Eğitim Bilgileri
1996 - 2000
1996 - 2000Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D., Türkiye
1993 - 1996
1993 - 1996Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D., Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
Yaptığı Tezler
2000
2000Doktora
Dilin işlevselliği yaklaşımına göre hazırlanmış Türkçe öğretimi programının temel dil becerilerinin kazanılmasına etkisi
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.
1996
1996Yüksek Lisans
Okuma güçlükleri ile okuduğunu anlama becerisi arasındaki ilişki düzeyi
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Prof. Dr.
Kırklareli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim bilimleri
2010 - 2020
2010 - 2020Prof. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2005 - 2010
2005 - 2010Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2000 - 2005
2000 - 2005Dr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1996 - 2000
1996 - 2000Öğretim Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2012 - 2016
2012 - 2016Rektör Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2005 - 2016
2005 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Dekan
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Turizm Fakültesi
2011 - 2012
2011 - 2012Dekan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2004 - 2012
2004 - 2012Bölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Al.Eğit.Bl.
2000 - 2010
2000 - 2010Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1995 - 1996
1995 - 1996Müfettiş
Bakanlık, Milli Eğitim, Muğla Milli Eğitim, Müfettiş
1993 - 1995
1993 - 1995Öğretmen
Bakanlık, Milli eğitim bakanlığı, EARGED, Öğretmen
1989 - 1993
1989 - 1993Öğretmen
Bakanlık, Milli Eğitim bakanlığı, Dedekorkut İlkokulu, Öğretmen
1986 - 1988
1986 - 1988Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı, Kapılı Köyü İlkokulu, Öğretmen
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (12)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (6)
2022
20221. Bütüncül Öğrenme Eğilimleri Ölçeğini Geliştirme Çalışması
Babacan T., Acat M. B.
Asya öğretim Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.1-20, 2022 (Hakemli Dergi)
2016
20162. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine İlişkin Bilimsel İçerik Bilgi Seviyeleri
Keskin H., Tezel Ö., Acat M. B.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi (ESTÜDAM Eğitim Dergisi)
, cilt.1, sa.1, ss.19-38, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20163. Measuring Listening Comprehension Skills of 5th Grade School Students with the Help of Web Based System
Acat M. B., Demiral H., Kaya M. F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.9, sa.1, ss.211-224, 2016 (ESCI, Scopus)
2016
20164. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNE İLİŞKİN BİLİMSEL OKURYAZARLIK SEVİYELERİ
Keskin H., Tezel Ö., Acat M. B.
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.47, ss.1-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20155. The Technological Pedagogical Content Knowledge-practical (TPACK-Practical) model: Examination of its validity in the Turkish culture via structural equation modeling
Ay Y., Karadag E., Acat M. B.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.88, ss.97-108, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2015
20156. İngiltere deki Türk Öğrencilerin Kültürleşme Tercihleri ve Bu Tercihlerin Okula Aidiyet Duygusuyla İlişkisi
KILIÇOĞLU G., ACAT M. B., KARADAĞ E.
Sosyoloji Dergisi , cilt.3, sa.30, ss.195-225, 2015 (ESCI, TRDizin)
2013
20137. Web Tabanlı Dinlediğini Anlama Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ACAT M. B., DEMİRAL H., KAYA M. F.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.1-10, 2013 (TRDizin)
2012
20128. A New Value Classification and Values to Be Acquired by Students Related to This Classification
Acat M. B., Aslan M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.1472-1474, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
20119. Okulöncesi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin KararVerme Stratejileri ile Sınav Kaygıları Arasındaki İlişki
DERELİ İMAN E., ACAT M. B.
Eskişehir Osmangazi ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.77-87, 2011 (TRDizin)
2011
201110. İlköğretim Öğrencilerinin BSB Kazanma Düzeyleri ile Başarıları ve Fene Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
Öztürk N., Tezel Ö., Acat M. B.
