Eğitim Bilgileri
1998 - 2002
1998 - 2002Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
1996 - 1998
1996 - 1998Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2002
2002Doktora
Şartlı lineer uzayların temel özellikleri ve sınıflandırılması
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
1998
1998Yüksek Lisans
Afin düzlemlerin koordinatlanması ve üçlü halkası
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Matematik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2015
2009 - 2015Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2009
2004 - 2009Yrd. Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1995 - 2004
1995 - 2004Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2015 - 2015
2015 - 2015Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2011
2009 - 2011Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2008
2004 - 2008Bölüm Başkan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorDoçent
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Doçent
2004 - 2009
2004 - 2009Yardımcı Doçent
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Yardımcı Doçent
1995 - 2004
1995 - 2004Araştırma görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Araştırma görevlisi
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Sekizinci sınıf öğrencilerinin istatistiksel akıl yürütme düzeylerinin incelenmesi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
L.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SEMBOL HİSSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: BİR DURUM ÇALIŞMASI
ANAPA SABAN P. (Danışman)
T.TAT(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin otantik matematiksel modelleme etkinlikleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
A.ÇORA(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Yedinci sınıf öğrencilerinin etkinlik temelli öğrenme yaklaşımı altında oran-orantı kavramlarını oluşturma süreçlerinin incelenmesi: APOS teorisi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
M.KOÇYİĞİT(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Somut materyal kullanımının 8.sınıf öğrencilerinin zihinde döndürme becerilerine etkisi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
E.KADAGÖL(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
5e öğrenme modeli destekli etkinliklerin 8. sınıf öğrencilerinin eşlik ve benzerlik kavramını oluşturma sürecine etkisi: Bir eylem araştırması
ANAPA SABAN P. (Danışman)
S.YÖRÜK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
TEKNOLOJİ DESTEKLİ ORTAMDA MATEMATİKSEL MODELLEMENİN GEOMETRİK MUHAKEMEYE ETKİSİ: BİLİŞSEL VE ALGISAL SÜREÇLER ÜZERİNE BİR AÇIKLAMA
ANAPA SABAN P. (Danışman)
E.KIRKBAŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
5. sınıf öğrencilerinin kesir kavramını oluşturma süreçlerinin APOS teorik çerçevesinde incelenemesi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
R.GÜNAYDIN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
(2,0,{0,1})-düzlemsel uzayların karakterizasyonu
ANAPA SABAN P. (Danışman)
S.SAYGIN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin solo taksonomisi ile incelenmesi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
O.BAĞDAT(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşleri
ANAPA SABAN P. (Danışman)
E.YEMENLİ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Çokgenler konusunun bilgisayar destekli öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilgisayar destekli geometri öğretimine yönelik tutumlarına etkisi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
S.BUDAK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Örüntü ve süsleme etkinliklerinin analizle öğretim yöntemiyle öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarına ve akademik başarıları üzerine etkisi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
F.BURSALIOĞLU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Çalışma yaprakları destekli problem çözme stratejilerinin öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
E.YAŞA(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Bilgisayar destekli ders uygulamalarının ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometri başarılarına etkisi ve öğrenme ve öğretmeye yönelik görüşleri
ANAPA SABAN P. (Danışman)
M.ERSOY(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Euclidean reality geometri etkinliklerinin, işitme durumuna göre öğrencilerin Van Hiele geometri düzeylerine, geometri tutumlarına ve başarılarına etkisi
ANAPA SABAN P. (Danışman)
A.YILDIRIM(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
7. ve 8. sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusunda karşılaştıkları güçlükler
ANAPA SABAN P. (Danışman)
E.İŞGÜDEN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin trigonometri konusunda karşılaştıkları sorunlar
ANAPA SABAN P. (Danışman)
N.AYDIN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
Diğer Yayınlar (10)
2016
20161. Niceleyici içeren matematiksel ifadelere dair öğrenci algılarının karakterizasyonu
ANAPA SABAN P., YENİLMEZ K., EV ÇİMEN E.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.9, sa.1, ss.115-137, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20142. Euclidean Reality Geometry Etkinliklerinin İşitme Durumuna Göre Öğrencilerin Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeylerine ve Geometri Başarılarına Etkisi
YILDIRIM A., ANAPA SABAN P.
E Journal of New World Science Academy , cilt.9, sa.19, ss.807-822, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20143. İlköğretim 8 sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin solo taksonomisi ile incelenmesi
BAĞDAT O., ANAPA SABAN P.
The Joıurnal of Academic Social Science Studies , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20144. Teacher candidates comprehensions of first and higher order quantifiers
ANAPA SABAN P.
