SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Sosyal Bilgilerde Öğretmen Eğitimi: Hizmet İçi Eğitimde İhtiyaç Analizi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.2, ss.947-982, 2023 (Hakemli Dergi)
What Geographical Skills do the International Geography Olympiad Aim to Measure? A Content Analysis of iGeo Questions
OSMANGAZİ JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.10, ss.173-198, 2023 (Hakemli Dergi)
TÜBİTAK ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ (2204-B) COĞRAFYA ARAŞTIRMA PROJELERİNİN BİLİMSEL ARAŞTIRMA BASAMAKLARI AÇISINDAN ANALİZİ
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.27, sa.47, ss.1-19, 2022 (Hakemli Dergi)
Pre-Service Teacher Education atEcological Footprint Awareness: Level ofClassroom Teacher Candidates
Osmangazi Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.1, ss.1-24, 2019 (Hakemli Dergi)
Orta Asya daki Zekâ ve Strateji Oyunları Destekli Öğretime DayalıUygulamaların Akademik Başarıya ve Tutuma Etkisi
ESTÜDAM Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-18, 2016 (Hakemli Dergi)
Coğrafya Öğretmenlerine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Tarihsel Bir Bakış 1923 2012
Marmara Coğrafya Dergisi
, cilt.27, sa.27, ss.41-57, 2013 (Hakemli Dergi)
Integrate geographic skills with active learning in geography a case of Turkey
Journal of Research and Didactics in Geography (J-READING)
, cilt.0, sa.1, ss.43-50, 2012 (Hakemli Dergi)
Challenges and Drivers in Front of the Geography Curriculum in Turkey
E-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences
, cilt.5, sa.4, ss.1966-1983, 2010 (Hakemli Dergi)
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCLERİN COĞRAFYA DERSİNE KARŞI EĞİİLMLERİ
Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi
, cilt.3, sa.14, ss.62-69, 2010 (Hakemli Dergi)
Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.33, ss.387-408, 2010 (Hakemli Dergi)
Turizm Coğrafyası Dersinin Coğrafi Algıya Etkisi Deneysel Bir Çalışma
Marmara Coğrafya Dergisi
, cilt.22, sa.22, ss.439-453, 2010 (Hakemli Dergi)
1992 Uluslararası Coğrafya Eğitimi Bildirgesi Ve Türkiye deki Yansımaları
Marmara Coğrafya Dergisi
, cilt.22, sa.22, ss.93-127, 2010 (Hakemli Dergi)
Ortaöğretim Coğrafya 11 Ders Kitabının Coğrafi Becerileri Gerçekleştirebilme Düzeyi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.305-320, 2010 (Hakemli Dergi)
Coğrafya Derslerini Yapılandırmak Aksiyon Eylem Araştırmasına Dayalı Bir Ders Tasarımı
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, cilt.21, sa.21, ss.184-218, 2010 (Hakemli Dergi)
Curriculum Reform in Turkey and A Case of Geography
Romanian Journal of Pedagogy
, cilt.58, sa.3, ss.111-125, 2010 (Hakemli Dergi)
Coğrafya Programının Öngördüğü Becerilere 9 Sınıf Ders Kitabında Erişi Düzeyi
Erzincan Üniversitesi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.51-66, 2009 (Hakemli Dergi)
Coğrafya Öğretmenlerinin Coğrafi Bilgi Sistemlerine CBS İlişkin Yaklaşımları
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.12, sa.22, ss.40-57, 2009 (Hakemli Dergi)
Göze Dağı Yalnızçam Dağları Kuzeybatısındaki Arsiyan Yaylasında Göller ve Yüzen Adalar
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.8, sa.40, ss.133-153, 2008 (Hakemli Dergi)
2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programının Uygulanma Düzeyi 9 Sınıf Programı Örneği
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.10, sa.19, ss.40-59, 2008 (Hakemli Dergi)
Erzurum Artvin Karayolu nda Uzundere Yusufeli Arası Doğal Afetlerin Kaya Düşmesi ve Çamur Seli Ulaşıma Etkileri
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, sa.33, ss.117-131, 2004 (Hakemli Dergi)
Trabzon daki Liselerde Coğrafya Öğretmenlerinin Etkili Öğretme ve Ders İşleme Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Doğu Coğrafya Dergisi
