Eğitim Bilgileri
1999 - 2005
1999 - 2005Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Yüksek Lisans
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde kelime ağı oluşturma yönteminin etkililiği
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
1998
1998Yüksek Lisans
Beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisiyle ilgili hedef davranışların gerçekleşme düzeyleri
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2006 - 2015
2006 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2001 - 2006
2001 - 2006Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2000 - 2001
2000 - 2001Öğretim Görevlisi
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2018 - 2019
2018 - 2019Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2018 - 2019
2018 - 2019Bölüm Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2018 - 2019
2018 - 2019Dekan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2015 - 2018
2015 - 2018Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Kuantum Uygulama Ve Araştırma Merkezi
2015 - 2018
2015 - 2018Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türk Dünyası Oyun Ve Oyuncakları Uygulama Ve Araştırma Merkezi
2013 - 2016
2013 - 2016Enstitü Müdür Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2012 - 2015
2012 - 2015Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi
2007 - 2012
2007 - 2012Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2008 - 2009
2008 - 2009Bölüm Başkan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü
2002 - 2004
2002 - 2004Bölüm Başkan Yardımcısı
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1997 - 1999
1997 - 1999Sınıf Öğretmeni
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Vakfı Lisesi, Sınıf Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
KIRSAL EĞİTİM
YÜKSEK LİSANS TEZİ
OKUMA YAZMANIN TEORİK TEMELLERİ
SEMİNER
UZMANLIK ALAN DERSİ
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I
Lisans
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
TEMEL DİL BECERİLERİ
İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
OKUL DENEYİMİ
ÖZEL EĞİTİM
SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE GÜNCEL SORUNLAR
TÜRKÇE II: SÖZLÜ ANLATIM
TÜRKÇE I: YAZILI ANLATIM
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar: Bir durum çalışması
Anılan H. (Danışman)
Ö.GÜNEŞ(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Ortaöğretim ingilizce dersinde dinamik değerlendirmeye ilişkin bir model önerisi
Anılan H. (Danışman)
S.DEMİRAL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Dijital materyallerin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama düzeylerine etkisi
ANILAN H. (Danışman)
B.GEZER(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinde bil iste öğren (K-W-L) stratejisinin okuduğunu anlamaya etkisi
ANILAN H. (Danışman)
N.SAYAR(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Sosyal sermayenin eğitim-öğretim süreçlerine yansıması: Duygusal okuryazarlık ve duygusal emek bağlamı
ANILAN H. (Danışman)
M.ALEMDAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Hayat bilgisi dersi değer eğitiminde örnek olay yöntemi: Bir eylem araştırması
ANILAN H. (Danışman)
Ö.BAL(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin birinci sınıf matematik öğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
ANILAN H. (Danışman)
M.BARBAROS(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma beceri düzeylerinin belirlenmesi
ANILAN H. (Danışman)
A.KAPTAN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi
ANILAN H. (Danışman)
E.KAYNAŞ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Türkçe dersinde öğrenilen yeni sözcüklerin yazılı anlatımda kullanım durumu
ANILAN H. (Danışman)
B.GENÇ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri
ANILAN H. (Danışman)
Y.SARIER(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Türkiye’de Sınıf Eğitimi Alanında Yapılan Yaratıcı Düşünme Becerisi Çalışmalarının İncelenmesi.
Demirkol S., ANILAN H.
Turkish Journal of Primary Education , cilt.9, sa.1, ss.32-45, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Teaching Turkish as a second language at primary school level: A comparative case study.
Güneş Şevken Ö., ANILAN H., BOZAN M. A.
International Primary Education Research Journal, , cilt.8, sa.1, ss.22-39, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Sınıf öğretmenliği alanında yapılan çalışmalarda güncel eğilimler
Demirkol S., ÇELİK İ., ANILAN H.
Temel Eğitim Dergisi , cilt.20, ss.37-50, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazarlık durumlarının incelenmesi
Kalınkol C., ANILAN H.
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.203-235, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Suriyeli öğrencilerin eğitiminde görevli öğretmenlerin COVID-19 salgınındaki deneyimleri
BOZAN M. A., ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.25-48, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Reflection of social capital in educational processes: emotional literacy and emotional labor context
Alemdar M., ANILAN H.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.23, sa.1, ss.27-43, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20227. Suriyeli Mülteci Çocukların Türk Okullarındaki Eğitimleri: İlkokul Öğretmenlerinin Deneyimleri
ATALAY N., KILIÇ Z., ANILAN B., ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, cilt.29, ss.265-282, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Syrian refugee children's education in Turkish public schools: Primary school teachers' Experiences
ATALAY N., KILIÇ Z., ANILAN B., ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2022, sa.29, ss.265-281, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20229. Teaching literacy in first-grade of primary school during COVID-19 pandemic
BOZAN M. A., ANILAN H.
Mimbar Sekolah Dasar , cilt.9, sa.1, ss.24-42, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202110. The effect of KWL reading strategy in elementary school 4th grade students to reading comprehension
NAİL S., ANILAN H.
