Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Duquesne University, Eğitim Teknolojileri, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
The University Of Texas At San Antonio {Texas}, Eğitim Programları Ve Öğretim, Amerika Birleşik Devletleri
2006 - 2007
2006 - 2007Lisans
Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
AN EXAMINATION OF PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ INTEGRATION OF TECHNOLOGY INTO INSTRUCTIONAL ACTIVITIES USING A COGNITIVE DEMAND PERSPECTIVE AND LEVELS OF TECHNOLOGY IMPLEMENTATION
Duquesne University, Eğitim Teknolojileri
2011
2011Yüksek Lisans
A STUDY TO EXPLORE HOW GARDNER`S MULTIPLE INTELLIGENCES ARE REPRESENTED IN FOURTH GRADE EVERYDAY MATHEMATICS CURRICULUM IN THE STATE OF TEXAS
The University Of Texas At San Antonio {Texas}, Eğitim Programları Ve Öğretim
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - 2022
2018 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2017 - 2024
2017 - 2024Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
2017 - 2024
2017 - 2024Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
2017 - 2024
2017 - 2024Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
2017 - 2019
2017 - 2019Bölüm Başkan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2008
2007 - 2008Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Makaleler
2025
20251. Designing for Entrepreneurship: STEM-Based Approaches in Primary Education
SARAÇLAR C., AKÇAY A. O., KARAHAN E.
JOURNAL OF DESIGN & TECHNOLOGY EDUCATION , cilt.30, sa.3, ss.72-99, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. The Effect of Using Web 2.0 Tools in Geometry Instruction on the Academic Performance of 3rd Grade Primary School Students
YILMAZ İ., AKÇAY A. O.
International Primary Education Research Journal , cilt.9, sa.3, ss.351-364, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Building with blocks to implement mathematical knowledge
AKÇAY A. O., ÇİL O., KARAHAN E.
The Australian Primary Mathematics Classroom , cilt.30, sa.1, ss.36-40, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. The Effect of Pre-Service Primary School Teachers’ Mathematical Literacy Self-Efficacy on 21st Century Skills Efficiency: A Structural Equation Model
AKÇAY A. O., GÜLLÜ H., SEMERCİOĞLU M. S.
Electronic Journal for Research in Science and Mathematics Education , cilt.29, sa.3, ss.85-99, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20255. Geleneksel Çocuk Oyunlarının Öğretim Süreciyle Bütünleştirilmesi: Sınıf Öğretmenliği Adaylarına Yönelik Bir İnceleme
BOZAN M. A., AKÇAY A. O., SEMERCİOĞLU M. S.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.1263-1287, 2025 (TRDizin)
2025
20256. Teachers' Information and Communication Technologies Efficacy Beliefs
ARSLAN H., GÜLLÜ H., AKÇAY A. O.
Journal of Innovative Education Studies , cilt.6, sa.1, ss.1-13, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20257. A mixed method quasi-experimental study on transforming preservice teachers’ mathematics anxiety and teaching self-efficacy beliefs
Cil O., AKÇAY A. O.
Journal of Mathematics Teacher Education
, cilt.28, sa.1, ss.179-209, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20248. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Kapsamında İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı’nın İncelenmesi
Kuzu O., Göçer V., Akçay A. O.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , cilt.41, ss.640-667, 2024 (TRDizin)
2024
20249. Case Studies: Pre-Service Mathematics Teachers’ Integration of Technology into Instructional Activities Using a Cognitive Demand Perspective
Akçay A. O.
Mathematics Teaching-Research Journal , cilt.16, sa.1, ss.238-266, 2024 (Scopus)
2024
202410. The Relationship Between 7th Grade Students' Autonomy Perceptions and Foreign Language Anxiety in Foreign Language Courses
Ay D., Akçay A. O.
Türk Akademik Yayınlar Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.70-97, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202411. İlkokul Mülteci Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Matematik Problem Çözme Sürecine Etkisi
Semercioğlu M. S., Akçay A. O., Mert B.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.19, sa.41, ss.1527-1548, 2024 (TRDizin)
2024
202412. Determining Digital Literacy Levels of Primary School Teachers
Korkmaz M., Akçay A. O.
