Prof. Dr. CAVİDE DEMİRCİ


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

87

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

10

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

41

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

10

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

76

Proje

6

Tez Danışmanlığı

36

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1999 - 2003

1999 - 2003

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1993 - 1996

1993 - 1996

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

1989 - 1993

1989 - 1993

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Doktora

Fen bilgisi öğretiminde etkin öğrenme yaklaşımının erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1996

1996

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Bölümü 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından Belirlenmesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2015 - 2018

2015 - 2018

Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2013 - 2015

2013 - 2015

Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2004 - 2013

2004 - 2013

Yrd. Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1996 - 2004

1996 - 2004

Araştırma Görevlisi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2011 - 2012

2011 - 2012

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2004 - 2007

2004 - 2007

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Karşılaştırmalı Eğitim

Uzmanlık Alan II Dersi

Eğitimde Güncel Tartışmalar

Uzmanlık Alan Dersi

EĞİTİMDE ETKİN ÖĞRENME YAKLAŞIMI

Lisansüstü Danışmanlık

UZMANLIK ALAN DERSİ

Eğitimde Güncel Tartışmalar

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Uzmanlık Alan Dersi

Öğrenci Merkezli Eğitim

SEMİNER

Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme

Uzmanlık Alan Dersi I

Uzmanlık Alan Dersi

Seminer

Lisansüstü Dnışmanlık

UZMANLIK ALAN DERSİ

TÜRKİYEDE ÇEVRE KİRLİLİĞİ

TÜRKİYEDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME

Dönem Projesi

Türkiye’xxde Öğretmen Yetiştirme

Fen Eğitiminde Yeni Yklaşımlar

Lisansüstü Danışmanlık

Öğrenci Merkezli Eğitim

Öğrenme Öğretme Sürecinin Teorik Temelleri

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Mikroöğretim

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Öğretim İlke ve Yöntemleri

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Karşılaştırmalı Eğitim

OKUL DENEYİMİ

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (46)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (36)

2000

2000

43. Eleştirel Düşünme

DEMİRCİ C.

Eğitim ve Bilim , cilt.25, sa.115, ss.3-9, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)

2000

2000

44. Yaratıcı Düşünce

DEMİRCİ C.

Dil Dergisi , sa.88, ss.5-13, 2000 (Hakemli Dergi)

2000

2000

45. Çoklu zeka

DEMİRCİ C.

Language Journal , sa.95, ss.5-18, 2000 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. English Learning Infacts: Experiences of Families

GÜVEN A., DEMİRCİ C.

15th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2022), Sevilla, İspanya, 7 - 09 Kasım 2022, ss.1280, (Özet Bildiri)

2018

2018

2. Eğitim Programları ve Öğretim Alanının İçerik Analizi ve Eğilimleri

DEMİRCİ C., İĞCİ G.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

3. Development of Language Engagement Scale

ORUÇ E., DEMİRCİ C.

International Conference on Social Science Research (ICONSR 2018), 5 - 09 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları

DEMİRCİ C., KAŞARCI İ.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Türk Öğretmen Eğitimi Sisteminde Aktif Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Betimsel Bir Araştırma

ERGİN H., DEMİRCİ C.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Application Examples and Student Views on Active LearningIntegrated With Art Branches.

Orak S., DEMİRCİ C.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017)., Türkiye, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

7. Fen ve Teknoloji Dersinin Öğretiminde Hacivat Karagöz Oyunun Öğrenci Başarısına Etkisi

DEMİRCİ C.

I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, ss.185-186, (Özet Bildiri)

2014

2014

8. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kuantum Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Görüşleri

DEMİRCİ C., Simge D. E.

VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.257-272, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

9. Öğretmen Adaylarının Kuantum Öğrenme Yaklaşımında Kullanılan Not Alma Tekniklerine İlişkin Görüşleri ve Uygulama Örnekleri

DEMİRCİ C., Simge D. E.

23. UlusalEğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.141, (Özet Bildiri)

2014

2014

10. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin İstasyon Tekniğine İlişkin Görüşleri

DEMİRCİ C., Simge D. E.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu(USOS), Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

11. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kuantum Öğrenme Yaklaşımına İlişlkin Görüşleri

DEMİRCİ C., Simge D. E.

VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

12. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kuantum Öğrenme Yaklaşımının Önemine ve Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşleri

DEMİRCİ C., Simge D. E.

