Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2005 - 2009
2005 - 2009Doktora
University of Wisconsin - Madison, School of Education, Rehabilitation Psychology and Special Education, Amerika Birleşik Devletleri
2004 - 2005
2004 - 2005Yüksek Lisans
University of Wisconsin - Madison, School of Education, Rehabilitation Psychology and Special Education, Amerika Birleşik Devletleri
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Evaluating the impact of motivation to read on reading gains for struggling adolescent readers with and without specific learning disabilities
University of Wisconsin - Madison, School of Education, Department of Rehabilitation Psychology and Special Education
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2011 - 2014
2011 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2010 - 2011
2010 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2009 - 2010
2009 - 2010Araştırma Görevlisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2006 - 2009
2006 - 2009Araştırma Görevlisi
University of Wisconsin - Madison, School Of Education, Rehabilitation Psychology And Special Education
2004 - 2005
2004 - 2005Okutman
University of Wisconsin - Madison, Languages And Cultures Of Asia
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2017 - 2018
2017 - 2018Enstitü Müdür Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2012 - 2018
2012 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2012 - 2018
2012 - 2018Bölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2003
2001 - 2003Sınıf Öğretmeni
Kırıkkale İli Bahşili İlçesi Büyük Sarıkaya İlköğretim Okulu, Sınıf Öğretmeni
Verdiği Dersler
Doktora
DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
DOKTORA YETERLİK
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KONULAR
SEMİNER
UZMANLIK ALAN DERSİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ARAŞTIRMALARI
Yüksek Lisans
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE TANI VE DEĞERLENDİRME
DÖNEM PROJESİ
BÜTÜNLEŞTİRMEDE DESTEK HİZMETLER
KAYNAK TARAMA VE RAPOR HAZIRLAMA
UZMANLIK ALAN DERSİ
BÜTÜNLEŞTİRMENİN TARİHİ VE YASAL MEVZUAT
YÜKSEK LİSANS TEZİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE AKICI OKUMA STRATEJİLERİ
SEMİNER
ÖZEL EĞİTİMDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİ
OKUMA AKICILIĞININ GELİŞTİRİLMESİ
Lisans
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İÇİN ÖĞRENME STRATEJİLERİ(B)
ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM
ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ (II. öğretim)
OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ(A)
ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ(B)
ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞR.TEK.VE MAT.TAS.I
ÖZEL EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
OKUMA GÜÇLÜĞÜ:TANILAMA VE MÜDAHALE
ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İÇİN ÖĞRENME STRATEJİLERİ(A)
ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞR.TEK.VE MAT.TAS.II
ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI I
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK(A)
ÖZEL EĞİTİM (SINIF ÖĞRETMENLİĞİ I. ÖĞRETİM)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK(B)
ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME(A)
ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME(B)
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM (II. öğretim)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE AKADEMİK OLMAYAN BEC.DES.
ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME
ÖZEL EĞİTİM (İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ)
ZİHİN ENGELLİLER VE EĞİTİMİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK
İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ZİHİN ENGELLİLERE İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI
ÖZEL EĞİTİM
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
Zihin yetersizliği olan öğrencilere cinsel istismarı önlemeye yönelik teknoloji destekli eğitimin etkileri
Melekoğlu M. A. (Danışman)
Ö.ÜNLÜ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Okumayı geliştirme programının (OGEP) özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin okuma becerileri ve motivasyonları üzerindeki etkililiği
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
Ö.SULTAN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE TEKRARLI OKUMA VE GÖRSEL ANLAMA PROGRAMININ (TOGAP) ETKİLİLİĞİ
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
E.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bellek destekleyici stratejilerden anahtar sözcük stratejisinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin ilkokul fen kavramlarını öğrenmesine etkisi
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
N.ARACI(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Öz düzenlemeli strateji geliştirme modeli temelinde şekillendirilen öğretim paketinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin öykü yazma becerilerine etkisi
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
K.ÖĞÜLMÜŞ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Özel Öğrenme Güçlüğü olan İlkokul Öğrencilerinin Sayı Algısına Yönelik Geliştirilen Matematik Destek Programının Etkisinin İncelenmesi
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
E.TUĞRUL(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Öz-Düzenlemeli Strateji Gelişimi Modeline Dayalı Bir Strateji Paketinin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Hikâye Edici Metin Yazma Becerisine Etkisi
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
Ö.İLKER(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Bilim ve sanat merkezlerinin eğitim programlarının öğrenci görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
E.KAYIŞDAĞ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Akıcı okuma ve okuduğunu anlama destek eğitim programının (Oka2dep) özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerine etkisi
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
B.GÖRGÜN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
İşitme yetersizliği olan öğrencilere kaynaştırma ortamlarında uygulanan akıcı okuma çalışmalarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi
MELEKOĞLU M. A. (Danışman)
T.TUTUK(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Effectiveness of the Repeated Reading and Visual Comprehension Program (TOGAP) in Developing Reading Comprehension Skills of Students with Specific Learning Disabilities
Yılmaz E., MELEKOĞLU M. A.
Reading and Writing Quarterly
, cilt.40, sa.5, ss.413-435, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama Performanslarının İncelenmesi
N. A., Melekoğlu M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.1583-1599, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Determination of employment-related social skills in the service sector for individuals with intellectual disabilities
Akdemir B., MELEKOĞLU M. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Response to Intervention: What do Elementary School Teachers of Students with Specific Learning Disabilities in Inclusive Classrooms in Türkiye Know?