JOURNAL OF LEARNING AND TEACHING IN DIGITAL AGE , cilt.9, sa.1, ss.1-16, 2024 (ESCI, TRDizin)
2023
202313. A comprehensive investigation of cyberbullying and cyber victimization among secondary school students
Gullu H., Karahan E., Akçay A. O.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.28, sa.10, ss.12633-12650, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
202314. İlkokul Matematik Eğitimine Yönelik Geliştirilen STEM Etkinliği ve Uygulamaya Dair Öğrenci Görüşleri
Ardıç F., Akçay A. O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.1604-1650, 2023 (TRDizin)
2023
202315. A Phenomenological Study of First-Year Primary School Teachers’ Experiences during the Pandemic Era
AKÇAY A. O., BOZAN M. A., KARAHAN E.
Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.34-50, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202316. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİĞE İLİŞKİN İNANÇLARININ BELİRLENMESİ
Güllü H., Akçay A. O.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.1008-1023, 2023 (TRDizin)
2023
202317. Design-Based Natural Disaster Education Practices for Primary School Teachers
AKÇAY A. O., KARAHAN E., BOZAN M. A., ARDIÇ F., Garan Ö.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH , cilt.9, sa.2, ss.146-161, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202318. AN INVESTIGATION OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ CRITICAL THINKING DISPOSITIONS AND DECISION-MAKING SKILLS
KARAHAN E., BOZAN M. A., AKÇAY A. O., AKÇAY İ. M.
International Journal of Educational Research Review , cilt.8, sa.2, ss.137-150, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202319. Effects of computer usage to support 4th grader mathematics learning: Comparative study
AKÇAY A. O.
Pedagogical Research
, cilt.8, sa.1, ss.1-8, 2023 (Scopus)
2022
202220. THE BELIEFS OF THE PRIMARY SCHOOL TEACHERS ABOUT MATHEMATICS: SCALE ADAPTATION STUDY
GÜLLÜ H., AKÇAY A. O.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, ss.363-375, 2022 (TRDizin)
2022
202221. Ortaokul Öğrencilerinin RGM Tasarımlarının İncelenmesi: Çılgın Makineler Yarışıyor
KARAHAN E., AKÇAY A. O., BOZAN A., Garan Ö., Doğaner Ş.
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.31-51, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202222. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ İLE FETEMM FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
GÜLLÜ H., AKÇAY A. O.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.1-15, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202223. Implementation of STEM Activities in Primary School 2nd Grade Free Activity Lesson: An Action Research
YAŞLIK İ., AKÇAY A. O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.1402-1442, 2022 (TRDizin)
2022
202224. The Relationship between Pre-service Primary School Teachers' Perception of 21st-Century Skills, Mathematical Literacy Self-Efficiency, and Financial Literacy Attitudes and Behaviors
AKÇAY A. O., SEMERCİOĞLU M. S., GÜLLÜ H.
Mimbar Sekolah Dasar
, cilt.9, sa.1, ss.81-97, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202225. The Analysis of Prospective Counselors' Instructional Designs to Develop Critical Thinking Skills
KARAHAN E., Bozan M. A., AKÇAY A. O.
EDUCATIONAL STUDIES-AESA
, cilt.58, sa.1, ss.95-113, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
202126. A Study of the Self-Efficacy of English Teachers for Educational Technology Standards
Arslan M., Hamzaçebioğlu H., AKÇAY A. O.
Osmangazi Journal of Educational Research , cilt.8, sa.2, ss.1-17, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202127. METAPHORIC PERCEPTIONS OF PRIMARY PRE-SERVICE TEACHERS TOWARDS MATHEMATİCS, MATHEMATICS TEACHING PROCESS AND MATHEMATICS TEACHING
AKÇAY A. O., ÇİL O.
3. Sektör Sosyal Ekonomi
, cilt.52, sa.3, ss.1798-819, 2021 (TRDizin)
2021
202128. THE EFFECT OF USING TECHNOLOGY IN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHING ON STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT: A META- ANALYSIS STUDY
AKÇAY A. O., KARAHAN E., BOZAN A.
FIRE: Forum for International Research in Education , cilt.7, sa.2, ss.1-21, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202129. The Effect of Using Technology in Primary School Math Teaching on Students’ Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
AKÇAY A. O., KARAHAN E., BOZAN M. A.
