Eğitim Bilgileri
1991 - 1998
1991 - 1998Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
1988 - 1991
1988 - 1991Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1984 - 1988
1984 - 1988Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2010 - 2015
2010 - 2015Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2000 - 2010
2000 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
1998 - 2000
1998 - 2000Yrd. Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi
1994 - 1998
1994 - 1998Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Akademi Dışı Deneyim
1990 - 1994
1990 - 1994Öğretmen
Yunusemre Anadolu Öğretmen Lisesi , Öğretmen
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
2018 Türk Dili ve Edebiyatı programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Bursa ili örneği)
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
H.SİNAN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel ve ara düzey betimleyicilerin geliştirilmesi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
Y.SAVURAN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Psikolojik danışmanlar için bir kariyer uyumluluk modeli
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
A.KARA(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Öğrenenlerin e-değerlendirmeye dayalı kişiselleştirilmiş geri bildirim yollarının incelenmesi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
S.ORHAN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin program uygulama yaklaşımlarının öğrencilerin motivasyonlarına ve akademik başarılarına etkisi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
G.ÇELİKER(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Bağlam temelli öğrenme ortamı algısı, derse ilgi, derse katılım ve akademik güdülenme etkileşiminin ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri başarısına etkisi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
T.İNCİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
5.sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programa ilişkin öğretmen görüşleri
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
Ö.GÜL(Öğrenci)
2018
2018Doktora
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DUYUŞSAL EĞİTİME YÖNELİK YAKLAŞIMLARININ OKUL İKLİMİ VE OKULA KARŞI TUTUM İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
R.CAN(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Eğitim Fakülteleri Programlarındaki Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerinde Kullanılan Yöntemlerin Etkililiği
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
İ.KAŞARCI(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Eğitim programları ve öğretim bilim dalı doktora programlarının değerlendirilmesi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
S.AYLİN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İngilizce derslerinin e-öğrenme araçları destekli çoklu zekâ kuramına göre işlenmesinin başarıya etkisi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
S.KUL(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına etki eden faktörler ve öğretmen performansına etkisi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
Ş.BETÜL(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Strateji tabanlı öğretimin öğrencilerin strateji kullanma durumlarına ve İngilizce anlama düzeylerine etkisi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
M.EMİN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlköğretim matematik öğretmenliği derslerinin mesleki kullanılabilirliği
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
B.YASİN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim okul yöneticilerinin şiddet türlerine yönelik görüşleri ve şiddetle başa çıkma yöntemleri
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
A.DÖNMEZ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
H.ACAR(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Yöneticilerin iletişim kurma ve eğitim ortamı, çevresi oluşturma yeterliliklerinin değerlendirilmesi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
E.BİNBİR(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Eskişehir Halk eğitim Merkezi bilgisayar ve İngilizce eğitim programlarının değerlendirilmesi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
F.HABERAL(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim kurumlarının etkili okulun veliler boyutundaki özelliklerine sahip olma düzeyleri
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
İ.YARALI(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Eğitim örgütlerinde iletişim kalitesi
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
İ.DÖNDAR(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Ortaöğretim kurumlarının etkili okul özelliklerini karşılama düzeyleri
ÇUBUKÇU Z. (Danışman)
P.GİRMEN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (57)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (5)
Scopus (8)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (30)
2024
20241. Türkçe D2 Alımlama Becerileri Testlerini Geçerleme: Standart Belirleme Yöntemi Aracılığıyla Argüman Temelli Bir Geçerlik Çalışması
SAVURAN Y., ÇUBUKÇU Z.
Eğitim ve Bilim
, cilt.49, sa.220, ss.239-257, 2024 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2023
20232. Thematic and Methodological Analysis of National and International Theses on Curriculum Implementation
ÇELİKER ERCAN G., ÇUBUKÇU Z.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.2, 2023 (TRDizin)
2022
20223. TIP EĞİTİMCİLERİNİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN İNCELENMESİ
ARSLANTAŞ D., ÇUBUKÇU Z.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.21, sa.83, ss.1017-1032, 2022 (TRDizin)
2021
20214. Development of Teachers' Curriculum Implementation Approaches Scale: A Validity and Reliability Study
ÇELİKER ERCAN G., ÇUBUKÇU Z.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.50, sa.2, ss.1464-1490, 2021 (ESCI)
2021
20215. A new model for the factors that affect interactive whiteboard usage of teachers and its effect on performance
TOSUNTAŞ Ş. B., ÇUBUKÇU Z., Beauchamp G.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.26, sa.3, ss.3575-3592, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20216. The content analysis of doctoral dissertations completed in the field of curriculum and instruction (2006-2017) Eğitim programları ve öğretim alanında tamamlanmış doktora tezlerinin ıçerik analizi (2006-2017)
Yağan S. A., ÇUBUKÇU Z.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.36, sa.1, ss.157-176, 2021 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
20207. A Postmodern Orientation in Career Counselling: Career Adaptability
KARA A., ERYILMAZ A., ÇUBUKÇU Z.
