Prof. Dr. HÜSEYİN ANILAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

178

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

15

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

17

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

132

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

343

Proje

13

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1999 - 2005

1999 - 2005

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Yüksek Lisans

Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1990 - 1994

1990 - 1994

Lisans

Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

Yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde kelime ağı oluşturma yönteminin etkililiği

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)

1998

1998

Yüksek Lisans

Beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisiyle ilgili hedef davranışların gerçekleşme düzeyleri

Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2006 - 2015

2006 - 2015

Yrd. Doç. Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2001 - 2006

2001 - 2006

Araştırma Görevlisi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2000 - 2001

2000 - 2001

Öğretim Görevlisi

Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2018 - 2019

2018 - 2019

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2018 - 2019

2018 - 2019

Bölüm Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2018 - 2019

2018 - 2019

Dekan Yardımcısı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

2015 - 2018

2015 - 2018

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Kuantum Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2015 - 2018

2015 - 2018

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türk Dünyası Oyun Ve Oyuncakları Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2013 - 2016

2013 - 2016

Enstitü Müdür Yardımcısı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

2012 - 2015

2012 - 2015

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2007 - 2012

2007 - 2012

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2008 - 2009

2008 - 2009

Bölüm Başkan Yardımcısı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü

2002 - 2004

2002 - 2004

Bölüm Başkan Yardımcısı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1997 - 1999

1997 - 1999

Sınıf Öğretmeni

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Vakfı Lisesi, Sınıf Öğretmeni

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

UZMANLIK ALAN DERSİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

KIRSAL EĞİTİM

YÜKSEK LİSANS TEZİ

OKUMA YAZMANIN TEORİK TEMELLERİ

SEMİNER

UZMANLIK ALAN DERSİ

EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I

Lisans

Lisans

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

TEMEL DİL BECERİLERİ

İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

OKUL DENEYİMİ

ÖZEL EĞİTİM

SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE GÜNCEL SORUNLAR

TÜRKÇE II: SÖZLÜ ANLATIM

TÜRKÇE I: YAZILI ANLATIM

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

ETKİLİ İLETİŞİM

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (53)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (5)
Scopus (8)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (29)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2007

2007

1. Öğretmen adaylarının kendi mesleki gelişimlerini değerlendirmeleri

ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.261-268, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. DEĞER EĞİTİMİNDE DİGİTAL ÖYKÜ KULLANIMI

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

12. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2024, ss.448-451, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. SOSYAL DUYGUSAL ÖĞRENME BECERİLERİ MİHVER DERSLERDE NASIL YER ALMAKTADIR?

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

VII. INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATION and SCIENCE, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2024, ss.133, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. BAZI ASYA VE AVRUPA ÜLKELERİNDEKİ SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI İNCELEMESİ

ANILAN H., KARADAYI E. H., Yalabık sarı B.

VII. INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATION and SCIENCE, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2024, ss.40, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İnfografiklerinde Hayat Bilgisi

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, ss.231-234, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Sınıf öğretmeni adaylarının hazırladıkları ders planlarında yaratıcı drama

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

32nd International Congress on Creative Drama in Education “Eternal Cycle", Eskişehir, Türkiye, 13 - 16 Kasım 2024, ss.133-136, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

7. Türkiye’de ve Dünya’da sınıf öğretmenliği

ANILAN H., Demirkol S., Çelik İ.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Antalya, Türkiye, 09 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Sınıf eğitimi alanında yapılan yaratıcı düşünme becerisi çalışmalarının incelenmesi

Demirkol S., ANILAN H.

International Education Congress (Educongress), Ankara, Türkiye, 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Dördüncü sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik düzeyleri ve okuduğunu anlama

ANILAN H., Dikmen G.

7th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER), Ankara, Türkiye, 04 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Gerçekleştirilen Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri

ÇOLAK N., ANILAN H.

International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hazırladıkları Ders Planlarında Hayat Bilgisi Öğretimi

ANILAN H., ANILAN B., KILIÇ Z.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

13. The Experiences of Teachers Working in the Education of Syrian Students Under Temporary Protection in the Epidemic

BOZAN M. A., ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.

Ninth International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2021), İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.165-166, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. Experiences of Primary School Teachers with Foreign Students in the Class

ANILAN H., Menşan N. Ö., Korkmaz M., SAYAR N.

19th International Classroom Teaching Education Symposium, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

15. Experiences of primary school teachers with special needs students in the class,

ANILAN H., Menşan N. Ö., Korkmaz M., Sayar N.

