Eğitim Bilgileri
2009 - 2013
2009 - 2013Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim A.B.D., Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Bilim. Ens., Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Öğretmen ve öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersi kapsamında okul dışı öğrenme etkinliklerini gerçekleştirme amaçlarının planlanmış davranış teorisi yoluyla belirlenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009
2009Yüksek Lisans
Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin fen ve teknoloji dersi elektrik ünitesindeki akademik başarı düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2019 - 2024
2019 - 2024Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2019
2014 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2009 - 2014
2009 - 2014Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorMerkez Müdürü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBirim Kalite Komisyonu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2019 - 2024
2019 - 2024Dekan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Fak.Dekanlığı
2018 - 2024
2018 - 2024Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2017 - 2023
2017 - 2023Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2015 - 2019
2015 - 2019Merkez Müdür Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, REKTÖRLÜK
Akademi Dışı Deneyim
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorYÖKAK Kurumsal Dış Değerlendirici
Diğer Kamu Kurumu, YÖKAK, YÖKAK Kurumsal Dış Değerlendirici
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAkademik Değerlendirici
Diğer Kamu Kurumu, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği, EPDAD-EFAK
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Özel Yetenekli Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Astronomi Temelli Kitlesel Açık Çevrim İçi Ders Deneyimleri
Karademir E. (Danışman)
S.ESENDEMİR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Derslerini Çevrimiçi Yürüten Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimleri: Zorluklar ve Fırsatlar
Karademir E. (Danışman)
K.ALTUNSOY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Farklı branş öğretmenlerinin stem uygulamaları farkındalıklarının belirlenmesi
Karademir E. (Eş Danışman), Tezel Ö.
S.ATAİZİ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Öğretmen Adaylarının Afet Farkındalıklarının ve Afet Farkındalığı Geliştirme İçerikli Etkinliklere Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Karademir E. (Danışman)
B.KİRAZ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
MADDE VE ENDÜSTRİ ÜNİTESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN 8.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME YETKİNLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Karademir E. (Danışman)
S.DERİN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenlerinin Popüler Bilime İlişkin Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması
Karademir E. (Danışman)
S.UÇAR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Disiplinlerine Dayalı Fen Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Öğrenmeyi Öğrenme ve Girişimcilik Yetkinliklerine Etkisi
Tezel Ö., KARADEMİR E. (Eş Danışman)
N.ER(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Doğa Yürüyüşü Liderliği Eğitimine Katılan Öğretmenlerin Doğa Yürüyüşü Sporunun Öğretim Ortamlarında Kullanımına Yönelik Görüşleri
Karademir E. (Danışman)
H.DUMAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Fen bilimleri laboratuvarlarının dijitalleştirilmesi
Karademir E. (Danışman)
A.FARUK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Bilim uygulamaları dersi kapsamında beceri temelli etkinlik uygulamaları geliştirilmesi üzerine bir eylem araştırması
Karademir E. (Danışman)
Z.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokulda Görev Yapan Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Öğrenci Merkezli Eğitime İlişkin Görüşleri
Tezel Ö., Karademir E. (Eş Danışman)
B.Erdem(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Fen laboratuvarında sınıf öğretmen adaylarına uygulanan argümantayon ve proje tabanlı öğretim yöntemlerinin etkililiğinin incelenmesi
Tezel Ö., Karademir E. (Eş Danışman)
G.KARAER(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Examining the Skill Development of Pre-Service Primary School Teachers Through Interdisciplinary Approach
Karademir E.
Anatolian Journal of Education , cilt.9, sa.1, ss.169-182, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Examination of Distance Education Processes from the Perspective of Science Teachers
Karademir E., Altunsoy K.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.32, sa.2, ss.233-246, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Science and Primary School Teachers' Perspectives on Popular Science
KARADEMİR E., UÇAR S.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.443-468, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Ortaokulda Görev Yapan Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Öğrenci Merkezli Eğitime İlişkin Görüşleri
Erdem B., Karademir E., Tezel Ö.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.100-122, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Creativity in gifted students: A theoratical framework
Karademir E.
