Eğitim Bilgileri
1994 - 1999
1994 - 1999Doktora
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Dr), Türkiye
1989 - 1992
1989 - 1992Yüksek Lisans
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Bazı bir, iki ve üç boyutlu ÇMR deneylerinin çarpım işlemci kuramıyla incelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Dr)
1992
1992Yüksek Lisans
Gama ve Uv ışınları ile irradiye edilen ve bazı oksalat bileşiklerinin ESR ile incelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Fen Bilimleri Eğitimi
Fizik Eğitimi
Fizik
Atom ve Molekül Fiziği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorProf. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2008 - 2013
2008 - 2013Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2003 - 2008
2003 - 2008Yrd. Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2002 - 2003
2002 - 2003Yrd. Doç. Dr.
Dumlupınar Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü
2000 - 2002
2000 - 2002Yrd. Doç. Dr.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1991 - 2000
1991 - 2000Araştırma Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1990 - 1991
1990 - 1991Araştırma Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü
1989 - 1990
1989 - 1990Öğretmen
Yönetimsel Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2019 - 2022
2019 - 2022Fakülte Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2019 - 2022
2019 - 2022Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2019 - 2022
2019 - 2022Senato Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2019 - 2022
2019 - 2022Dekan
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2019 - 2022
2019 - 2022Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2008 - 2017
2008 - 2017Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2013 - 2016
2013 - 2016Bölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2004 - 2016
2004 - 2016Fakülte Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2012 - 2013
2012 - 2013Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Bilim. Ens.
2012 - 2013
2012 - 2013Enstitü Müdür Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Bilim. Ens.
2004 - 2013
2004 - 2013Bölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2004 - 2013
2004 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2010 - 2012
2010 - 2012Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Bilim. Ens.
2007 - 2012
2007 - 2012Dekan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2008 - 2011
2008 - 2011Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2008 - 2010
2008 - 2010Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2008 - 2008
2008 - 2008Bölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2003 - 2004
2003 - 2004Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2000 - 2002
2000 - 2002Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
2000 - 2002
2000 - 2002Bölüm Başkan Yardımcısı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
UZMANLIK ALAN DERSI
FEN ÖĞRETİMİ TEORİLERİ
SEMİNER
ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ
SPEKTROSKOPİ YÖNTEMLERİNE GİRİŞ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KAVRAM GELİŞTİRME
Lisans
FİZİK 2
TOPLUMA HIZMET UYGULAMALARI
FİZİK 1
FİZİKTE ÖZEL KONULAR
MODERN FİZİĞE GİRİŞ
MESLEK ETİĞİ
GENEL FIZIK II
OKUL DENEYİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
GENEL FIZIK I
FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE PROJE GELİŞTİRME
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ II
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ I
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Dalgalar Lab.
Kuantum Mekaniği
Elektronik II
Atom ve Molekül Fiziği
Optik
Elektronik I
Makaleler
2020
20201. Sorgulama Temelli Öğretim Etkinliğinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Işığın Yayılması Konusunu Öğrenme Başarılarına Etkisi
Tezel Ö., Semiz N., Uçar S.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.3, ss.210-232, 2020 (TRDizin)
2020
20202. Sekizinci Sınıf ‘Periyodik Sistem‘ Konusunda Bilimsel Öykü İçeren Eğitsel Oyun Etkinliğinin Etkililiğinin İncelenmesi
Tezel Ö., Aksoy K.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.3, ss.192-209, 2020 (TRDizin)
2020
20203. Yaratıcı Drama Etkinliğinin Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin ‘Basit Makineler’ Konusunu Öğrenmelerindeki Etkililiği
Tezel Ö., Topal S., Koçak B.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.167-183, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Evaluating the Use of Project Based Teaching on the Science Laboratory Course According to the Views of the Classroom Teacher Candidates
Karaer G., Karademir E., Tezel Ö.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.8, ss.73-95, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
20195. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Tezel Ö., Tezgören I.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi (ESTÜDAM Eğitim Dergisi)
, cilt.4, sa.2, ss.68-84, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Sınıf Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarında Argümantasyon Tabanlı Öğretime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Karaer G., Karademir E., Tezel Ö.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, ss.217-241, 2019 (TRDizin)
2018
20187. Sosyobilimsel konu temelli fen öğretimi üzerine Türkiye’de yapılan çalışmalardan bir derleme
Tezel Ö., Günister B.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.42-60, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Türkiye’de ARCS Motivasyon Modeli Uygulamalarına Yönelik Gerçekleştirilen Çalışmalardan Bir Derleme
Tezel Ö., Soytürk F.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.49-58, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Fen Öğretiminde Yaratıcı Drama Konusunda Türkiye’de Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme
Tezel Ö., Sarıkahya E.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.1-11, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Türkiye’de Argümantasyona Dayalı Fen Bilimleri Öğretimi Çalışmalarından Bir Derleme
Tezel Ö., Yılmaz G.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.146-160, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. FeTeMM Eğitimine Yönelik Türkiye’de Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme
Tezel Ö., Yaman H.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.135-145, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. Fen Öğretiminde Gezi Gözlem Yöntemini Kullanmaya Yönelik Türkiye’de Gerçekleştirilen Çalışmalardan Bir Derleme
Tezel Ö., Güven D.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.12-20, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Çoklu Zekâ Kuramı ve Disiplinlerarası Yaklaşıma İlişkin Görüşleri
Tezel Ö., Çelik Karacalı K.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.369-379, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Çoklu zekâ kuramı temelli fen bilimleri dersi ve uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri
Çelik Karacalı K., Tezel Ö.