19th International Classroom Teaching Education Symposium, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

16. Educational experiences of teachers involved in the education of Syrian students under temporary protection

Bozan M. A., Anagün Ş. S., Anılan H.

The Ninth International Congress on Curriculum and Instruction, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

17. Sürdürülebilir kalkınma amaçlarının bilim çocuk dergilerine yansıması

ANILAN B., ANILAN H.

International Congress of Science Culture and Education, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

18. Sınıf öğretmenliği lisans programı derslerinin işlevselliğinin değerlendirilmesi,

Anılan H., Anılan B., Anagün Ş. S.

International Congress of Science Culture and Education, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

19. Cumhuriyetten günümüze ilkokul programlarındaki dersler ve ders saatlerinin analizi

SAYAR N., ANILAN H.

5th International Congress Of Eurasian Social Sciences, Muğla, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

20. Kodlama etkinliklerine ve analitik düşünme becerisine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi

ANILAN H., GEZER B.

International Pegem Conference on Education, Antalya, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

22. Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının çevreye ilişkin algılarının kavramlara yansıması: Bir fenomenolojik araştırma

BERBER A., ANILAN B., ANILAN H.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

23. İlk okuma yazma öğretiminde örüntü becerisinin etkisine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi

ANILAN H., GEZER B.

2nd International Elementary Education Congress, Muğla/Bodrum, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.986-994, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

24. Öğretme-Öğrenme Süreci Öğrenci Merkezli Mi Öğretmen Merkezli Mi?

Anagün Ş. S., Anılan H., Atalay N., Kılıç Z.

VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.2210-2211, (Özet Bildiri)

2019

2019

25. Sınıf öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutum ve öz yeterliklerinin 21. yüzyıl becerilerini yordama gücü

Anagün Ş. S., Anılan H., Atalay N., Kılıç Z.

3rd International Limitless Education and Research Symposium, İzmir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, cilt.1, ss.113, (Özet Bildiri)

2019

2019

26. The development and validation of emotional literacy skills scale teacher form

ALEMDAR M., ANILAN H.

XIX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 30 - 31 Ocak 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

27. İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersinde kelime ilişkilendirme testi yoluyla değer analizi

Anılan H., Anagün Ş. S., Kılıç Z.

Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

28. Yabancı Uyruklu Öğrencilere Sahip Sınıf Öğretmenlerinin Deneyimleri

Anılan H., Anagün Ş. S., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26-28 Nisan, Bodrum/Muğla., Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. İlk okuma yazma dersinin sınıf öğretmeni adayları üzerindeki yansımaları

ANILAN H., GÜLTEKİN M., YAŞAR E.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS), 2nd International Limitless Education and Research Symposium, Muğla/Bodrum, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

30. Sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre öğretim elemanları

Anılan H., Anagün Ş. S., Girmen P., Kılıç Z.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) 17th International Classroom Teaching Education Symposium, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

31. Sınıf Öğretmenlerinin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına İlişkin Görüşleri

Anılan H., Anagün Ş. S., Kılıç Z., Demir Z. M.

I. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

33. İlkokul Öğrencilerin Algılarına Göre Milli ve Kültürel Değerler

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

34. Öğretmen adaylarının öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri.

Anılan H., Akçay A. O., Anagün Ş. S.

IV. International Eurasion Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

35. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri

ANILAN H., AKÇAY A. O., ANAGÜN Ş. S.

IVth International Eurasian Educational research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

36. Science In Our Life: Science With Photography

ANAGÜN Ş. S., ANILAN B., ANILAN H., ATALAY N., KILIÇ Z.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

37. Science in our life science with photograph.

ANAGÜN Ş. S., ANILAN B., ANILAN H., ATALAY N., KILIÇ Z.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Kuşadası/AYDIN, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

38. Gamification of teaching the perodic table: Teaching practices of science pre-service teachers.

ANILAN B., ANAGÜN Ş. S., ANILAN H., ATALAY N.

International Conference on Research in Education Science., Kuşadası/AYDIN, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

39. Öğretmenlik Mesleğine Yolculuk: Yeni Atanan Öğrtmenlerin Yaşadıkları Deneyimler

Anagün Ş. S., Anılan H., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.

IVthInternational EurasianEducationalResearch Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Öğretmenlik mesleğine yolculuk: Yeni atanan öğretmenlerin yaşadıkları deneyimler.

ANAGÜN Ş. S., ANILAN H., ANILAN B., ATALAY N., KILIÇ Z.

IV. International Eurasion Educational Research Congress, Pamukkale/Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. Sınıf öğretmenlerinin gözüyle sınıf öğretmeni olmak

Anılan H., Anagün Ş. S., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.