EDUCAR EM REVISTA , cilt.37, ss.1-20, 2021 (ESCI)
2021
2021Ana Dilde İletişim Yetkinliğine Yönelik Ölçek Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Yetkinlik Düzeyleri
Er N., Karademir E., Tezel Ö.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.670-685, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Okul Dışı Öğrenme aracı olarak Fen Bilimleri Dersinde Bilim Radyosu Kullanımı: Ortaokul Öğrenci Görüşleri
KARADEMİR E., DUMAN H.
Anadolu Öğretmen Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.61-74, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Examination of the Cognitive Structures of the Secondary School Eighth-Grade Students regarding Some Concepts in Electricity through the Word Association
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
Osmangazi Jornal of Education Research , cilt.7, sa.1, ss.50-64, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Evaluating the Use of Project Based Teaching on the Science Laboratory Course According to the Views of the Classroom Teacher Candidates
Karaer G., Karademir E., Tezel Ö.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.8, ss.73-95, 2020 (ESCI)
2019
2019Sınıf Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarında Argümantasyon Tabanlı Öğretime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Karaer G., Karademir E., Tezel Ö.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, ss.217-241, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Examining Preservice Social Studies Teachers’ Views about the Nature of Science by Different Variables.
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
Osmangazi Journal of Educational Research (OJER) , cilt.5, sa.1, ss.35-45, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Investigation Of The Entrepreneurship Levels Of Pre Service Teachers According To Some Variables Öğretmen Adaylarinin Gİrİşİmcİlİk Düzeylerİnİn Bazi Değİşkenlere Göre İncelenmesİ
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z., ÇEMREK F.
Milli Egitim , cilt.47, sa.220, ss.177-200, 2018 (Scopus)
2017
2017Bilim Uygulamaları Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Etkinliğin Bilimsel Süreç Becerileri ve Yaşam Becerileri Bağlamında İncelenmesi
ÖZTÜRK Z., KARADEMİR E.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim (ESTÜDAM Eğitim) Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.64-73, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Beceri Kavramına Yönelik Algıları: Bir Olgubilim Çalışması
KARADEMİR E., Altunsoy K., SARIKAHYA E.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.53-71, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Examining the relationship between middle school students critical reading skills science literacy skills and attitudes A structural equation modeling
KARADEMİR E., ULUÇINAR U.
Journal of Education in Science, Environment and Health , 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Eğitim fakültelerinin yapılandırılması sürecinde öğretmen adaylarının çevre bilinci ve özyeterliklerinin belirlenmesi
KARADEMİR E.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama , cilt.7, sa.13, ss.3-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Orta Asya daki Zekâ ve Strateji Oyunları Destekli Öğretime DayalıUygulamaların Akademik Başarıya ve Tutuma Etkisi
ORAK S., KARADEMİR E., ARTVİNLİ E.
ESTÜDAM Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Arıların Yaşam Döngüsü
KARADEMİR E.
Eğlenceli Bilim (Popüler Bilim Dergisi) , cilt.20, ss.13-16, 2016 (Hakemsiz Dergi)
2016
2016Investigation the Scientific Creativity of Gifted Students Through Project Based Activities
KARADEMİR E.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.2, sa.2, ss.416, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Eğitsel internet kullanımı ile teknolojik pedagojik alan bilgisi ve eğitim teknolojilerine yönelik tutum arasındaki ilişki Öğretmen adayları örneği
KARADEMİR E.
TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.10, sa.15, ss.519-534, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Fen bilgisi öğretmen adaylarının fiziğe yönelik tutumlarının incelenmes
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.293-299, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fiziğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET) , cilt.4, sa.2, ss.293-299, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik Laboratuvarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET) , cilt.4, sa.2, ss.364-373, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013Determining the Factors That Affect the Objectives of Pre-Service Science Teachers to Perform Outdoor Science Activities
KARADEMİR E., ERTEN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY , cilt.1, sa.4, ss.270-293, 2013 (ESCI)
2011
2011Investigation of Preservice Teachers’ Attitudes and Anxiety toward Teaching Profession
KARADEMİR E., TEZEL Ö.