Eskişehir Osmangazi ÜniversitesiTürk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.2, sa.1, ss.61-77, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201615. BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİNYAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK KAVRAM BİLGİLERİNE VE TUTUMLARINA ETKİSİ
Tezel Ö., Aydost Y.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching)
, cilt.5, sa.3, ss.101-113, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201616. FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNÖĞRENCİLERİN KAVRAM BİLGİLERİNE VE TUTUMLARINA ETKİSİ
Tezel Ö., Aydost Y.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching) , cilt.5, sa.3, ss.49-61, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201617. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine İlişkin Bilimsel İçerik Bilgi Seviyeleri
Keskin H., Tezel Ö., Acat M. B.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi (ESTÜDAM Eğitim Dergisi)
, cilt.1, sa.1, ss.19-38, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNE İLİŞKİN BİLİMSEL OKURYAZARLIK SEVİYELERİ
Keskin H., Tezel Ö., Acat M. B.
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.47, ss.1-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELEN
Tezel Ö.
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.43, ss.1-20, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
201320. Evaluation of doctoral theses written in the field of science education in turkey in the last five years
Tezel Ö.
Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies
, cilt.5, ss.321-330, 2013 (SCI-Expanded)
2012
201221. The Usage Levels of Learning Strategies and Learning Sources of Secondary School Students in the Physics Courses: Turkey Example
Tezel Ö.
Energy Education Science And Technology Part B-Social And Educational Studies , cilt.5, ss.748-754, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201222. İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılık Düzeylerinin Belirlenmesi
Kılıç B., Tezel Ö.
TUSED-Journal of Turkish Science Education
, cilt.9, sa.4, ss.84-100, 2012 (Scopus, TRDizin)
2011
201123. İlköğretim Öğrencilerinin BSB Kazanma Düzeyleri ile Başarıları ve Fene Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
Öztürk N., Tezel Ö., Acat M. B.
Uludağ Üniversitesi Eğitim FakültesiDergisi
, cilt.24, sa.2, ss.389-423, 2011 (TRDizin)
2011
201124. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişelerinin incelenmesi
Karademir E., Tezel Ö.
E-Journalof New World Sciences Academy
, cilt.6, sa.3, ss.2005-2018, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201025. Investigation of Primary Teacher Candidates' Learning Styles by Demographic Variables
Karademir E., Tezel Ö.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.129-145, 2010 (ESCI, TRDizin)
2010
201026. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi
Karademir E., Tezel Ö.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.28, ss.129-145, 2010 (TRDizin)
2010
201027. Science Process Skills Levels of Primary School Seventh Grade Students in Science and Technology Lesson
Öztürk N., Tezel Ö., Acat M. B.
TUSED - Journal of TurkishScience Education
, cilt.7, sa.3, ss.15-28, 2010 (Scopus, TRDizin)
2009
200928. Fen ve Teknoloji Dersindeki Öğrenme Biçimlerinin Güdülenme ve Başarıya Etkisi
Karagöz N., Tezel Ö., Özabacı N. Ş.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.277-292, 2009 (TRDizin)
2009
200929. Investigating Primary School Second Grade Students Learning Styles According to the Kolb Learning Style Model in Terms of Demographic Variables
Kaya F., Özabacı N. Ş., Tezel Ö.