MELEKOĞLU M. A., SAĞLAM AK A., KAYA S., Ballıoğlu M.
Psycho-Educational Research Reviews Journal , cilt.12, sa.1, ss.151-170, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Impact of a mnemonic strategy on learning science concepts for middle school students with specific learning disabilities
Aracı N., Melekoğlu M. A., Çetin M. E.
Learning Disabilities: A Contemporary Journal
, cilt.21, sa.1, ss.69-85, 2023 (Scopus)
2023
20236. A special call from inclusive classroom teachers of Turkish students with specific learning disabilities (SLD): “I don’t want them to dissappear!”
Balıkçı Ö. S., Melekoğlu M. A.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2023, sa.33, ss.198-215, 2023 (ESCI, TRDizin)
2022
20227. Özel Öğrenme Güçlüğünde Erken Müdahale ve Erken Tanı: Müdahaleye Tepki Modeli
KAYA S., SAĞLAM AK A., MELEKOĞLU M. A.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.236, ss.3679-3692, 2022 (Scopus, TRDizin)
2022
20228. Developing a Reading Comprehension Support Program for Primary School Students with Specific Learning Disabilities
YILMAZ E., MELEKOĞLU M. A.
International Journal of Progressive Education , cilt.18, sa.4, ss.75-89, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Effects of Reading Fluency and Comprehension Supplemental Education Program (OKA(2)DEP) on Reading Skills of Students with Specific Learning Disabilities
Görgün B., MELEKOĞLU M. A.
READING & WRITING QUARTERLY
, cilt.38, sa.4, ss.297-322, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202210. A single-subject case study of twice exceptionality
Yenioğlu S., MELEKOĞLU M. A., Yılmaz Yenioğlu B.
Gifted Education International
, cilt.38, sa.2, ss.256-272, 2022 (Scopus)
2022
202211. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin, Ailelerinin ve Öğretmenlerinin Gözünden COVID-19 Salgınında Eğitim Süreci
GÖRGÜN B., BALIKÇI Ö. S., ÖĞÜLMÜŞ K., MELEKOĞLU M. A.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.51, sa.1, ss.237-272, 2022 (ESCI)
2021
202112. Türkiye'de Kaynaştırmadan Bütünleştirmeye Geçiş
ÜNAY E., MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.3, ss.663-681, 2021 (TRDizin)
2021
202113. İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik İşaret Dili Destekli Okuma Öğretimi Müdahalelerinin Kullanıldığı Araştırmaların İncelenmesi
TUTUK T., MELEKOĞLU M. A.
Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.930-940, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. İşitme yetersizliği olan öğrencilere yönelik işaret dili destekli okuma öğretimi müdahalelerinin kullanıldığı araştırmaların incelenmesi
TUTUK T., MELEKOĞLU M. A.
Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.930-940, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. The Impact of POW + C-SPACE Strategy on Story Writing Skills of Turkish Students with Specific Learning Disabilities
ÖĞÜLMÜŞ K., MELEKOĞLU M. A.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.16, sa.1, ss.287-305, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Oral Reading Skills and Comprehension Test-II (SOBAT (R)-II): Assessment of reading fluency and comprehension of Turkish students with specific learning disabilities
MELEKOĞLU M. A., ERDEN H. G., Cakiroglu O.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.41, sa.1, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202117. Educational Process of Families of Children with Special Needs from Diagnosis to Transition: Legal Regulations and Opinions on the Solution of Problems
BALIKÇI Ö. S., MELEKOĞLU M. A.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.20, sa.1, ss.1026-1037, 2021 (TRDizin)
2021
202118. Review of Studies for Twice Exceptional Individuals with Learning Disabilities and Giftedness
Yilmaz-Yenioglu B., MELEKOĞLU M. A.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.4, ss.999-1024, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202019. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Okuduğunu Anlama Becerileri Konusunda Gerçekleştirilmiş Araştırmaların İncelenmesi
YILDIZ M., MELEKOĞLU M. A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.3, ss.1274-1303, 2020 (TRDizin)
2020
202020. Early Signs of Specific Learning Disabilities in Early Childhood
Balikci Ö. S., MELEKOĞLU M. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.84-95, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
202021. ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERLE ETKİLEŞİM PROJESİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Melekoğlu M. A., Balıkçı Ö. S.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.29, sa.1, ss.136-148, 2020 (TRDizin)
2020
202022. Review of Studies on Teaching Science to Students with Specific Learning Disabilities
Karaer G., MELEKOĞLU M. A.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.789-818, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201923. İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERE KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA UYGULANAN AKICI OKUMA ÇALIŞMALARINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
TUTUK T., MELEKOĞLU M. A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.4, ss.1737-1759, 2019 (TRDizin)
2019
201924. Development of the Oral Reading Skills and Comprehension Test-II (SOBAT®-II) for Assessment of Turkish Children with Specific Learning Disabilities: Pilot Study Results
MELEKOĞLU M. A., ERDEN H. G., ÇAKIROĞLU O.