New World Sciences Academy (NWSA ) , cilt.6, sa.3, ss.2005-2018, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişelerinin incelenmesi
Karademir E., Tezel Ö.
E-Journalof New World Sciences Academy , cilt.6, sa.3, ss.2005-2018, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Investigation of Primary Teacher Candidates' Learning Styles by Demographic Variables
Karademir E., Tezel Ö.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , ss.129-145, 2010 (ESCI)
2010
2010Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi
Karademir E., Tezel Ö.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.28, ss.129-145, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022Mikrobiyota Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi; Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
ÖZNUR MUZ F. N., METİNTAŞ S., ÖNSÜZ M. F., DİNLEYİCİ E. Ç., KARADEMİR E.
6.Uluslararası, 24. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi; 1-4 Aralık 2022; Antalya, 1 - 04 Aralık 2022
2020
2020STEM Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğrenmeyi Öğrenme Yetkinliğine Yönelik Görüşleri
Er N., Karademir E., Tezel Ö.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.263
2020
2020Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dil Yetkinliğinin Belirlenmesi
Er N., Karademir E., Tezel Ö.
1. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı (DİFEÖK), Ankara, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2020, ss.88
2019
2019Fen bilimleri öğretim programında yer alan kök değerlere ilişkin sınıf ve fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri
ANAGÜN Ş. S., KARADEMİR E.
1. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.337-343
2019
2019Öğretim programlarında yer alan yetkinliklere yönelik öğretmen görüşleri
Karademir E., Anagün Ş. S.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.331-336
2019
2019Sekizinci Sınıf Liselere Geçiş Sınavı Fen Bilimleri Sorularının Kazanımlar ve Beceriler Bağlamında İncelenmesi
Öztürk Z., Karademir E.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
2019
2019Fen Bi̇lgi̇si̇ Öğretmenli̇ği̇ Öğrenci̇leri̇ni̇n Güncel Eği̇ti̇m Konuları Hakkındaki̇ Görüşleri̇ ve Farkındalıkları
TİFTİKÇİ C., KARADEMİR E.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 25 - 28 Nisan 2019
2018
2018Okul Dışı Öğrenme Ortamı Kapsamında Fen Bilimleri Dersinde Dijital Bilim Radyosu Kullanımına Yönelik Ortaokul Öğrencileri Görüşleri
DUMAN S., DUMAN H., KARADEMİR E.
SINIFDIŞI ÖĞRENME SEMPOZYUMU, 11 - 14 Eylül 2018
2018
2018Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maddenin Hallerine (Katı-Sıvı-Gaz-Plazma) Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
International Congress on Science and Education UBEK-ICSE 2018, 23 - 25 Mart 2018
2018
2018Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Akım – Gerilim - Direnç Kavramlarına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
International Congress on Science and Education UBEK-ICSE 2018, 23 - 25 Mart 2018
2017
2017Öğrencilerin Fizik Öğretmeni Algısı
ERTEK E., KARADEMİR E., ERTEK Y.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017
2017
2017Beceri kavramının Fizik öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi
ERTEK E., KARADEMİR E., ERTEK Y.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017
2017
2017Assessment of Skill-Based Questions Prepared in the Scope of Fifth Grade Science Applications Course According to PISA Proficiency Levels
ÖZTÜRK Z., KARADEMİR E.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 18 - 21 Mayıs 2017
2017
2017The Investigation of The Attitude Towards Physics Pre-Service Teachers of Computer and Instruction Technology
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 Mayıs 2017
2017
2017Project Based Learning Activities Integrated Stem in Science Laboratory
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Ephesus–Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.80
2017
2017Fen Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Girişimciliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
VI. ULUSLARARASISOSYAL BİLGİLEREĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 4 - 06 Mayıs 2017
2017
2017Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına Yönelik Görüşleri
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLEREĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 4 - 06 Mayıs 2017
2017
2017Social Studies Teacher Candidates Views on The Nature of Science
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
International Symposium on Social Studies Education VI” USBES 6, 4 - 06 Mayıs 2017
2017
2017Examining Entrepreneurial Characteristics of Science and Social Studies Teacher Candidates in Terms of Certain Variables
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
International Symposium on Social Studies Education VI” USBES 6, 4 - 06 Mayıs 2017
2017
2017İlkokulda Etkili Fen Okur Yazarlığı için Türk Cumhuriyetlerindeki Geleneksel Oyunlar ve Sözlü Edebiyat Ürünleri Destekli Öğretime Dayalı Uygulamalar
ORAK S., KARADEMİR E.