The Journal of Turkish Science Education (TUSED)
, cilt.6, sa.1, ss.11-25, 2009 (Scopus, TRDizin)
2004
200430. Product operator descriptions of INEPT and RINEPT NMR spectroscopies for ISn (I=1/2, S=3/2) spin systems
Tokatli A., Gencten A., Sahin M., Tezel Ö., Bahceli S.
JOURNAL OF MAGNETIC RESONANCE
, cilt.169, ss.68-72, 2004 (SCI-Expanded, Scopus)
2003
200331. A theoretical investigation of distortionless enhancement by polarization transfer and subspectral editing with a multiple quantum trap NMR spectroscopy for CXn groups
Tezel Ö., Gencten A., Tokatli A., Sahin M., Bahceli S.
ACTA PHYSICA POLONICA A
, cilt.104, ss.503-511, 2003 (SCI-Expanded, Scopus)
2003
200332. A theoretical application of 3D J-resolved NMR spectroscopy for ISnKm (I=1/2, S=1/2 and 1, K=3/2) spin systems
Saka I., Tezel Ö., Gencten A.
ZEITSCHRIFT FUR NATURFORSCHUNG SECTION A-A JOURNAL OF PHYSICAL SCIENCES
, cilt.58, ss.139-143, 2003 (SCI-Expanded, Scopus)
2002
200233. Product operator theory for spin-3/2 nuclei and application to 2D J-resolved NMR spectroscopy
Gencten A., Tezel Ö., Bahceli S.
CHEMICAL PHYSICS LETTERS
, cilt.351, ss.109-114, 2002 (SCI-Expanded, Scopus)
2001
200134. A theoretical investigation of 3D J-resolved NMR spectroscopy for ISnKm (I=1/2, S=1/2 and 1, K=1) spin systems
Gencten A., Tezel Ö.
SPECTROSCOPY LETTERS
, cilt.34, ss.317-324, 2001 (SCI-Expanded, Scopus)
2001
200135. A product operator theory of C-13 spin-echo J-modulation NMR spectroscopy for CDn (n=1,2,3) groups
Gencten A., Tezel Ö.
SPECTROSCOPY LETTERS
, cilt.34, ss.505-511, 2001 (SCI-Expanded, Scopus)
2001
200136. A theoretical application of SEMUT NMR spectroscopy to deuterated compounds
Gencten A., Tezel Ö., Koroglu A.
APPLIED MAGNETIC RESONANCE
, cilt.20, ss.265-273, 2001 (SCI-Expanded, Scopus)
2001
200137. Fizik Dersi Öğretiminde Öğretmen Tutumlarının Önemi
TEZEL Ö., GENÇTEN A., ABACI R.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.49-55, 2001 (TRDizin)
2000
200038. A product operator formalism of 3D J-resolved NMR spectroscopy for ISnKm(I = 1/2, S = 1/2, K = 1/2) spin system
Tezel Ö., Gençten A.
Turkish Journal of Physics
, cilt.24, ss.759-764, 2000 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2000
200039. ESR of UV irradiated oxalic acid single crystal
Tezel Ö.
INDIAN JOURNAL OF PURE & APPLIED PHYSICS
, cilt.38, ss.344-347, 2000 (SCI-Expanded, Scopus)
2000
200040. ESR of gamma irradiated C2H2O4.2H(2)O single crystal
Tezel Ö., Koroglu A., Tapramaz R.
SPECTROSCOPY LETTERS
, cilt.33, ss.735-742, 2000 (SCI-Expanded, Scopus)
1999
199941. ESR of gamma irradiated (NH4)(2)C2O4 center dot H2O and K2C2O4 center dot H2O single crystals
Tezel Ö., Koroglu A., Gencten A., Celik F.
INDIAN JOURNAL OF PURE & APPLIED PHYSICS
, cilt.37, ss.122-126, 1999 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. STEM Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğrenmeyi Öğrenme Yetkinliğine Yönelik Görüşleri
Er N., Karademir E., Tezel Ö.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.263, (Özet Bildiri)
2020
20202. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dil Yetkinliğinin Belirlenmesi
Er N., Karademir E., Tezel Ö.
1. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı (DİFEÖK), Ankara, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2020, ss.88, (Özet Bildiri)
2019
20193. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
TEZEL Ö., TEZGÖREN I.