, cilt.8, sa.10, ss.21-41, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Analysis of Geographical Skılls In The Curriculum of Life Science Course
5th International Anatolian Scientific Research Congress, 21 - 23 Temmuz 2023
Analysis of the Achievements in the High School Geography Course Currıculum According to Map Skills
5th International Anatolian Scientific Research Congress, 21 - 23 Temmuz 2023
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Project Lily Pad Oyununa Göre Analizi
6th International CEO Communication, Economics, Organization & Social Sciences Congress, 16 - 18 Haziran 2023
Sosyal Bilgiler Dersinde Oyunlaştırma: Kazanımların MineCraft Oyununa Göre Nasıl Analizi’’
6. International CEO (Communication, Economics, Organization) Social Sciences Congress, 16 - 18 Haziran 2023
Uluslararası Coğrafya Olimpiyatlarının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Analizi
6. International CEO (Communication, Economics, Organization) Social Sciences Congress, 16 - 18 Haziran 2023
Coğrafya Eğitiminde Dijitalleşme’
6. International CEO (Communication, Economics, Organization) Social Sciences Congress, 16 - 18 Haziran 2023
Comparison of IQ Test Geography Questions with GeographyCurriculum for MoNE Special Talents
1st International Congress on Gifted Young Scientists Education, 20 - 22 Kasım 2020
Analysis of Activities in Geography Textbooks in Terms of theLevel of Gifted Students
1st International Congress on Gifted Young Scientists Education, 20 - 22 Kasım 2020
COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI: ULUSLARARASIKARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ
II. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ, 3 - 05 Ekim 2019
COĞRAFYA EĞİTİMİ NEREDE? ULUSLARARASI BİR PERSPEKTİF
II. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ, 3 - 05 Ekim 2019
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OYUNLAŞTIRMA DENEYİMLERİ
I. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ, 30 Ekim - 02 Kasım 2019
ÖĞRETMEN ADAYLARININ OYUNLAŞTIRMA TASARIM SÜREÇLERİNİN ANALİZİ:TÜRKİYE COĞRAFYASI VE JEOPOLİĞİTİ DERSİ ÖRNEĞİ
I. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ, 30 Ekim - 02 Kasım 2019
DOĞA OLAYLARINDA OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI OLARAK BİLİM MERKEZLERİ:SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖZÜNDEN ESKİŞEHİR BİLİM DENEY MERKEZİ ÖRNEĞİ
3. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ, 18 - 21 Nisan 2019
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDAKİ COĞRAFİ ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİ MERKEZLİLİK DÜZEYİ
3. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 18 - 21 Nisan 2019
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GERİ DÖNÜŞÜM KAVRAMINA YÜKLEDİKLERİ METAFORLAR
3. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 18 - 21 Nisan 2019
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA BECERİ TEMELLİ ETKİNLİKLERİN ANALİZİ
3. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 18 - 21 Nisan 2019
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ DEĞİŞİM VE SÜREKLİLİĞİ ALGILAMA BECERİLERİNİNASIL GELİŞTİREBİLİR?
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018
TÜRKİYE VE ÇEKYA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARINDA ÇEVRE EĞİTİMİ
2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA), 17 - 20 Ekim 2018
LİSE COĞRAFYA DERS KİTAPLARINDA GERİ DÖNÜŞÜM
I. InternationalGeography Education Symposium, 8 - 10 Kasım 2018
Coğrafya Öğretim Programları ve Ders Kitapları
I. InternationalGeography Education Symposium IGES 2018, 8 - 10 Kasım 2018
İLKOKUL VE ORTAOKUL DERS KİTAPLARINDA BİR DEĞER OLARAK GERİ DÖNÜŞÜM
2. ULUSLARARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU, 17 - 20 Ekim 2018
İlkokul Öğrencileri Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerilerini Nasıl Geliştirebilir?