FIRE: Forum of International Research in Education , cilt.7, sa.2, ss.1-21, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202130. The Effects of Bringing Interesting Materials into the Classroom on 4th Grade Students’ Mathematics Achievement: A Comparative Study Using TIMSS Data
AKÇAY A. O., GÜVEN U.
Shanlax International Journal of Education , cilt.9, sa.4, ss.480-488, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202131. Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlikleri ve Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeyleri Arasındaki İlişki
AKÇAY A. O., SEMERCİOĞLU M. S.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.1223-1233, 2021 (TRDizin)
2021
202132. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET KULLANIMI ÖZ YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
Dikmen G., Akyıl E., AKÇAY A. O.
International Journal Of Leadership Training , ss.31-45, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202133. The Views of Pre-Service Elementary Teachers About Online and Traditional Peer Assessment
AKÇAY A. O., GÜVEN U., KARAHAN E.
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.8, sa.2, ss.409-422, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202134. Designing and implementing a STEM career maturity program for prospective counselors
KARAHAN E., KARA A., AKÇAY A. O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF STEM EDUCATION
, cilt.8, sa.1, 2021 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2021
202135. İlkokullarda Eğitim Gören Suriyeli Öğrencilerin Uyum Sürecinin İncelenmesi
BOZAN M. A., AKÇAY A. O., KARAHAN E.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.50, sa.1, ss.309-335, 2021 (Scopus, TRDizin)
2020
202036. AN EXAMINATION OF PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ PROBLEM-POSING SKILLS IN FRACTIONS
AKÇAY A. O., ARDIÇ F.
https://scholar.google.com.tr/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q=teknoloji&btnG= , cilt.25, sa.7, ss.108-119, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202037. Safe building design by small architects: A design activity developed for elementary mathematics course
AKÇAY A. O., KARAHAN E., KURTULUŞ A.
Elementary Education Online , cilt.19, sa.4, ss.40-49, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202038. Sınıf Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Pandemi Sürecindeki Çevrim İçi Öğrenme Deneyimlerinin İncelenmesi
KARAHAN E., BOZAN M. A., AKÇAY A. O.
Turkish Studies (Elektronik) , cilt.15, sa.4, ss.201-214, 2020 (TRDizin)
2020
202039. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
SEMERCİOĞLU M. S., AKÇAY A. O.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.217-224, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201940. Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi
AKÇAY A. O., KARAHAN E., TÜRK S.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.38-50, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201941. Elementary School Students Designing Engineering-Based Rube Goldberg Machine Projects: A Case Study
KARAHAN E., AKÇAY A. O., TİFTİKÇİ C.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.10, ss.296-318, 2019 (TRDizin)
2019
201942. Trends of Homework in Mathematics: Comparative Research Based on TIMSS Study
Guven U., Akcay A. O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.12, sa.1, ss.1367-1382, 2019 (ESCI, Scopus)
2018
201843. Multiple intelligences represented in fourth grade curriculum
AKÇAY A. O.
Osmangazi Journal ofEducationalResearch , cilt.5, sa.2, ss.8-23, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201844. Preservice Mathematics Teachers' Effective Use of Technology: Analyzing the Cognitive Demands of Technology-Based Instructional Activities
Akcay A. O., Boston M. D.
EDUCATING PROSPECTIVE SECONDARY MATHEMATICS TEACHERS: KNOWLEDGE, IDENTITY, AND PEDAGOGICAL PRACTICES
, ss.143-166, 2018 (SCI-Expanded)
2018
201845. Teachers reading status of literature recommended by the ministry of national education.
SEMERCİOĞLU M. S., AKÇAY A. O.
The Journal of Academic Social Science Studies. , cilt.70, ss.61-75, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201746. Ortaokul Matematı̇k Derslerı̇nde Stem Uygulamalarina Yönelı̇k Öğretmen Görüşlerı̇
KURTULUŞ A., AKÇAY A. O., KARAHAN E.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.354-360, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201747. An Investigation of Native and Nonnative English Speakers' Levels of Written Syntactic Complexity in Asynchronous Online Discussions
Mancilla R. L., Polat N., Akcay A. O.