17. Uluslararası Türk Dünyası sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, ss.35-44, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Öğretimi Yönelimleri
ER N., TEZEL Ö.
1. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.592-599, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Fen Bilimleri Dersinde Sorgulamaya Dayalı Öğretimin Akademik Başarıya Etkisi
TEZEL Ö., SEMİZ N., UÇAR S.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.149, (Özet Bildiri)
2019
20196. Bilimsel Öykü İçeren Eğitsel Oyunla Desteklenen Fen Bilimleri Dersinin Öğrencilerin Periyodik Sistem Kavram Öğrenmelerine Etkisi
TEZEL Ö., AKSOY K.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.347, (Özet Bildiri)
2019
20197. Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Yönelimlerinin Karşılaştırılması
ER N., TEZEL Ö.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK2019), Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Disiplinlerine Dayalı Argümantasyon Destekli Fen Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Öğrenmelerine Etkisi
ER N., TEZEL Ö.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK), İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. Eğitsel Oyun ve Bilimsel Hikâyenin Fen Öğretiminde Kullanımına Yönelik Türkiye’de Yapılan Araştırmaların Derleme Çalışması
ATAİZİ S., TEZEL Ö.
3. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Nevşehir, Türkiye, 9 - 12 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Fen Alanı Eğitiminde Robotik Uygulamalara Yönelik Türkiye’de Yapılan Araştırmaların Derleme Çalışması
ER N., TEZEL Ö.
3. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Nevşehir, Türkiye, 9 - 12 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Bilimsel Öykü ve Eğitsel Oyunla Desteklenen Fen Öğretimine Yönelik Araştırmaları Derleme ve Örnek Etkinlik Çalışması
TEZEL Ö., BIYIK A.
IV. International Academic Research Congress (INES), Alanya, Türkiye, 30 Ekim - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Sorgulamaya Dayalı Fen Öğretimi Üzerine Bir Derleme Çalışması
TEZEL Ö., BIYIK A.
IV. International Academic Research Congress (INES), Alanya, Türkiye, 30 Ekim - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201713. Türkiye’de Argümantasyona Dayalı Öğretim Yönteminin Kullanıldığı Fen ve Teknoloji Eğitimi Çalışmalarına Yönelik Bir Derleme
TEZEL Ö., YILMAZ G.
8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.57, (Özet Bildiri)
2017
201714. Fen Öğretiminde Yaratıcı Drama Konusunda Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme
TEZEL Ö., SARIKAHYA E.
8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.44, (Özet Bildiri)
2017
201715. TGA Yönteminin Kullanıldığı Etkinliklerin Kavram Yanılgılarını Belirlemesine Yönelik Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme
TEZEL Ö., OYMAK Z.
8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.56, (Özet Bildiri)
2017
201716. FeTeMM Eğitimine Yönelik Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme
TEZEL Ö., YAMAN H.
8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.56, (Özet Bildiri)
2017
201717. Türkiye’de ARCS Motivasyon Modeli Uygulamalarına Yönelik Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme
TEZEL Ö., SOYTÜRK F.
8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.45, (Özet Bildiri)
2017
201718. Türkiye’de Fen Öğretiminde Gezi Gözlem Yöntemini Kullanmaya Yönelik Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme
TEZEL Ö., GÜVEN D.
8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Antalya, Türkiye, 18 Mayıs 2017, ss.44, (Özet Bildiri)
2017
201719. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Çoklu Zekâ Kuramı ve Disiplinlerarası Yaklaşıma İlişkin Görüşleri
TEZEL Ö., ÇELİK KARACALI K.
8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.86, (Özet Bildiri)
2017
201720. Project Based Learning Activities Integrated Stem in Science Laboratory
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Ephesus–Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.80, (Özet Bildiri)
2016
201621. Investigation of the Cultural Children s Game and Toys Effects on Preschoolers Science Conceptions Learning
KARAER G., TEZEL Ö.
The 8th Multidisciplinary Academic Coference / Proceedings of MAC-ETL 2016, 9 - 10 Aralık 2016, ss.215-221, (Tam Metin Bildiri)
2016
201622. Sınıf Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Argümantasyon Temelli Öğretime Yönelik Görüşleri Ve Örnek Etkinlik Uygulaması
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
201623. Proje Tabanlı Öğretim Uygulamalarının Fen Laboratuvarı Dersine Etkisinin Sınıf Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
KARAER G., KARADEMİR E., TEZEL Ö.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. Bilgisayar Destekli Öğretimin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Yaşamımızdaki Elektrik Kavram Bilgilerine ve Tutumlarına Etkisi
TEZEL Ö., AYDOST Y.