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018
Liselerde Coğrafya ve Proje Tabanlı Öğrenme: TÜBİTAK Lise Projelerine Yönelik İçerik Analizi
TCK 75. KURULUŞ YILI ULUSLARARASI KONGRESİ, 8 - 10 Kasım 2017
TÜBİTAK LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİNDE İÇERİK VE NİTELİK
INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF EDUCATION AND VALUES, 5 - 08 Ekim 2017
İLKOKUL VE ORTAOKUL PROGRAMLARINDA BİR DEĞER OLARAK GERİ DÖNÜŞÜM
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), 5 - 08 Ekim 2017
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE ANALİZİ
INTERNATIONALCONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES 2017, 6 - 08 Nisan 2017
AWARENESS IN RECYLING BEHAVIORS OF CANDITATE TEACHERS: A STUDY OF SCALE DELOPMENT
INTERNATIONAL CONFERENCE ON RESEARCH IN EDUCATIONSCIENCE, 18 - 21 Mayıs 2017
THEMATICAL AND METHOLOGICAL TRENDS IN ” THIS MY PRODUCT” PROJECTS: CASE STUDY OF ESKIŞEHIR REGINAL FINAL COMPETITION
INTERNATIONAL CONFERENCE ON RESEARCH EDUCATION SCIENCE, 18 - 21 Mayıs 2017
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDAKİ ÇEVRE BİLİNCİ EĞİLİMİ
VI. ULUSLARARASISOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 4 - 06 Mayıs 2017
Üstün Yetenekli İlkokul Öğrencileriyle Akranlarının Çevre Tutumu Geliştirme Yollarındaki Eğilimler
International Talented And Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices, 4 - 06 Mayıs 2017
Güney Asya Ülkelerindeki Sanat Türleri Destekli Ölçme Değerlendirmenin İlkokuldaki Temel Derslere Yönelik Tutuma Etkisi
VII. International Congress on Research in Education (ICRE), 27 - 29 Nisan 2017
Developing Map Literacy of First Year University Students
EUROGEO Conference 2017, 2 - 03 Mart 2017
Where we are in Recycling Education? An Overview of Geography Curriculum and Textbooks in Turkey
EUROGEO Conference 2017, 2 - 03 Mart 2017
THE PERCEPTION OF EUROPE IN TURKISH GEOGRAPHY TEXTBOOKS
FIFTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON "GEOGRAPHICAL SCIENCES AND EDUCATION", 4 - 05 Kasım 2016
GEOGRAPHY TEACHERS SELF EFFICACY BELIEFS TOWARDS TEACHING GEOGRAPHY
FIFTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON "GEOGRAPHICAL SCIENCES AND EDUCATION", 4 - 05 Kasım 2016
IMPACTS OF IN SERVICE TRAINING ON THE PRACTICES OF GEOGRAPHY TEACHERS IN TURKEY
FIFTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON "GEOGRAPHICAL SCIENCES AND EDUCATION", 4 - 05 Kasım 2016
A New Concept in Turkish Tourism Floating Islands
33rd International Geographical Congress, 21 - 25 Ağustos 2016
Developing Map Skills by Geography Textbooks Case Study of Turkey
4th International Geography Symposium, 23 - 26 Mayıs 2016
Analysis of in Service Training Needs of Geography Teachers Case Study ofEskişehir
4th International Geography Symposium, 23 - 26 Mayıs 2016
ÇEVRE EĞİTİMİ DERSİNİN EKOLOJİK AYAK İZİNE ETKİSİ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARI ÖRNEĞİ
15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇEVRE VE ÇEVRE SORUNLARINA İLİŞKİN METAFORİKALGILARI
15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016
YÜZEY ŞEKİLLERİNİ ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN BESİN SANATIYLA DEĞERLENDİRİLMELERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016
DÜNYA NIN FARKLI ÜLKELERİNDEKİ GELENEKSEL OYUNLAR DESTEKLİ ÖĞRENMEYE DAYALIUYGULAMALARIN ÖĞRENCİLERİN BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL DURUMLARINA ETKİSİ
15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016
ÖĞRETİM MATERYALİ OLARAK PETROGLİFLERİN KULLANILMASININ SOSYAL BİLGİLER DERSİNE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016
Kitap Okudukça Yeryüzü Şekillerine ve Yerleşim Birimlerine Sanat ile Ulaşmanın Kitap Okumaya Yönelik Tutuma Etkisi
VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre ve Çevre Sorunlarına İlişkin Metaforik Algıları
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
Natural Events in Social Studies Curriculum for Primary Education and its Reflections in Textbooks in Turkey
International Conference for Teaching and Education (IJAS), BRÜKSEL, Belçika, 30 Haziran - 03 Temmuz 2015
Perception of Reception Protection and Asylum Process of Syrian Children Lessons from Painful Experience in Turkey
Children and Young People on the Move: Towards a more Precise Definition of their Best Interest, PORTOROZ, Slovenya, 19 - 20 Kasım 2015
Perception of Reception Protection and Asylum Process of Syrian Children Lessons from Painful Experiance in Turkey
