SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The Relationship Between 7th Grade Students' Autonomy Perceptions and Foreign Language Anxiety in Foreign Language Courses
Türk Akademik Yayınlar Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.70-97, 2024 (Hakemli Dergi)
İlkokul Matematik Eğitimine Yönelik Geliştirilen STEM Etkinliği ve Uygulamaya Dair Öğrenci Görüşleri
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.1604-1650, 2023 (Hakemli Dergi)
Design-Based Natural Disaster Education Practices for Primary School Teachers
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH
, cilt.9, sa.2, ss.146-161, 2023 (Hakemli Dergi)
AN INVESTIGATION OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ CRITICAL THINKING DISPOSITIONS AND DECISION-MAKING SKILLS
International Journal of Educational Research Review
, cilt.8, sa.2, ss.137-150, 2023 (Hakemli Dergi)
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ İLE FETEMM FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.1-15, 2022 (Hakemli Dergi)
Implementation of STEM Activities in Primary School 2nd Grade Free Activity Lesson: An Action Research
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.1402-1442, 2022 (Hakemli Dergi)
A Study of the Self-Efficacy of English Teachers for Educational Technology Standards
Osmangazi Journal of Educational Research
, cilt.8, sa.2, ss.1-17, 2021 (Hakemli Dergi)
THE EFFECT OF USING TECHNOLOGY IN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHING ON STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT: A META- ANALYSIS STUDY
FIRE: Forum for International Research in Education
, cilt.7, sa.2, ss.1-21, 2021 (Hakemli Dergi)
The Effect of Using Technology in Primary School Math Teaching on Students’ Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
FIRE: Forum of International Research in Education
, cilt.7, sa.2, ss.1-21, 2021 (Hakemli Dergi)
AN EXAMINATION OF PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ PROBLEM-POSING SKILLS IN FRACTIONS
https://scholar.google.com.tr/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q=teknoloji&btnG=
, cilt.25, sa.7, ss.108-119, 2020 (Hakemli Dergi)
Safe building design by small architects: A design activity developed for elementary mathematics course
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.4, ss.40-49, 2020 (Scopus)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.217-224, 2020 (Hakemli Dergi)
Multiple intelligences represented in fourth grade curriculum
Osmangazi Journal ofEducationalResearch
, cilt.5, sa.2, ss.8-23, 2018 (Hakemli Dergi)
Teachers reading status of literature recommended by the ministry of national education.
The Journal of Academic Social Science Studies.
, cilt.70, ss.61-75, 2018 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Matematı̇k Derslerı̇nde Stem Uygulamalarina Yönelı̇k Öğretmen Görüşlerı̇
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.4, ss.354-360, 2017 (Hakemli Dergi)
TEACHERS’ VIEWS ON STEM EDUCATIONIN SECONDARY MATHEMATICS CLASSES
Journal of Research in Education and Teaching
, cilt.6, sa.4, ss.354-360, 2017 (Hakemli Dergi)
Instructional technologies and pre-service mathematics teachers’ selection of technology
Journal of Education and Practice
, cilt.8, sa.7, ss.163-173, 2017 (Hakemli Dergi)
Teachers’ attitudes toward using interactive boards
Middle Eastern African Journal of Educational Research
, cilt.17, ss.22-30, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
A University-School Collaboration for Designing a School-Based STEM Initiative
ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023
Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algılarının incelenmesi
2nd International Elementary Education Congress, 23 - 27 Ekim 2019, ss.16-23
İlköğretim matematik öğretim programındaki kazanımların temel becerilere göre incelenmesi
2nd International Elementary Education Congress, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.154-163
Investigation of elementary school teachers’ level of technology use in mathematics teaching
V. Human and Civilization Congress From Past To Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.1181-1185
Okul Sonrası Kodlama Süreci İle İlkokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
İlkokul Öğrencilerinin STEM Odaklı Proje Tasarımları: Bir Durum Çalışması
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
Öğretmen Adaylarının Okul-Dışı STEM Etkinlikleri Kapsamındaki Deneyimleri: Öğreniyorum - Öğretiyorum
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının teknoloji kullanma durumları
V. INES Human and Civilization Congress, 17 - 21 Nisan 2019
Okullarda Problem Çözme ve Tasarım Kültürünün Oluşturulması: PD-STEM Uygulamaları Atölyesi
Eğitimde Değişim Konferansı, Konya, Türkiye, 20 Nisan 2019
Elementary School Students’ Problem Solving Strategies in an After School STEM Club
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019
Ödevler Tarih mi Oluyor?
17. UluslararasıSınıf Öğretmenliği Sempozyumuna (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018
Öğretmen adaylarının öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri.