7th International Congress on New Trends in Education ICONTE, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.108, (Özet Bildiri)
2016
201625. Fen Bilimleri Eğitiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Kavram Bilgilerine ve Tutumlarına Etkisi
TEZEL Ö., AYDOST Y.
7th International Congress on New Trends in Education ICONTE, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.108, (Özet Bildiri)
2014
201426. The change of secondary school students environmentalattitude, behavior and thoughts with nature training project –
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
International Conference onEducation in Mathematics, Science Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201427. Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Tutum Davranış ve Düşüncelerinin Doğa Eğitimi Projesine Bağlı Değişimi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1239-1243, (Tam Metin Bildiri)
2011
201128. Üç Aşamalı Testle Öğrencilerin Isı Sıcaklık Konusunda Sahip Oldukları Kavram yanılgılarının Belirlenmesi ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
TEZEL Ö.
I. International Congress On Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011
2010
201029. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göreİncelenmesi
TEZEL Ö.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.200
2010
201030. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine YönelikTutum ve Endişelerinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
19. Ulusal Eğitim BilimleriKurultayı, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.267
2010
201031. Ortaöğretim Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematik Öğretiminde Öz Yeterlilik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.999-1007, (Tam Metin Bildiri)
2010
201032. Öğretmen Adaylarının Öğretme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri
TEZEL Ö.
The Second International Congress Of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 03 Mayıs 2010, ss.121, (Tam Metin Bildiri)
2010
201033. Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
The Second International Congress Of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 03 Mayıs 2010, ss.79, (Tam Metin Bildiri)
2009
200934. İlköğretim Okullarındaki Bilgi Teknoloji Sınıflarının Değerlendirilmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
3rd International Computer Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.883-890, (Tam Metin Bildiri)
2009
200935. Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Dersini Öğrenirken Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
3rd International Computer Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.622-628, (Tam Metin Bildiri)
2009
200936. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin DemografikDeğişkenler Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.441
2009
200937. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretiminde Öz Yeterlilik İnançDüzeylerinin İncelenmesi
TEZEL Ö.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200938. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimine YönelikTutumları
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200939. Fen ve Teknoloji Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Başarılarına ve Bilimsel Düşünme Becerilerine Etkisi
TEZEL Ö.
The First International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200940. Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen ve Teknoloji Dersi Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Akademik Başarılarına Etkisi
TEZEL Ö., KARADEMİR E.
The First International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2007
200741. İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Cinsiyet Başarı ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi
TEZEL Ö., ÖZABACI N. Ş.
III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu,Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)
2002
200242. ISnKm I 1 2 S 1 2 ve 1 K 3 2 n 1 2 ve m 1 2 SpinSistemlerinde Üç Boyutlu J Çözümlü NMR Spektroskopisinin Çarpım İşlemci Teorisiyle İncelenmesi
TEZEL Ö., GENÇTEN A., ŞAKA İ.
TFD 21. Fizik Kongresi, Isparta, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2002
2000
200043. CD n n 1 2 3 Grupları İçin C13 SEMUT ÇMRSpektroskopisinin Çarpım İşlemci Tekniğiyle İncelenmesi
TEZEL Ö., GENÇTEN A.
III. Ulusal Atom ve Molekül FiziğiSempozyumu, Erzurum, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2000
1999
199944. ISnKm I 1 2 S 1 2 K 1 2 Spin Sisteminde Üç BoyutluJ Çözümlü NMR Spektroskopisinin Çarpım İşlemci Teorisiyle İmcelenmesi
TEZEL Ö., GENÇTEN A.
Türk Fizik Derneği18. Fizik Kongresi, Adana, Türkiye, 25 - 28 Ekim 1999
1998
199845. CDn için C13 Spin Yankı J Modülasyon NMR Spektroskopisinin Çarpım İşlemci Teorisiyle İncelenmesi
GENÇTEN A., TEZEL Ö.
II. Ulusal Atom ve Molekül FiziğiSempozyumu, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Eylül 1998
1996
199646. Gamma ile İrradiye Edilen K2C2O4 H2O Tek Kristalinin ESR Metodu İle İncelenmesi
TEZEL Ö., ÇELİK F.