Uludağ Üniversitesi Eğitim FakültesiDergisi
, cilt.24, sa.2, ss.389-423, 2011 (TRDizin)
2010
201011. Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Bölümü ÖğrencilerininMotivasyon Kaynakları ve Sorunları
DERELİ İMAN E., ACAT M. B.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüDergisi,
, cilt.24, ss.173-187, 2010 (TRDizin)
2010
201012. THE PROBLEMS ENCOUNTERED IN DESIGNING CONSTRUCTIVIST LEARNING ENVIRONMENTS IN SCIENCE EDUCATION AND PRACTICAL SUGGESTIONS
Acat M. B., Anılan H., Anagün Ş. S.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.9, sa.2, ss.212-220, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201013. Science Process Skills Levels of Primary School Seventh Grade Students in Science and Technology Lesson
Öztürk N., Tezel Ö., Acat M. B.
TUSED - Journal of TurkishScience Education
, cilt.7, sa.3, ss.15-28, 2010 (Scopus, TRDizin)
2010
201014. Bilimsel epistemolojik i˙nançlar ölçeği: Türk kültürüne uyarlama, dil geçerliği ve faktör yapisinin i˙ncelenmesi
Bahaddin Acat M. B., Tüken G., KARADAĞ E.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.7, sa.4, ss.67-89, 2010 (Scopus, TRDizin)
2009
200915. An investigation on nursing, midwifery and health care students' learning motivation in Turkey
KÖŞGEROĞLU N., ACAT M. B., Ayranci U., Ozabaci N., Erkal S.
Nurse Education in Practice
, cilt.9, sa.5, ss.331-339, 2009 (Scopus)
2009
200916. A qualitative research related to project and performance tasks held in primary schools
ACAT M. B., Guvey E.
International Journal of Learning
, cilt.16, sa.11, ss.305-324, 2009 (Scopus)
2009
200917. The use of Organizational Language of Turkish School Principals toward Teachers as a Means of Motivation and Control
ACAT M. B., Demiral S.
International Journal of Educational Reform
, cilt.18, sa.1, ss.82-97, 2009 (Scopus)
2008
200818. Effectiveness of concept maps in vocabulary instruction
Bahaddin Acat M. B.
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, cilt.0, sa.33, ss.1-16, 2008 (Scopus, TRDizin)
2007
200719. The necessity and applicability levels of the courses thatare offered in the departments of computer education andinstructional technologies
ACAT M. B., KILIÇ A., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.
Turkish Online Journal Of Educational Technology , cilt.3, sa.12, ss.120-128, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200720. THE NECESSITY AND APPLICABILITY LEVELS OF THE COURSES THATARE OFFERED IN THE DEPARTMENTS OF COMPUTER EDUCATION ANDINSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES CEIT
ACAT M. B., KILIÇ A., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.
The Turkish Online Journal of Educational Technology , cilt.6, sa.3, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200621. Motivation's resources and problems scales Güdülenme kaynaklari ve sorunlari ölçeǧi
ACAT M. B., KÖŞGEROĞLU N.
Anadolu Psikiyatri Dergisi
, cilt.7, sa.4, ss.204-210, 2006 (Scopus, TRDizin)
2005
200522. Applicability of the Multiple Intelligence Theory to the Process of Organizing and Planning of Learning and Teaching
ACAT M. B.
International Journal of Educational Reform
, cilt.14, sa.1, ss.54-72, 2005 (Scopus)
2004
200423. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri
YENİLMEZ K., ACAT M. B.
Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.12, ss.125-139, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
20161. The analysis of teachers needs for in service training within the context of technology integration by FATIH project
ACAT M. B., ÇELİKER ERCAN G.
International Symposium on New Issues in Teacher Education, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20162. Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi Bir Meta Analiz Çalışması
ACAT M. B., sünbül a. m., KAŞARCI İ.
XVIII. Uluslararası AMSE-AMCE-WAER Kongresi - Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.132, (Özet Bildiri)
2016
20163. Öğretmen adaylarının problem çözme yeterliklerinin yordayıcısı olarak bilişüstü farkındalık becerileri
ACAT M. B., İNCİ T., ÇELİKER ERCAN G., YILMAZ B. Y.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
20164. Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutumları ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenleri Arasındaki İlişki
Acat B., AKIN DEMİRCAN Z.