7th International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017
2017
2017İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenenlerin Bilim Kurgu Öykü Yazmasina Yönelik Uygulama Örnekleri ve Öğrenci Görüşleri
ORAK S., GÜLER D., KARADEMİR E.
7th International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017
2017
2017Investigation of Skill-based Activities and Assessment Tools within the Scope of Science Applications Course and Analysis of Effectiveness
KARADEMİR E., ÖZTÜRK Z.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2017), 20 - 23 Nisan 2017
2016
2016Proje Tabanlı Öğretim Uygulamalarının Fen Laboratuvarı Dersine Etkisinin Sınıf Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
2016Sınıf Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Argümantasyon Temelli Öğretime Yönelik Görüşleri Ve Örnek Etkinlik Uygulaması
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2015
2015Teaching skills about space and astronomy by nature education to secondary school students
KARADEMİR E.
European Science Education Research Association (ESERA), 31 Ağustos - 04 Eylül 2015
2015
2015Fen bilgisi öğretmen adaylarının fiziğe yönelik tutumlarının incelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
6th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), 24 - 26 Nisan 2015
2015
2015Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik tutumlarının incelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
6th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), 24 - 26 Nisan 2015
2015
2015INVESTIGATION OF THE ATTITUDES FOR PHYSICS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
6th International Congress on New Trends in Education, 24 - 26 Nisan 2015
2015
2015Developing and applying a test to determine the misconceptions of high school students about Newton s law
KARADEMİR E., AYBEK E. C., AKIN DEMİRCAN Z., Karademir E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology -ICEMST 2015, 23 - 26 Nisan 2015
2015
2015Gaining insect and plant collectorship skills via nature education to the secondary school students
KARADEMİR E., AYBEK E. C., AKIN DEMİRCAN Z., Karademir E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology -ICEMST 2015, 23 - 26 Nisan 2015
2015
2015INVESTIGATION OF THE PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS ATTITUDES TOWARD PHYSICSLABORATOARY
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
6th International Congress on New Trends in Education, 24 - 26 Nisan 2015
2015
2015ORTAOKUL ÖĞRENCILERINE DOĞAEĞITIMLERI YOLUYLA BÖCEK VE BITKI KOLEKSIYONERLIĞI BECERISININ KAZANDIRILMASI ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE DOĞA EĞİTİMLERİ YOLUYLA BÖCEK VE BİTKİ KOLEKSİYONERLİĞİ BECERİSİNİN KAZANDIRILMASI
KARADEMİR E., AYBEK E. C., AKIN DEMİRCAN Z., Karademir E.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 23 - 26 Nisan 2015
2014
2014Bilim Merkezi ve Uzay Evi Etkinlikleri ile Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Fen Öğretimi Algılarının Belirlenmesi
KARADEMİR E.
Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, 7 - 09 Kasım 2014
2014
2014Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Tutum Davranış ve Düşüncelerinin Doğa Eğitimi Projesine Bağlı Değişimi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1239-1243
2014
2014The change of secondary school students environmentalattitude, behavior and thoughts with nature training project –
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
International Conference onEducation in Mathematics, Science Technology, 16 - 18 Mayıs 2014
2013
2013Determination of Self Effıcacy and Consciousness Levels of Pre Service Teachers Towards Environmental Education
KARADEMİR E.