EJER Congress Abstracts of Paper, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.442-443, (Özet Bildiri)

2010

2010

14. Constructing a philosophy prospective teachers opinions about constructivisim

DEMİRCİ C.

Social and Behavioral Sciences, Cairo, Mısır, 15 - 17 Ekim 2010, ss.278-285, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

15. Constructing a philosophy: prospective teachers' opinions about constructivism

DEMİRCİ C.

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

16. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Öğelerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

DEMİRCİ C., Merve Y.

8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

18. İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri

DEMİRCİ C., Aydın Ö.

Proceedings of International Conference on Educational Science ICES' 08, 23 - 25 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

19. Yaratıcı Düşünmeye Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi

DEMİRCİ C., Sinem Ö. K.

Proceedings of International Conference on Educational Science ICES' 08., Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

20. Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği

DEMİRCİ C.

XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002, (Özet Bildiri)

2002

2002

21. Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği

DEMİRCİ C.

XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002, (Özet Bildiri)

1999

1999

23. Etkin Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Başarısına Etkisi

DEMİRCİ C., DEMİREL Ö., Gürcü K., KORKMAZ H., Gül Ş.

VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)

1998

1998

24. İlköğretimde Başarı Testi Geliştirmeye Bir Örnek

DEMİRCİ C.

Eğitimde Yansımalar: IV. Cumhuriyet'in 75. Yılında İlköğretim 1. Ulusal Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Kasım 1998, (Tam Metin Bildiri)

1996

1996

25. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi

SORAN H., DEMİRCİ C., ATAV E.

II. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 06 Haziran 1996, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Active Learning in English Language Teaching: Bridging Theory and Practice

DEMİRCİ C., Yar K.

Current Studies in Social Sciences 2024, KIRAY SEYİT AHMET, ÇARDAK OSMAN, Editör, ISRES Publishing., Konya, ss.164-192, 2024

2022

2022

2. IMPACTS OF COVID-19 IN THE WORLD COUNTRIES

DEMİRCİ C., Beşir E., Zencir B.

CURRENT STUDIES IN SOCIAL SCIENCES 2022, Oya TUNABOYLU Özkan AKMAN, Editör, ISRES Publishing, International Society for Research in Education and Science, Konya, ss.120-138, 2022

2022

2022

3. Student Respond Systems (SRSs)

DEMİRCİ C., Şişman Y. S., Aras B.

Current Studies in Educational Disciplines 2022, Dr. Mustafa Tevfik Hebebci Oğuz Yılmaz, Editör, Published by ISRES Publishing, International Society for Research in Education and Science (ISRES), Konya, ss.119-144, 2022

2022

2022

4. IMPACTS OF COVID-19 ON TURKEY

DEMİRCİ C., Zencir B.

Current Studies in Health and Life Sciences 2022, Prof. Dr. Mehmet ÖZASLAN, Editör, ISRES Publishing, International Society for Research in Education and Science, Konya, ss.78-89, 2022

2021

2021

5. The Definition and Importance of Distance Education

Çoşkun İ., DEMİRCİ C.

Current Studies in Educational Disciplines 2021 , KIRAY S.A, Tomevska E., Editör, ISRES, Konya, ss.116-149, 2021

2020

2020

6. What is (not) Active Learning? How to Learn Actively?

DEMİRCİ C.

Research Highlights in Education and Science 2020, Sahin Idin, Editör, ISRES Publishing, Konya, ss.23-39, 2020

2016

2016

7. Dönüştürücü Sınıf: Stil 1 Yaklaşımını Uygulamak ve Bir Sınıf Topluluğu Oluşturmak

DEMİRCİ C.

Dönüştürücü Sınıf Yönetimi, Arı ASIM, Editör, EĞİTİM, Konya, ss.343-373, 2016

2015

2015

8. Çevre Eğitiminde Dil Kullanımı

DEMİRCİ C.

Unterrichtsplanung Planning of Instruction Öğretimin Planlanması, Hasan Coşkun / Fatih Yılmaz / Mehmet Emin Aksoy, Editör, Dağyeli Verlag, Berlin, ss.294-308, 2015

2014

2014

9. Gegenwartge Structur des Türkischen Nationalen Bildungssystem

DEMİRCİ C.

The Importance of Fairy Tales in Education, , Editör, Dağyeli Verlag, Berlin, ss.65-80, 2014

Desteklenen Projeler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 2