Yayınlar & Eserler

Makaleler 55
Tümü (55)
SCI-E, SSCI, AHCI (14)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (22)
ESCI (8)
Scopus (21)
TRDizin (25)
Diğer Yayınlar (14)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 75

6. Özel gereksinimi çocuklarla yapılan etkileşimli kitap okuma müdahalelerinin incelenmesi

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

12. Özel eğitimde robot kullanımı

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

14. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için fen bilimleri öğretim uygulamaları

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

15. Zihin yetersizliği olan çocuklara yönelik cinsel istismarı önleme programları [Sexual abuse prevention programs towards children with intellectual disabilities]

Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi [Ankara International Congress on Scientific Research-II], Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mart 2020, ss.943-951, (Tam Metin Bildiri)

16. Zihin yetersizliği olan bir çocuğa cinsel istismardan korunma becerisinin öğretimi: Bir vaka çalışması [Teaching protection skill from sexual abuse to a child with intellectual disabilities: A case study]

Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi [Ankara International Congress on Scientific Research-II], Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mart 2020, ss.952-959, (Tam Metin Bildiri)

17. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin ve Ailelerin Okuma Destek Programının Etkileri Konusundaki Görüşleri

International Congress on Gifted and Talented Education (IGATE’19), Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.83-93, (Tam Metin Bildiri)

19. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİNÖYKÜ YAZMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK OLARAK HAZIRLANAN KDYKOHESD ÖĞRETİM PAKETi

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bilimsel Programı, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

20. Müdahaleye Tepki Modeli: Tarihçesi ve Uygulamaları

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

24. Geçmişten Günümüze Ulusal Özel Eğitim Kongresi

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.1-235, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

26. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde not tutma becerilerinin geliştirilmesi

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.151-152, (Özet Bildiri)

28. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların okuduğunu anlama becerilerine ilişkin çalışmaların incelenmesi

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.172-173, (Özet Bildiri)

30. Alan dışı özel eğitim öğretmenlerinin ders verme yeterliliklerine ilişkin çalışmaların incelenmesi

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.136-137, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

32. Türkiye’de özel öğrenme güçlüğü alanında yapılan çalışmaların incelenmesi

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.98, (Özet Bildiri)

33. Türkiye’de Özel Öğrenme Güçlüğü Alanında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

34. Özel gereksinimli çocukların yasal hakları konusunda ailelerin farkındalıkları

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.19, (Özet Bildiri)

35. Attitudes towards reading expressed by Turkish elementary school students with learning disabilities

World Congress on Special Needs Education (WCSNE-2015), Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

36. A test development project for oral reading skills and reading comprehension of Turkish students with specific learning disabilities

World Congress on Special Needs Education (WCSNE-2015), Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ağustos 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

44. Comparison of the views of intellectual disability education teacher candidates towards inclusion

ISEI Regional Conference: Early Intervention to Promote Child Development and Mental Health: From Institutional Care to Family Environment, St. Petersburg, Rusya, 01 Temmuz 2013 - 03 Nisan 2014

51. Views of teacher candidates towards inclusion

5th International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013

52. Using Response Cards on the Active Participation and Correct Responses of Students With ID

Council for Exceptional Children (CEC) 2013 Convention and Expo, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 3 - 06 Nisan 2013

53. Examining classroom management textbooks published in Turkey in terms of addressing individuals with disabilities

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.906-910, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

54. Kaynaştırma sınıflarının özellikleri

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012

58. Sayılarla Türkiye de okul öncesi özel eğitim

1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012 Sürdürülebilir Kalkınma

60. Okuma güçlüğü olan öğrenciler ve okuma motivasyonu üzerine bir araştırma

21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011

64. Erken çocuklukta okuma yazma öğretiminin önemi

19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009

65. Improving fluency skills of struggling readers in after school programs

Council for Exceptional Children (CEC) 2009 Convention and Expo, Seattle, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Nisan 2009

66. After school programs The impact on reading achievement of struggling readers

Council for Exceptional Children (CEC) 2009 Convention and Expo, Seattle, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Nisan 2009

68. Improving outcomes for struggling readers Utilizing repeated reading in after school programs

Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008

69. Improving fluency for elementary readers Evidence from multiple intervention studies

Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008

70. Collaboration and authorship trends in special education research 1975 to present

Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008

71. Programs for juveniles with special needs in correctional facilities International perspectives

Council for Exceptional Children (CEC) 2008 Convention and Expo, Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Nisan 2008

72. An effective approach to reading instruction in inclusive classrooms Peer assisted learning strategies

Annual Teacher Education Division (TED) Conference of Council for Exceptional Children (CEC), Milwaukee, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Kasım 2007

73. A critical reading skill for students with disabilities Fluency

Annual Teacher Education Division (TED) Conference of Council for Exceptional Children (CEC), Milwaukee, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Kasım 2007 Sürdürülebilir Kalkınma