Osmangazi Journal of Educational Research , cilt.7, sa.2, ss.105-121, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Sınıf İçinde Gösterilen İstenmeyen Davranışlar ve Nedenleri
İNCİ T., ÇUBUKÇU Z.
ELEKTRONİK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ (EJEDUS) , cilt.9, ss.207-219, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Coğrafya Öğretiminde Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi
TOSUNTAŞ Ş. B., İNCİ T., ÇUBUKÇU Z.
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.42, ss.52-71, 2020 (TRDizin)
2019
201910. A Holistic View to Barriers to Technology Integration in Education
TOSUNTAŞ Ş. B., ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.10, sa.4, ss.349-371, 2019 (TRDizin)
2019
201911. Entegre Program Modeline Göre Tasarlanan Bir Dersin Değerlendirilmesi
ÇUBUKÇU Z., AKIN DEMİRCAN Z.
Electronic Journal of Educational Sciences , cilt.8, sa.15, ss.57-75, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM BİLİM DALI DOKTORA PROGRAMLARININ ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ÜYESİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
YAĞAN S. A., ÇUBUKÇU Z.
Turkish Studies-Educational Sciences , cilt.14, sa.4, ss.1861-1885, 2019 (TRDizin)
2019
201913. Entegre Program Modeline Göre Tasarlanan Bir Dersin Uygulanabilirlik ve Etkililik Yönünden Değerlendirilmesi
ÇUBUKÇU Z., AKIN DEMİRCAN Z.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.14-41, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Türkiye ve İngiltere Doktora ProgramlarınınKarşılaştırılması
YAĞAN S. A., ÇUBUKÇU Z.
Journal of Higher Education and Science
, cilt.9, sa.1, ss.134-143, 2019 (TRDizin)
2019
201915. Yeniliklerin yayılması teorisi bağlamında öğretmen adaylarının bulut teknolojisi kullanımlarını etkileyen faktörler
TOSUNTAŞ Ş. B., ÇUBUKÇU Z.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, ss.957-976, 2019 (TRDizin)
2018
201816. Üstün Yetenekli/Zekalı Öğrencilerin Eğitiminde Teknolojinin Yeri
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.7, sa.13, ss.45-57, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201717. TEKNOLOJİ KABUL MODELİ ÇERÇEVESİNDE ÖĞRETMEN ADAYLARININ MOBİL TEKNOLOJİLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B., KIRCABURUN K.
Asya Öğretim Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.1-18, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. IMPROVING READING COMPREHENSION LEVEL AND STRATEGY USE THROUGH STRATEGIES-BASED READING INSTRUCTION
USLU M. E., ÇUBUKÇU Z.
JOURNAL OF EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES IN THE WORLD , cilt.7, sa.4, ss.1-11, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarimi Dersinin Teknoloji Entegrasyonuna Katkisi Açisindan Değerlendirilmesi
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B., İNCİ T., KIRCABURUN K.
Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.29-41, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN OKULDAKİ ŞİDDET ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ
ÇUBUKÇU Z., DÖNMEZ A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.40, ss.89-108, 2017 (TRDizin)
2017
201721. Comparison of Turkey and United States in terms of teacher performance indicators
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B., KIRCABURUN K.
Journal of Pedagogical Research , cilt.1, sa.1, ss.64-76, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Teknoloji destekli eğitim ortamlarında iletişim Bir sınıf etkileşim analizi çalışması
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.192-199, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Karşılaştırmalı Eğitim Programları Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi Bir içerik Analizi
ÇUBUKÇU Z., YILMAZ B. Y., İNCİ T.