26. International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

42. Sınıf öğretmenliği eğitimindeki güncel eğilimler eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan çalışmaların incelenmesi

ANILAN H., ANILAN B., ATALAY N., KILIÇ Z.

5.th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

44. Sınıf öğretmenlerinin öğrenme sürecini temel alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımları

Anılan H., Anagün Ş. S., Atalay N., Kılıç Z.

5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

45. Sınıf öğretmenlerin ve ailelerin birbirinden beklentileri

ANILAN H., KILIÇ Z.

3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

46. Sınıf öğretmenlerinin öğretimin bireyselleştirilmesine ilişkin görüşleri

ANILAN H., KILIÇ Z.

XV. Uluslarası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

47. İlk okuma yazmayı bitişik eğik yazıyla öğrenen öğrencilerin bitişik eğik yazı tutumları ve kullanım durumları

KAPTAN A., ANILAN H.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

48. Okul öncesi eğitimde okuma yazma hazırlık çalışmalarına ilişkin öğretmen tutumları Eskişehir il örneği

BAY Y., ANILAN H.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

49. Yöresel Çocuk Oyunlarının Çocukların Gelişimine Olan Etkilerinin Değerlendirilmesi

Esen F., Anılan H.

I. International Congress of Turkic World Childrens’ Games and Toys, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, cilt.1, ss.334-342, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

50. Sınıf öğretmenlerinin gözüyle kaynaştırma eğitimi gerçeği

ANILAN H., GAMZE K.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

51. Oyunla öğretim etkinliklerinin sözcük öğretimine etkisi

ANILAN H., HAFİZE M.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

52. Öğretmen deneyimleri ışığında birleştirilmiş sınıf gerçeği

ANILAN H.

9th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

53. Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi

KAYNAŞ E., ANILAN H.

1st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

54. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretmenliğini seçme nedenleri ve gelecek beklentileri

ANILAN B., ANILAN H.

5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

55. Kırsal Alanda Öğretmen Olmak Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısı

ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

56. İlkokula başlama yaşının erkene alınmasına ilişkin birinci sınıf öğretmenlerinin görüşleri

ANILAN H., BAY Y.

Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Ocak 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

57. Beşinci sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerilerinin değerlendirilmesi

ANILAN H., KAYNAŞ E.

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

58. Öğretmen adaylarının ilk okuma yazma öğretimi dersine ve kendi yapabilirliklerine ilişkin görüşleri

ANILAN H.

12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kuşadası AYDIN, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

59. Dördüncü sınıf öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarının bağdaşıklık bakımından değerlendirilmesi

ANILAN H., Kaptan A.

21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

60. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Türkçe öğretimine ilişkin görüşleri ve yeterlik algıları

ANILAN H., KILIÇ Z.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

61. Sözcük öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri

ANILAN H., GENÇ ERSOY B.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

62. Değerlerimiz teması bağlamında ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin değer algısı

ANILAN H.

Değerler Eğitimi Sempozyumu “Sosyal ve Kurumsal Yönleriyle Değerler Eğitimi”, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

63. Konu bağımlı ve konu bağımsız yazma çalışmalarının karşılaştırılması

ANILAN H., KAYA M. F., BAYRAK ÖZMUTLU E., Kaynaş E.

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

64. Hayat bilgisi dersinde kullanılan performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri

ANILAN H., KILIÇ Z.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, cilt.1, ss.875-881, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

65. Teachers and students' views on the teaching and learning process of the social studies course

GÜLTEKİN M., ANILAN H., KILIÇ Z.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2744-2749, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

2010

2010

66. The Turkish adaptation study results of constructivist learning environments scale: Confirmatory factor analysis results

ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1482-1487, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

67. Destekleyici metin çalışmalarının kırsal kesim öğrencilerinin kelime kazanım düzeylerine etkisi

ANILAN H., GENÇ ERSOY B., Göl Dede D.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kuşadası AYDIN, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

68. İşbirlikli yazma çalışmalarının ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma başarılarına etkisi

ANILAN H., Raziye A., Acar D.

8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

69. Teachers views for arranging and managing group activities which are required by constructivisim

ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.

International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, cilt.1, ss.105-116, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

70. Çoklu değerlendirme etkinlikleri üzerine bir çalışma

ANILAN H., GENÇ ERSOY B., Çalışır F., Okkirman U.

1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, cilt.1, ss.265-279, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

71. Türkçe dersinde kullanılan çoklu değerlendirme biçimleri üzerine bir çalışma

ANILAN H., Okkirman U., GENÇ ERSOY B., Çalışır F.