APPLIED LINGUISTICS
, cilt.38, sa.1, ss.112-134, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201748. Instructional technologies and pre-service mathematics teachers’ selection of technology
AKÇAY A. O.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.7, ss.163-173, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201749. TEACHERS’ VIEWS ON STEM EDUCATIONIN SECONDARY MATHEMATICS CLASSES
KURTULUŞ A., AKÇAY A. O., KARAHAN E.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.6, sa.4, ss.354-360, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201550. Teachers’ attitudes toward using interactive boards
AKÇAY A. O., Arslan H., Güven U.
Middle Eastern African Journal of Educational Research , cilt.17, ss.22-30, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Teknoloji Kullanımına Yönelik Akademısyen Görüşleri: Türkiye ve Endonezya Örneği
Yusuf M., AKÇAY A. O.
3. International 21st Century Educational Research Congress, Burdur, Türkiye, 25 Nisan 2025, ss.18, (Özet Bildiri)
2025
20252. İlkokul Matematik Derslerindeki Görevlerin Bilişsel Talep Düzeylerinin İncelenmesi
Demirel Z., AKÇAY A. O.
3. International 21st Century Educational Research Congress, Burdur, Türkiye, 25 Nisan 2025, ss.147, (Özet Bildiri)
2025
20253. ÖĞRETMENLERİN YAPAY ZEKA TUTUMLARININ YARATICI DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNE ETKİSİ
DEMİR T., KÜÇÜKKAYA S., AKÇAY A. O.
VIII.INCES INTERNATIONAL SCIENCE CULTURE & EDUCATION CONGRESS, Türkiye, 01 Mayıs 2025, ss.11, (Özet Bildiri)
2025
20254. İLKOKUL 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİNDEN TOPLAMA YAPARKEN KULLANDIKLARI STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ
ARDIÇ F., AKÇAY A. O.
VIII.INCES INTERNATIONAL SCIENCE CULTURE & EDUCATION CONGRESS, Türkiye, 01 Mayıs 2025, ss.119, (Özet Bildiri)
2025
20255. İLKOKUL SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MOTİVASYON ALGILARININ DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERE GÖRE DEĞİŞİMİ VE SINIF İKLİMİNİN ROLÜ
DİZBAY M., ÇAĞAN N., MUTLU Ş., AKÇAY A. O.
VIII.INCES INTERNATIONAL SCIENCE CULTURE & EDUCATION CONGRESS, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2025, ss.112, (Özet Bildiri)
2023
20236. OPINIONS OF THIRD GRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS ON THE FLIPPED LEARNING MODEL USED IN SCIENCE LESSONS
Yalabık Sarı B., AKÇAY A. O.
International Computer and Instructional Technologies Symposium 2023, Eskişehir, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. A University-School Collaboration for Designing a School-Based STEM Initiative
KARAHAN E., AKÇAY A. O., BOZAN M. A.
ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20228. Developing Entrepreneurship Skills of 4th Grade Students on the Basis of STEM Activity
SARAÇLAR C., AKÇAY A. O.
20th INTERNATIONAL PRIMARY TEACHER EDUCATION SYMPOSIUM, Türkiye, 14 Kasım 2022, ss.223-224, (Özet Bildiri)
2022
20229. TOPLUMSAL CİNSİYET ALGISI İLE İLGİLİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE YAPILAN ARAŞTIRMALARI KONU ALAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ
Dündar A., AKÇAY A. O.
2nd International Conference on Education Studies, 21 - 22 Mayıs 2022, ss.44, (Özet Bildiri)
2022
202210. YLSY BURSU İLE EĞİTİM ALMIŞ ÖĞRETİM ELEMANLARININ DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ
KAFA F., AKÇAY A. O.
13th International Congress on New Trends in Education, 12 Mayıs 2022, ss.179, (Özet Bildiri)
2021
202111. İlkokul Matematik Dersine Yönelik STEM Etkinliği
ARDIÇ F., AKÇAY A. O.