Educational Research and Reviews , 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20135. ICT Integration into Geometry Instruction Reflections from a Mixed Model Inquiry
ERSOY M., ANAPA SABAN P.
Educational Technology Theory and Practice , 2013 (Hakemli Dergi)
2012
20126. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımına Yönelik Öz Yeterlik İnançaları
YENİLMEZ K., TURGUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
E journal of New World Science Academy , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
20127. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel Internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları
YENİLMEZ K., TURĞUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences , cilt.7, sa.1, ss.371-379, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
20118. Conditional Linear Spaces with Two Consecutive line degrees
GÜNALTILI İ., ANAPA SABAN P.
Far East Journal of Mathematical Science , 2011 (Hakemli Dergi)
2009
20099. Planar and affine spaces
ANAPA SABAN P., GÜNALTILI İ., Van Maldeghem H.
DISCRETE MATHEMATICS
, cilt.309, sa.9, ss.2897-2904, 2009 (SCI-Expanded)
2008
200810. On the embedding of complements of some hyperbolic planes III
ANAPA SABAN P., GÜNALTILI İ.
ARS COMBINATORIA
, cilt.86, ss.381-388, 2008 (SCI-Expanded)
2004
200411. Regular Conditional Linear Spaces with two consecutive line degrees
ANAPA SABAN P.
Applied Sciences , 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200312. A Note on Pappian Affine Planes
GÜNALTILI İ., ANAPA SABAN P.
Pure and Applied Mathematika Sciences , 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ AKTİVİTELER İLE DÖNEL CİSİMLERİN HACİM HESAPLAMALARININ ANLAMLANDIRILMASI
ANAPA SABAN P., ERSOY M., AKTAŞ İ.
FOURTH INTERNATIONAL TURKISH COMPUTER & MATHEMATICS EDUCATION SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 26 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2014
20142. Uzunluk Ölçme Öğretiminde 5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Öğrencilerin Solo Seviyelerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
ANAPA SABAN P.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
20143. University Students Philosophical Views About Foundations of Mathematics
ANAPA SABAN P.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
20134. Ortaöğretim Matematik Ders Programında Çizgeler Kuramı Üzerine Bir İnceleme
ANAPA SABAN P., KURTULUŞ A.
1. Türk Bilgisayar ve matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
20135. Kutupsal Koordinat Sisteminde belirli İntegral Konusunda Mathematica Yazılımı Kullanılarak Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi
ANAPA SABAN P., KURTULUŞ A.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
20136. Bilgisayar Cebir Sistemlerinin Matematik Öğretmen Adaylarının Düzlemsel Kesit Alma Başarılarına Etkisi
KURTULUŞ A., ANAPA SABAN P.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
20127. Öğretmen Adaylarının Niceleyici İçeren Matematiksel İfadeleri Yorumlama Becerileri
ANAPA SABAN P., EV ÇİMEN E.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
20118. PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS SELF EFFICACY BELIEFS IN EDUCATIONAL INTERNET USE
YENİLMEZ K., TURĞUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22 - 24 Eylül 2011, ss.463-468, (Tam Metin Bildiri)
2011
20119. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel Internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları
YENİLMEZ K., TURĞUT M., ANAPA SABAN P., ERSOY M.
5 th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.463-468, (Tam Metin Bildiri)
2011
201110. İlköğretim matematik öğretmenliği Öğrencilerinin Bağıntı ve Fonksiyona İlişkin Kavramsal Bilgilerinin Değerlendirilmesi
ANAPA SABAN P., YENİLMEZ K.
10. matematik sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201011. Investigation of undergraduate students' perceptions of mathematical proof
ANAPA SABAN P., ŞAMKAR H.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2700-2706, (Tam Metin Bildiri)
2008
200812. Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Fizikteki Problem Durumları İçin Kullandıkları Matematiksel Yöntemlerin Niteliği
KURTULUŞ A., ERSOY M., KORKMAZ S. D., ANAPA SABAN P.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.107, (Özet Bildiri)
2007
200713. Geometer s Sketchpad yazılımı yardımıyla geometri teorem ve gösterimleri üzerinde manipülasyonlar
ERSOY M., ANAPA SABAN P.
7 th International Educational Technology Conference, 20 - 23 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2006
200614. Derive Destekli Analitik Geometri Öğretimi
KURTULUŞ A., ANAPA SABAN P.
6. International Educational Technology Conference, 19 - 22 Nisan 2006, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2016 - 2017
2016 - 2017Üçgen ve Dörtgen Kavramlarının Öğretiminde Matematiksel Modelleme ve Bilgisayar Destekli Aktivitelerin Kullanımının Geometrik Düşünme ve Başarıya Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
ANAPA SABAN P. (Yürütücü)