Journal of Educational Issues
, cilt.5, sa.2, ss.135-149, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201925. Alan Dışı Özel Eğitim Öğretmenlerinin Yeterliliklerine İlişkin Çalışmaların İncelenmesi
ÜNLÜ Ö., MELEKOĞLU M. A., ÜNLÜ E.
İlköğretim Online
, cilt.18, sa.4, ss.1609-1640, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201926. Evidence-based fluency interventions for elementary students with learning disabilities
MELEKOĞLU M. A.
European Journal of Education Studies , cilt.6, sa.5, ss.411-423, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201927. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Bir Okuma Destek Programının Geliştirilmesi
GÖRGÜN B., MELEKOĞLU M. A.
İlköğretim Online
, cilt.18, sa.2, ss.698-713, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201928. Türkiye’de Özel Öğrenme Güçlüğü Alanında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
GÖRGÜN B., MELEKOĞLU M. A.
Sakarya University Journal of Education , cilt.9, sa.1, ss.83-106, 2019 (TRDizin)
2019
201929. Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
KAYIŞDAĞ E., MELEKOĞLU M. A.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, ss.175-202, 2019 (TRDizin)
2019
201930. Psychometric evaluation of Turkish version of the Perceived Stress Scale with Turkish college students
Kaya C., Tansey T. N., Melekoglu M. A., Cakiroglu O., Chan F.
JOURNAL OF MENTAL HEALTH
, cilt.28, sa.2, ss.161-167, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
201831. Evaluation of the Status of Inclusive Education in Law and Practice in Turkey and the European Context (Kaynaştırma Eğitiminin Yasa ve Uygulamalardaki Durumunun Türkiye ve Avrupa Bağlamında Değerlendirilmesi)
Yılmaz E., MELEKOĞLU M. A.
Osmangazi Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.1, ss.1-17, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201832. Okuma Performansını Geliştirmede Bilgisayar Yazılımı Kullanımına Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ÇAKIROĞLU O., ÖZYURT Ö., MELEKOĞLU M. A., ÖZYURT H., BIYIK M., ÖZDEMİR C.
İlköğretim Online
, cilt.17, ss.336-346, 2018 (TRDizin)
2017
201733. Review of the Studies on Writing Skills of Students with Specific Learning Disabilities in Elementary Education
Ilker O., MELEKOĞLU M. A.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.3, ss.443-469, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
201634. Türkiye de Özel Eğitim Araştırmalarının İncelenmesi
Güner Yıldız N., Melekoğlu M. A., Tunç Paftalı A.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.15, sa.4, ss.1076-1089, 2016 (TRDizin)
2016
201635. Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaynaştırma Uygulamalarına ve Öğrenim Gördükleri Bölüme Bakışlarının Değerlendirilmesi
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.310-325, 2016 (TRDizin)
2016
201636. Kaynaştırma sınıflarındaki öğrencilerin derse katılım ve problem davranışlarının incelenmesi
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.42-56, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201637. Review of Studies on Physical Activities of Individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD)
Gorgun B., MELEKOĞLU M. A.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.17, sa.3, ss.347-376, 2016 (ESCI, TRDizin)
2015
201538. Effects of the Training Program about Recognizing Students and Identifying Problem Behaviors through Analyzing Students' Drawings on Teacher Implementations
Melekoğlu M., Tunç Paftalı A., Melekoğlu M. A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.181, ss.19-39, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201539. Stress and life satisfaction of Turkish college students
Kaya C., Tansey T., MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
College Student Journal , cilt.49, sa.2, ss.257-261, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201540. Dimensionality of the Turkish Version of the Self-Stigma of Seeking Help Scale: Results from Exploratory and Confirmatory Factor Analyses
Kaya C., Tansey T., Chan F., Bezyak J., MELEKOĞLU M. A., Cakiroglu O., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR THE ADVANCEMENT OF COUNSELLING
, cilt.37, sa.2, ss.105-116, 2015 (ESCI, Scopus)
2015
201541. Review of the studies about the use of Kinect in learning environments of individuals with special needs Kinect in özel gereksinimli bireylerle kullanımı ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
ÖĞÜLMÜŞ K., MELEKOĞLU M. A.
SDU International Journal of Educational Studies , cilt.2, sa.1, ss.27-37, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201542. Öğretmen adaylarının kaynaştırmayla ilgili olaylara bakışı
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.16, sa.1, ss.19-33, 2015 (TRDizin)
2015
201543. Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmayla İlgili Olaylara Bakışı
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.19-33, 2015 (TRDizin)
2014
201444. Statistical trends and developments within inclusive education in Turkey
Cakiroglu O., MELEKOĞLU M. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
, cilt.18, sa.8, ss.798-808, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201445. Characteristics of inclusive classrooms in Turkey
MELEKOĞLU M. A.
Journal of the International Association of Special Education , cilt.15, sa.2, ss.24-30, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201446. SPECIAL EDUCATION TODAY IN TURKEY
Melekoglu M. A.
SPECIAL EDUCATION INTERNATIONAL PERSPECTIVES: PRACTICES ACROSS THE GLOBE
, cilt.28, ss.529-557, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201447. Türkiye de Sınıf Yönetimi Kitaplarında Yetersizliği Olan Öğrencilere Bakış
GÜNER YILDIZ N., SAZAK PINAR E., MELEKOĞLU M. A.