10th International Online Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, Antalya, Türkiye, 29 Ekim 2021, ss.14, (Özet Bildiri)
2021
202112. Üstün Yetenekli 4. Sınıf Öğrencilerinin Çok Çözümlü Matematik Problemlerine Ürettikleri Stratejilerin İncelenmesi
BAĞDAT O., YANIK H. B., AKÇAY A. O., Mert O. S., Keklik A., Mert O. S., et al.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Üstün Yetenekli İkinci Sınıf Öğrencilerinin Ölçme Öğrenme Alanına Yönelik Problemlere Ürettikleri Çözümlerin Bilişsel Karmaşıklık Düzeylerinin İncelenmesi
AKÇAY A. O., YANIK H. B., BAĞDAT O., Mert O. S.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2020
202014. İlkokul Öğrencilerinin Stem Odaklı Tasarım Süreçlerindeki Deneyimleri Üzerine Bir DurumÇalışması
KARAHAN E., AKÇAY A. O., ARDIÇ F.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (E-Conference), Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.284, (Özet Bildiri)
2019
201915. İlköğretim matematik öğretim programındaki kazanımların temel becerilere göre incelenmesi
Karadayı E., Ardıç F., Sayar N., AKÇAY A. O.
2nd International Elementary Education Congress, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.154-163, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algılarının incelenmesi
AKÇAY A. O., Sayar N.
2nd International Elementary Education Congress, 23 - 27 Ekim 2019, ss.16-23, (Tam Metin Bildiri)
2019
201917. Investigation of elementary school teachers’ level of technology use in mathematics teaching
Sayar N., AKÇAY A. O.
V. Human and Civilization Congress From Past To Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.1181-1185, (Tam Metin Bildiri)
2019
201918. Öğretmen Adaylarının Okul-Dışı STEM Etkinlikleri Kapsamındaki Deneyimleri: Öğreniyorum - Öğretiyorum
KARAHAN E., AKÇAY A. O., ER N., BAYRAKDAR A.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201919. Okul Sonrası Kodlama Süreci İle İlkokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
TÜRK S., AKÇAY A. O., KARAHAN E.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201920. İlkokul Öğrencilerinin STEM Odaklı Proje Tasarımları: Bir Durum Çalışması
Tiftikçi C., KARAHAN E., AKÇAY A. O.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201921. Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının teknoloji kullanma durumları
AKÇAY A. O.
V. INES Human and Civilization Congress, 17 - 21 Nisan 2019
2019
201922. Okullarda Problem Çözme ve Tasarım Kültürünün Oluşturulması: PD-STEM Uygulamaları Atölyesi
KARAHAN E., AKÇAY A. O.
Eğitimde Değişim Konferansı, Konya, Türkiye, 20 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
201923. Designing an After School STEM Program for Elementary Students
KARAHAN E., AKÇAY A. O., ERBAŞ B., KIVANÇ N., KARACA M.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
201924. Elementary School Students’ Problem Solving Strategies in an After School STEM Club
KARAHAN E., AKÇAY A. O., Kıvanç N., Erbaş B., Karaca M.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201825. GeoGebra Kullanılarak Oluşturulan Matematiksel Görevlerin Bilişsel Talep Düzeylerinin İncelenmesi
AKÇAY A. O., EV ÇİMEN E.
The 27th International Congress on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1895-1902, (Tam Metin Bildiri)
2018
201826. Ödevler Tarih mi Oluyor?
GÜVEN U., AKÇAY A. O.
17. UluslararasıSınıf Öğretmenliği Sempozyumuna (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201727. Öğretmen adaylarının öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri.
Anılan H., Akçay A. O., Anagün Ş. S.
IV. International Eurasion Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Ortaokul Matematik Derslerinde StEM Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri
KURTULUŞ A., AKÇAY A. O., KARAHAN E.
6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, 26 - 28 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201729. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN STEM EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Anagün Ş. S., Akçay A. O., Bozan A.
II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. FARKLI BRANŞLARDAKİ ÖĞRETMENLERİN STEM ODAKLI ÖĞRETİM SÜREÇLERİ
KARAHAN E., AKÇAY A. O.
II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Farklı Branştaki Öğretmenlerin STEM Odaklı Öğretim Süreçleri Tasarımı
KARAHAN E., AKÇAY A. O.
Intermational Academic Research Congress, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201732. Öğretmen Adaylarının Matematik Etkinlikleri Planlarken Bilişsel Talep Seviyelerine Dikkat Etmesi: Durum Çalışması
AKÇAY A. O.
International Eurasian Educational research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1164-1165, (Özet Bildiri)
2017
201733. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri
ANILAN H., AKÇAY A. O., ANAGÜN Ş. S.
IVth International Eurasian Educational research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201734. High School Students’xx Cognitive Processes In Problem-Based Enginnering Design Tasks
AKÇAY A. O.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201735. Tasarım Temelli Öğretim: Geleceğin Okulunu Tasarlıyorum.