The International Symposium on Changes and New Trends in Education, 22 - 24 Kasım 2013
2011
2011Öğretmen Adaylarının Genel Fizik ve Matematik Derslerindeki Başarı ile Fiziğe Yönelik Tutum Arasındaki İlişki
KARADEMİR E.
I. Uluslararası Eğitim Programları Kongresi, 1 - 03 Eylül 2011
2010
2010Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine YönelikTutum ve Endişelerinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
19. Ulusal Eğitim BilimleriKurultayı, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.267
2010
2010Öğretmen Adaylarının Yalnızlık ve Algılanan Sosyal Destek Düzeyleri
KARADEMİR E., ÇİFTÇİ Ş. K., MUTLU T., AKIN DEMİRCAN Z.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2010
2010
2010Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançları ve Özel Alan Yeterliklerinin Sınıf Düzeylerine Göre Belirlenmesi
KARADEMİR E., KAPTAN F.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II, 16 - 18 Mayıs 2010
2010
2010Ortaöğretim Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematik Öğretiminde Öz Yeterlilik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.999-1007
2010
2010Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
The Second International Congress Of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 03 Mayıs 2010, ss.79
2009
2009İlköğretim Okullarındaki Bilgi Teknoloji Sınıflarının Değerlendirilmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
3rd International Computer Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.883-890
2009
2009Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Dersini Öğrenirken Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
3rd International Computer Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.622-628
2009
2009Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin DemografikDeğişkenler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.441
2009
2009Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimine YönelikTutumları
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009
2009
2009Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen ve Teknoloji Dersi Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Akademik Başarılarına Etkisi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
The First International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009
2007
2007Determination of Breakdown Voltage at Plasma
KARADEMİR E., TEMEL S., PAT S.
1st International Physics Symposium and Festival & Inter- University Physics Project Competition, 4 - 06 Eylül 2007
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Afet Yönetiminde Eğitim
Karademir E.
Disiplinler Arası Bir Bakışla Afet Yönetimi, Salih Altun, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.55-76, 2023
2023
2023Çevre Eğitiminde Farklı Pedagojik Yaklaşımlar
Karademir E.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Şengül S. Anagün, Editör, Eğiten, Ankara, ss.193-220, 2023
2023
2023Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirmenin 100 Yılı: 1923-2023
KARADEMİR E.
Yüzüncü Yıla Armağan, Berber, O. & Marttin, V, Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yayınları, ss.59-81, 2023
2022
2022Disiplinlerarası Bir Yaklaşım Olarak STEM
Karademir E.
Eğitim ve Öğretimde Farklı Yaklaşımlar, Mehmet Gültekin,Taha Yazar,Behçet Oral, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.400-430, 2022
2021
2021Evde STEM Eğitimi
Karademir E.
Okul Dışı Ortamlarda STEM Eğitimi, Büşra Bakipğlu,Mustafa Çevik, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.187-212, 2021
2021
2021Okul Bahçesinde STEM Eğitimi
Karademir E.
Okul Dışı Ortamlarda STEM Eğitimi, Büşra Bakioğlu,Mustafa Çevik, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.51-74, 2021
2021
2021BECERİLER VE ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ YERİ
KARADEMİR E.
Fen Öğretim Programları, Şengül Saime Anagün, Editör, ANI YAYINCILIK, ss.87-126, 2021
2020
2020Akademik Türkçe Eğitiminde Farklı Disiplinlerin Etkisi
Karademir E.
Akademik Amaçlar İçin Türkçe Öğretimi -Kuram ve Uygulama-, Burak Tüfekçioğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.69-89, 2020
2020
2020Yetkinlikler ve Öğretim Programındaki Yeri
ER N., KARADEMİR E.
Fen Öğretim Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, ANI YAYINCILIK, ss.127-155, 2020
2020
2020Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında Değerler Eğitimi
KARADEMİR E., ÇUBUKÇU Z.
Fen Öğretim Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, ANI YAYINCILIK, ss.155-185, 2020
2020
2020Beceriler ve Öğretim Programındaki Yeri
KARADEMİR E.