International Symposium on Social Sciences Education, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, cilt.1, ss.408-414, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

72. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersinin uygulama aşamasında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri

ANILAN H., Çalışır F., GENÇ ERSOY B., Okkirman U.

7. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, cilt.1, ss.783-788, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

73. Beşinci sınıf öğrencilerinin metne ve görsellere dayalı yazılı anlatımlarının değerlendirilmesi

ANILAN H., GENÇ ERSOY B., Çalışır F., Okkirman U.

7. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, cilt.1, ss.1043-1048, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

74. Fen ve teknoloji öğretimi dersinde gerçekleştirilen assure modeli uygulamaları ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri

Anagün Ş. S., Anılan H., Anılan B., Kılıç Z., Atalay N.

Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2007

2007

75. Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri

ACAT M. B., ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.

6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.479-484, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

76. Yapılandırmacı öğrenme ortamı ölçeği geçerlik güvenilirlik çalışması

Acat M. B., Anagün Ş. S., Anılan H.

6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.493-498, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

77. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleriyle Ders Başarıları Arasındaki İlişki

ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ Z., ÇEMREK F., GÖRGÜLÜ A.

XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.973-976, (Özet Bildiri)

2006

2006

79. Öğretmen Adaylarının Ortaöğretim Okullarındaki Laboratuar Kullanımına İlişkin Görüşleri

GÖRGÜLÜ A., BALBAĞ Z., ANILAN H., ANILAN B., ÇEMREK F.

XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültes, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.979-982, (Özet Bildiri)

2005

2005

81. Fen ve teknoloji dersinin öğretiminde yapılandırmacı kuram ve öğrenme öğretme ortamlarının düzenlenmesi

ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.

5th International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, cilt.1, ss.331-339, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

82. Bilim Kurgu Filmlerinin Öğretmen Adaylarının Fen Derslerindeki Başarılara Yansıması

ÇEMREK F., ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ M. Z., GÖRGÜLÜ ARI A.

14. Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.930-935, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

83. Öğretmen adaylarının hayat bilgisi programında yer alan becerilere sahip olma düzeylerine ilişkin görüşleri Eskişehir ili örneği

ACAT M. B., ANILAN H., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.

Eğitimde Yansımalar: VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, cilt.1, ss.394-405, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

84. Öğretmen adaylarının ilköğretim hayat bilgisi programında yer alan becerilere sahip olma düzeylerine ilişkin görüşleri

ACAT M. B., ANILAN H., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.

Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni ilköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.394-405, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

85. Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel değeri

ANILAN H., GİRMEN P., ÖZTÜRK A., KOÇKAR M. T.

OMEP World Council and Conference, Kuşadası AYDIN, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, cilt.2, ss.2-10, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

88. Bilim-kurgu filmlerinin öğretmen adaylarının fen derslerindeki başarılarına yansıması

ÇEMREK F., ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ M. Z., GÖRGÜLÜ ARI A.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.930-935, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

89. Bilim Kurgu Filmlerinin Öğretmen Adaylarının Fen Derslerindeki Başarılarına Yansımaları

ÇEMREK F., ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ Z., GÖRGÜLÜ A.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.930-935, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

90. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretim materyali olarak geliştirdikleri bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi

SÜRAL İ., ANILAN H.

5th International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, cilt.1, ss.122-129, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

91. İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı

ÖZTÜRK A., ANILAN H., GİRMEN P., ŞENTÜRK İ.

4th International Educational Technology Conference, Skaraya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, cilt.1, ss.479-484, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

92. İlköğretim öğrencilerinin trafik çağrışımları

ANILAN H., ÖZTÜRK A., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.

2. Trafik Şurası, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2004, cilt.1, ss.366-370, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

93. Trafik polislerinin sosyal kaygı düzeyleri

ÖZTÜRK A., ANILAN H., GİRMEN P., ŞENTÜRK İ.

2. Trafik Şurası, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2004, cilt.1, ss.595-601, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

94. Trafik bilinci oluşturma yönünden ilköğretim programına bakış

ANILAN H., ÖZTÜRK A., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.

2. Trafik Şurası, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2004, cilt.1, ss.546-553, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

95. Beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisiyle ilgili hedef davranışların gerçekleşme düzeyleri

ANILAN H.

12. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, cilt.2, ss.1285-1302, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

96. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Modellerine İlişkin Algıları Eskişehir İli Örneği

ŞENTÜRK İ., GİRMEN P., ÖZTÜRK A., ANILAN H., SÜRAL İ.

