Prof. Dr. MACİD AYHAN MELEKOĞLU


EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Özel Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Melekoglu Macid Ayhan, Melekoglu Macid A.

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: mamelekoglu@ogu.edu.tr
Diğer E-posta: macidayhan@gmail.com
İş Telefonu: +90 222 239 3750 Dahili: 6872
Fax Telefonu: +90 222 229 3124
Web: https://avesis.ogu.edu.tr/mamelekoglu
Ofis: Eğitim Fakültesi A Blok Zemin Kat Oda: Z-39
Posta Adresi: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Meşelik Kampüsü Büyükdere Mah. Prof. Dr. Nabi AVCI Bulvarı No: 4 26040 Odunpazarı - ESKİŞEHİR

Metrikler

Yayın

172

Yayın (WoS)

23

Yayın (Scopus)

21

Atıf (WoS)

192

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

202

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

36

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

5

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

81

Proje

8

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2009

2005 - 2009

Doktora

University of Wisconsin - Madison, School of Education, Rehabilitation Psychology and Special Education, Amerika Birleşik Devletleri

2004 - 2005

2004 - 2005

Yüksek Lisans

University of Wisconsin - Madison, School of Education, Rehabilitation Psychology and Special Education, Amerika Birleşik Devletleri

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Evaluating the impact of motivation to read on reading gains for struggling adolescent readers with and without specific learning disabilities

University of Wisconsin - Madison, School of Education, Department of Rehabilitation Psychology and Special Education

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2014 - 2020

2014 - 2020

Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2011 - 2014

2011 - 2014

Yrd. Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2010 - 2011

2010 - 2011

Yrd. Doç. Dr.

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2009 - 2010

2009 - 2010

Araştırma Görevlisi

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2006 - 2009

2006 - 2009

Araştırma Görevlisi

University of Wisconsin - Madison, School Of Education, Rehabilitation Psychology And Special Education

2004 - 2005

2004 - 2005

Okutman

University of Wisconsin - Madison, Languages And Cultures Of Asia

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2017 - 2018

2017 - 2018

Enstitü Müdür Yardımcısı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

2012 - 2018

2012 - 2018

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2012 - 2018

2012 - 2018

Bölüm Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Akademi Dışı Deneyim

2001 - 2003

2001 - 2003

Sınıf Öğretmeni

Kırıkkale İli Bahşili İlçesi Büyük Sarıkaya İlköğretim Okulu, Sınıf Öğretmeni

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI

DOKTORA YETERLİK

ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KONULAR

SEMİNER

UZMANLIK ALAN DERSİ

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ARAŞTIRMALARI

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE TANI VE DEĞERLENDİRME

DÖNEM PROJESİ

BÜTÜNLEŞTİRMEDE DESTEK HİZMETLER

KAYNAK TARAMA VE RAPOR HAZIRLAMA

UZMANLIK ALAN DERSİ

BÜTÜNLEŞTİRMENİN TARİHİ VE YASAL MEVZUAT

YÜKSEK LİSANS TEZİ

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE AKICI OKUMA STRATEJİLERİ

SEMİNER

ÖZEL EĞİTİMDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER

EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİ

OKUMA AKICILIĞININ GELİŞTİRİLMESİ

Lisans

Lisans

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İÇİN ÖĞRENME STRATEJİLERİ(B)

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM

ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ (II. öğretim)

OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ(A)

ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ

ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ(B)

ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞR.TEK.VE MAT.TAS.I

ÖZEL EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

OKUMA GÜÇLÜĞÜ:TANILAMA VE MÜDAHALE

ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI

YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İÇİN ÖĞRENME STRATEJİLERİ(A)

ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞR.TEK.VE MAT.TAS.II

ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI I

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK(A)

ÖZEL EĞİTİM (SINIF ÖĞRETMENLİĞİ I. ÖĞRETİM)

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK(B)

ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME(A)

ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME(B)

YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM (II. öğretim)

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE AKADEMİK OLMAYAN BEC.DES.

ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME

ÖZEL EĞİTİM (İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ)

ZİHİN ENGELLİLER VE EĞİTİMİ

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK

İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ

KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ

ZİHİN ENGELLİLERE İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI

ÖZEL EĞİTİM

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (55)
SCI-E, SSCI, AHCI (14)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (22)
ESCI (8)
Scopus (21)
TRDizin (25)
Diğer Yayınlar (14)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Özel Öğrenme Güçlüğü ve Müdahaleye Tepki Modeli: Deneysel Araştırmaların Sistematik Derlemesi

SAĞLAM AK A., MELEKOĞLU M. A.

