Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2009 - 2013
2009 - 2013Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim A.B.D., Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye
2004 - 2006
2004 - 2006Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Öğretmen ve öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersi kapsamında okul dışı öğrenme etkinliklerini gerçekleştirme amaçlarının planlanmış davranış teorisi yoluyla belirlenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim A.B.D.
2009
2009Yüksek Lisans
Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin fen ve teknoloji dersi elektrik ünitesindeki akademik başarı düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim
Araştırma Alanları
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Afet Yönetimi
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2019 - 2024
2019 - 2024Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2019
2014 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2009 - 2014
2009 - 2014Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorSenato Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Rektörlük
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorMerkez Müdürü
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Rektörlük, Eğitim ve Öğretimde Mükemmeliyet Uygulama ve Araştırma Merkezi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Rektörlük
2020 - 2024
2020 - 2024Birim Kalite Komisyonu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2019 - 2024
2019 - 2024Dekan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Fak.Dekanlığı
2018 - 2024
2018 - 2024Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2017 - 2023
2017 - 2023Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2015 - 2019
2015 - 2019Merkez Müdür Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi
Akademi Dışı Deneyim
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorYÖKAK Kurumsal Dış Değerlendirici
Diğer Kamu Kurumu, YÖKAK, YÖKAK Kurumsal Dış Değerlendirici, YÖKAK Kurumsal Dış Değerlendirici
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAkademik Değerlendirici / Takım Başkanı
Diğer Kamu Kurumu, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği, EPDAD-EFAK, Akademik Değerlendirici / Takım Başkanı
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ II
İNSAN, DOĞA VE BİLİM
İLKÖĞRETİMDE FEN ÖĞRETİMİ
UZMANLIK ALAN DERSİ
FEN ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ I
Lisans
Afet ve Acil Durum Yönetimi
Afetler ve Afet Yönetimi
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II
İSTATİSTİK
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
BİLİM TARİHİ
FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUAR UYG. I
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
OKUL DENEYİMİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I
FEN-TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA
TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Özel Yetenekli Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Astronomi Temelli Kitlesel Açık Çevrim İçi Ders Deneyimleri
Karademir E. (Danışman)
S.ESENDEMİR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Derslerini Çevrimiçi Yürüten Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimleri: Zorluklar ve Fırsatlar
Karademir E. (Danışman)
K.ALTUNSOY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Farklı branş öğretmenlerinin stem uygulamaları farkındalıklarının belirlenmesi
Karademir E. (Eş Danışman), Tezel Ö.
S.ATAİZİ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Öğretmen Adaylarının Afet Farkındalıklarının ve Afet Farkındalığı Geliştirme İçerikli Etkinliklere Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Karademir E. (Danışman)
B.KİRAZ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
MADDE VE ENDÜSTRİ ÜNİTESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN 8.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME YETKİNLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Karademir E. (Danışman)
S.DERİN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenlerinin Popüler Bilime İlişkin Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması
Karademir E. (Danışman)
S.UÇAR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Disiplinlerine Dayalı Fen Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Öğrenmeyi Öğrenme ve Girişimcilik Yetkinliklerine Etkisi
Tezel Ö., KARADEMİR E. (Eş Danışman)
N.ER(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Doğa Yürüyüşü Liderliği Eğitimine Katılan Öğretmenlerin Doğa Yürüyüşü Sporunun Öğretim Ortamlarında Kullanımına Yönelik Görüşleri
Karademir E. (Danışman)
H.DUMAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Fen bilimleri laboratuvarlarının dijitalleştirilmesi
Karademir E. (Danışman)
A.FARUK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Bilim uygulamaları dersi kapsamında beceri temelli etkinlik uygulamaları geliştirilmesi üzerine bir eylem araştırması
Karademir E. (Danışman)
Z.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokulda Görev Yapan Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Öğrenci Merkezli Eğitime İlişkin Görüşleri
Tezel Ö., Karademir E. (Eş Danışman)
B.Erdem(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Fen laboratuvarında sınıf öğretmen adaylarına uygulanan argümantayon ve proje tabanlı öğretim yöntemlerinin etkililiğinin incelenmesi
Tezel Ö., Karademir E. (Eş Danışman)
G.KARAER(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Examining the Skill Development of Pre-Service Primary School Teachers Through Interdisciplinary Approach
Karademir E.