AKÇAY A. O., KARAHAN E.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2105-2107, (Özet Bildiri)
2017
201736. Elementary Level Pre-Service Teachers’ Selection Of Technological Tools In Their LessonActivities
AKÇAY A. O.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201737. Problem Odaklı Mühendislik Tasarım Görevlerinde 9. Sınıf öğrencilerinin Bilişsel Süreçleri
KARAHAN E., AKÇAY A. O.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201738. Tasarım Temelli Öğretim: Geleceğin Okulunu Tasarliyorum
AKÇAY A. O., KARAHAN E.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201639. TECHNOLOGY PROFESSIONAL DEVELOPMENT MATHEMATICS TEACHERS IN THE STATES
Gokbel E., AKÇAY A. O., Ayieko R.
the 38th annual meeting of theNorth American Chapter of the International Group for the Pyschology of Mathematics Education., 3 - 06 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2916
291640. TEACHERS REPORT FREQUENT INTERACTIONS WITH STUDENTS TO EVALUATE PROGRESS
AKÇAY A. O., Ayieko R., Gokbel E.
38th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Pyschology of Mathematics Education, Tuscon, Amerika Birleşik Devletleri, 03 Kasım 2916 - 06 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201641. ALGEBRA ACHIEVEMENT GAPS A COMPARATIVE STUDY ACROSS THE STATES OVER THE YEARS
Ayieko R., Gökbel E., AKÇAY A. O.
Proceedings of the 38th annual meeting of theNorth American Chapter of the International Group for the Pyschology of Mathematics Education., Tuscon, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Kasım 2016, ss.140-147, (Tam Metin Bildiri)
2016
201642. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI ÖĞRETİM FALİYETLERİNDEKİ BULUNAN GÖREVLERİN BİLİŞSEL İSTEM SEVİYELERİNE GÖRE NCELENMESİ
AKÇAY A. O.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.280, (Tam Metin Bildiri)
2016
201643. An examination of pre-service mathematics teachers’ integration of technology into instructional activities using a cognitive demand perspective.
AKÇAY A. O., Boston M.
13th International Congress on Mathematical Education (ICME-13), 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201644. Teachers Perspectives on Interactive Whiteboards for Teaching and Learning based Professional Development Program
AKÇAY A. O., Arslan H., SEMERCİOĞLU M. S.
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Mart - 26 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201645. An Examination of Pre Service Mathematics Teachers Levels of Technology Implementation
AKÇAY A. O., Boston M.
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 26 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201546. A Comparison Study of Fractions Content in Mathematics Textbooks From the United States and Turkey
AKÇAY A. O., Boston M.
American Educational Research Association (AERA), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 16 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201547. Elementary teachers’ perceptions of technology use in their classroom
AKÇAY A. O., ÜNLÜOL ÜNAL N., ARSLAN H.
roceedings of Society for Information Technology, Teacher Education International Conference, 01 Ocak 2015
2013
201348. Teaching and Learning Mathematics in Virtual Environments
Boston M., Kay Stein M., Kessler A., Henderson T., AKÇAY A. O.
The National Council of Teachers of Mathematics, Amerika Birleşik Devletleri, 17 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Foundational Education of Primary-Level Refugee Students: Advancing Fundamental Subject Knowledge
Semercioğlu S. (Editör), Akçay A. O. (Editör)
Springer Nature Switzerland Ag, Basel, 2025
2025
20252. Sustaining Mathematics Education in the AI Era: Opportunities, Challenges, and Future Directions
AKÇAY A. O., ÇİLİNGİR ALTINER E.
The Convergence of Mathematics and AI: A New Paradigm in Education, Mazı Ali, Editör, IGI Global Scientific Publishing, ss.263-288, 2025
2025
20253. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE EĞİLİMLER
Yalabık Sarı B., AKÇAY A. O.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ 2024 TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİNE UYGUN, YILDIZ NİHAL, TABARU ÖRNEK GİZEM, Editör, Vizetek Yayıncılık, ss.83-101, 2025
2025
20254. Enhancing Primary Refugee Students’ Problem-Solving Skills
AKÇAY A. O., Kalaycı Ö.