Bulletin of Education and Research , cilt.43, sa.3, ss.23-46, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. The effect of digital materials on listening comprehension levels of second grade elementary students
GEZER B., ANILAN H.
Acta Didactica Napocensia , cilt.14, sa.1, ss.127-141, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202112. Journey into the teaching profession: Experiences of classroom teachers
KILIÇ Z., ATALAY N., ANILAN B., ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.
Shanlax International Journal of Education , cilt.9, sa.3, ss.186-195, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202013. The development and validation of the emotional literacy skills scale
ALEMDAR M., ANILAN H.
International Journal of Contemporary Educational Research (IJCER)
, cilt.7, sa.2, ss.258-270, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Kodlama etkinliklerine ve analitik düşünme becerisine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
ANILAN H., GEZER B.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF) , cilt.4, sa.4, ss.307-324, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Teachers Opinion about Support Program in Primary Schools
ANILAN H., ÖZGAN K.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.11, sa.1, ss.56-84, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201916. Hayat Bilgisi Dersi Değer Eğitiminde Örnek Olay Yönteminin Kullanılması: Bir Eylem Araştırması
BAL Ö., ANILAN H.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.48, sa.1, ss.177-202, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201917. National and Cultural Values According to The Perceptions of Third Grade Primary Students
ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
International electronic journal of elemnatry education
, cilt.11, sa.1, ss.519-527, 2019 (Scopus)
2019
201918. Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Birinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ANILAN H., Kılınç M. B.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, ss.1033-1061, 2019 (TRDizin)
2018
201819. Current Trends in Primary School Education: Studies Published in the Journals of Faculties of Educational Sciences Carried Out in the Field of Primary-School
Anılan H., Anagün Ş. S., Anılan B., Atalay N., Kilic Z.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.8, sa.3, ss.503-530, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201820. The digital storytelling adventures of the teacher candidates
ANILAN B., BERBER A., ANILAN H.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.9, sa.3, ss.262-287, 2018 (TRDizin)
2016
201621. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Sürecini Temel Alan Ölçme Değğerlendirme Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri
ANILAN H., ANAGÜN Ş. S., ATALAY N., KILIÇ Z.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.5, ss.200-210, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Sınıf öğretmenlerinin öğrenme sürecini temel alan ölçme değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri
Anılan H., Anagün Ş. S., Atalay N., Kılıç Z.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, ss.200-211, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Determining the levels of the fifth grade students persuasive writing skills
KAPTAN A., ANILAN H.
European Journal of Education Studies , cilt.2, sa.16, ss.99-118, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201524. Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilimesi
ESRA K., ANILAN H.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.26, ss.121-147, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Kırsal Alanda Öğretmen Olmak Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısı
ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
Turkish Studies, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.10, sa.11, ss.149-172, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. Sınıf öğretmenlerinin gözüyle kaynaştırma eğitimi gerçeği
ANILAN H., GAMZE K.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.74-90, 2015 (TRDizin)
2015
201527. The view of teachers of first graders regarding scheduling the age of starting school to an earlier time
ANILAN H., BAY Y.
Mevlana International Journal of Education (MIJE) , cilt.5, sa.1, ss.26-44, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201428. Opinions of Classroom Teachers' about the Vocabulary Teaching in Turkish Course
ANILAN H., Genc Ersoy B.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.4, sa.3, ss.83-104, 2014 (ESCI, TRDizin)
2014
201429. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretmenliğini seçme nedenleri ve gelecek beklentileri
ANILAN B., ANILAN H.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.51-64, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201430. Evaluation of Turkish Grammar Instruction Based on Primary School Teachers' Opinions
ANILAN H.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.5, ss.1914-1924, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201331. Development and validation of a modified Turkish version of the Teacher Constructivist Learning Environment Survey TCLES
Anagün Ş. S., Anılan H.
Learning Environments Research. , cilt.16, sa.2, ss.169-182, 2013 (Scopus)
2013
201332. ). Sınıf öğretmeni adaylarının Türkçe öğretimi dersine ve Türkçe öğretimi konusundaki yeterliliklerine ilişkin görüşleri
ANILAN H., KILIÇ Z.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.13, ss.1-48, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201133. Türkçe dersinde öğrenilen yeni sözcüklerin yazılı anlatımlarda kullanım durumu
ANILAN H., GENÇ ERSOY B.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.111-132, 2011 (TRDizin)
2011
201134. Destekleyici ek metin çalışmalarının kırsal kesim öğrencilerinin kelime kazanım düzeylerine etkisi
ANILAN H., GENÇ ERSOY B., GÖL DEDE D.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.29, sa.1, ss.43-57, 2011 (TRDizin)
2011
201135. Effects of Additional Supportive Text-Based Activities on Rural School Students' Word Acquisition Levels
ANILAN H., Genc B., Dede D. G.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.29, ss.43-57, 2011 (ESCI, TRDizin)
2010
201036. Hayat bilgisi dersinde kullanılan performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri
ANILAN H., KILIÇ Z.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.3, ss.1356-1369, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201037. Konu bağımlı ve konu bağımsız yazma çalışmalarının karşılaştırılması
ANILAN H., KAYA M. F., BAYRAK ÖZMUTLU E., KAYNAŞ E.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.104-118, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201038. THE PROBLEMS ENCOUNTERED IN DESIGNING CONSTRUCTIVIST LEARNING ENVIRONMENTS IN SCIENCE EDUCATION AND PRACTICAL SUGGESTIONS
Acat M. B., Anılan H., Anagün Ş. S.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.9, sa.2, ss.212-220, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201039. Teachers and students views on the teaching and learning of the social studies course
GÜLTEKİN M., ANILAN H., KILIÇ Z.