XVIII. AMSE-AMCE-WAER Congress, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
20165. Türkiye de Yükseköğretim ve Öğretmen Yetiştirme Alanlarında Akreditasyon Çalışmaları
ACAT M. B., KAŞARCI İ.
VIII. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.443, (Özet Bildiri)
2015
20156. Adaptation of the Servant Leadership Scale into Turkish and Determination of Teacher candidates Servant Leadership
ACAT M. B., KAŞARCI İ.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.70-71, (Özet Bildiri)
2015
20157. The effect of attitude on academic success a meta analysis study
ACAT M. B., İNCİ T., YILMAZ B. Y., ÇELİKER G.
3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
20158. The examination of curriculum and instruction congresses in terms of several variables and their effect on field
ACAT M. B., YILMAZ B. Y., İNCİ T., ÇELİKER G.
3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
20159. Türk Dünyası'nda Somut Olmayan Kültürel Mirasın Matematik Öğretiminde Kullanılması
ACAT M. B., EV ÇİMEN E., ÇİFTÇİ Ş. K.
I.ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI ÇOCUK OYUN VE OYUNCAKLARI KURULTAYI, Eskişehir, Türkiye, 14 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201510. Türk dünyasında çocuk oyuncakları Bir saha çalışması
BAY Y., ACAT M. B., BAY D. N.
1.Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, ss.94, (Özet Bildiri)
2011
201111. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Hesap Verebilirliğe İlişkin Algıları
ACAT M. B., EROL E., KILIÇOĞLU G.
20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2008
200812. Okuma Alışkanlığı Göstergelerine Göre İlköğretim Öğrencilerinin Durumları
Acat M. B., Demiral H.
Ulusal Türkçe Öğretimi Kongresi, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2008, ss.282-289, (Tam Metin Bildiri)
2009
200913. To compare student centred education and teacher centred education in primary science and technology lesson in terms of learning environments
Acat B., Donmez I.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1805-1809, (Tam Metin Bildiri)
2007
200714. Yapılandırmacı öğrenme ortamı ölçeği geçerlik güvenilirlik çalışması
Acat M. B., Anagün Ş. S., Anılan H.
6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.493-498, (Tam Metin Bildiri)
2007
200715. Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
ACAT M. B., ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.
6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.479-484, (Tam Metin Bildiri)
2005
200516. Öğretmen adaylarının hayat bilgisi programında yer alan becerilere sahip olma düzeylerine ilişkin görüşleri Eskişehir ili örneği
ACAT M. B., ANILAN H., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.
Eğitimde Yansımalar: VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, cilt.1, ss.394-405, (Tam Metin Bildiri)
2005
200517. Öğretmen adaylarının ilköğretim hayat bilgisi programında yer alan becerilere sahip olma düzeylerine ilişkin görüşleri
ACAT M. B., ANILAN H., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.
Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni ilköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.394-405, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Devlet ve Eğitim
AYPAY A., ASLANARGUN E., AÇIKALIN A., CANSOY R., TÜRKOĞLU M. E., KOCABAŞ İ., et al.
Eğitim Yönetimi: Teori-Araştırma-Uygulama, TURAN SELAHATTİN, Editör, ASOS YAYINLARI, Elazığ, ss.391-422, 2021
2016
20162. Yaz Kur an KursuÖğreticileri Hizmet İçi Eğitim Programı
ÇİFCİ M., TURAN S., ACAT M. B., ÇUBUKÇU Z., ÇELİK A., DURAN E., et al.
Eğitim Kitabevi, Konya, 2016
2015
20153. Aile İçi Uyumlu Etkileşim
YAZICIOĞLU Y., ACAT M. B., ÇUBUKÇU Z., ERYILMAZ A., ÖZTÜRK A., GİRMEN P., et al.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015
2014
20144. Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
AYDIN H., BABACAN T., ACAT M. B., ÜNAL E., TURAN S., YÜKSEL İ., et al.
Etkili Öğretim Yöntemleri, Bahaddin Acat, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.204-222, 2014