13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

2003

2003

97. Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programı öğrencilerinin profili beklenti ve sorunları

ANILAN H., ŞENTÜRK İ., GİRMEN P., ÖZTÜRK A.

Eğitimde Bilime Katkı Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2003, (Özet Bildiri)

2000

2000

98. Sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş öğretimdeki yeterlilikleri

ANILAN H., GÜVEN B.

2. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2000, (Özet Bildiri)

1997

1997

99. İlköğretim birinci kademe öğretmenlerine göre ilk okuma yazma öğretiminde en etkili metot hangisidir

ANILAN H., TOPTAŞ V.

3. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Adana, Türkiye, 23 - 24 Ekim 1997, cilt.1, ss.265-270, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Türkiye, İspanya, İngiltere, Kanada, Almanya, Avusturalya, Hollanda ve Amerika Birleşik Devletleri’nde Sınıf Öğretmenliği Lisans Programları.

ANILAN H., Demirkol S., Çelik Ergül İ.

EĞİTİM BİLİMLERİ VE ALAN EĞİTİMİ Güncel Konular, COŞKUN İBRAHİM, ILGAZ GÖKHAN, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.131-152, 2024

2023

2023

4. Çevre eğitiminde paydaşların rolü.

KILIÇ Z., ANILAN H.

Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Anagün Şengül Saime ve Türkan Ercan Özaydın, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.335-370, 2023

2023

2023

5. Türkçe Öğretim Programı Analizi

ANILAN H., DENİZ K., UYSAL B., ÖLMEZ CEYLAN Ö., ARI S.

K12 BECERİLER ÇERÇEVESİ : TÜRKİYE BÜTÜNCÜL MODELİ DOĞRULTUSUNDA TEMEL EĞİTİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ, Morkoç, Tuncay, Editör, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.37-123, 2023

2023

2023

6. Sınıf öğretmeni yetiştirmede yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri

AŞIKCAN M., ANILAN H.

Sınıf eğitiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, Hanife Esen Aygün, Editör, Eğiten Kitap., Ankara, ss.323-359, 2023

2021

2021

9. Türkçe Öğretimi ve Özel Eğitim

MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021

2021

2021

10. İlkokulda Türkçe öğretimi

KASA AYTEN B., ANILAN H.

İlkokulda öğretim öğretmen el kitabı, İsa Korkmaz, Editör, Pegem AKademi, Ankara, ss.71-105, 2021

2021

2021

11. Örnekleriyle Çocuk Edebiyatı Türleri-3

Genç Ersoy B., Anılan H.

Çocuk Edebiyatı, Şahin Ayfer, Editör, Pegem AKademi, Ankara, ss.183-211, 2021

2021

2021

12. Türkçe öğretimi ve özel eğitim

MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021

2021

2021

13. İlk Okuma Yazma Öğretimine Genel Bakış ve Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi.

MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.

Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-17, 2021

2021

2021

14. İlk okuma yazma öğretimine genel bakış ve özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi

MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.

Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-17, 2021

2020

2020

15. Dinleme becerisi ve öğretimi

YAŞAR E., ANILAN H.

Kapsayıcı dil öğretimi, Emre ÜNAL, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-71, 2020

2020

2020

16. K-W-L Okuma Stratejisi

ANILAN H., SAYAR N.

Okuduğunu anlama stratejileri, Kasım KIROĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.79-97, 2020

2019

2019

17. İlkokullarda Yetiştirme Programı Türkçe Etkinlik Kılavuz Kitabı

ÜNAL E., ANILAN H.

Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2019

2019

2019

18. İlkokullarda Yetiştirme Programı Türkçe Etkinlik Kitabı

ÜNAL E., ANILAN H.

Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2019

2019

2019

19. Okumada Akıcılık

YAŞAR E., ANILAN H.

Okuma ve Okuduğunu Anlama, Anılan Hüseyin, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.75-119, 2019

2019

2019

20. OKURYAZARLIK VE TÜRLERİ

DEMİRTAŞ E. N., ÜNAL E., ANILAN H., COŞKUN İ., GİRMEN P., GÜVEY AKTAY E., et al.

OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA, DOÇ.DR.HÜSEYİN ANILAN, Editör, VİZETEK, ss.1, 2019

2019

2019

21. Okumada kuram ve modeller

GÜVEY AKTAY E., ANILAN H.

Okuma ve okuduğunu anlama, Hüseyin Anılan, Editör, Vizetek, Ankara, ss.30-58, 2019

2016

2016

23. Çocuk gelişiminde tanıma ve değerlendirme.

ANILAN H.

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme, Alper Tolga KUMTEPE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.2-33, 2016


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 18

h-indeksi (WOS): 2