İlköğretim Online , cilt.13, sa.1, ss.155-168, 2014 (TRDizin)
2013
201348. Examining the Impact of Interaction Project with Students with Special Needs on Development of Positive Attitude and Awareness of General Education Teachers towards Inclusion
Melekoglu M. A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.2, ss.1067-1077, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201349. Motivation to read: How does it change for struggling readers with and without disabilities?
Melekoglu M. A., Wilkerson K. L.
International Journal of Instruction
, cilt.6, sa.1, ss.77-88, 2013 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201250. Erken çocukluk döneminde sesli okumanın eğitsel gelişime etkisi
MELEKOĞLU M. A., MELEKOĞLU M.
Eğitimci Öğretmen Dergisi , ss.21-23, 2012 (Hakemsiz Dergi)
2012
201251. Reading Instruction in Secondary Day Treatment and Residential Schools for Youth With Emotional or Behavioral Disorders
Wilkerson K. L., Gagnon J. C., Melekoglu M. A., Cakiroglu O.
REMEDIAL AND SPECIAL EDUCATION
, cilt.33, sa.2, ss.78-88, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201252. The use of repeated reading in afterschool programs Improving outcomes for struggling elementary students with reading difficulties
MELEKOĞLU M. A., WILKERSON K. L.
British Journal of Arts and Social Sciences , cilt.8, sa.2, ss.127-139, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201153. Impact of Motivation to Read on Reading Gains for Struggling Readers With and Without Learning Disabilities
Melekoglu M. A.
LEARNING DISABILITY QUARTERLY
, cilt.34, sa.4, ss.248-261, 2011 (SSCI, Scopus)
2009
200954. Special education in Turkey
Melekoglu M. A., Cakiroglu O., Malmgren K. W.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.287-298, 2009 (SSCI, Scopus)
2007
200755. Peer supports as an alternative to individually assigned paraprofessionals in inclusive high school classrooms
Carter E. W., Sisco L. G., Melekoglu M. A., Kurkowski C.
RESEARCH AND PRACTICE FOR PERSONS WITH SEVERE DISABILITIES
, cilt.32, sa.4, ss.213-227, 2007 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Özel Öğrenme Güçlüğü ve Müdahaleye Tepki Modeli: Deneysel Araştırmaların Sistematik Derlemesi
SAĞLAM AK A., MELEKOĞLU M. A.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20222. Öz belirleme öğrenme modeline dayalı çok öğeli okuduğunu stratejileri müdahalesinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin, okuduğunu anlama ve ÖZBÖM bilgi düzeyine olan etkisi: Ön bulgular
SÖĞÜT D. A., MELEKOĞLU M. A.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20223. Lise Öğretmenlerinin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerinin Okul Yaşantılarına ve Beklentilere İlişkin Görüşleri
AKIN E., MELEKOĞLU M. A.
Uluslararası EJER Congress 2022, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20214. Yetersizliği olan ve olmayan bireylerin öz belirleme becerilerinin değerlendirilmesi: AIR öz belirlenim ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması
SÖĞÜT D. A., Uyanık H., MELEKOĞLU M. A., YALNIZ DİLCEN H.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20215. Özel eğitim alanında aile eğitimi ile ilgili gerçekleştirilmiş lisansüstü tez çalışmalarının gözden geçirilmesi
Pamuk H., MELEKOĞLU M. A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. Özel gereksinimi çocuklarla yapılan etkileşimli kitap okuma müdahalelerinin incelenmesi
Yenioğlu S., MELEKOĞLU M. A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20217. Duygu-davranış bozukluğu olan çocuklarla gerçekleştirilen müdahalelere ilişkin yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
AKIN E., MELEKOĞLU M. A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20218. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan ilk ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik uygulanan eğitsel müdahalelerin incelenmesi
Tunç Z., MELEKOĞLU M. A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin müdahale çalışmalarının incelenmesi
Iliman Güllühalı E., MELEKOĞLU M. A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202110. Eğitimde bütünleştirme alanındaki bilimsel araştırmaların bibliyometrik bir analizi (1975-2020)
İNCİ G., MELEKOĞLU M. A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202111. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarla fırsat öğretiminin kullanıldığı çalışmaların incelenmesi
İNCE G., MELEKOĞLU M. A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202112. Özel eğitimde robot kullanımı
Köse H., MELEKOĞLU M. A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
202013. Teknoloji destekli cinsel istismarı önleme programına ilişkin aile, öğretmen ve çocuk görüşleri [The points of view of parents, teachers and the children with intellectual disability towards technology supported sexual abuse prevention education]
Ünlü Ö., MELEKOĞLU M. A.
İzmir Demokrasi Üniversitesi 2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi – IDU-ICER 2020, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Aralık 2020, ss.98-99, (Özet Bildiri)
2020
202014. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için fen bilimleri öğretim uygulamaları
KARAER G., MELEKOĞLU M. A.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202015. Zihin yetersizliği olan çocuklara yönelik cinsel istismarı önleme programları [Sexual abuse prevention programs towards children with intellectual disabilities]
Ünlü Ö., MELEKOĞLU M. A.
Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi [Ankara International Congress on Scientific Research-II], Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mart 2020, ss.943-951, (Tam Metin Bildiri)
2020
202016. Zihin yetersizliği olan bir çocuğa cinsel istismardan korunma becerisinin öğretimi: Bir vaka çalışması [Teaching protection skill from sexual abuse to a child with intellectual disabilities: A case study]
Ünlü Ö., MELEKOĞLU M. A.
Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi [Ankara International Congress on Scientific Research-II], Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mart 2020, ss.952-959, (Tam Metin Bildiri)
2019
201917. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin ve Ailelerin Okuma Destek Programının Etkileri Konusundaki Görüşleri
BALIKÇI Ö. S., MELEKOĞLU M. A.
International Congress on Gifted and Talented Education (IGATE’19), Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.83-93, (Tam Metin Bildiri)
2019
201918. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin öykü yazma becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanan KDY+KOHESD öğretim paketi
ÖĞÜLMÜŞ K., MELEKOĞLU M. A.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201919. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİNÖYKÜ YAZMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK OLARAK HAZIRLANAN KDYKOHESD ÖĞRETİM PAKETi
ÖĞÜLMÜŞ K., MELEKOĞLU M. A.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bilimsel Programı, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201920. Müdahaleye Tepki Modeli: Tarihçesi ve Uygulamaları
MELEKOĞLU M. A., SAĞLAM AK A., KAYA S., Murat B.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201921. Bellek Destekleyici Stratejilerden Anahtar Sözcük Stratejisinin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin İlkokul Fen Kavramlarını Öğrenmesine Etkisi.
ARACI N., ELDENİZ ÇETİN M., MELEKOĞLU M. A.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
2019
201922. Üstun yetenekli çocuklarin eğitiminde hızlandırma uygulamasinin etkililiğini ve hızlandırmaya yönelik öğretmen göruşlerini değerlendiren çalışmalarin incelenmesi
KAYIŞDAĞ E., MELEKOĞLU M. A.
VI. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201923. Üstün yetenekli çocukların eğitiminde hızlandırma uygulamasının etkililiğini ve hızlandırmaya yönelik öğretmen görüşlerini değerlendiren çalışmaların incelenmesi
KAYIŞDAĞ E., MELEKOĞLU M. A.
VI. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.124-125, (Özet Bildiri)
2018
201824. Geçmişten Günümüze Ulusal Özel Eğitim Kongresi
MELEKOĞLU M. A., SÖNMEZ KARTAL M., MELEKOĞLU M., GENÇ TOSUN D., ÇATTIK E., TUNÇ PAFTALI A., et al.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.1-235, (Tam Metin Bildiri)
2018
201825. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için fen bilimleri eğitimi: Son on yıl içinde yapılan çalışmaların betimsel olarak incelenmesi
KARAER G., MELEKOĞLU M. A.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.47, (Özet Bildiri)
2018
201826. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde not tutma becerilerinin geliştirilmesi
Kılıç S., MELEKOĞLU M. A.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.151-152, (Özet Bildiri)
2018
201827. Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarına yönelik geliştirilen müdahale programlarının etkililiğini inceleyen araştırmaların betimsel analizi
Akdemir B., MELEKOĞLU M. A.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.95-96, (Özet Bildiri)
2018
201828. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların okuduğunu anlama becerilerine ilişkin çalışmaların incelenmesi
YILDIZ M., MELEKOĞLU M. A.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.172-173, (Özet Bildiri)
2018
201829. Özel öğrenme güçlüğü ve/veya dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrencilerde öz düzenleme stratejileri
Kılıç S., MELEKOĞLU M. A.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.150, (Özet Bildiri)
2018
201830. Alan dışı özel eğitim öğretmenlerinin ders verme yeterliliklerine ilişkin çalışmaların incelenmesi
Ünlü Ö., MELEKOĞLU M. A., ÜNLÜ E.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.136-137, (Özet Bildiri)
2018
201831. İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilere Kaynaştırma Ortamlarında Uygulanan Akıcı Okuma Çalışmalarına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
TUTUK T., MELEKOĞLU M. A.
10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.370, (Özet Bildiri)
2017
201732. Türkiye’de özel öğrenme güçlüğü alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
GÖRGÜN B., MELEKOĞLU M. A.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.98, (Özet Bildiri)
2017
201733. Türkiye’de Özel Öğrenme Güçlüğü Alanında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
Görgün B., MELEKOĞLU M. A.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2016
201634. Özel gereksinimli çocukların yasal hakları konusunda ailelerin farkındalıkları
BALIKÇI Ö. S., MELEKOĞLU M. A.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.19, (Özet Bildiri)
2015
201535. Attitudes towards reading expressed by Turkish elementary school students with learning disabilities
ÇAKIROĞLU O., MELEKOĞLU M. A.
World Congress on Special Needs Education (WCSNE-2015), Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2015
201536. A test development project for oral reading skills and reading comprehension of Turkish students with specific learning disabilities
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O., ERDEN H. G.