Foundational Education of Primary-Level Refugee Students Advancing Fundamental Subject Knowledge, SEMERCİOĞLU MUHAMMED SERHAT, AKÇAY AHMET OĞUZ, Editör, Springer Nature, ss.137-177, 2025
2025
20255. Stem Eğitiminde Yapay Zekâ
AKÇAY A. O., ÇİLİNGİR ALTINER E.
ETKİNLİK ÖRNEKLERİYLE EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARI, KARAKAŞ HAMDİ, BİRCAN MEHMET AKİF, Editör, Vizetek Yayıncılık, ss.179-192, 2025
2025
20256. Disiplinlerarası Bir Perspektif Olarak Tasarım Temelli Matematik Öğretimi
AKÇAY A. O., ÇİLİNGİR ALTINER E.
Matematik Eğitiminde Kesişimler ve Dönüşümler: Kuramdan Uygulamaya Disiplinlerarası Bir Bakış, BAŞ MURAT, Editör, Vizetek Yayıncılık, ss.53-68, 2025
2025
20257. TÜRKİYE MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE YAKLAŞIMLARI
ÇİL O., AKÇAY A. O.
ÜLKELERİN MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE YAKLAŞIMLARI, ÇİL OSMAN, AKÇAY AHMET OĞUZ, Editör, Vizetek Yayıncılık, ss.254-272, 2025
2024
20248. Preservice Primary School Teachers’ Experience of Place-Based Education: Porsuk River
Akçay A. O., Bozan M. A.
Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, Bahadır Namdar,Engin Karahan, Editör, Springer, London/Berlin , Basel, ss.61-75, 2024
2024
20249. Preservice Primary School Teachers’ Experience of Place-Based Education: Porsuk River
AKÇAY A. O., BOZAN M. A.
Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, NAMDAR BAHADIR, KARAHAN ENGİN, Editör, Springer Cham, ss.61-75, 2024
2023
202310. Countries’ Mathematics Curricula and Approaches
Kuzu O., Ev Çimen E., Arıcan M., Estomo R. T., Khoza S. B., Ayıeko R. A., et al.
Vizetek, Ankara, 2023
2023
202311. Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Yönelik İLKOKULLARDA METAVERSE ve DİJİTAL OYUNLAR
Akçay A. O. (Editör), Semercioğlu S. (Editör), Şimşek İ. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
2023
202312. MATEMATİK EĞİTİMİNDE EĞİTSEL ve DİJİTAL OYUNLAR
AKÇAY A. O., KORKMAZ M.
Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Yönelik İLKOKULLARDA METAVERSE ve DİJİTAL OYUNLAR, Akçay Ahmet Oğuz, Semercioğlu Serhat, Şimşek İrfan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.93-106, 2023
2023
202313. Matematik Odaklı STEM Eğitimi
AKÇAY A. O., ARDIÇ F.
STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Muhammet ÖZDEN, Şengül S. ANAGÜN, Editör, Vizetek, ss.41-60, 2023
2023
202314. Matematik Dersi Bağlamında Finansal Okuryazarlık Öğretimi: Matematiksel Modellemeden Yararlanma
YILMAZ İ., AKÇAY A. O.
Etkinlik Örnekleriyle Finansal Okuryazarlık Öğretimi, Bursu Sel, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.175-192, 2023
2023
202315. İlkokulda STEM Eğitimi
ÇİL O., AKÇAY A. O.
STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Muhammet ÖZDEN, Şengül S. ANAGÜN, Editör, Vizetek, Ankara, ss.175-192, 2023
2023
202316. MATHEMATICS CURRICULA AND APPROACHES IN TÜRKİYE
ÇİL O., AKÇAY A. O.
Countries’ Mathematics Curricula and Approaches, Akçay, Ahmet Oğuz; Çil, Osman, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.223-238, 2023
2021
202117. STEM Eğitmi Yaklaşımı
KARAHAN E., AKÇAY A. O.
İLKOKULDA FEN ÖĞRETİMİ, BİLİCAN Kader, ŞENLER, Burcu, Editör, Vizetek, ss.291-316, 2021
2021
202118. STEM Eğitimi Yaklaşımı
KARAHAN E., AKÇAY A. O.
