Education
1998 - 2002
1998 - 2002Doctorate
Eskisehir Osmangazi University, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Turkey
1996 - 1998
1996 - 1998Postgraduate
Eskisehir Osmangazi University, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Turkey
1991 - 1995
1991 - 1995Undergraduate
Eskisehir Osmangazi University, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Turkey
Dissertations
2002
2002Doctorate
Şartlı lineer uzayların temel özellikleri ve sınıflandırılması
Eskisehir Osmangazi University, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
1998
1998Postgraduate
Afin düzlemlerin koordinatlanması ve üçlü halkası
Eskisehir Osmangazi University, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Teacher Training in Science and Math. at Second. Sch. Lev.
Mathematics
Academic Positions
2015 - Continues
2015 - ContinuesProfessor
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2015
2009 - 2015Associate Professor
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2009
2004 - 2009Assistant Professor
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1995 - 2004
1995 - 2004Research Assistant
Eskisehir Osmangazi University, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü
Managerial Experience
2015 - 2015
2015 - 2015Head of Department
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2011
2009 - 2011Head of Department
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2008
2004 - 2008Deputy Head of Department
Eskisehir Osmangazi University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü
Non Academic Experience
2009 - Continues
2009 - ContinuesDoçent
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Doçent
2004 - 2009
2004 - 2009Yardımcı Doçent
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Yardımcı Doçent
1995 - 2004
1995 - 2004Araştırma görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Araştırma görevlisi
Supervised Theses
2019
2019Postgraduate
Sekizinci sınıf öğrencilerinin istatistiksel akıl yürütme düzeylerinin incelenmesi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
L.ÖZTÜRK(Student)
2019
2019Postgraduate
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SEMBOL HİSSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: BİR DURUM ÇALIŞMASI
ANAPA SABAN P. (Advisor)
T.TAT(Student)
2018
2018Postgraduate
Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin otantik matematiksel modelleme etkinlikleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
A.ÇORA(Student)
2018
2018Postgraduate
Yedinci sınıf öğrencilerinin etkinlik temelli öğrenme yaklaşımı altında oran-orantı kavramlarını oluşturma süreçlerinin incelenmesi: APOS teorisi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
M.KOÇYİĞİT(Student)
2018
2018Postgraduate
Somut materyal kullanımının 8.sınıf öğrencilerinin zihinde döndürme becerilerine etkisi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
E.KADAGÖL(Student)
2018
2018Postgraduate
5e öğrenme modeli destekli etkinliklerin 8. sınıf öğrencilerinin eşlik ve benzerlik kavramını oluşturma sürecine etkisi: Bir eylem araştırması
ANAPA SABAN P. (Advisor)
S.YÖRÜK(Student)
2018
2018Postgraduate
TEKNOLOJİ DESTEKLİ ORTAMDA MATEMATİKSEL MODELLEMENİN GEOMETRİK MUHAKEMEYE ETKİSİ: BİLİŞSEL VE ALGISAL SÜREÇLER ÜZERİNE BİR AÇIKLAMA
ANAPA SABAN P. (Advisor)
E.KIRKBAŞ(Student)
2018
2018Postgraduate
5. sınıf öğrencilerinin kesir kavramını oluşturma süreçlerinin APOS teorik çerçevesinde incelenemesi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
R.GÜNAYDIN(Student)
2014
2014Postgraduate
(2,0,{0,1})-düzlemsel uzayların karakterizasyonu
ANAPA SABAN P. (Advisor)
S.SAYGIN(Student)
2013
2013Postgraduate
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin solo taksonomisi ile incelenmesi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
O.BAĞDAT(Student)
2013
2013Postgraduate
Üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşleri
ANAPA SABAN P. (Advisor)
E.YEMENLİ(Student)
2010
2010Postgraduate
Çokgenler konusunun bilgisayar destekli öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilgisayar destekli geometri öğretimine yönelik tutumlarına etkisi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
S.BUDAK(Student)
2010
2010Postgraduate
Örüntü ve süsleme etkinliklerinin analizle öğretim yöntemiyle öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarına ve akademik başarıları üzerine etkisi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
F.BURSALIOĞLU(Student)
2010
2010Postgraduate
Çalışma yaprakları destekli problem çözme stratejilerinin öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
E.YAŞA(Student)
2009
2009Postgraduate
Bilgisayar destekli ders uygulamalarının ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometri başarılarına etkisi ve öğrenme ve öğretmeye yönelik görüşleri
ANAPA SABAN P. (Advisor)
M.ERSOY(Student)
2009
2009Postgraduate
Euclidean reality geometri etkinliklerinin, işitme durumuna göre öğrencilerin Van Hiele geometri düzeylerine, geometri tutumlarına ve başarılarına etkisi
ANAPA SABAN P. (Advisor)
A.YILDIRIM(Student)
2008
2008Postgraduate
7. ve 8. sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusunda karşılaştıkları güçlükler
ANAPA SABAN P. (Advisor)
E.İŞGÜDEN(Student)
2007
2007Postgraduate
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin trigonometri konusunda karşılaştıkları sorunlar
ANAPA SABAN P. (Advisor)
N.AYDIN(Student)
Articles
All (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
Other Publications (10)
2016
20161. Niceleyici içeren matematiksel ifadelere dair öğrenci algılarının karakterizasyonu
ANAPA SABAN P., YENİLMEZ K., EV ÇİMEN E.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , vol.9, no.1, pp.115-137, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2014
20142. Euclidean Reality Geometry Etkinliklerinin İşitme Durumuna Göre Öğrencilerin Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeylerine ve Geometri Başarılarına Etkisi
YILDIRIM A., ANAPA SABAN P.