IV. International Eurasion Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Ortaokul Matematik Derslerinde StEM Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri
6thWorld Congresson Educational andInstructional StudiesWCEIS - 2017, 26 - 28 Kasım 2017
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN STEM EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
FARKLI BRANŞLARDAKİ ÖĞRETMENLERİN STEM ODAKLI ÖĞRETİM SÜREÇLERİ
II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017
Farklı Branştaki Öğretmenlerin STEM Odaklı Öğretim Süreçleri Tasarımı
Intermational Academic Research Congress, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri
IVth International Eurasian Educational research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Tasarım Temelli Öğretim: Geleceğin Okulunu Tasarlıyorum.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2105-2107
High School Students’xx Cognitive Processes In Problem-Based Enginnering Design Tasks
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017
Elementary Level Pre-Service Teachers’ Selection Of Technological Tools In Their LessonActivities
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017
Tasarım Temelli Öğretim: Geleceğin Okulunu Tasarliyorum
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
Problem Odaklı Mühendislik Tasarım Görevlerinde 9. Sınıf öğrencilerinin Bilişsel Süreçleri
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
TEACHERS REPORT FREQUENT INTERACTIONS WITH STUDENTS TO EVALUATE PROGRESS
38th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Pyschology of Mathematics Education, Tuscon, Amerika Birleşik Devletleri, 03 Kasım 2916 - 06 Kasım 2016
TECHNOLOGY PROFESSIONAL DEVELOPMENT MATHEMATICS TEACHERS IN THE STATES
the 38th annual meeting of theNorth American Chapter of the International Group for the Pyschology of Mathematics Education., 3 - 06 Kasım 2016
MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLADIKLARI ÖĞRETİM FALİYETLERİNDEKİ BULUNAN GÖREVLERİN BİLİŞSEL İSTEM SEVİYELERİNE GÖRE NCELENMESİ
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.280
An examination of pre-service mathematics teachers’ integration of technology into instructional activities using a cognitive demand perspective.
13th International Congress on Mathematical Education (ICME-13), 24 - 31 Temmuz 2016
Teachers Perspectives on Interactive Whiteboards for Teaching and Learning based Professional Development Program
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Mart - 26 Haziran 2016
Elementary teachers’ perceptions of technology use in their classroom
roceedings of Society for Information Technology, Teacher Education International Conference, 01 Ocak 2015
Teaching and Learning Mathematics in Virtual Environments
The National Council of Teachers of Mathematics, Amerika Birleşik Devletleri, 17 Nisan 2013
Kitap & Kitap Bölümleri
MATHEMATICS CURRICULA AND APPROACHES IN TÜRKİYE
Countries’ Mathematics Curricula and Approaches, Akçay, Ahmet Oğuz; Çil, Osman, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.223-238, 2023
Matematik Odaklı STEM Eğitimi
STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Muhammet ÖZDEN, Şengül S. ANAGÜN, Editör, Vizetek, ss.41-60, 2023
Matematik Dersi Bağlamında Finansal Okuryazarlık Öğretimi: Matematiksel Modellemeden Yararlanma
Etkinlik Örnekleriyle Finansal Okuryazarlık Öğretimi, Bursu Sel, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.175-192, 2023
MATEMATİK EĞİTİMİNDE EĞİTSEL ve DİJİTAL OYUNLAR
Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Yönelik İLKOKULLARDA METAVERSE ve DİJİTAL OYUNLAR, Akçay Ahmet Oğuz, Semercioğlu Serhat, Şimşek İrfan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.93-106, 2023
İlkokulda STEM Eğitimi
STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Muhammet ÖZDEN, Şengül S. ANAGÜN, Editör, Vizetek, Ankara, ss.175-192, 2023
STEM Eğitmi Yaklaşımı
İLKOKULDA FEN ÖĞRETİMİ, BİLİCAN Kader, ŞENLER, Burcu, Editör, Vizetek, ss.291-316, 2021
Erken Çocuklukta Fen - Teknoloji - Mühendislik - Matematik (FeTeMM) Çalışmaları
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN VE TEKNOLOJİ, Artun Hüseyin,Parlak Rakap Asiye, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.158-166, 2021
STEM Eğitimi Yaklaşımı
İlkokulda Fen Öğretimi, Bilican Kader, Şenler Burcu, Editör, VizeTek Yayıncılık, Ankara, ss.291-316, 2021
Erken Çocuklukta Fen - Teknoloji - Mühendislik - Matematik (FeTeMM) Çalışmaları
Erken Çocuklukta Fen ve Teknoloji, Artun Hüseyin, Parlak Rakap Asiye, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.158-166, 2021
Ekran Okuma Stratejisi
Okuduğunu Anlama Stratejileri, Kıroğlu Kasım, Editör, PEGEM, Ankara, ss.164-175, 2020
MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ VE MATERYAL
İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ, TOPTAŞ Veli, OLKUN Sinan, ÇEKİRDEKCİ Sıtkı, SARI MEhmet Hayri, Editör, VİZETEK, Ankara, ss.502-526, 2020
Building Technology Knowledge in a Secondary Mathematics Methods Course: Building Technology Knowledge
Developing Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in the Digital Age, Niess, Margaret Louise, Editör, IGI Global, ss.24-46, 2019
Preservice Mathematics Teachers’ Effective Use of Technology: Analyzing the Cognitive Demands of Technology-Based Instructional Activities
Educating Prospective Secondary Mathematics Teachers, Strutchens, E. Marilyn Huang, Rongjin Potari, Despina Losano, Leticia, Editör, Springer, ss.143-166, 2018