World Congress on Special Needs Education (WCSNE-2015), Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2014
201437. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların okuma becerilerini değerlendirmek için standart bir sesli okuma testi geliştirme projesi Pilot araştırma sonuçları
Melekoğlu M. A., Çakıroğlu O., Erden H. G., Kırbaş F., Tunç Paftalı A., Balıkçı Ö. S.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201438. Kaynaştırma sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamaları özyeterlikleri
MELEKOĞLU M. A., Artunç N.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
2014
201439. İlköğretimde kaynaştırma dersinin sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma uygulamaları özyeterliklerine ve kaynaştırmaya ilişkin görüşlerine etkisi
MELEKOĞLU M. A., Artunç N.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
2014
201440. Kaynaştırma sınıflarında okuma öğretiminin geliştirilmesi Akran destekli okuma stratejileri
Melekoğlu M. A., Tunç Paftalı A., Balıkçı Ö. S.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201441. Development of an oral reading assessment tool for students with specific learning disabilities in Turkey
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O., ERDEN H. G.
International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Temmuz 2014
2014
201442. Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler Alanyazına bir bakış
MELEKOĞLU M. A., Kırbaş F.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014
2014
201443. Implementation of response to intervention model for specific learning difficulties and reading problems in early childhood Müdahaleye yanıt modelinin özel öğrenme güçlüğü ve okuma problemlerine yönelik olarak erken çocukluk döneminde uygulanması
MELEKOĞLU M. A.
International Congress on Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
2013
201344. Comparison of the views of intellectual disability education teacher candidates towards inclusion
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
ISEI Regional Conference: Early Intervention to Promote Child Development and Mental Health: From Institutional Care to Family Environment, St. Petersburg, Rusya, 01 Temmuz 2013 - 03 Nisan 2014
2013
201345. Öğrencilerin tanınmasında ve problem davranışların belirlenmesinde resimlerin kullanılmasına yönelik eğitim programının öğretmen uygulamalarına etkisi
Melekoğlu M., Tunç Paftalı A., Melekoğlu M. A.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201346. Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerle etkileşim projesinin zihin engelliler öğretmenliği programında uygulanmasının değerlendirilmesi
MELEKOĞLU M. A., BALIKÇI Ö. S.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
2013
201347. İlkokul öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrenciler ve kaynaştırma konusunda görüşlerinin incelenmesi
MELEKOĞLU M. A., BALIKÇI Ö. S.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
2013
201348. İlkokul Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik düzeylerinin öğrenme güçlüğü olan öğrenciler açısından değerlendirilmesi
ÇAKIROĞLU O., DELİMEHMET DADA Ş., YANIK Ş., MELEKOĞLU M. A.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
2013
201349. Sosyal bilimler atıf indeksine giren Türk dergilerinde yayınlanan özel eğitim makalelerinin incelenmesi
Güner Yıldız N., Melekoğlu M. A., Tunç Paftalı A.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201350. Kaynaştırma sınıflarındaki öğrencilerin derse katılım ve problem davranışlarının incelenmesi Investigation of classroom participation and problem behaviors of students in inclusive classrooms
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, Sinop, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2013
2013
201351. Views of teacher candidates towards inclusion
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
5th International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013
2013
201352. Using Response Cards on the Active Participation and Correct Responses of Students With ID
ÇAKIROĞLU O., MELEKOĞLU M. A.
Council for Exceptional Children (CEC) 2013 Convention and Expo, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 3 - 06 Nisan 2013
2012
201253. Examining classroom management textbooks published in Turkey in terms of addressing individuals with disabilities
GÜNER YILDIZ N., SAZAK PINAR E., MELEKOĞLU M. A.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.906-910, (Tam Metin Bildiri)
2012
201254. Kaynaştırma sınıflarının özellikleri
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
2012
201255. Kaynaştırma sınıflarında öğretmen ve öğrenci davranışları arasındaki ilişki
GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
2012
201256. Okuma problemi olan öğrencilerin akıcı okuma becerilerini geliştirmede tekrarlı okuma müdahalesinin uygulanması
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
2012
201257. Tekrarlı okuma müdahalesinin okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerileri üzerine etkisi
MELEKOĞLU M. A.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
2012
201258. Sayılarla Türkiye de okul öncesi özel eğitim
ÇAKIROĞLU O., MELEKOĞLU M. A.
1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012
2012
201259. Erken çocukluk eğitiminde özel öğrenme güçlüğünün belirtileri ve erken müdahale sistemi olarak tanıma ve yanıt
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O., BALIKÇI Ö. S.
1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012
2011
201160. Okuma güçlüğü olan öğrenciler ve okuma motivasyonu üzerine bir araştırma
MELEKOĞLU M. A.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011
2011
201161. Engelli bireylerle ilgili toplumsal farkındalık eğitimi ve etkileri Pilot araştırma
MELEKOĞLU M. A., TUĞAY B. U., ÇITAK KARAKAYA İ., KARAKAYA M. G., TUĞAY N., NAZLI O., et al.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011
2011
201162. Farklı branşlardan öğretmen adayları için özel eğitim derslerinin etkililiğini geliştirmek amaçlı bir uygulama Özel gereksinimli öğrencilerle etkileşim projesi
MELEKOĞLU M. A.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011
2009
200963. Öğrenme yetersizliği olan öğrencilerin tanılanmasında müdahaleye yanıt verme modeli
MELEKOĞLU M. A.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009
2009
200964. Erken çocuklukta okuma yazma öğretiminin önemi
MELEKOĞLU M. A.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009
2009
200965. Improving fluency skills of struggling readers in after school programs
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
Council for Exceptional Children (CEC) 2009 Convention and Expo, Seattle, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Nisan 2009
2009
200966. After school programs The impact on reading achievement of struggling readers
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
Council for Exceptional Children (CEC) 2009 Convention and Expo, Seattle, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Nisan 2009
2008
200867. ABD de genel eğitim ortamındaki öğrencilerin özel eğitim ihtiyacının belirlenmesinde müdahaleye yanıt verme response to intervention modeli
MELEKOĞLU M. A., TAŞKAYA S. M., Bal T.