33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Özel gereksinimi çocuklarla yapılan etkileşimli kitap okuma müdahalelerinin incelenmesi

Yenioğlu S., MELEKOĞLU M. A.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. Eğitimde bütünleştirme alanındaki bilimsel araştırmaların bibliyometrik bir analizi (1975-2020)

İNCİ G., MELEKOĞLU M. A.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

11. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarla fırsat öğretiminin kullanıldığı çalışmaların incelenmesi

İNCE G., MELEKOĞLU M. A.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. Özel eğitimde robot kullanımı

Köse H., MELEKOĞLU M. A.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

14. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için fen bilimleri öğretim uygulamaları

KARAER G., MELEKOĞLU M. A.

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

15. Zihin yetersizliği olan çocuklara yönelik cinsel istismarı önleme programları [Sexual abuse prevention programs towards children with intellectual disabilities]

Ünlü Ö., MELEKOĞLU M. A.

Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi [Ankara International Congress on Scientific Research-II], Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mart 2020, ss.943-951, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

16. Zihin yetersizliği olan bir çocuğa cinsel istismardan korunma becerisinin öğretimi: Bir vaka çalışması [Teaching protection skill from sexual abuse to a child with intellectual disabilities: A case study]

Ünlü Ö., MELEKOĞLU M. A.

Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi [Ankara International Congress on Scientific Research-II], Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mart 2020, ss.952-959, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

17. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin ve Ailelerin Okuma Destek Programının Etkileri Konusundaki Görüşleri

BALIKÇI Ö. S., MELEKOĞLU M. A.

International Congress on Gifted and Talented Education (IGATE’19), Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.83-93, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

19. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİNÖYKÜ YAZMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK OLARAK HAZIRLANAN KDYKOHESD ÖĞRETİM PAKETi

ÖĞÜLMÜŞ K., MELEKOĞLU M. A.

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bilimsel Programı, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

20. Müdahaleye Tepki Modeli: Tarihçesi ve Uygulamaları

MELEKOĞLU M. A., SAĞLAM AK A., KAYA S., Murat B.

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

24. Geçmişten Günümüze Ulusal Özel Eğitim Kongresi

MELEKOĞLU M. A., SÖNMEZ KARTAL M., MELEKOĞLU M., GENÇ TOSUN D., ÇATTIK E., TUNÇ PAFTALI A., et al.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.1-235, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

26. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde not tutma becerilerinin geliştirilmesi

Kılıç S., MELEKOĞLU M. A.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.151-152, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların okuduğunu anlama becerilerine ilişkin çalışmaların incelenmesi

YILDIZ M., MELEKOĞLU M. A.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.172-173, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. Özel öğrenme güçlüğü ve/veya dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrencilerde öz düzenleme stratejileri

Kılıç S., MELEKOĞLU M. A.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.150, (Özet Bildiri)

2018

2018

30. Alan dışı özel eğitim öğretmenlerinin ders verme yeterliliklerine ilişkin çalışmaların incelenmesi

Ünlü Ö., MELEKOĞLU M. A., ÜNLÜ E.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.136-137, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

31. İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilere Kaynaştırma Ortamlarında Uygulanan Akıcı Okuma Çalışmalarına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

TUTUK T., MELEKOĞLU M. A.

10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.370, (Özet Bildiri)

2017

2017

32. Türkiye’de özel öğrenme güçlüğü alanında yapılan çalışmaların incelenmesi

GÖRGÜN B., MELEKOĞLU M. A.

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.98, (Özet Bildiri)

2017

2017

33. Türkiye’de Özel Öğrenme Güçlüğü Alanında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

Görgün B., MELEKOĞLU M. A.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. Özel gereksinimli çocukların yasal hakları konusunda ailelerin farkındalıkları

BALIKÇI Ö. S., MELEKOĞLU M. A.

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.19, (Özet Bildiri)

2015

2015

35. Attitudes towards reading expressed by Turkish elementary school students with learning disabilities

ÇAKIROĞLU O., MELEKOĞLU M. A.

World Congress on Special Needs Education (WCSNE-2015), Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

36. A test development project for oral reading skills and reading comprehension of Turkish students with specific learning disabilities

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O., ERDEN H. G.

World Congress on Special Needs Education (WCSNE-2015), Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ağustos 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

38. Kaynaştırma sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamaları özyeterlikleri

MELEKOĞLU M. A., Artunç N.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014

2014

2014

41. Development of an oral reading assessment tool for students with specific learning disabilities in Turkey

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O., ERDEN H. G.

International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Temmuz 2014

2013

2013

44. Comparison of the views of intellectual disability education teacher candidates towards inclusion

GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.

ISEI Regional Conference: Early Intervention to Promote Child Development and Mental Health: From Institutional Care to Family Environment, St. Petersburg, Rusya, 01 Temmuz 2013 - 03 Nisan 2014

2013

2013

51. Views of teacher candidates towards inclusion

GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.

5th International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013

2013

2013

52. Using Response Cards on the Active Participation and Correct Responses of Students With ID

ÇAKIROĞLU O., MELEKOĞLU M. A.