Procedia Social and Behavioral Sciences , 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200840. Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programının uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri
ANILAN H., YILMAZ S.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.16, ss.128-141, 2008 (TRDizin)
2008
200841. Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programının alt boyutlarına ilişkin görüşleri
ANILAN H., YILMAZ S.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, ss.35-45, 2008 (TRDizin)
2008
200842. Ortaöğretim Öğrencilerinin Meslek Seçimi ve Üniversite Tercihlerine İlişkin Görüşleri
ANAGÜN Ş. S., ANILAN H., ÇEMREK F.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.238-249, 2008 (TRDizin)
2008
200843. Ortaöğretim öğrencilerinin meslek seçimi ve üniversite tercihlerine ilişkin görüşleri Eskişehir örneği
Anılan H., Çemrek F., Anagün Ş. S.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.3, sa.2, ss.238-249, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200744. Fizik, kimya ve biyoloji dersi ders kitaplarının öğretmen adaylarıtarafından değerlendirilmesi (The evaluation of physics, chemistry andbiology course books by the teacher candidates)
ANILAN H., BALBAĞ M. Z., ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., ÇEMREK F.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.2, sa.4, ss.313-320, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200745. FİZİK KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARITARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
ANILAN H., BALBAĞ Z., ANILAN B., ASLI G., ÇEMREK F.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.2, sa.4, ss.313-320, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200746. Fizik Kimya ve Biyoloji Dersi Ders Kitaplarının Öğretmen Adayları Tarafından Değerlendirilmesi
ANILAN H., BALBAĞ M. Z., ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., ÇEMREK F.
e – Journal of New World Sciences Academy , cilt.2, sa.4, ss.313-320, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200647. Yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde kelime ağı oluşturma yönteminin etkililiği
GÜLTEKİN M., ANILAN H.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.1-23, 2006 (TRDizin)
2006
200648. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA GÖSTERDİKLERİ TEPKİLER
GİRMEN P., ANILAN H., ŞENTÜRK İ., Öztürk A.
Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.15, ss.235-244, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200649. Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına gösterdikleri tepkiler
GİRMEN P., ANILAN H., ŞENTÜRK İ., ÖZTÜRK A.
Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.15, sa.2, ss.235-244, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200550. Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı Öğrencilerinin Profili, Beklenti ve Sorunları
ANILAN H., GİRMEN P., ŞENTÜRK İ., Öztürk A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.17, ss.103-109, 2005 (TRDizin)
2005
200551. Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programı öğrencilerinin profili beklenti ve sorunları
ANILAN H., ŞENTÜRK İ., GİRMEN P., ÖZTÜRK A.
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.103-109, 2005 (TRDizin)
2004
200452. Bazı değişkenler açısından Türkçe dersinde okuduğunu anlama
ANILAN H.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.89-102, 2004 (TRDizin)
2000
200053. PAÜ eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları
ERDEM A. R., ANILAN H.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.7, ss.144-149, 2000 (ESCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2007
20071. Öğretmen adaylarının kendi mesleki gelişimlerini değerlendirmeleri
ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.261-268, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. DEĞER EĞİTİMİNDE DİGİTAL ÖYKÜ KULLANIMI
ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
12. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2024, ss.448-451, (Özet Bildiri)
2024
20243. SOSYAL DUYGUSAL ÖĞRENME BECERİLERİ MİHVER DERSLERDE NASIL YER ALMAKTADIR?
ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
VII. INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATION and SCIENCE, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2024, ss.133, (Özet Bildiri)
2024
20244. BAZI ASYA VE AVRUPA ÜLKELERİNDEKİ SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI İNCELEMESİ
ANILAN H., KARADAYI E. H., Yalabık sarı B.