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.446-468, 2016 (TRDizin)
2016
201624. The relationship between attitude and perceived self efficacy of pre service English teachers on computer assisted instruction
ÇUBUKÇU Z., ÇELİKER ERCAN G.
Mersin University Journal of the Faculty of Education , cilt.12, sa.2, ss.569-587, 2016 (TRDizin)
2015
201525. The Investigation of Mobbing Events Taking Place at Higher Education Institutions in Turkey Considering the Reflections on Media
ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P., DÖNMEZ A.
Practice and Theory in Systems of Education , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ARI A., ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P., EREN E., DÖNMEZ A., YILMAZ B. Y., et al.
Eskişehir Osmangazi ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.135-152, 2015 (TRDizin)
2015
201527. Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin ÖğretmenGörüşlerinin Değerlendirilmesi
ARI A., ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P., EREN E., DÖNMEZ A., YILMAZ B. Y., et al.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.135-152, 2015 (TRDizin)
2015
201528. Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ARI A., ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P., EREN E., DÖNMEZ A., YILMAZ B. Y., et al.
Toplum Hizmeti Çalışmalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi , 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201429. Yazılı Basına Yansımaları ile Okulda Şiddet Olaylarının İncelenmesi
ÇUBUKÇU Z., DÖNMEZ A.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.1, sa.7, ss.44-59, 2014 (TRDizin)
2012
201230. The Effect of Hidden Curriculum on Character Education Process of Primary School Students
ÇUBUKÇU Z.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.1526-1534, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201231. Values That Teachers Should Have From Perspectives of Principals, Teachers, Students and Parents
ÇUBUKÇU Z., Ozenbas D. E., Cetintas N., Sati D., Seker U. Y.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.2, sa.1, ss.25-37, 2012 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2012
201232. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okuldaki şiddet üzerine görüşleri
ÇUBUKÇU Z., DÖNMEZ A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.40, sa.11, ss.89-108, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201233. Meanings imposed by teacher candidates on basic values
ÇUBUKÇU Z.
Practice and Theory in Systems of Education , cilt.2, sa.7, ss.165-174, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201234. İlköğretim okul yöneticilerinin şiddet türlerine yönelik görüşleri ve şiddetle başa çıkma yöntemleri
ÇUBUKÇU Z., DÖNMEZ A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration-Theory and Practice], , cilt.1, sa.18, ss.37-64, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201235. Yönetici öğretmen öğrenci ve veli gözünde öğretmenin sahip olması gereken değerler
ÇUBUKÇU Z., Demet E. Ö., Nilüfer Ç., Derya S., Ümit Y. Ş.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.25-38, 2012 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2012
201236. Teachers evaluation of student centered learning environments
ÇUBUKÇU Z.
Education , cilt.1, sa.133, ss.49-66, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201137. Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
ÇUBUKÇU Z., DÖNMEZ A.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.7, sa.1, ss.3-25, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201138. Yaşam Boyu Öğrenmenin Gereği Olarak Bilgi ve İletişim Teknolojileri
ÇUBUKÇU Z.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.1, sa.6, ss.1023-1038, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201139. The Examination of the Proffessional Anxiety Levels of Teacher Candidates
ÇUBUKÇU Z., DÖNMEZ A.
Eğitimde Kuram ve Uygulama Journal of Theory and Practice in Education , cilt.1, sa.7, ss.3-25, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201040. Patterns and Forms of Violent Behaviors Encountered Among Pupils in Turkish Public Schools
TURAN S., ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.53-74, 2010 (TRDizin)
2010
201041. İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Öğretimle İlgili Hizmetiçi Eğitim Gereksinimleri
GÜLTEKİN M., ÇUBUKÇU Z., DAL S.
Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.29, ss.131-152, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201042. Cooperation Between Non govermental Organizations and University in Sustainable Development
ÇUBUKÇU Z.
Procedia Social and Behavioral Sciences
, sa.2, ss.2481-2486, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201043. Patterns and Forms of Violent Behaviors Encountred Among Pupils in Turkish Schools
TURAN S., ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi Teori ve Uygulama , sa.1, ss.53-74, 2010 (TRDizin)
2009
200944. The Emphasis of Female Education for Developing Countries
ÇUBUKÇU Z.