International Conference Children and Young People on the Move: Towards a More Precise Definition of Their Best Interests, 19 - 20 Kasım 2015
Tendencies of Turkish Geography Textbooks in Environmental Education
4. International Conference on Geographical Sciences and Education, Shumen, Bulgaristan, 30 - 31 Ekim 2015
Sınıf O g retmenlerinin C evre Bilinci Gelis tirmede Kullandıkları Yo ntem ve Teknikler
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015
Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Bilinci Geliştirmede Kullandıkları Yöntem ve Teknikler
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015
Çevre Eğitimi Alanında Yapılmış Olan Tezlerin Tematik Açıdan İncelenmesi
23. Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014
Çevre Bilinci Oluşturmada Fen ve Teknoloji Ders Kitapları Bir İçerik Analizi
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014
Sürdürülebilir kalkınma için Türkiye’de ve dünyada çevre eğitimi çalışmaları
6. Ulusal Coğrafya Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010
Sosyal bilgiler programına göre öğrenci çalışma kitaplarının beceri ve değerleri gerçekleştirebilme düzeyi
I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Türkiye, 15 Kasım 2007 - 17 Kasım 2010
Kitap & Kitap Bölümleri
Çağdaş Sosyal Blgiler Eğitiminde Afetler ve Afet Eğitimi: Gerçeklerle yüzleşmenin yolu
Çağdaş Sosyal Bilgiler Öğretimi, Kaya Erdoğan, Tıkman Fatih, Bayram Hüseyin, Yıldırım Esat, Editör, vizetek, Ankara, ss.227-271, 2023
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Afetler Ve Afet Eğitimi: Gerçeklerle Yüzleşmenin Yolu
ÇAĞDAŞ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
(GÜNCEL KONU VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİYLE), Prof. Dr. Erdoğan KAYA Dr. Öğr. Üyesi Fatih TIKMAN Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin BAYRAM Dr. Öğr. Üyesi Esat YILDIRIM, Editör, VİZETEK YAYINCILIK, Ankara, ss.227-271, 2023
GEOGRAPHY TEACHER EDUCATION AND PROFESSIONALIZATION
Springer Nature, Berlin, 2022
LİSE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME-DEĞERLENDİRME VE YENİ NESİL SORU TİPLERİ
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2022
LEARNING FROM COMMON CONCERNS AND THE PATH AHEAD FOR GEOGRAPHY TEACHER EDUCATION AND PROFESSIONALISM
Geography Teacher Education and Professionalization, Artvinli Eyüp,Gryl Inga,Lee Jongwon,Mitchell Jerry, Editör, Springer Nature, Berlin, ss.303-316, 2022
WHY GEOGRAPHY TEACHER EDUCATION AND PROFESSIONALIZATION MATTER
Geography Teacher Education and Professionalization , Eyüp ARTVİNLİ,Inga GRYL,Jongwon LEE,Jerry MITCHELL, Editör, Springer Nature, Berlin, ss.4-15, 2022
UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR-1
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
IGU PROCEEDINGS OF GEOGRAPHICAL EDUCATION SESSIONS
IGU, İstanbul, 2021
UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR-2
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Coğrafya Bilimsel Araştırma Projeleri
Pegem Akademi, Ankara, 2021
COĞRAFYA EĞİTİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME
UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR-2, Eyüp Artvinli,Yavuz Değirmenci, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.120-150, 2021
COĞRAFİ SORGULAMA BECERİSİ
COĞRAFİ BECERİLER , Demirbaş Öztürk,Ç., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.81-140, 2020
TARİH VE COĞRAFYAYI NEDEN BİRLİKTE DÜŞÜNMELİYİZ?
TARİH BİLİMİ VE METODOLOJİSİ, Mehmet Yaşar ERTAŞ, Editör, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, ss.143-150, 2019
TARİH VE COĞRAFYAYI NEDEN BİRLİKTE DÜŞÜNMELİYİZ?
TARİH BİLİMİ VE METODOLOJİSİ, MEHMET YAŞAR ERTAŞ, Editör, İdeal Kültür Yayıncılık, ss.143-150, 2019
DEALING WITH GIS IN GEOGRAPHY CURRICULA: COMPARING PORTUGAL AND TÜRKIYE
Innovative Learning Geography in Europe: New Challenges for the 21st Century , Rafael de Miguel Gonzalez ve Karl Donert, Editör, Cambridge Scholar Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.121-140, 2014
Coğrafya da Öğretmen Eğitimi Hizmet Öncesi Hizmet İçi Eğitim İhtiyaç Analizi
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2010
BEŞERİ SİSTEMLER
Genel Coğrafya, Şahin Cemalettin, Editör, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.115-162, 2010
Beşeri Sistemler
Genel Coğrafya, Cemalettin ŞAHİN, Editör, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, ss.115-162, 2010