E Journal of New World Science Academy , vol.9, no.19, pp.807-822, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
20143. İlköğretim 8 sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin solo taksonomisi ile incelenmesi
BAĞDAT O., ANAPA SABAN P.
The Joıurnal of Academic Social Science Studies , 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
20144. Teacher candidates comprehensions of first and higher order quantifiers
ANAPA SABAN P.
Educational Research and Reviews , 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2013
20135. ICT Integration into Geometry Instruction Reflections from a Mixed Model Inquiry
ERSOY M., ANAPA SABAN P.
Educational Technology Theory and Practice , 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2012
20126. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımına Yönelik Öz Yeterlik İnançaları
YENİLMEZ K., TURGUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
E journal of New World Science Academy , 2012 (Peer-Reviewed Journal)
2012
20127. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel Internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları
YENİLMEZ K., TURĞUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences , vol.7, no.1, pp.371-379, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
2011
20118. Conditional Linear Spaces with Two Consecutive line degrees
GÜNALTILI İ., ANAPA SABAN P.
Far East Journal of Mathematical Science , 2011 (Peer-Reviewed Journal)
2009
20099. Planar and affine spaces
ANAPA SABAN P., GÜNALTILI İ., Van Maldeghem H.
DISCRETE MATHEMATICS
, vol.309, no.9, pp.2897-2904, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2008
200810. On the embedding of complements of some hyperbolic planes III
ANAPA SABAN P., GÜNALTILI İ.
ARS COMBINATORIA
, vol.86, pp.381-388, 2008 (SCI-Expanded, Scopus)
2004
200411. Regular Conditional Linear Spaces with two consecutive line degrees
ANAPA SABAN P.
Applied Sciences , 2004 (Peer-Reviewed Journal)
2003
200312. A Note on Pappian Affine Planes
GÜNALTILI İ., ANAPA SABAN P.
Pure and Applied Mathematika Sciences , 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2019
20191. ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ AKTİVİTELER İLE DÖNEL CİSİMLERİN HACİM HESAPLAMALARININ ANLAMLANDIRILMASI
ANAPA SABAN P., ERSOY M., AKTAŞ İ.
FOURTH INTERNATIONAL TURKISH COMPUTER & MATHEMATICS EDUCATION SYMPOSIUM, İzmir, Turkey, 26 September 2019, (Summary Text)
2014
20142. Uzunluk Ölçme Öğretiminde 5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Öğrencilerin Solo Seviyelerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
ANAPA SABAN P.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 11 - 13 September 2014, (Summary Text)
2014
20143. University Students Philosophical Views About Foundations of Mathematics
ANAPA SABAN P.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 16 - 18 May 2014, (Summary Text)
2013
20134. Ortaöğretim Matematik Ders Programında Çizgeler Kuramı Üzerine Bir İnceleme
ANAPA SABAN P., KURTULUŞ A.
1. Türk Bilgisayar ve matematik Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 20 - 22 June 2013, (Summary Text)
2013
20135. Kutupsal Koordinat Sisteminde belirli İntegral Konusunda Mathematica Yazılımı Kullanılarak Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi
ANAPA SABAN P., KURTULUŞ A.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 6 - 08 June 2013, (Summary Text)
2013
20136. Bilgisayar Cebir Sistemlerinin Matematik Öğretmen Adaylarının Düzlemsel Kesit Alma Başarılarına Etkisi
KURTULUŞ A., ANAPA SABAN P.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 6 - 08 June 2013, (Summary Text)
2012
20127. Öğretmen Adaylarının Niceleyici İçeren Matematiksel İfadeleri Yorumlama Becerileri
ANAPA SABAN P., EV ÇİMEN E.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, (Summary Text)
2011
20118. PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS SELF EFFICACY BELIEFS IN EDUCATIONAL INTERNET USE
YENİLMEZ K., TURĞUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22 - 24 September 2011, pp.463-468, (Full Text)
2011
20119. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel Internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları
YENİLMEZ K., TURĞUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
5 th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Turkey, 22 - 24 September 2011, pp.463-468, (Full Text)
2011
201110. İlköğretim matematik öğretmenliği Öğrencilerinin Bağıntı ve Fonksiyona İlişkin Kavramsal Bilgilerinin Değerlendirilmesi
ANAPA SABAN P., YENİLMEZ K.
10. matematik sempozyumu, Turkey, 21 - 23 September 2011, (Summary Text)
2010
201011. Investigation of undergraduate students' perceptions of mathematical proof
ANAPA SABAN P., ŞAMKAR H.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010, vol.2, pp.2700-2706, (Full Text)
2008
200812. Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Fizikteki Problem Durumları İçin Kullandıkları Matematiksel Yöntemlerin Niteliği
KURTULUŞ A., ERSOY M., KORKMAZ S. D., ANAPA SABAN P.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008, pp.107, (Summary Text)
2007
200713. Geometer s Sketchpad yazılımı yardımıyla geometri teorem ve gösterimleri üzerinde manipülasyonlar
ERSOY M., ANAPA SABAN P.
7 th International Educational Technology Conference, 20 - 23 May 2007, (Summary Text)
2006
200614. Derive Destekli Analitik Geometri Öğretimi
KURTULUŞ A., ANAPA SABAN P.
6. International Educational Technology Conference, 19 - 22 April 2006, (Summary Text)
Funded Projects
2016 - 2017
2016 - 2017Üçgen ve Dörtgen Kavramlarının Öğretiminde Matematiksel Modelleme ve Bilgisayar Destekli Aktivitelerin Kullanımının Geometrik Düşünme ve Başarıya Etkisi
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP MSc
ANAPA SABAN P. (Executive)