VII. INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATION and SCIENCE, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2024, ss.40, (Özet Bildiri)
2024
20245. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İnfografiklerinde Hayat Bilgisi
ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, ss.231-234, (Özet Bildiri)
2024
20246. Sınıf öğretmeni adaylarının hazırladıkları ders planlarında yaratıcı drama
ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
32nd International Congress on Creative Drama in Education “Eternal Cycle", Eskişehir, Türkiye, 13 - 16 Kasım 2024, ss.133-136, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Türkiye’de ve Dünya’da sınıf öğretmenliği
ANILAN H., Demirkol S., Çelik İ.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Antalya, Türkiye, 09 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. Sınıf eğitimi alanında yapılan yaratıcı düşünme becerisi çalışmalarının incelenmesi
Demirkol S., ANILAN H.
International Education Congress (Educongress), Ankara, Türkiye, 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20239. Dördüncü sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik düzeyleri ve okuduğunu anlama
ANILAN H., Dikmen G.
7th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER), Ankara, Türkiye, 04 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
202210. Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Gerçekleştirilen Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
ÇOLAK N., ANILAN H.
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hazırladıkları Ders Planlarında Hayat Bilgisi Öğretimi
ANILAN H., ANILAN B., KILIÇ Z.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202212. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hazırladıkları Ders Planlarında Hayat Bilgisi Öğretimi / Life Studies Teaching in the Lesson Plans Prepared by Primary School Teacher Candidates
Anılan H., Anılan B., Kılıç Z.
20. Uluslararası sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2021
202113. The Experiences of Teachers Working in the Education of Syrian Students Under Temporary Protection in the Epidemic
BOZAN M. A., ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.
Ninth International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2021), İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.165-166, (Özet Bildiri)
2021
202114. Experiences of Primary School Teachers with Foreign Students in the Class
ANILAN H., Menşan N. Ö., Korkmaz M., SAYAR N.
19th International Classroom Teaching Education Symposium, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202115. Experiences of primary school teachers with special needs students in the class,
ANILAN H., Menşan N. Ö., Korkmaz M., Sayar N.
19th International Classroom Teaching Education Symposium, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202116. Educational experiences of teachers involved in the education of Syrian students under temporary protection
Bozan M. A., Anagün Ş. S., Anılan H.
The Ninth International Congress on Curriculum and Instruction, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202117. Sürdürülebilir kalkınma amaçlarının bilim çocuk dergilerine yansıması
ANILAN B., ANILAN H.
International Congress of Science Culture and Education, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202118. Sınıf öğretmenliği lisans programı derslerinin işlevselliğinin değerlendirilmesi,
Anılan H., Anılan B., Anagün Ş. S.
International Congress of Science Culture and Education, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202119. Cumhuriyetten günümüze ilkokul programlarındaki dersler ve ders saatlerinin analizi
SAYAR N., ANILAN H.
5th International Congress Of Eurasian Social Sciences, Muğla, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2020
202020. Kodlama etkinliklerine ve analitik düşünme becerisine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
ANILAN H., GEZER B.
International Pegem Conference on Education, Antalya, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202021. Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevreye İlişkin Algılarının Kavramlara Yansıması: BirFenomenolojik Araştırma
BERBER A., ANILAN B., ANILAN H.
VIIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202022. Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının çevreye ilişkin algılarının kavramlara yansıması: Bir fenomenolojik araştırma
BERBER A., ANILAN B., ANILAN H.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201923. İlk okuma yazma öğretiminde örüntü becerisinin etkisine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
ANILAN H., GEZER B.
2nd International Elementary Education Congress, Muğla/Bodrum, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.986-994, (Tam Metin Bildiri)
2019
201924. Öğretme-Öğrenme Süreci Öğrenci Merkezli Mi Öğretmen Merkezli Mi?
Anagün Ş. S., Anılan H., Atalay N., Kılıç Z.
VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.2210-2211, (Özet Bildiri)
2019
201925. Sınıf öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutum ve öz yeterliklerinin 21. yüzyıl becerilerini yordama gücü
Anagün Ş. S., Anılan H., Atalay N., Kılıç Z.
3rd International Limitless Education and Research Symposium, İzmir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, cilt.1, ss.113, (Özet Bildiri)
2019
201926. The development and validation of emotional literacy skills scale teacher form
ALEMDAR M., ANILAN H.
XIX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 30 - 31 Ocak 2019, (Özet Bildiri)
2018
201827. İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersinde kelime ilişkilendirme testi yoluyla değer analizi
Anılan H., Anagün Ş. S., Kılıç Z.
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201828. Yabancı Uyruklu Öğrencilere Sahip Sınıf Öğretmenlerinin Deneyimleri
Anılan H., Anagün Ş. S., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26-28 Nisan, Bodrum/Muğla., Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201829. İlk okuma yazma dersinin sınıf öğretmeni adayları üzerindeki yansımaları
ANILAN H., GÜLTEKİN M., YAŞAR E.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS), 2nd International Limitless Education and Research Symposium, Muğla/Bodrum, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201830. Sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre öğretim elemanları
Anılan H., Anagün Ş. S., Girmen P., Kılıç Z.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) 17th International Classroom Teaching Education Symposium, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201831. Sınıf Öğretmenlerinin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına İlişkin Görüşleri
Anılan H., Anagün Ş. S., Kılıç Z., Demir Z. M.
I. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201832. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kendi Öğretmen Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri
ANILAN H., KILIÇ Z., ATALAY N., DEMİR Z. M.
I. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201833. İlkokul Öğrencilerin Algılarına Göre Milli ve Kültürel Değerler
ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201734. Öğretmen adaylarının öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri.
Anılan H., Akçay A. O., Anagün Ş. S.
IV. International Eurasion Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201735. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri
ANILAN H., AKÇAY A. O., ANAGÜN Ş. S.
IVth International Eurasian Educational research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201736. Science In Our Life: Science With Photography
ANAGÜN Ş. S., ANILAN B., ANILAN H., ATALAY N., KILIÇ Z.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201737. Science in our life science with photograph.
ANAGÜN Ş. S., ANILAN B., ANILAN H., ATALAY N., KILIÇ Z.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Kuşadası/AYDIN, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201738. Gamification of teaching the perodic table: Teaching practices of science pre-service teachers.
ANILAN B., ANAGÜN Ş. S., ANILAN H., ATALAY N.
International Conference on Research in Education Science., Kuşadası/AYDIN, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201739. Öğretmenlik Mesleğine Yolculuk: Yeni Atanan Öğrtmenlerin Yaşadıkları Deneyimler
Anagün Ş. S., Anılan H., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.
IVthInternational EurasianEducationalResearch Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201740. Öğretmenlik mesleğine yolculuk: Yeni atanan öğretmenlerin yaşadıkları deneyimler.
ANAGÜN Ş. S., ANILAN H., ANILAN B., ATALAY N., KILIÇ Z.
IV. International Eurasion Educational Research Congress, Pamukkale/Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201741. Sınıf öğretmenlerinin gözüyle sınıf öğretmeni olmak
Anılan H., Anagün Ş. S., Anılan B., Atalay N., Kılıç Z.
26. International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201642. Sınıf öğretmenliği eğitimindeki güncel eğilimler eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan çalışmaların incelenmesi
ANILAN H., ANILAN B., ATALAY N., KILIÇ Z.
5.th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201643. Sınıf öğretmenlerinin öğrenme sürecini temel alan ölçme değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri
ANILAN H., ANAGÜN Ş. S., ATALAY N., KILIÇ Z.
World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201644. Sınıf öğretmenlerinin öğrenme sürecini temel alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
Anılan H., Anagün Ş. S., Atalay N., Kılıç Z.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201645. Sınıf öğretmenlerin ve ailelerin birbirinden beklentileri
ANILAN H., KILIÇ Z.
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201646. Sınıf öğretmenlerinin öğretimin bireyselleştirilmesine ilişkin görüşleri
ANILAN H., KILIÇ Z.
XV. Uluslarası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201647. İlk okuma yazmayı bitişik eğik yazıyla öğrenen öğrencilerin bitişik eğik yazı tutumları ve kullanım durumları
KAPTAN A., ANILAN H.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201648. Okul öncesi eğitimde okuma yazma hazırlık çalışmalarına ilişkin öğretmen tutumları Eskişehir il örneği
BAY Y., ANILAN H.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201549. Yöresel Çocuk Oyunlarının Çocukların Gelişimine Olan Etkilerinin Değerlendirilmesi
Esen F., Anılan H.
I. International Congress of Turkic World Childrens’ Games and Toys, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, cilt.1, ss.334-342, (Tam Metin Bildiri)
2015
201550. Sınıf öğretmenlerinin gözüyle kaynaştırma eğitimi gerçeği
ANILAN H., GAMZE K.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201551. Oyunla öğretim etkinliklerinin sözcük öğretimine etkisi
ANILAN H., HAFİZE M.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201452. Öğretmen deneyimleri ışığında birleştirilmiş sınıf gerçeği
ANILAN H.
9th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2014
201453. Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi
KAYNAŞ E., ANILAN H.
1st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201454. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretmenliğini seçme nedenleri ve gelecek beklentileri
ANILAN B., ANILAN H.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201455. Kırsal Alanda Öğretmen Olmak Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısı
ANILAN H., KILIÇ Z., DEMİR Z. M.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201456. İlkokula başlama yaşının erkene alınmasına ilişkin birinci sınıf öğretmenlerinin görüşleri
ANILAN H., BAY Y.
Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Ocak 2014, (Özet Bildiri)
2013
201357. Beşinci sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerilerinin değerlendirilmesi
ANILAN H., KAYNAŞ E.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201358. Öğretmen adaylarının ilk okuma yazma öğretimi dersine ve kendi yapabilirliklerine ilişkin görüşleri
ANILAN H.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kuşadası AYDIN, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201259. Dördüncü sınıf öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarının bağdaşıklık bakımından değerlendirilmesi
ANILAN H., Kaptan A.