Anatolian Journal of Education
, cilt.9, sa.1, ss.169-182, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Examination of Distance Education Processes from the Perspective of Science Teachers
Karademir E., Altunsoy K.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.32, sa.2, ss.233-246, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Science and Primary School Teachers' Perspectives on Popular Science
KARADEMİR E., UÇAR S.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.443-468, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Ortaokulda Görev Yapan Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Öğrenci Merkezli Eğitime İlişkin Görüşleri
Erdem B., Karademir E., Tezel Ö.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.100-122, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Creativity in gifted students: A theoratical framework
Karademir E.
EDUCAR EM REVISTA
, cilt.37, ss.1-20, 2021 (ESCI)
2021
20216. Ana Dilde İletişim Yetkinliğine Yönelik Ölçek Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Yetkinlik Düzeyleri
Er N., Karademir E., Tezel Ö.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.670-685, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Okul Dışı Öğrenme aracı olarak Fen Bilimleri Dersinde Bilim Radyosu Kullanımı: Ortaokul Öğrenci Görüşleri
KARADEMİR E., DUMAN H.
Anadolu Öğretmen Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.61-74, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Examination of the Cognitive Structures of the Secondary School Eighth-Grade Students regarding Some Concepts in Electricity through the Word Association
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
Osmangazi Jornal of Education Research , cilt.7, sa.1, ss.50-64, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Evaluating the Use of Project Based Teaching on the Science Laboratory Course According to the Views of the Classroom Teacher Candidates
Karaer G., Karademir E., Tezel Ö.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.8, ss.73-95, 2020 (ESCI)
2019
201910. Sınıf Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarında Argümantasyon Tabanlı Öğretime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Karaer G., Karademir E., Tezel Ö.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, ss.217-241, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Examining Preservice Social Studies Teachers’ Views about the Nature of Science by Different Variables.
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
Osmangazi Journal of Educational Research (OJER) , cilt.5, sa.1, ss.35-45, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Investigation Of The Entrepreneurship Levels Of Pre Service Teachers According To Some Variables Öğretmen Adaylarinin Gİrİşİmcİlİk Düzeylerİnİn Bazi Değİşkenlere Göre İncelenmesİ
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z., ÇEMREK F.
Milli Egitim
, cilt.47, sa.220, ss.177-200, 2018 (Scopus)
2017
201713. Bilim Uygulamaları Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Etkinliğin Bilimsel Süreç Becerileri ve Yaşam Becerileri Bağlamında İncelenmesi
ÖZTÜRK Z., KARADEMİR E.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim (ESTÜDAM Eğitim) Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.64-73, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Beceri Kavramına Yönelik Algıları: Bir Olgubilim Çalışması
KARADEMİR E., Altunsoy K., SARIKAHYA E.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.53-71, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Examining the relationship between middle school students critical reading skills science literacy skills and attitudes A structural equation modeling
KARADEMİR E., ULUÇINAR U.
Journal of Education in Science, Environment and Health
, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Eğitim fakültelerinin yapılandırılması sürecinde öğretmen adaylarının çevre bilinci ve özyeterliklerinin belirlenmesi
KARADEMİR E.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama , cilt.7, sa.13, ss.3-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201617. Orta Asya daki Zekâ ve Strateji Oyunları Destekli Öğretime DayalıUygulamaların Akademik Başarıya ve Tutuma Etkisi
ORAK S., KARADEMİR E., ARTVİNLİ E.
ESTÜDAM Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Arıların Yaşam Döngüsü
KARADEMİR E.
Eğlenceli Bilim (Popüler Bilim Dergisi)
, cilt.20, ss.13-16, 2016 (Hakemsiz Dergi)
2016
201619. Investigation the Scientific Creativity of Gifted Students Through Project Based Activities
KARADEMİR E.
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.2, sa.2, ss.416, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201520. Eğitsel internet kullanımı ile teknolojik pedagojik alan bilgisi ve eğitim teknolojilerine yönelik tutum arasındaki ilişki Öğretmen adayları örneği
KARADEMİR E.
TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.10, sa.15, ss.519-534, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201521. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fiziğe yönelik tutumlarının incelenmes
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.293-299, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201522. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fiziğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET) , cilt.4, sa.2, ss.293-299, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201523. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik Laboratuvarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET) , cilt.4, sa.2, ss.364-373, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201324. Determining the Factors That Affect the Objectives of Pre-Service Science Teachers to Perform Outdoor Science Activities
KARADEMİR E., ERTEN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.1, sa.4, ss.270-293, 2013 (ESCI)
2011
201125. Investigation of Preservice Teachers’ Attitudes and Anxiety toward Teaching Profession
KARADEMİR E., TEZEL Ö.