The International Journal of Learning , cilt.16, sa.10, ss.329-342, 2009 (Scopus)
2009
200945. İlköğretim Öğrencilerinin Empati Becerisine Sahip Olma Düzeyleri
ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.370, sa.34, ss.15-21, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200846. PREFERENCES ON INTERNET BASED LEARNING ENVIRONMENTS IN STUDENT-CENTERED EDUCATION
ÇUBUKÇU Z.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.9, sa.4, ss.154-174, 2008 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2008
200847. Preferences on Internet Based Learning Environments ın Student Centered Education
ÇUBUKÇU Z.
Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE) , cilt.9, sa.4, ss.154-174, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200848. İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitime İlişkin Görüşleri Perceptions of Primary School Teachers about in Service Training
GÜLTEKİN M., ÇUBUKÇU Z.
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.19, ss.185-201, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200749. Öğretmen Adaylarının Sosyal Öz Yeterlik Algılarının Belirlenmesi Determining the Social Self Efficacy Perceptions of Candidate Teachers
ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Journal of Social Sciences , cilt.1, sa.8, ss.57-74, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200750. Öğretmen Adaylarının Sosyal Özyeterlik Algılarının Belirlenmesi
ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.1-18, 2007 (TRDizin)
2006
200651. Ortaöğretim kurumlarının etkili okulözelliklerine sahip olma düzeyleri
ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi , sa.16, ss.120-136, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200652. Critical Thinking Dispositions of the Turkish Teacher Candidates
ÇUBUKÇU Z.
TOJET – The Turkish Online Journal of Educational Technology , cilt.5, sa.4, ss.22-36, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200653. Ortaöğretim Kurumlarının Etkili Okul Özelliklerine Sahip Olma Düzeyleri Levels of Effectiveness Characteristics in Secondary Schools
ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.16, ss.121-136, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200554. Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerini Tercih Etmelerindeki Etkisi
ÇUBUKÇU Z.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.234, sa.30, ss.22-32, 2005 (TRDizin)
2004
200455. Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Belirlenmesi
ÇUBUKÇU Z.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.2, sa.5, ss.87-106, 2004 (TRDizin)
2003
200356. Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmen Algı ve Beklentileri
İSMAİL D., ÇUBUKÇU Z.
Milli Eğitim Dergisi , sa.157, ss.226-237, 2003 (Hakemli Dergi)
1997
199757. Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri
ÇUBUKÇU Z.
Eğitim Yönetimi Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.162-173, 1997 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. The effect of teaching methods on student achievement in geography teaching.
TOSUNTAŞ Ş. B., İNCİ T., ÇUBUKÇU Z.
2nd International Congress on Geographical Education, Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, ss.402-405, (Özet Bildiri)
2019
20192. Bağlam Temelli Öğrenme Ortamı Algısı Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.349-350, (Özet Bildiri)
2019
20193. Bağlam Temelli Öğrenme Ortamı Algısı, Derse İlgi, Derse Katılım ve Akademik Güdülenme Etkileşiminin Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Başarısına Etkisi
ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.351-353, (Özet Bildiri)
2019
20194. Avrupa Birliği Eğitim Politikalarına Göre Fen Eğitimi ve Türkiye’xxye Yansımaları
ÇUBUKÇU Z., İNCİ T., TOSUNTAŞ Ş. B.
III. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 2 - 05 Mayıs 2019, ss.51, (Özet Bildiri)
2018
20185. Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile öğretme motivasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesi
ÇUBUKÇU Z., ÇELİKER ERCAN G.
2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. 2018 İlköğretim Programları Perspektifinden Değerlerimiz
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B., İNCİ T.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin öğretim elemanlarının görüşlerine göre incelenmesi
TOSUNTAŞ Ş. B., ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Eğitim programları aracılığıyla dijital yeterliklerin kazandırılması: Dijital Yeterlikler Çerçevesi örneği.
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B., İNCİ T.
International Symposium on Multidisciplinary Academic Studies, Berlin, Almanya, 28 Temmuz - 01 Ağustos 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. E-Learning readiness of university students and effect on academic achievement.
TOSUNTAŞ Ş. B., Emirtekin E., ÇUBUKÇU Z.
25th International Conference on Learning, Atina, Yunanistan, 21 - 23 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Tutumun Öz-Yeterliğe Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
II. International Social Sciences and Humanities, Berlin, Almanya, 17 - 20 Mayıs 2018, ss.49, (Özet Bildiri)
2018
201811. INTEGRATED OR SEPARATED? COMPARING TWO WAYS OF EXPLICIT STRATEGIES-BASED LISTENING INSTRUCTION
USLU M. E., ÇUBUKÇU Z.
27. INTERNATIONAL CONFERENCE on EDUCATIONAL SCIENCES, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Ortaokul İngilizce dersi öğretim programının uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştıkları problemler
ÇUBUKÇU Z., ÇELİKER ERCAN G.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Türk kültürünün aktarım aracı olarak Pepee çizgi filminin incelenmesi.
TOSUNTAŞ Ş. B., ÇUBUKÇU Z.
1st International Conference on Basic Education, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Teknolojisiz eğitim mümkün mü?: Waldorf Okulları örneği.
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
International Congress on Science and Education, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.89-90, (Özet Bildiri)
2017
201715. 2017 İlkokul ve ortaokul İngilizce dersi öğretim programının incelenmesi
ÇUBUKÇU Z., ÇELİKER ERCAN G.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Improving Reading Comprehension Level and Strategy Use Through Strategies- Based Reading Instruction
USLU M. E., ÇUBUKÇU Z.
6th World Congress on Educational and Instructional Studies, 26 - 28 Ekim 2017, ss.44, (Özet Bildiri)
2017
201717. Temel eğitim web sayfalarının incelenmesi: Türkiye ve İngiltere örnekleri.
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
5th International Conference on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.444-445, (Özet Bildiri)
2017
201718. Eğitim programlarının uygulanması ile ilgili ulusal ve uluslararası tezlerin tematik ve metadolojik analizi
ÇUBUKÇU Z., ÇELİKER ERCAN G.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. A thematic and methodological evaluation of context-based learning approach.
ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
International Science and Tecnology Conference, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, ss.140, (Özet Bildiri)
2017
201720. Factors that affect the interactive whiteboard usage of teachers and its effect on performance
TOSUNTAŞ Ş. B., ÇUBUKÇU Z.
13th Annual BESA Conference, Liverpool, Birleşik Krallık, 29 - 30 Haziran 2017, ss.30-31, (Özet Bildiri)
2017
201721. Üstün yetenekli/zekâlı öğrencilerin eğitiminde teknolojinin yeri.
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
International Talented And Gifted Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2017, ss.95-96, (Özet Bildiri)
2017
201722. Reasons for undesirable student behaviors
ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
16th International Primary Teacher Education Symposium (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.340-341, (Özet Bildiri)
2017
201723. Evaluation of teaching technologies and material design course in terms of contribution to technology ıntegration.
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B., İNCİ T.
16th International Primary Teacher Education Symposium (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.120-121, (Özet Bildiri)
2017
201724. The role of teacher training programs for technology integration
ÇUBUKÇU Z., ÇELİKER ERCAN G.
26th International Conference on Educational Sciences, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. The relationship between academic self-efficacy and teaching self-efficacy of teacher candidates
ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.563-564, (Özet Bildiri)
2017
201726. An integrated view to technology integration in education
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B., İNCİ T.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.344-354, (Özet Bildiri)
2017
201727. Transition framework for teachers’ use of the interactive whiteboard: A scale development study
TOSUNTAŞ Ş. B., ÇUBUKÇU Z.
12th European Conference on Social and Behavioral Sciences, Catania, İtalya, 25 - 28 Ocak 2017, ss.140-141, (Özet Bildiri)
2017
201728. A scale development study for evaluating teacher performance.
TOSUNTAŞ Ş. B., ÇUBUKÇU Z.
12th European Conference on Social and Behavioral Sciences, Catania, İtalya, 25 - 28 Ocak 2017, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2016
201629. Teknoloji destekli eğitim ortamlarında iletişim Bir sınıf etkileşim analizi çalışması
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. Öğretmen performans göstergeleri açısından Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri nin karşılaştırılması
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. Şeref sözleşmesinin öğrencilerin akademik usulsüzlük davranışlarına etkisi
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. Yeniliklerin yayılması teorisi bağlamında öğretmen adaylarının bulut teknolojisi kullanımlarını etkileyen faktörler
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Yordayıcısı Olarak Bilgi Okuryazarlığı Öz Yeterlik Algısı
ÇUBUKÇU Z., İNCİ T.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Teknoloji kabul modeli çerçevesinde öğretmen adaylarının mobil teknolojilere yönelik görüşlerinin incelenmesi
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Öğretim ilke ve yöntemleri ders programının değerlendirilmesi
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
15th International Primary Education Symposium, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. Öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin önemi ve bu derslerin mesleki yeterliklerine etkisine ilişkin görüşleri
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
15th International Primary Education Symposium, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201537. Values Education in Social Media
ÇUBUKÇU Z.