21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201260. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Türkçe öğretimine ilişkin görüşleri ve yeterlik algıları
ANILAN H., KILIÇ Z.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201261. Sözcük öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri
ANILAN H., GENÇ ERSOY B.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201162. Değerlerimiz teması bağlamında ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin değer algısı
ANILAN H.
Değerler Eğitimi Sempozyumu “Sosyal ve Kurumsal Yönleriyle Değerler Eğitimi”, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201163. Konu bağımlı ve konu bağımsız yazma çalışmalarının karşılaştırılması
ANILAN H., KAYA M. F., BAYRAK ÖZMUTLU E., Kaynaş E.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2010
201064. Hayat bilgisi dersinde kullanılan performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri
ANILAN H., KILIÇ Z.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, cilt.1, ss.875-881, (Tam Metin Bildiri)
2010
201065. Teachers and students' views on the teaching and learning process of the social studies course
GÜLTEKİN M., ANILAN H., KILIÇ Z.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2744-2749, (Tam Metin Bildiri)
2010
201066. The Turkish adaptation study results of constructivist learning environments scale: Confirmatory factor analysis results
ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1482-1487, (Tam Metin Bildiri)
2009
200967. Destekleyici metin çalışmalarının kırsal kesim öğrencilerinin kelime kazanım düzeylerine etkisi
ANILAN H., GENÇ ERSOY B., Göl Dede D.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kuşadası AYDIN, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200968. İşbirlikli yazma çalışmalarının ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma başarılarına etkisi
ANILAN H., Raziye A., Acar D.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2008
200869. Teachers views for arranging and managing group activities which are required by constructivisim
ANAGÜN Ş. S., ANILAN H.
International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008, cilt.1, ss.105-116, (Tam Metin Bildiri)
2008
200870. Çoklu değerlendirme etkinlikleri üzerine bir çalışma
ANILAN H., GENÇ ERSOY B., Çalışır F., Okkirman U.
1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, cilt.1, ss.265-279, (Tam Metin Bildiri)
2008
200871. Türkçe dersinde kullanılan çoklu değerlendirme biçimleri üzerine bir çalışma
ANILAN H., Okkirman U., GENÇ ERSOY B., Çalışır F.
International Symposium on Social Sciences Education, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, cilt.1, ss.408-414, (Tam Metin Bildiri)
2008
200872. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersinin uygulama aşamasında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
ANILAN H., Çalışır F., GENÇ ERSOY B., Okkirman U.
7. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, cilt.1, ss.783-788, (Tam Metin Bildiri)
2008
200873. Beşinci sınıf öğrencilerinin metne ve görsellere dayalı yazılı anlatımlarının değerlendirilmesi
ANILAN H., GENÇ ERSOY B., Çalışır F., Okkirman U.
7. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, cilt.1, ss.1043-1048, (Tam Metin Bildiri)
2018
201874. Fen ve teknoloji öğretimi dersinde gerçekleştirilen assure modeli uygulamaları ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri
Anagün Ş. S., Anılan H., Anılan B., Kılıç Z., Atalay N.
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2007
200775. Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
ACAT M. B., ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.
6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.479-484, (Tam Metin Bildiri)
2007
200776. Yapılandırmacı öğrenme ortamı ölçeği geçerlik güvenilirlik çalışması
Acat M. B., Anagün Ş. S., Anılan H.
6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.493-498, (Tam Metin Bildiri)
2006
200677. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleriyle Ders Başarıları Arasındaki İlişki
ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ Z., ÇEMREK F., GÖRGÜLÜ A.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.973-976, (Özet Bildiri)
2006
200678. Eğitim fakültesi öğrencilerinin fen bilgisi laboratuvar uygulamaları dersine yönelik görüşleriyle ders başarıları arasındaki İlişki
ANILAN B., GÖRGÜLÜ ARI A., ANILAN H., ÇEMREK F., BALBAĞ M. Z.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200679. Öğretmen Adaylarının Ortaöğretim Okullarındaki Laboratuar Kullanımına İlişkin Görüşleri
GÖRGÜLÜ A., BALBAĞ Z., ANILAN H., ANILAN B., ÇEMREK F.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültes, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.979-982, (Özet Bildiri)
2006
200680. Öğretmen adaylarının ortaöğretim okullarındaki laboratuvar kullanımına ilişkin görüşleri
GÖRGÜLÜ ARI A., BALBAĞ M. Z., ANILAN H., ANILAN B., ÇEMREK F.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2005
200581. Fen ve teknoloji dersinin öğretiminde yapılandırmacı kuram ve öğrenme öğretme ortamlarının düzenlenmesi
ANILAN H., ANAGÜN Ş. S.
5th International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, cilt.1, ss.331-339, (Tam Metin Bildiri)
2005
200582. Bilim Kurgu Filmlerinin Öğretmen Adaylarının Fen Derslerindeki Başarılara Yansıması
ÇEMREK F., ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ M. Z., GÖRGÜLÜ ARI A.
14. Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.930-935, (Tam Metin Bildiri)
2005
200583. Öğretmen adaylarının hayat bilgisi programında yer alan becerilere sahip olma düzeylerine ilişkin görüşleri Eskişehir ili örneği
ACAT M. B., ANILAN H., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.
Eğitimde Yansımalar: VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, cilt.1, ss.394-405, (Tam Metin Bildiri)
2005
200584. Öğretmen adaylarının ilköğretim hayat bilgisi programında yer alan becerilere sahip olma düzeylerine ilişkin görüşleri
ACAT M. B., ANILAN H., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.
Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni ilköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.394-405, (Tam Metin Bildiri)
2003
200385. Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel değeri
ANILAN H., GİRMEN P., ÖZTÜRK A., KOÇKAR M. T.
OMEP World Council and Conference, Kuşadası AYDIN, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, cilt.2, ss.2-10, (Tam Metin Bildiri)
2005
200586. İlköğretim fen bilgisi ve ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin fen bilgisi laboratuvar uygulamaları I II dersinden beklentileri ve karşılaştıkları güçlükler
ANILAN H., BALBAĞ M. Z., GÖRGÜLÜ ARI A., ANILAN B., ÇEMREK F.
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2005
200587. Fizik kimya ve biyoloji dersi ders kitaplarının öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi
ANILAN B., ANILAN H., GÖRGÜLÜ ARI A., BALBAĞ M. Z., ÇEMREK F.
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2005
200588. Bilim-kurgu filmlerinin öğretmen adaylarının fen derslerindeki başarılarına yansıması
ÇEMREK F., ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ M. Z., GÖRGÜLÜ ARI A.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.930-935, (Tam Metin Bildiri)
2005
200589. Bilim Kurgu Filmlerinin Öğretmen Adaylarının Fen Derslerindeki Başarılarına Yansımaları
ÇEMREK F., ANILAN B., ANILAN H., BALBAĞ Z., GÖRGÜLÜ A.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.930-935, (Tam Metin Bildiri)
2005
200590. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretim materyali olarak geliştirdikleri bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi
SÜRAL İ., ANILAN H.
5th International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, cilt.1, ss.122-129, (Tam Metin Bildiri)
2004
200491. İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı
ÖZTÜRK A., ANILAN H., GİRMEN P., ŞENTÜRK İ.
4th International Educational Technology Conference, Skaraya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, cilt.1, ss.479-484, (Tam Metin Bildiri)
2004
200492. İlköğretim öğrencilerinin trafik çağrışımları
ANILAN H., ÖZTÜRK A., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.
2. Trafik Şurası, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2004, cilt.1, ss.366-370, (Tam Metin Bildiri)
2004
200493. Trafik polislerinin sosyal kaygı düzeyleri
ÖZTÜRK A., ANILAN H., GİRMEN P., ŞENTÜRK İ.
2. Trafik Şurası, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2004, cilt.1, ss.595-601, (Tam Metin Bildiri)
2004
200494. Trafik bilinci oluşturma yönünden ilköğretim programına bakış
ANILAN H., ÖZTÜRK A., GİRMEN P., ANAGÜN Ş. S.
2. Trafik Şurası, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2004, cilt.1, ss.546-553, (Tam Metin Bildiri)
2003
200395. Beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisiyle ilgili hedef davranışların gerçekleşme düzeyleri
ANILAN H.
12. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, cilt.2, ss.1285-1302, (Tam Metin Bildiri)
2004
200496. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Modellerine İlişkin Algıları Eskişehir İli Örneği
ŞENTÜRK İ., GİRMEN P., ÖZTÜRK A., ANILAN H., SÜRAL İ.
13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2003
200397. Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programı öğrencilerinin profili beklenti ve sorunları
ANILAN H., ŞENTÜRK İ., GİRMEN P., ÖZTÜRK A.
Eğitimde Bilime Katkı Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2003, (Özet Bildiri)
2000
200098. Sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş öğretimdeki yeterlilikleri
ANILAN H., GÜVEN B.
2. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2000, (Özet Bildiri)
1997
199799. İlköğretim birinci kademe öğretmenlerine göre ilk okuma yazma öğretiminde en etkili metot hangisidir
ANILAN H., TOPTAŞ V.
3. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Adana, Türkiye, 23 - 24 Ekim 1997, cilt.1, ss.265-270, (Tam Metin Bildiri)
1996
1996100. Temel eğitimde sınıf öğretmenlerinin hizmet öncesi ve sonrası eğitimlerinde rehberliğe katkılarında yeni bir yaklaşım
ŞİMŞEK S., ANILAN H.
3. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bursa, Türkiye, 5 - 07 Eylül 1996, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Türkiye, İspanya, İngiltere, Kanada, Almanya, Avusturalya, Hollanda ve Amerika Birleşik Devletleri’nde Sınıf Öğretmenliği Lisans Programları.
ANILAN H., Demirkol S., Çelik Ergül İ.
