi Sınavların Dil Bilgisi Kuralları Açısından Değerlendirilmesi

Demiral H.

I. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Gazi Magosa, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 27 - 28 Mart 2008, ss.213-226, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

19. Türk Edebiyatı ve Dil Anlatım Dersleri Öğretim Programlarının Türkçe Dersine Dayalı Devamlılıklarının Değerlendirilmesi

Demiral H.

XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.74-79, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

20. Ortaöğretim Öğrencilerinin Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Algıları

Demiral H.

3. Sosyal Bİlimler Eğitimi Kongresi, Adana, Adana, Türkiye, 7 - 10 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. OKUMA KÜLTÜRÜ EDİNDİRME YÖNTEMİ OLARAK BİBLİYOTERAPİ VE UYGULAMALARI

Işık E., Demiral H.

TEORİ VE UYGULAMADA EĞİTİM BİLİMLERİ 1, BÜLBÜL HANDAN,KAYALAR FİLİZ, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.120-146, 2024 Creative Commons License

2024

2024

2. Türkçe ve Edebiyat Öğretmenleri için Eleştirel Düşünme Becerileri

Öncü M., Demiral H.

Teori ve Uygulamada Eğitim Blimleri-2, KAYALAR FETHİ,YILDIRIM TÜRKAN, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.192-228, 2024 Creative Commons License

2019

2019

3. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme

Demiral H.

Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Prof. Dr. İsmet ÇETİN, Editör, Nobel, Ankara, ss.381-408, 2019

2019

2019

4. Türk Dili Edebiyatı Öğretiminde Araç-Gereç ve Kullanımları

Yücel Çetin A., Demiral H., İnce Yakar H. G.

Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Prof. Dr. İsmet ÇETİN, Editör, Nobel, Ankara, ss.293-320, 2019

2017

2017

5. Sekizinci sınıf Türkçe dersinin PISA okuma becerilerine göre değerlendirilmesi

Demiral H., Menşan N. Ö.

Küreselleşen Dünyada Eğitim, Özcan Demirel Kamil İşeri, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.567-580, 2017 Creative Commons License

Ansiklopedide Bölümler

2024

2024

1. Güneş-Dil Teorisi

Demiral H.

Tüba Basın Yayın, ss.23-25, 2024 Creative Commons License

Desteklenen Projeler

2024 - 2024

2024 - 2024

Türkçe ve Edebiyat Öğretmenleri İçin Dil Becerilerini Ölçme ve Değerlendirme Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Creative Commons License
Demiral H. (Yürütücü), Benzer A., Acat M. B., Topuzkanamış E., Moralı G.

2015 - 2018

2015 - 2018

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Uzaktan Farklılaştırılmış Öğretimi

TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı

(Proje Özeti) (Proje Sonuç Raporu) Creative Commons License
Demiral H., Ozan Özarslan Ö.(Yürütücü)

2012 - 2015

2012 - 2015

Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi

TÜBİTAK Projesi , 1301 - Bilimsel ve Tekn. İşblğ. Ağları ve Platf. Kurma Girişimi Proj. (İŞBAP)

(Proje Özeti) (Proje Sonuç Raporu) Creative Commons License
Demiral H., Temur T.(Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Asian Journal of Education

Editörler Kurulu Üyesi

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Asian Journal of Education

Editör

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi

Bilim Kurulu Üyeliği

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2024

Aralık 2024

Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2024

Temmuz 2024

Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

academic social studies

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2021

Mayıs 2021

Future Visions Journal

Diğer Dergiler

Mayıs 2021

Mayıs 2021

Osmangazi Journal of Educational Research

Diğer Dergiler

Aralık 2020

Aralık 2020

Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD)

Diğer Dergiler

Kasım 2020

Kasım 2020

International Online Journal of Educational Sciences (IOJES)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2019

Temmuz 2019

International Journal of Instruction

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ekim 2018

Ekim 2018

ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2018

Haziran 2018

EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Eylül 2013

Eylül 2013

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Ercan Güven A. N., Gürbüz Us R., DEMİRAL H.
Eskişehir, Türkiye

Ekim 2011

Ekim 2011

Değerler Eğitimi Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Demiral H.
Eskişehir, Türkiye

Mayıs 2009

Mayıs 2009

8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Demiral H.
Eskişehir, Türkiye

Aralık 2006

Aralık 2006

Türkçenin Gücü ve Dil Bilinci Çalıştayı

Çalıştay Organizasyonu

Demiral H.
Eskişehir, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 15

h-indeksi (WOS): 2