İlkokulda Fen Öğretimi, Bilican Kader, Şenler Burcu, Editör, VizeTek Yayıncılık, Ankara, ss.291-316, 2021
2021
202119. Erken Çocuklukta Fen - Teknoloji - Mühendislik - Matematik (FeTeMM) Çalışmaları
Akçay A. O., Karahan E.
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN VE TEKNOLOJİ, Artun Hüseyin,Parlak Rakap Asiye, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.158-166, 2021
2021
202120. Erken Çocuklukta Fen - Teknoloji - Mühendislik - Matematik (FeTeMM) Çalışmaları
AKÇAY A. O., KARAHAN E.
Erken Çocuklukta Fen ve Teknoloji, Artun Hüseyin, Parlak Rakap Asiye, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.158-166, 2021
2021
202121. The Use of Augmented Reality Applications in Second Grade Mathematics Course: Students’ Knowledge of Shapes
Bozan M. A., Akçay A. O., Karahan E.
Designing, Deploying, and Evaluating Virtual and Augmented Reality in Education, Gokce Akcayir Epp Carrie Demmans, Editör, IGI Global, Vancouver, ss.220-241, 2021
2020
202022. MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ VE MATERYAL
AKÇAY A. O.
İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ, TOPTAŞ Veli, OLKUN Sinan, ÇEKİRDEKCİ Sıtkı, SARI MEhmet Hayri, Editör, VİZETEK, Ankara, ss.502-526, 2020
2020
202023. Ekran Okuma Stratejisi
AKÇAY A. O., KARAHAN E.
Okuduğunu Anlama Stratejileri, Kıroğlu Kasım, Editör, PEGEM, Ankara, ss.164-175, 2020
2019
201924. Building Technology Knowledge in a Secondary Mathematics Methods Course: Building Technology Knowledge
Ayieko R., Gökbel E., AKÇAY A. O.
Developing Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in the Digital Age, Niess, Margaret Louise, Editör, IGI Global, ss.24-46, 2019
2018
201825. Preservice Mathematics Teachers’ Effective Use of Technology: Analyzing the Cognitive Demands of Technology-Based Instructional Activities
AKÇAY A. O., Boston M.
Educating Prospective Secondary Mathematics Teachers, Strutchens, E. Marilyn Huang, Rongjin Potari, Despina Losano, Leticia, Editör, Springer, ss.143-166, 2018
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Sınıf Öğretmenlerinin Yapay Zeka Ve Teknoloji Destekli Mesleki Gelişim Eğitimi Uygulamalarının Öğrencilerin Afet Farkındalıklarına Yansımaları
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Akçay A. O. (Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Tasarım Temelli Doğal Afet Eğitimi Uygulamaları-II
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Akçay A. O. (Yürütücü)
2019 - 2022
2019 - 2022Üstün Yetenekli İlkokul Öğrencilerinin Matematiksel Görevleri Çözme Sürecinde Gösterdikleri Bilişsel Aktiviteleri Yansıtan Video Animasyon Örneklerinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 3001 - Başlangıç Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Yanık H. B.(Yürütücü), Akçay A. O.
2021 - 2021
2021 - 2021Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Tasarım Temelli Doğal Afet Eğitimi Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Akçay A. O. (Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021STEP- STEM to Environmental Problems
Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi
Doğaner Ş.(Yürütücü), Akçay A. O.
2019 - 2021
2019 - 2021PDR Lisans Öğrencilerine Yönelik STEM Kariyer Olgunluk Programı Tasarımı ve Uygulanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KARAHAN E. (Yürütücü), AKÇAY A. O.
2019 - 2020
2019 - 2020İlkokullar STEM ile Şekillenecek (II. Faz)
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Akçay A. O. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Sınıf, Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımla Desteklenmesi: STEM Uygulamaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇEMREK F., ANAGÜN Ş. S., KILIÇ Z., AKÇAY A. O., ANILAN B., KURTULUŞ A., et al.
2015 - 2015
2015 - 2015Mathematics-Science Partnership (MSP) Project
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Akçay A. O., Boston M.(Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014Examined the quality of mathematics curriculum offered by cyber schools and online instructional programs at the state and national level
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Akçay A. O., Boston M.(Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorGiresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2024
Ağustos 2024Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Türk Akademik Yayınlar Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2023
Mart 2023Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2023
Mart 2023Mathematics Teacher: Learning and Teaching PK–12
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Burslar
2007 - 2016
2007 - 2016