The Third İnternational Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Education, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201538. The examination of pre service English teachers attitudes and self efficacy levels on computer assisted instruction
ÇUBUKÇU Z., ÇELİKER G.
International Conference on ICT in Language Teaching, 4 - 05 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201539. Karşılaştırmalı Eğitim Programları Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi Bir içerik Analizi
ÇUBUKÇU Z., YILMAZ B. Y., İNCİ T.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201440. Evaluation of Activities Related to Beatufy Maintenanca and Repaiır of School and Its Envireonment within the Scope of Community Service Implementations
ÇUBUKÇU Z., DÖNMEZ A., AYDOĞDU ÖZOĞLU E., AKIN DEMİRCAN Z.
13th International Academic Conference, 15 - 18 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2012
201241. Kadınların internet kullanım durumları
EREN E., ÇUBUKÇU Z.
1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mart 2012, (Özet Bildiri)
2010
201042. Cooperation between non-governmental organizations and university in sustainable development
ÇUBUKÇU Z.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2481-2486, (Tam Metin Bildiri)
2005
200543. Öğretmen adaylarının fen öğretimi öz-yeterlik inançları ile sosyalöz-yeterlikleri arasındaki ilişki
ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.420-426, (Tam Metin Bildiri)
2005
200544. Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Öz Yeterlik İnançları İle Sosyal Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişki
ÇUBUKÇU Z., GİRMEN P.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.420-426, (Özet Bildiri)
2004
200445. Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerin Tercih Etmelerindeki Etkisi
ÇUBUKÇU Z.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2004, ss.266-268, (Özet Bildiri)
2004
200446. Malatya öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi
ÇUBUKÇU Z.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 6 - 09 Ocak 2004, (Özet Bildiri)
2002
200247. Okul Yöneticisi Yeterliklerine Dayalı Eğitim Programı Önerisi Hizmet Öncesi Hizmetiçi Eğitim
AĞAOĞLU E., GÜLTEKİN M., ÇUBUKÇU Z.
21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2002, ss.145-161, (Tam Metin Bildiri)
2000
200048. İlköğretimdeki Sosyal Becerilerin Gerçekleşme Düzeyi
ÇUBUKÇU Z., GÜLTEKİN M.
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, ss.277-290, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında Değerler Eğitimi
KARADEMİR E., ÇUBUKÇU Z.
Fen Öğretim Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, ANI YAYINCILIK, ss.155-185, 2020
2019
20192. Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar ve Çözüm Yolları
ÇUBUKÇU Z.
Eğitimde Ahlak ve Etik, Behçet ORALl, Ahmet ÇOBAN, Mehmet BARS, Editör, Pegem, ss.212-222, 2019
2019
20193. Bazı Siyasi ve Ekonomik İdeolojiler Açısından Eğitim
ÇUBUKÇU Z.
Eğitim Felsefesi, Mustafa ERGÜN, Ahmet ÇOBAN, Editör, Pegem, ss.326-342, 2019
2018
20184. Öğretmen Yetiştirme Sistemi ve Teknoloji Entegrasyonu
ÇUBUKÇU Z., TOSUNTAŞ Ş. B.
Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz (Dün, Bugün ve Yarın), Mustafa Ergün, Behçet Oral, Taha Yazar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.441-463, 2018
2015
20155. Aile İçi Uyumlu Etkileşim
YAZICIOĞLU Y., ACAT M. B., ÇUBUKÇU Z., ERYILMAZ A., ÖZTÜRK A., GİRMEN P., et al.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015
2014
20146. Ortaokul Toplum Hizmeti Dersi Etkinlik Örnekleri
ÇUBUKÇU Z., ARI A., GİRMEN P., EREN E., DÖNMEZ A., YILMAZ B. Y., et al.
Eğitim Kitapevi, Konya, 2014
2011
20117. Proje tabanlı öğrenme
ÇUBUKÇU Z.
Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, Behçet Oral, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.527-539, 2011
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Program Uygulama Yaklaşımlarının Öğrencilerin Motivasyonlarına ve Akademik Başarılarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ÇUBUKÇU Z. (Yürütücü)