New World Sciences Academy (NWSA ) , cilt.6, sa.3, ss.2005-2018, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201126. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişelerinin incelenmesi
Karademir E., Tezel Ö.
E-Journalof New World Sciences Academy
, cilt.6, sa.3, ss.2005-2018, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201027. Investigation of Primary Teacher Candidates' Learning Styles by Demographic Variables
Karademir E., Tezel Ö.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.129-145, 2010 (ESCI)
2010
201028. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi
Karademir E., Tezel Ö.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.28, ss.129-145, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Mikrobiyota Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi; Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
ÖZNUR MUZ F. N., METİNTAŞ S., ÖNSÜZ M. F., DİNLEYİCİ E. Ç., KARADEMİR E.
6.Uluslararası, 24. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi; 1-4 Aralık 2022; Antalya, 1 - 04 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2020
20202. STEM Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğrenmeyi Öğrenme Yetkinliğine Yönelik Görüşleri
Er N., Karademir E., Tezel Ö.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.263, (Özet Bildiri)
2020
20203. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dil Yetkinliğinin Belirlenmesi
Er N., Karademir E., Tezel Ö.
1. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı (DİFEÖK), Ankara, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2020, ss.88, (Özet Bildiri)
2019
20194. Fen bilimleri öğretim programında yer alan kök değerlere ilişkin sınıf ve fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri
ANAGÜN Ş. S., KARADEMİR E.
1. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.337-343, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Öğretim programlarında yer alan yetkinliklere yönelik öğretmen görüşleri
Karademir E., Anagün Ş. S.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, ss.331-336, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Sekizinci Sınıf Liselere Geçiş Sınavı Fen Bilimleri Sorularının Kazanımlar ve Beceriler Bağlamında İncelenmesi
Öztürk Z., Karademir E.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Fen Bi̇lgi̇si̇ Öğretmenli̇ği̇ Öğrenci̇leri̇ni̇n Güncel Eği̇ti̇m Konuları Hakkındaki̇ Görüşleri̇ ve Farkındalıkları
TİFTİKÇİ C., KARADEMİR E.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
20188. Okul Dışı Öğrenme Ortamı Kapsamında Fen Bilimleri Dersinde Dijital Bilim Radyosu Kullanımına Yönelik Ortaokul Öğrencileri Görüşleri
DUMAN S., DUMAN H., KARADEMİR E.
SINIFDIŞI ÖĞRENME SEMPOZYUMU, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maddenin Hallerine (Katı-Sıvı-Gaz-Plazma) Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
International Congress on Science and Education UBEK-ICSE 2018, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Akım – Gerilim - Direnç Kavramlarına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
International Congress on Science and Education UBEK-ICSE 2018, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. Öğrencilerin Fizik Öğretmeni Algısı
ERTEK E., KARADEMİR E., ERTEK Y.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Beceri kavramının Fizik öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi
ERTEK E., KARADEMİR E., ERTEK Y.
3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Assessment of Skill-Based Questions Prepared in the Scope of Fifth Grade Science Applications Course According to PISA Proficiency Levels
ÖZTÜRK Z., KARADEMİR E.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. The Investigation of The Attitude Towards Physics Pre-Service Teachers of Computer and Instruction Technology
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Project Based Learning Activities Integrated Stem in Science Laboratory
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Ephesus–Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.80, (Özet Bildiri)
2017
201716. Fen Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Girişimciliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
VI. ULUSLARARASISOSYAL BİLGİLEREĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına Yönelik Görüşleri
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLEREĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Social Studies Teacher Candidates Views on The Nature of Science
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
International Symposium on Social Studies Education VI” USBES 6, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Examining Entrepreneurial Characteristics of Science and Social Studies Teacher Candidates in Terms of Certain Variables
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
International Symposium on Social Studies Education VI” USBES 6, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. İlkokulda Etkili Fen Okur Yazarlığı için Türk Cumhuriyetlerindeki Geleneksel Oyunlar ve Sözlü Edebiyat Ürünleri Destekli Öğretime Dayalı Uygulamalar
ORAK S., KARADEMİR E.