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008
2008
200868. Improving outcomes for struggling readers Utilizing repeated reading in after school programs
MELEKOĞLU M. A., AllenDeBoer R., Malmgren K.
Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008
2008
200869. Improving fluency for elementary readers Evidence from multiple intervention studies
Malmgren K., MELEKOĞLU M. A., Trezek B.
Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008
2008
200870. Collaboration and authorship trends in special education research 1975 to present
Carter E., ÇAKIROĞLU O., MELEKOĞLU M. A.
Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008
2008
200871. Programs for juveniles with special needs in correctional facilities International perspectives
Tubpun T., MELEKOĞLU M. A.
Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008
2007
200772. An effective approach to reading instruction in inclusive classrooms Peer assisted learning strategies
MELEKOĞLU M. A.
Annual Teacher Education Division (TED) Conference of Council for Exceptional Children (CEC), Milwaukee, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Kasım 2007
2007
200773. A critical reading skill for students with disabilities Fluency
MELEKOĞLU M. A.
Annual Teacher Education Division (TED) Conference of Council for Exceptional Children (CEC), Milwaukee, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Kasım 2007
2007
200774. History and development of special education in Turkey
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O., Malmgren K.
Council for Exceptional Children (CEC) 2007 Convention and Expo, Louisville, Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Nisan 2007
2007
200775. Single case designs in special education research Recent trends and contributions
ÇAKIROĞLU O., Carter E., MELEKOĞLU M. A., Schofield D., StantonChapman T.
Council for Exceptional Children (CEC) 2007 Convention and Expo, Louisville, Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Nisan 2007
Kitaplar
2022
20221. Özel Öğrenme Güçlüğü ve Matematik
MELEKOĞLU M. A.
Matematik Güçlüğü Diskalkuli Tanılama ve Müdahale, Melekoğlu, Macid Ayhan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-19, 2022
2021
20212. Tekrarlı okuma ve görsel anlama programı öğretmen kılavuzu
MELEKOĞLU M. A., YILMAZ E.
Pegem Akademi, Ankara, 2021
2021
20213. Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testi - II (SOBAT - II)
MELEKOĞLU M. A., ERDEN H. G., ÇAKIROĞLU O.
Vize Akademik, Ankara, 2021
2021
20214. Tekrarlı okuma ve görsel anlama programı öğrenci çalışma kitabı
MELEKOĞLU M. A., YILMAZ E.
Pegem Akademi, Ankara, 2021
2021
20215. Özel öğrenme güçlüğü ve yazma problemleri
MELEKOĞLU M. A.
Disgrafi - yazma güçlüğü: Tanılama ve müdahale, Melekoğlu Macid Ayhan, Öğülmüş Kürşat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-12, 2021
2021
20216. İlk Okuma Yazma Öğretimine Genel Bakış ve Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi.
MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.
Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-17, 2021
2021
20217. Türkçe öğretimi ve özel eğitim
MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021
2021
20218. İlk okuma yazma öğretimine genel bakış ve özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi
MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.
Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-17, 2021
2021
20219. Türkçe Öğretimi ve Özel Eğitim
MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021
2021
202110. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik Türkçe öğretim teknikleri/stratejileri
MELEKOĞLU M. A.
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.501-554, 2021
2021
202111. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik ilk okuma yazma öğretim teknikleri/ stratejileri
MELEKOĞLU M. A.
Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.305-342, 2021
2020
202012. Özel eğitime gereksinimi olan çocuklar için eğitsel oyunların uyarlanması
MELEKOĞLU M. A., MELEKOĞLU M.
İlkokul eğitiminde eğitsel oyunlar ve güncel uygulamalar, M. Alkış Küçükaydın, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.19-34, 2020
2019
201913. Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu hakkında yasal düzenlemeler
MELEKOĞLU M. A.
Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Melekoğlu, Macid Ayhan Sönmez Kartal, Mine, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.257-287, 2019
2019
201914. Özel eğitimde yasal düzenlemeler ve özel eğitim hizmetleri
MELEKOĞLU M. A.
Özel Eğitim, Melekoğlu Meral, Sönmez Kartal Mine, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.47-84, 2019
2019
201915. Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerde Dil Özellikleri
MELEKOĞLU M. A., BALIKÇI Ö. S.
Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, Funda Acarlar, Özlem Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.157-177, 2019
2019
201916. Özel öğrenme güçlüğüne giriş
MELEKOĞLU M. A.
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-33, 2019
2019
201917. Özel eğitimde ekip çalışması ve özel eğitim ortamları
MELEKOĞLU M. A.
Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.143-170, 2019
2019
201918. Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.87-108, 2019
2018
201819. SOBAT SESLİ OKUMA BECERİSİ VE OKUDUĞUNU ANLAMA TESTİ
MELEKOĞLU M. A., ERDEN H. G., ÇAKIROĞLU O.
METEKSAN, Ankara, 2018
2018
201820. Özel öğrenme güçlüğüne giriş
MELEKOĞLU M. A.