EĞİTİM BİLİMLERİ VE ALAN EĞİTİMİ Güncel Konular, COŞKUN İBRAHİM, ILGAZ GÖKHAN, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.131-152, 2024
2023
20232. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe öğretim becerilerinin geliştirilmesi eğitici eğitimi kılavuzu
ÜNAL E., ANILAN H., YAŞAR E., DEMİRTAŞ E. N., ÇELİK İ., Demirkol S., et al.
Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2023
2023
20233. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe öğretim becerilerinin geliştirilmesi öğretmen kılavuzu
ÜNAL E., ANILAN H., GÜNEŞ A., Batur A., Erkuş B., Öztürk C. M., et al.
Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2023
2023
20234. Çevre eğitiminde paydaşların rolü.
KILIÇ Z., ANILAN H.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Anagün Şengül Saime ve Türkan Ercan Özaydın, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.335-370, 2023
2023
20235. Türkçe Öğretim Programı Analizi
ANILAN H., DENİZ K., UYSAL B., ÖLMEZ CEYLAN Ö., ARI S.
K12 BECERİLER ÇERÇEVESİ : TÜRKİYE BÜTÜNCÜL MODELİ DOĞRULTUSUNDA TEMEL EĞİTİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ, Morkoç, Tuncay, Editör, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.37-123, 2023
2023
20236. Sınıf öğretmeni yetiştirmede yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
AŞIKCAN M., ANILAN H.
Sınıf eğitiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, Hanife Esen Aygün, Editör, Eğiten Kitap., Ankara, ss.323-359, 2023
2022
20227. İlkokullarda Yetiştirme Programı Yabancı Öğrenciler İçin Türkçe Etkinlik Öğretmen Kılavuz Kitabı
ÜNAL E., ANILAN H.
Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2022
2022
20228. İlkokullarda Yetiştirme Programı Yabancı Öğrenciler İçin Türkçe Etkinlik Kitabı
ÜNAL E., ANILAN H.
Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2022
2021
20219. Türkçe Öğretimi ve Özel Eğitim
MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021
2021
202110. İlkokulda Türkçe öğretimi
KASA AYTEN B., ANILAN H.
İlkokulda öğretim öğretmen el kitabı, İsa Korkmaz, Editör, Pegem AKademi, Ankara, ss.71-105, 2021
2021
202111. Örnekleriyle Çocuk Edebiyatı Türleri-3
Genç Ersoy B., Anılan H.
Çocuk Edebiyatı, Şahin Ayfer, Editör, Pegem AKademi, Ankara, ss.183-211, 2021
2021
202112. Türkçe öğretimi ve özel eğitim
MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-14, 2021
2021
202113. İlk Okuma Yazma Öğretimine Genel Bakış ve Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi.
MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.
Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan ve Anılan Hüseyin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-17, 2021
2021
202114. İlk okuma yazma öğretimine genel bakış ve özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi
MELEKOĞLU M. A., ANILAN H.
Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, Melekoğlu Macid Ayhan, Anılan Hüseyin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-17, 2021
2020
202015. Dinleme becerisi ve öğretimi
YAŞAR E., ANILAN H.
Kapsayıcı dil öğretimi, Emre ÜNAL, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.15-71, 2020
2020
202016. K-W-L Okuma Stratejisi
ANILAN H., SAYAR N.
Okuduğunu anlama stratejileri, Kasım KIROĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.79-97, 2020
2019
201917. İlkokullarda Yetiştirme Programı Türkçe Etkinlik Kılavuz Kitabı
ÜNAL E., ANILAN H.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2019
2019
201918. İlkokullarda Yetiştirme Programı Türkçe Etkinlik Kitabı
ÜNAL E., ANILAN H.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2019
2019
201919. Okumada Akıcılık
YAŞAR E., ANILAN H.
Okuma ve Okuduğunu Anlama, Anılan Hüseyin, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.75-119, 2019
2019
201920. OKURYAZARLIK VE TÜRLERİ
DEMİRTAŞ E. N., ÜNAL E., ANILAN H., COŞKUN İ., GİRMEN P., GÜVEY AKTAY E., et al.
OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA, DOÇ.DR.HÜSEYİN ANILAN, Editör, VİZETEK, ss.1, 2019
2019
201921. Okumada kuram ve modeller
GÜVEY AKTAY E., ANILAN H.
Okuma ve okuduğunu anlama, Hüseyin Anılan, Editör, Vizetek, Ankara, ss.30-58, 2019
2018
201822. İlkokullarda Yetiştirme Programı Türkçe Ek Çalışma Sayfaları Kitabı
ÜNAL E., ANILAN H.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2018
2016
201623. Çocuk gelişiminde tanıma ve değerlendirme.
ANILAN H.
Çocukları Tanıma ve Değerlendirme, Alper Tolga KUMTEPE, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.2-33, 2016
Desteklenen Projeler
2015 - 2017
2015 - 2017