7th International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenenlerin Bilim Kurgu Öykü Yazmasina Yönelik Uygulama Örnekleri ve Öğrenci Görüşleri
ORAK S., GÜLER D., KARADEMİR E.
7th International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Investigation of Skill-based Activities and Assessment Tools within the Scope of Science Applications Course and Analysis of Effectiveness
KARADEMİR E., ÖZTÜRK Z.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2017), 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201623. Proje Tabanlı Öğretim Uygulamalarının Fen Laboratuvarı Dersine Etkisinin Sınıf Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. Sınıf Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Argümantasyon Temelli Öğretime Yönelik Görüşleri Ve Örnek Etkinlik Uygulaması
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2015
201525. Teaching skills about space and astronomy by nature education to secondary school students
KARADEMİR E.
European Science Education Research Association (ESERA), 31 Ağustos - 04 Eylül 2015
2015
201526. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fiziğe yönelik tutumlarının incelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
6th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), 24 - 26 Nisan 2015
2015
201527. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik tutumlarının incelenmesi
KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z.
6th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), 24 - 26 Nisan 2015
2015
201528. INVESTIGATION OF THE ATTITUDES FOR PHYSICS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
6th International Congress on New Trends in Education, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201529. Developing and applying a test to determine the misconceptions of high school students about Newton s law
KARADEMİR E., AYBEK E. C., AKIN DEMİRCAN Z., Karademir E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology -ICEMST 2015, 23 - 26 Nisan 2015
2015
201530. Gaining insect and plant collectorship skills via nature education to the secondary school students
KARADEMİR E., AYBEK E. C., AKIN DEMİRCAN Z., Karademir E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology -ICEMST 2015, 23 - 26 Nisan 2015
2015
201531. INVESTIGATION OF THE PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS ATTITUDES TOWARD PHYSICSLABORATOARY
BALBAĞ M. Z., KARADEMİR E.
6th International Congress on New Trends in Education, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. ORTAOKUL ÖĞRENCILERINE DOĞAEĞITIMLERI YOLUYLA BÖCEK VE BITKI KOLEKSIYONERLIĞI BECERISININ KAZANDIRILMASI ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE DOĞA EĞİTİMLERİ YOLUYLA BÖCEK VE BİTKİ KOLEKSİYONERLİĞİ BECERİSİNİN KAZANDIRILMASI
KARADEMİR E., AYBEK E. C., AKIN DEMİRCAN Z., Karademir E.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201433. Bilim Merkezi ve Uzay Evi Etkinlikleri ile Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Fen Öğretimi Algılarının Belirlenmesi
KARADEMİR E.
Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, 7 - 09 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201434. Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Tutum Davranış ve Düşüncelerinin Doğa Eğitimi Projesine Bağlı Değişimi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1239-1243, (Tam Metin Bildiri)
2014
201435. The change of secondary school students environmentalattitude, behavior and thoughts with nature training project –
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
International Conference onEducation in Mathematics, Science Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201336. Determination of Self Effıcacy and Consciousness Levels of Pre Service Teachers Towards Environmental Education
KARADEMİR E.
The International Symposium on Changes and New Trends in Education, 22 - 24 Kasım 2013
2011
201137. Öğretmen Adaylarının Genel Fizik ve Matematik Derslerindeki Başarı ile Fiziğe Yönelik Tutum Arasındaki İlişki
KARADEMİR E.
I. Uluslararası Eğitim Programları Kongresi, 1 - 03 Eylül 2011
2010
201038. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine YönelikTutum ve Endişelerinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
19. Ulusal Eğitim BilimleriKurultayı, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.267
2010
201039. Öğretmen Adaylarının Yalnızlık ve Algılanan Sosyal Destek Düzeyleri
KARADEMİR E., ÇİFTÇİ Ş. K., MUTLU T., AKIN DEMİRCAN Z.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201040. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançları ve Özel Alan Yeterliklerinin Sınıf Düzeylerine Göre Belirlenmesi
KARADEMİR E., KAPTAN F.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II, 16 - 18 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201041. Ortaöğretim Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematik Öğretiminde Öz Yeterlilik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.999-1007, (Tam Metin Bildiri)
2010
201042. Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
The Second International Congress Of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 03 Mayıs 2010, ss.79, (Tam Metin Bildiri)
2009
200943. İlköğretim Okullarındaki Bilgi Teknoloji Sınıflarının Değerlendirilmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
3rd International Computer Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.883-890, (Tam Metin Bildiri)
2009
200944. Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Dersini Öğrenirken Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
3rd International Computer Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.622-628, (Tam Metin Bildiri)
2009
200945. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin DemografikDeğişkenler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.441
2009
200946. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimine YönelikTutumları
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200947. Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen ve Teknoloji Dersi Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Akademik Başarılarına Etkisi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
The First International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2007
200748. Determination of Breakdown Voltage at Plasma
KARADEMİR E., TEMEL S., PAT S.