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-33, 2018
2018
201821. İletişim ve okuma-yazma arasındaki ilişki [The relationship between communication and literacy]
MELEKOĞLU M. A.
Ağır yetersizliği olan öğrencilere iletişim becerilerinin öğretimi [Teaching communication skills to students with severe disabilities], Melekoğlu Macid Ayhan, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.189-212, 2018
2018
201822. Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları ve en az sınırlandırılmış eğitim ortamı
MELEKOĞLU M. A.
Özel eğitimde bütünleştirme, Çitil Mahmut, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.21-39, 2018
2018
201823. Özel eğitimde ekip çalışması ve özel eğitim ortamları
MELEKOĞLU M. A.
Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.151-179, 2018
2018
201824. Özel öğrenme güçlüğünün nedenleri ve özellikleri
MELEKOĞLU M. A.
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Melekoğlı Macid Ayhan, Sak Uğur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.23-52, 2018
2018
201825. Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.87-108, 2018
2018
201826. Bütünleştirmenin Temelleri
OLÇAY GÜL S., MELEKOĞLU M. A., GÜMÜŞKAYA Ö., ATBAŞI Z., ARDIÇ A., KARABULUT A., et al.
Özel Eğitimde Bütünleştirme, Dr.Mahmut ÇİTİL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-20, 2018
2017
201727. Öğrenme Güçlüğü Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2017
2017
201728. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar
MELEKOĞLU M. A., BALIKÇI Ö. S.
Tüm Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitime Giriş, Asım ARI, Mine SÖNMEZ KARTAL, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.149-170, 2017
2017
201729. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş
MELEKOĞLU M. A.
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2017
2017
201730. Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ve Özellikleri
MELEKOĞLU M. A.
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Uğur SAK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.23-52, 2017
2017
201731. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş
MELEKOĞLU M. A.
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2017
2017
201732. Öğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2017
2016
201633. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLMA RİSKİ TAŞIYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2016
2016
201634. Özel Eğitimde Ekip Çalışması ve Özel Eğitim Ortamları
MELEKOĞLU M. A.
Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.151-179, 2016
2016
201635. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE GİRİŞ
MELEKOĞLU M. A.
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2016
2015
201536. Öğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri
MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2015
2015
201537. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş
MELEKOĞLU M. A.
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2015
2015
201538. Özel gereksinimli öğrencilerin ve geçerli eğitim dilini öğrenen (GEDÖ) öğrencilerin değerlendirilmesi
MELEKOĞLU M. A.
Sınıf içi değerlendirme Etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar Classroom assessment principles and practice for effective standards based instruction by J H McMillan, Arı Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.375-420, 2015
2014
201439. Special education today in Turkey
MELEKOĞLU M. A.
Special education international perspectives Practices across the globe, Rotatori A. F., Bakken J. P., Burkhardt S., Obiakor F. E., Sharma U., Editör, Emerald Group Publishing, ss.529-557, 2014
2013
201340. Özel grupları yönetme
MEMDUHOĞLU H. B., MELEKOĞLU M. A.
İlkokul öğretmenleri için sınıf yönetimi Classroom management for elementary teachers by C M Evertson E T Emmer, Aypay Ahmet, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.211-243, 2013
2010
201041. Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu, duygu/davranış bozukluğu
MELEKOĞLU M. A.
İlköğretimde Kaynaştırma, Diken İbrahim Halil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.89-118, 2010
Desteklenen Projeler
2022 - 2025
2022 - 2025Özel Öğrenme Güçlüğü Riski Olan İlkokul Öğrencilerinin Yaz Okuma Kayıplarının Önlenmesine Yönelik Bir Müdahale Programının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Çakıroğlu O.(Yürütücü), Melekoğlu M. A., Anılan H., Demiral H., Ünay E., Erdem R.
2019 - 2022
2019 - 2022
Technical Assistance for Increasing the Quality of the Special Education Services for Inclusive Education - Bütünleştirici Eğitim İçin Özel Eğitim Hizmetlerinin Kalitesinin Artırılması İçin Teknik Yardım (EuropeAid/139588/IH/SER/TR)
AB IPA Projesi
Melekoğlu M. A., Savran İ.
2018 - 2020
2018 - 2020Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Cinsel İstismarı Önlemeye Yönelik Teknoloji Destekli Eğitimin Etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
MELEKOĞLU M. A. (Yürütücü)
2017 - 2020
2017 - 2020Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesinde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Okumayı Geliştirme Programının (ESOGÜ OGEP) Etkililiğinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Melekoğlu M. A. (Yürütücü), Balıkçı Ö. S.
2014 - 2017
2014 - 2017Özel Öğrenme Güçlüğü Olan veya Özel Öğrenme Güçlüğü Riski Taşıyan Öğrencilerin Okuma Başarısını Artırmaya Yönelik Bir Bilgisayar Yazılımının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi
MELEKOĞLU M. A.
2013 - 2017
2013 - 2017Özel Gereksinimli Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi için Akran Destekli Okuma Stratejileri Modelinin Uyarlanması ve Kaynaştırma Sınıflarında Etkililiğinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
MELEKOĞLU M. A. (Yürütücü), TUNÇ PAFTALI A., GİRMEN P.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2017 - 2022
2017 - 2022