Council for Exceptional Children (CEC) 2013 Convention and Expo, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 3 - 06 Nisan 2013

2012

2012

53. Examining classroom management textbooks published in Turkey in terms of addressing individuals with disabilities

GÜNER YILDIZ N., SAZAK PINAR E., MELEKOĞLU M. A.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.906-910, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2012

2012

54. Kaynaştırma sınıflarının özellikleri

GÜNER YILDIZ N., MELEKOĞLU M. A.

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012

2012

2012

58. Sayılarla Türkiye de okul öncesi özel eğitim

ÇAKIROĞLU O., MELEKOĞLU M. A.

1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012 Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

60. Okuma güçlüğü olan öğrenciler ve okuma motivasyonu üzerine bir araştırma

MELEKOĞLU M. A.

21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011

2009

2009

63. Öğrenme yetersizliği olan öğrencilerin tanılanmasında müdahaleye yanıt verme modeli

MELEKOĞLU M. A.

19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009

2009

2009

64. Erken çocuklukta okuma yazma öğretiminin önemi

MELEKOĞLU M. A.

19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009

2009

2009

65. Improving fluency skills of struggling readers in after school programs

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.

Council for Exceptional Children (CEC) 2009 Convention and Expo, Seattle, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Nisan 2009

2009

2009

66. After school programs The impact on reading achievement of struggling readers

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.

Council for Exceptional Children (CEC) 2009 Convention and Expo, Seattle, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Nisan 2009

2008

2008

68. Improving outcomes for struggling readers Utilizing repeated reading in after school programs

MELEKOĞLU M. A., AllenDeBoer R., Malmgren K.

Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008

2008

2008

69. Improving fluency for elementary readers Evidence from multiple intervention studies

Malmgren K., MELEKOĞLU M. A., Trezek B.

Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008

2008

2008

70. Collaboration and authorship trends in special education research 1975 to present

Carter E., ÇAKIROĞLU O., MELEKOĞLU M. A.

Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008

2008

2008

71. Programs for juveniles with special needs in correctional facilities International perspectives

Tubpun T., MELEKOĞLU M. A.

Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008

2007

2007

72. An effective approach to reading instruction in inclusive classrooms Peer assisted learning strategies

MELEKOĞLU M. A.

Annual Teacher Education Division (TED) Conference of Council for Exceptional Children (CEC), Milwaukee, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Kasım 2007

2007

2007

73. A critical reading skill for students with disabilities Fluency

MELEKOĞLU M. A.

Annual Teacher Education Division (TED) Conference of Council for Exceptional Children (CEC), Milwaukee, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Kasım 2007 Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

74. History and development of special education in Turkey

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O., Malmgren K.

Council for Exceptional Children (CEC) 2007 Convention and Expo, Louisville, Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Nisan 2007

2007

2007

75. Single case designs in special education research Recent trends and contributions

ÇAKIROĞLU O., Carter E., MELEKOĞLU M. A., Schofield D., StantonChapman T.

Council for Exceptional Children (CEC) 2007 Convention and Expo, Louisville, Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Nisan 2007

Kitaplar

2022

2022

1. Özel Öğrenme Güçlüğü ve Matematik

MELEKOĞLU M. A.

Matematik Güçlüğü Diskalkuli Tanılama ve Müdahale, Melekoğlu, Macid Ayhan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-19, 2022

2021

2021

5. Özel öğrenme güçlüğü ve yazma problemleri

MELEKOĞLU M. A.

Disgrafi - yazma güçlüğü: Tanılama ve müdahale, Melekoğlu Macid Ayhan, Öğülmüş Kürşat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-12, 2021

2021

2021

6. İlk Okuma Yazma Öğretimine Genel Bakış ve Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi.

MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.

Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-17, 2021

2021

2021

7. Türkçe öğretimi ve özel eğitim

MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021

2021

2021

8. İlk okuma yazma öğretimine genel bakış ve özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi

MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.

Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-17, 2021

2021

2021

9. Türkçe Öğretimi ve Özel Eğitim

MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021

2021

2021

10. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik Türkçe öğretim teknikleri/stratejileri

MELEKOĞLU M. A.

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.501-554, 2021

2021

2021

11. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik ilk okuma yazma öğretim teknikleri/ stratejileri

MELEKOĞLU M. A.

Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.305-342, 2021

2020

2020

12. Özel eğitime gereksinimi olan çocuklar için eğitsel oyunların uyarlanması

MELEKOĞLU M. A., MELEKOĞLU M.

İlkokul eğitiminde eğitsel oyunlar ve güncel uygulamalar, M. Alkış Küçükaydın, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.19-34, 2020

2019

2019

13. Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu hakkında yasal düzenlemeler

MELEKOĞLU M. A.

Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Melekoğlu, Macid Ayhan Sönmez Kartal, Mine, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.257-287, 2019

2019

2019

14. Özel eğitimde yasal düzenlemeler ve özel eğitim hizmetleri

MELEKOĞLU M. A.

Özel Eğitim, Melekoğlu Meral, Sönmez Kartal Mine, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.47-84, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

15. Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerde Dil Özellikleri

MELEKOĞLU M. A., BALIKÇI Ö. S.

Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, Funda Acarlar, Özlem Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.157-177, 2019

2019

2019

16. Özel öğrenme güçlüğüne giriş

MELEKOĞLU M. A.

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-33, 2019

2019

2019

17. Özel eğitimde ekip çalışması ve özel eğitim ortamları

MELEKOĞLU M. A.

Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.143-170, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

18. Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.87-108, 2019

2018

2018

20. Özel öğrenme güçlüğüne giriş

MELEKOĞLU M. A.

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-33, 2018

2018

2018

21. İletişim ve okuma-yazma arasındaki ilişki [The relationship between communication and literacy]

MELEKOĞLU M. A.

Ağır yetersizliği olan öğrencilere iletişim becerilerinin öğretimi [Teaching communication skills to students with severe disabilities], Melekoğlu Macid Ayhan, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.189-212, 2018

2018

2018

22. Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları ve en az sınırlandırılmış eğitim ortamı

MELEKOĞLU M. A.

Özel eğitimde bütünleştirme, Çitil Mahmut, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.21-39, 2018

2018

2018

23. Özel eğitimde ekip çalışması ve özel eğitim ortamları

MELEKOĞLU M. A.

Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.151-179, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

24. Özel öğrenme güçlüğünün nedenleri ve özellikleri

MELEKOĞLU M. A.

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Melekoğlı Macid Ayhan, Sak Uğur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.23-52, 2018

2018

2018

25. Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.87-108, 2018

2018

2018

26. Bütünleştirmenin Temelleri

OLÇAY GÜL S., MELEKOĞLU M. A., GÜMÜŞKAYA Ö., ATBAŞI Z., ARDIÇ A., KARABULUT A., et al.

Özel Eğitimde Bütünleştirme, Dr.Mahmut ÇİTİL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-20, 2018

2017

2017

27. Öğrenme Güçlüğü Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2017

2017

2017

28. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar

MELEKOĞLU M. A., BALIKÇI Ö. S.

Tüm Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitime Giriş, Asım ARI, Mine SÖNMEZ KARTAL, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.149-170, 2017

2017

2017

29. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş

MELEKOĞLU M. A.

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2017

2017

2017

30. Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ve Özellikleri

MELEKOĞLU M. A.

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Uğur SAK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.23-52, 2017

2017

2017

31. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş

MELEKOĞLU M. A.

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2017

2017

2017

32. Öğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2017

2016

2016

33. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLMA RİSKİ TAŞIYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2016

2016

2016

34. Özel Eğitimde Ekip Çalışması ve Özel Eğitim Ortamları

MELEKOĞLU M. A.

Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.151-179, 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

35. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE GİRİŞ

MELEKOĞLU M. A.

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2016

2015

2015

36. Öğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri

MELEKOĞLU M. A., ÇAKIROĞLU O.

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2015

2015

2015

37. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş

MELEKOĞLU M. A.

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2015

2015

2015

38. Özel gereksinimli öğrencilerin ve geçerli eğitim dilini öğrenen (GEDÖ) öğrencilerin değerlendirilmesi

MELEKOĞLU M. A.

Sınıf içi değerlendirme Etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar Classroom assessment principles and practice for effective standards based instruction by J H McMillan, Arı Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.375-420, 2015

2014

2014

39. Special education today in Turkey

MELEKOĞLU M. A.

Special education international perspectives Practices across the globe, Rotatori A. F., Bakken J. P., Burkhardt S., Obiakor F. E., Sharma U., Editör, Emerald Group Publishing, ss.529-557, 2014

2013

2013

40. Özel grupları yönetme

MEMDUHOĞLU H. B., MELEKOĞLU M. A.

İlkokul öğretmenleri için sınıf yönetimi Classroom management for elementary teachers by C M Evertson E T Emmer, Aypay Ahmet, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.211-243, 2013

2010

2010

41. Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu, duygu/davranış bozukluğu

MELEKOĞLU M. A.

İlköğretimde Kaynaştırma, Diken İbrahim Halil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.89-118, 2010

Desteklenen Projeler

2018 - 2020

2018 - 2020

Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Cinsel İstismarı Önlemeye Yönelik Teknoloji Destekli Eğitimin Etkileri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

MELEKOĞLU M. A. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2017 - 2022

2017 - 2022

EGITIM VE BILIM

Editörler Kurulu Üyesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 200

h-indeksi (WOS): 8