1st International Physics Symposium and Festival & Inter- University Physics Project Competition, 4 - 06 Eylül 2007
Kitaplar
2025
20251. Fen Öğretim Programlarında Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)
Er N., Karademir E.
21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğretenleri İçin Fen Bilimleri Öğretim Programı, ANAGÜN ŞENGÜL SAİME,ANILAN BURCU,DEMİR ZÜLFİYE MELİS, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.207-228, 2025
2024
20242. Fen Öğretiminde Kitlesel Açık Çevrim İçi Derslerin (MOOC-KAÇD) Kullanımı
Esendemir S., Karademir E.
Alan Eğitimi Araştırmalarında Güncel Yaklaşımlar, Şendil CAN Ayberk BOSTAN SARIOĞLAN, Editör, Livre de lyon, Lyon, ss.15-30, 2024
2023
20233. Afet Yönetiminde Eğitim
Karademir E.
Disiplinler Arası Bir Bakışla Afet Yönetimi, Salih Altun, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.55-76, 2023
2023
20234. Çevre Eğitiminde Farklı Pedagojik Yaklaşımlar
Karademir E.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Şengül S. Anagün, Editör, Eğiten, Ankara, ss.193-220, 2023
2023
20235. Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirmenin 100 Yılı: 1923-2023
KARADEMİR E.
Yüzüncü Yıla Armağan, Berber, O. & Marttin, V, Editör, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yayınları, ss.59-81, 2023
2022
20226. Disiplinlerarası Bir Yaklaşım Olarak STEM
Karademir E.
Eğitim ve Öğretimde Farklı Yaklaşımlar, Mehmet Gültekin,Taha Yazar,Behçet Oral, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.400-430, 2022
2021
20217. Evde STEM Eğitimi
Karademir E.
Okul Dışı Ortamlarda STEM Eğitimi, Büşra Bakipğlu,Mustafa Çevik, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.187-212, 2021
2021
20218. Okul Bahçesinde STEM Eğitimi
Karademir E.
Okul Dışı Ortamlarda STEM Eğitimi, Büşra Bakioğlu,Mustafa Çevik, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.51-74, 2021
2021
20219. BECERİLER VE ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ YERİ
KARADEMİR E.
Fen Öğretim Programları, Şengül Saime Anagün, Editör, ANI YAYINCILIK, ss.87-126, 2021
2020
202010. Akademik Türkçe Eğitiminde Farklı Disiplinlerin Etkisi
Karademir E.
Akademik Amaçlar İçin Türkçe Öğretimi -Kuram ve Uygulama-, Burak Tüfekçioğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.69-89, 2020
2020
202011. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında Değerler Eğitimi
KARADEMİR E., ÇUBUKÇU Z.
Fen Öğretim Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, ANI YAYINCILIK, ss.155-185, 2020
2020
202012. Beceriler ve Öğretim Programındaki Yeri
KARADEMİR E.
Fen Öğretim Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, Anı Yayıncılık, ss.87-127, 2020
2020
202013. Yetkinlikler ve Öğretim Programındaki Yeri
ER N., KARADEMİR E.
Fen Öğretim Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, ANI YAYINCILIK, ss.127-155, 2020
2019
201914. Oryantiring Eğitici Eğitimi El Kitabı
KARADEMİR E.
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, 2019
2019
201915. ORYANTİRİNG EĞİTİMİ
BEKTAŞ F., KARADEMİR E., KAYA S., KALIN C., ŞEKER T., KURTOĞLU E., et al.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ankara, 2019
2018
201816. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma ve Yazma Kulüp Çalışmaları: C1 Kuru
KOÇ A., KARADEMİR E.
YADE YAYINEVİ, 2018
2018
201817. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma ve Yazma Kulüp Çalışmaları: B2 Kuru
KARADEMİR E., KOÇ A.
YADE YAYINEVİ, 2018
2018
201818. Okul dışı ortamlarda fen öğretimi
KARADEMİR E.
Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur Sarı, Editör, Pegem Akademi, ss.426-449, 2018
2017
201719. Fen Öğretiminde Süreç temelli Etkinlikler [Argümantasyon ve Proje Tabanlı Öğretim Uygulama Örnekleri]
Gamze K., Karademir E., Tezel Ö.
ÖRNEK VE UYGULAMA DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİNDE DİSİPLİNLERARASI BECERİ ETKİLEŞİMİ, ERSİN KARADEMİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-251, 2017
2017
201720. Fen Öğretiminde Beceri Kavramı ve Disiplinlerarası Kullanımı
Karademir E.
Örnek ve Uygulama Destekli Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi, Ersin Karademir, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-40, 2017
2017
201721. Fen Öğretiminde Okuma Becerilerinin Etkin Kullanımı
ÇELİK H., KARADEMİR E.
Fen öğretiminde disiplinlerarsı beceri eğitimi, ersin karademir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.167-190, 2017
2017
201722. Fen Öğretiminde Etkin Materyal Kullanımı ve Uygulamaları [Kazanım ve Beceri Temelli]
KARADEMİR E.
Örnek ve Uygulama Destekli Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi, Ersin KArademir, Editör, Pegem Yayıncılık, ss.41-85, 2017
2013
201323. Planlanmış Davranış Teorisi
KARADEMİR E., ERTEN S.
Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri, Ekici, Gülay Güven, Meral, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.596-619, 2013
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAfet Risk Yönetimi Çerçevesinde Entegrasyon Dirençli ve Sürdürülebilir AdaptifCevaplı Bir Öğrenme Kültürünün Karma Gerçeklik Teknolojisi Temelinde Yaygınlaştırılması REACT
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KAYA N. B. (Yürütücü), YILDIRIM H., AYDEMİR M., TÜN M., KARADEMİR E., DEMİRCİ C., et al.
2025 - 2026
2025 - 2026
Zihin Yetersizliği Tanılı Bireylerde Doğa ve Sanat Aracılığıyla Çevresel Farkındalık ve Sosyal Uyumun Buluşması
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Karademir E.
2025 - 2026
2025 - 2026
Matematik Nerede? Matematik Her Yerde!
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Karademir E.
2021 - 2021
2021 - 2021Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi-III
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Karademir E. (Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi-II
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Karademir E. (Yürütücü)
2020 - 2021
2020 - 2021Doğada Bilinçlen Afete Hazır Ol
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Karademir E. (Yürütücü)
2020 - 2021
2020 - 2021Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerine dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının öğrenmeyi öğrenme ve girişimcilik yetkinliklerine etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
TEZEL Ö. (Yürütücü), Er N., KARADEMİR E.
2020 - 2020
2020 - 2020Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
KARADEMİR E. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Disiplinlerarası Proje hazırlama ve Kodlama Eğitimi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Karademir E. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Disiplinlerarasi Beceri Okulu (TUBİTAK 4005)
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Ev Çimen E., Aybek E. C., Çelik H., Dağlı T., Girmen P., Kıray S. A., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018Disiplinlerarası Beceri Okulu
TÜBİTAK Projesi
EV ÇİMEN E., KARADEMİR E. (Yürütücü), AYBEK E. C.
2017 - 2018
2017 - 2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bağlamlı Görev Odaklı Etkinlikler Yoluyla Disiplinlinlerarası Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARADEMİR E. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016Fen Laboratuvarında Sınıf Öğretmeni Adaylarına Uygulanan Argümantasyon ve Proje TabanlıÖğretim Yöntemlerinin Etkililiğinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Karademir E., Tezel Ö.(Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016Fen Laboratuvarında Sınıf Öğretmenliği Adaylarına Uygulanan Argümantasyon ve Proje Tabanlı Öğretim Yöntemlerinin Etkililiğinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Tezel Ö. (Yürütücü), Karademir E.
2015 - 2016
2015 - 2016II Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi
ANILAN H., KARADEMİR E., BALBAĞ M. Z., TURĞUT M.
2014 - 2014
2014 - 2014TÜBİTAK Bilimsel Proje Danışmanlığı Öğretmen Eğitimi Programı-ESKİŞEHİR
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
KARADEMİR E.
2013 - 2013
2013 - 2013Fenin Araştırıcı Doğasını Anlıyorum (113B314 nolu proje)
TÜBİTAK Projesi
KARADEMİR E.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorFen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam Ediyor