Fen Öğretim Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, Anı Yayıncılık, ss.87-127, 2020
2019
2019Oryantiring Eğitici Eğitimi El Kitabı
KARADEMİR E.
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, 2019
2019
2019ORYANTİRİNG EĞİTİMİ
BEKTAŞ F., KARADEMİR E., KAYA S., KALIN C., ŞEKER T., KURTOĞLU E., et al.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ankara, 2019
2018
2018Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma ve Yazma Kulüp Çalışmaları: C1 Kuru
KOÇ A., KARADEMİR E.
YADE YAYINEVİ, 2018
2018
2018Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma ve Yazma Kulüp Çalışmaları: B2 Kuru
KARADEMİR E., KOÇ A.
YADE YAYINEVİ, 2018
2018
2018Okul dışı ortamlarda fen öğretimi
KARADEMİR E.
Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur Sarı, Editör, Pegem Akademi, ss.426-449, 2018
2017
2017Fen Öğretiminde Beceri Kavramı ve Disiplinlerarası Kullanımı
Karademir E.
Örnek ve Uygulama Destekli Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi, Ersin Karademir, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-40, 2017
2017
2017Fen Öğretiminde Okuma Becerilerinin Etkin Kullanımı
ÇELİK H., KARADEMİR E.
Fen öğretiminde disiplinlerarsı beceri eğitimi, ersin karademir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.167-190, 2017
2017
2017Fen Öğretiminde Etkin Materyal Kullanımı ve Uygulamaları [Kazanım ve Beceri Temelli]
KARADEMİR E.
Örnek ve Uygulama Destekli Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi, Ersin KArademir, Editör, Pegem Yayıncılık, ss.41-85, 2017
2013
2013Planlanmış Davranış Teorisi
KARADEMİR E., ERTEN S.
Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri, Ekici, Gülay Güven, Meral, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.596-619, 2013
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2021 - 2021
2021 - 2021Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi-III
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Karademir E. (Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi-II
TÜBİTAK Projesi
Karademir E. (Yürütücü)
2020 - 2021
2020 - 2021Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerine dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının öğrenmeyi öğrenme ve girişimcilik yetkinliklerine etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TEZEL Ö. (Yürütücü), Er N., KARADEMİR E.
2020 - 2020
2020 - 2020Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
KARADEMİR E. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Disiplinlerarası Proje hazırlama ve Kodlama Eğitimi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Karademir E. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Disiplinlerarasi Beceri Okulu (TUBİTAK 4005)
TÜBİTAK Projesi
Ev Çimen E., Aybek E. C., Çelik H., Dağlı T., Girmen P., Kıray S. A., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018Disiplinlerarası Beceri Okulu
TÜBİTAK Projesi
EV ÇİMEN E., KARADEMİR E. (Yürütücü), AYBEK E. C.
2017 - 2018
2017 - 2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bağlamlı Görev Odaklı Etkinlikler Yoluyla Disiplinlinlerarası Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KARADEMİR E. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016Fen Laboratuvarında Sınıf Öğretmeni Adaylarına Uygulanan Argümantasyon ve Proje TabanlıÖğretim Yöntemlerinin Etkililiğinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Karademir E., Tezel Ö.(Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016Fen Laboratuvarında Sınıf Öğretmenliği Adaylarına Uygulanan Argümantasyon ve Proje Tabanlı Öğretim Yöntemlerinin Etkililiğinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Tezel Ö. (Yürütücü), Karademir E.
2015 - 2016
2015 - 2016II Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z., ANILAN H., TURĞUT M.
2014 - 2014
2014 - 2014TÜBİTAK Bilimsel Proje Danışmanlığı Öğretmen Eğitimi Programı-ESKİŞEHİR
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
KARADEMİR E.
2013 - 2013
2013 - 2013Fenin Araştırıcı Doğasını Anlıyorum (113B314 nolu proje)
TÜBİTAK Projesi
KARADEMİR E.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorESTÜDAM Eğitim Dergisi
Editör
Ödüller
Eylül 2007
Eylül 2007