TFD 16. Fizik Kongresi, AYVALIK, Türkiye, 26 - 29 Ağustos 1996
1995
199547. Gama ve UV Işınları İle İrradiye Edilen NH4 2 C2O4 H2O Bileşiğinin ESR İle İncelenmesi
TEZEL Ö., ÖZDOĞAN T.
Türk Fizik Derneği 15. Fizik Kongresi, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Eylül 1995
Kitaplar
2018
20181. Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi
Karamustafaoğlu O., Tezel Ö., Sarı U.
Pegem Akademi, Ankara, 2018
2018
20182. Bilim Öyküleri İçeren Eğitsel Oyunlarla Fen Öğretimi
Tezel Ö., Karacalı K.
Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur Sarı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.450-477, 2018
2018
20183. Sorgulamaya Dayalı Fen Öğretimi
Tezel Ö., Bıyık A.
Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur Sarı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.74-98, 2018
2018
20184. Eğitim/ Fen Alanı Eğitiminde Robotik Uygulamalara Yönelik Türkiyede Yapılan Araştırmaların Derleme Çalışması
Er N., Tezel Ö.
Bilimsel Araştırmalarda Yeni Yaklaşımlar - 1, Prof. Dr. Osman Köse, Esra Kirik, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.557-583, 2018
2018
20185. Argümantasyona Dayalı Fen Öğretimi
Tezel Ö., Karaer G.
Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur Sarı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.98-123, 2018
2017
20176. Development of Science Teaching Activities Using Cultural Children’s Game and Toys in the Science Teaching Process
Tezel Ö., Karaer G.
EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE, Irina Koleva, Gökhan Duman, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.197-204, 2017
2017
20177. Fen Öğretiminde Süreç temelli Etkinlikler [Argümantasyon ve Proje Tabanlı Öğretim Uygulama Örnekleri]
Gamze K., Karademir E., Tezel Ö.
ÖRNEK VE UYGULAMA DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİNDE DİSİPLİNLERARASI BECERİ ETKİLEŞİMİ, ERSİN KARADEMİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-251, 2017
2017
20178. Designing Science Teaching Activities Using Cultural Children’s Game and Toys
Karaer G., Tezel Ö.
EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE, Irina Koleva, Gökhan Duman, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.205-213, 2017
Desteklenen Projeler
2020 - 2021
2020 - 2021Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerine dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının öğrenmeyi öğrenme ve girişimcilik yetkinliklerine etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
TEZEL Ö. (Yürütücü), Er N., KARADEMİR E.
2016 - 2016
2016 - 2016Fen Laboratuvarında Sınıf Öğretmenliği Adaylarına Uygulanan Argümantasyon ve Proje Tabanlı Öğretim Yöntemlerinin Etkililiğinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Tezel Ö. (Yürütücü), Karademir E.
2013 - 2014
2013 - 2014Fenin Araştırıcı Doğasını Anlıyorum
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Tezel Ö. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorEskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi
Baş Editör
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorThe Journal of Academic Social Science Studies
Danışma Kurul Üyesi
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorJournal of Strategic Research in Social Science
Editörler Kurulu Üyesi
2016 - 2020
2016 - 2020Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi (ESTÜDAM Eğitim Dergisi)
Editör
2011 - 2020
2011 - 2020Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2008 - 2011
2008 - 2011Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorESOGÜ Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu
Üye
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorÇocuk ve Genç Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
Danışma Kurulu Üyesi
2019 - 2021
2019 - 2021ESOGÜ Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu Üyesi
Üye
2013 - 2016
2013 - 2016Kadın Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESKAM)
Danışma Kurulu Üyesi
2013 - 2016
2013 - 2016ESOGÜ Eğitim Bilimleri Enstitü Kurulu
Üye
2004 - 2016
2004 - 2016ESOGÜ Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu
Üye
2010 - 2013
2010 - 2013ESOGÜ Eğitim Bilimleri Enstitü Kurulu
Üye
2004 - 2010
2004 - 2010ESOGÜ Fen Bilimleri Enstitü Kurulu
Üye
Davetli Konuşmalar
Mayıs 2020
Mayıs 2020Koronavirüs Sürecinde Hızlanan Dijitalleşme Bağlamında Uzaktan Eğitimin Geleceği
Konferans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi-Türkiye
Kasım 2019
Kasım 2019