74. History and development of special education in Turkey

Council for Exceptional Children (CEC) 2007 Convention and Expo, Louisville, Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Nisan 2007

75. Single case designs in special education research Recent trends and contributions

Council for Exceptional Children (CEC) 2007 Convention and Expo, Louisville, Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Nisan 2007
Kitaplar 41

1. Özel Öğrenme Güçlüğü ve Matematik

Matematik Güçlüğü Diskalkuli Tanılama ve Müdahale, Melekoğlu, Macid Ayhan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-19, 2022

5. Özel öğrenme güçlüğü ve yazma problemleri

Disgrafi - yazma güçlüğü: Tanılama ve müdahale, Melekoğlu Macid Ayhan, Öğülmüş Kürşat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-12, 2021

6. İlk Okuma Yazma Öğretimine Genel Bakış ve Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi.

Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-17, 2021

7. Türkçe öğretimi ve özel eğitim

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021

8. İlk okuma yazma öğretimine genel bakış ve özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi

Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-17, 2021

9. Türkçe Öğretimi ve Özel Eğitim

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021

10. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik Türkçe öğretim teknikleri/stratejileri

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.501-554, 2021

11. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik ilk okuma yazma öğretim teknikleri/ stratejileri

Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.305-342, 2021

12. Özel eğitime gereksinimi olan çocuklar için eğitsel oyunların uyarlanması

İlkokul eğitiminde eğitsel oyunlar ve güncel uygulamalar, M. Alkış Küçükaydın, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.19-34, 2020

13. Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu hakkında yasal düzenlemeler

Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Melekoğlu, Macid Ayhan Sönmez Kartal, Mine, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.257-287, 2019

14. Özel eğitimde yasal düzenlemeler ve özel eğitim hizmetleri

Özel Eğitim, Melekoğlu Meral, Sönmez Kartal Mine, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.47-84, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

15. Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerde Dil Özellikleri

Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, Funda Acarlar, Özlem Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.157-177, 2019

16. Özel öğrenme güçlüğüne giriş

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-33, 2019

17. Özel eğitimde ekip çalışması ve özel eğitim ortamları

Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.143-170, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

18. Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.87-108, 2019

20. Özel öğrenme güçlüğüne giriş

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-33, 2018

21. İletişim ve okuma-yazma arasındaki ilişki [The relationship between communication and literacy]

Ağır yetersizliği olan öğrencilere iletişim becerilerinin öğretimi [Teaching communication skills to students with severe disabilities], Melekoğlu Macid Ayhan, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.189-212, 2018

22. Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları ve en az sınırlandırılmış eğitim ortamı

Özel eğitimde bütünleştirme, Çitil Mahmut, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.21-39, 2018

23. Özel eğitimde ekip çalışması ve özel eğitim ortamları

Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.151-179, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

24. Özel öğrenme güçlüğünün nedenleri ve özellikleri

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Melekoğlı Macid Ayhan, Sak Uğur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.23-52, 2018

25. Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.87-108, 2018

26. Bütünleştirmenin Temelleri

Özel Eğitimde Bütünleştirme, Dr.Mahmut ÇİTİL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-20, 2018

27. Öğrenme Güçlüğü Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2017

28. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar

Tüm Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitime Giriş, Asım ARI, Mine SÖNMEZ KARTAL, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.149-170, 2017

29. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2017

30. Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ve Özellikleri

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Uğur SAK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.23-52, 2017

31. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2017

32. Öğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar, Macid Ayhan MELEKOĞLU, Orhan ÇAKIROĞLU, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2017

33. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLMA RİSKİ TAŞIYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2016

34. Özel Eğitimde Ekip Çalışması ve Özel Eğitim Ortamları

Özel Eğitim, Aksoy Veysel, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.151-179, 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

35. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE GİRİŞ

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2016

36. Öğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.101-122, 2015

37. Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Melekoğlu Macid Ayhan, Çakıroğlu Orhan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-47, 2015

38. Özel gereksinimli öğrencilerin ve geçerli eğitim dilini öğrenen (GEDÖ) öğrencilerin değerlendirilmesi

Sınıf içi değerlendirme Etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar Classroom assessment principles and practice for effective standards based instruction by J H McMillan, Arı Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.375-420, 2015

39. Special education today in Turkey

Special education international perspectives Practices across the globe, Rotatori A. F., Bakken J. P., Burkhardt S., Obiakor F. E., Sharma U., Editör, Emerald Group Publishing, ss.529-557, 2014

40. Özel grupları yönetme

İlkokul öğretmenleri için sınıf yönetimi Classroom management for elementary teachers by C M Evertson E T Emmer, Aypay Ahmet, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.211-243, 2013

41. Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu, duygu/davranış bozukluğu

İlköğretimde Kaynaştırma, Diken İbrahim Halil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.89-118, 2010
Metrikler

Yayın

172

Yayın (WoS)

23

Yayın (Scopus)

21

Atıf (WoS)

192

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

202

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

36

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

5

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

81

Proje

8

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları